****Toukokuiset viikkoon 5 ma-ke*****
Huomenta kaikille. Viikonloppu meni joutuisasti raksalla. Lakattiin laipioita ja seiniä. Tänä iltana jatkuisi urakka. Eilen olisi ollut ihana ulkoilu ilma. Toivottavasti moni sai eilen kimmokkeen kävelemään..... minulla jäi nyt väliin. =) Pitäisi varmaan vähän enemmän käydä ulkoilemassa, eikä aina töiden jäkeen jäädä sisälle nököttämään. Olisi varmaan huomattavasti virkeämpi....?? Omaan napaan ei uutta. Välillä tuntuu sellaisia kumautuksia, mutta ei mitään suurta. Jotenkin tuntuu että onko siellä kuitenkaan kaikki hyvin... mutta rakenneultrassa kaikki näytti hyvältä. Kait se on niin yksilöllistä tuo liikkeiden tunteminen....?? Jotenkin toivoisi että alkaisi jo antaa kunnon kumautuksia. No neuvola on viikon päästä ja silloin saan paperit kelaan. Pääsee äitiyspakkausta odottelemaan.....
Heidi 21+6
Kommentit (53)
Onpas mukavaa että meille on tullu lisää porukkaa mukaan =) Tervetuloa vaan kaikille!
Tässä uusimpia neuvolakuulumisia:
rv 26+2
hemppa 122
sf 22 (keskikäyrän ja alakäyrän välissä)
paino -700 g edelliseen, yhteensä siis tullu 2,5 kg =)
verenpaine 128/78
vaavin syke 156-170 (oli meno päällä)
Meille siis kai tulossa erittäin vilkas pienehkö tyttö =)
Joku kyseli ultrista... Meillä kunta tarjoaa vain yhden, joko np:n tai rakenneultran. Itse oon käyny jo kuiteskin yhteensä 4 kertaa kun taustalta löytyy useita keskenmenoja ja lapsen sydänvikaa. Tämän tulevan nuppusen sydän näyttää kuitenkin terveeltä, kerran vielä tarkistellaan rv 36.
Missäsä muuten piileskelee JJ-82? Kun taidetaan olla samoilta suunnilta...
Ja nyt ahkerana työn touhuun =)
Hauskaa päivää kaikille!
Iisamaari + typsy rv 26+4
Heippa!
Söpöjä vauvamasukuvia:) Oma masuni on jo aika iso, pitäisi kai ikuistaa sekin kameralla jotta voi sitten ihmetellä joskus myöhemmin, esim. mahdollista seuraavaa lasta odottaessa.
Ehdinpäs kirjoittaa vielä tähän ma-ke-pinoon!:) Täällä espoon suunnalla voidaan oikein hyvin, tänään alkaa 28. viikko. Eilen oli neuvola ja niinhän siinä kävi, että hemoglobiini, joka tippui jo kerran 103:een mutta nousi takaisin 109:ään, oli taas tippunut tuonne 103:een ja joudun nyt aloittamaan rautalääkityksen:( Minulla on luonnostani tosi alhainen hg ja herkkä vatsa, joten tähän asti neuvolantäti on kehoittanut vielä odottelemaan lääkityksen aloittamista. Lääkäri ja hoitsu suosittelivat obsidan-merkkistä rautaa. Onko kukaan kokeillut? kovettaako kovasti vatsaa?:/
Paino oli noussut pari sataa grammaa ylimääräistä, mutta en ihmettele sillä menin punnitukseen suoraan lounaspöydästä. Kyllä vähän ihmetyttää, etteikö neuvolassa oteta tuollaisia seikkoja lainkaan huomioon! Kyllähän iso kulho kalakeitto ja pari ruisleipää nostaa painoa hetkellisesti just sen verran kun se ruoka itsessään painaa...No, onneksi eivät siitä valitelleen sen kummemmin.
Verenpaine oli laskenut aiemmista (n.127-137/76) takaisin " mun normaaliin" eli 105/54. Lääkäri tokaisi vain, että onpas naurettavan hyvä verenpaine!:) Taisi johtua runsaasta liikkumisesta ja turhien hiilihydraattien jättämisestä. Lääkärin mukaan sisuskalut eivät ole juurikaan muuttuneet, mikä on kuulemma hyvä asia. Sydänäänet vaihtelivat 135-150. Vauva ei oikein tykännyt kun häntä salakuunneltiin, potki nimittäin sitä ultralaitetta niin että kaiuttimista kuului vähän väliä kovia " pamauksia" ;) LÄäkärikin nauroi, ettei vauva ole nyt lainkaan yhteistyökykyinen:)
Täällä on veikkailtu, kuka meistä mahtaa olla ensimmäinen synnyttäjä. Mitään merkkejä ennenaikaisesta synnytyksestä ei minun kohdallani vielä ole, mutta jos tulen yhtään sukuuni, meidän vauveli tupsahtaa maailmaan todennäköisesti hyvissä ajoin huhtikuun puolella:) Äitini nimittäin synnytti esikoisena melkein kuukauden etuajassa ja me kaikki kolme muutakin tulimme vähintään 1,5 viikkoa etuajassa. Myös siskoni synnytti esikoisensa 2 vkoa etuajassa. LA meillä on 3.5. joten voi hyvin tulla jo huhtikuussa:) Toivottavasti!
Letuista...:) Olen himoinnut lettuja nyt viimeisen kuukauden aikana niin, että poskista " vetää" kun ajatteleekin moista herkkua! Aika jännää, että niin monet meistä himoitsevat juuri niitä:)Olen tehnyt muutaman kerran " feikkilettuja" (terveellisemmällä reseptillä), sillä pelkään että minäkin saattaisin pian syödä 4 hlön annoksen ihan yksinäni...;) Mutta eivät ne ole vetäneet vertoja aidolle kamalle, joten täytynee vaikka viikonloppuna pistää paistajaiset pystyyn.
Leppoisaa päivänjatkoa kaikille!
Ensin..onneksi olkoon pojan odotukseen! itellä vielä kokematta paitsi jos tää poika.
Muistanko oikein, kävittekö Brunolla? laho-pää täälläkin. =) me ollaan menossa perjantaina. sukupuoli haluan tietää ja sit tietysti et kaikki on ok.
meiän Remppaa on ultrattu kolme kertaa ja nyt tulee sit se neljäs.
nyt jatkan aamupalan syömistä..
my_selene ja Remppa rv23+2
Ihanaa kun sai nukkua!!!! Vaikka yöunet nyt ei kovin pitkät ollutkaan. Mies oli nukkunut eilen puoli yhteen päivällä eikä sitä väsyttänyt sitten illalla ollenkaan eikä muakaan oikein väsyttänyt. Mä sitten tein ristikoita sängyssä ja mies katseli telkkaa ja netistä taloja =) Sit lopulta siirryttiin kolmen aikaan sohvalle leffaa katsomaan ja sillä olikin niin unettava vaikutus, että mä nukahdin heti =D mies herätteli neljän aikaan ja kyseli, että siirtyisinkö sänkyyn nukkumaan josko hänkin sitten sais sohvalla hetken päästä unen (meillä telkkarilla on miehelle aina se nukuttava vaikutus). Mä kömmin sänkyyn nukkumaan ja oli mieskin sitten hetken saanut nukuttua ennen kun kellonsa soitti puoli kuus¿
dolosa, hui! Onneksi masukilla oli kaikki hyvin, mutta varmasti säikähdit!
Elli, me käytiin juuri toissapäivänä ostamassa vaunut ja turvakaukalo. Vaatteita ollaan saatu tutuilta niin paljon, ettei paljon ainakaan tarvi niitä hankkia kun äippäpakkauskin tuli. Hoitoalusta ostettiin tuohon kuivausrummun päälle. Nyt sitten puuttuu isoja hankintoja enää vaan sänky.
typy, onnea pienen pojan odotukseen!!! =)
Ai nin, mä luulen että meidän Pacolla oli ekan kerran toissapäivänä hikka =D ja eilen ja tänä aamuna sitten uudestaan. En nyt ihan satavarma oo, mutta hikaksi mä sen tulkitsin. Tuntui alavatsassa sellainen tasainen sykähtely mikä ei kuitenkaan ollut mun oma syke eikä vauvan potkuja.
Huomenna onkin sitten lääkärineuvola.
[color=red]pikku-milli & paco 27+5[/color]
my_selene...
Tapio Kurjella käytiin ja voin kyllä lämpimästi suositella. Brunoahan täällä on kehuttu jo paljon. Mutta luulempa, että kokemus on mahtava, oli ultraaja sitten kuka tahansa.
Kurki vaikutti tosi asiantuntevalta ja tosi tarkasti katsoi kaikki rakenteet ja muut. Koko juttu kesti noin 45min ja ultra sen reilut 20min. Saatiin mukaan myös pitkä sepustus, hih, lääkäri kieltä ja lyhenteitä. mutta kyllä siitä jotain ymmärtää. Niin ja onneksi yleisin sana on " norm." :)
Hauskaa ja ihanaa ultraa myös teille. Nauttikaa...
typy ja pähkinä
Meilläkin on aina heittäneet nuo ultramitat. Esikoisesta olin asiasta huolissani mutta nyt tämän toisen kohdalla osaan jo luottaa siihen että kaikki kasvavat omaa tahtiaan ja heittoja tulee mitoissa suuntaan jos toiseen. Rakenneultrassa konehan laskee lasketun ajan jokaiselle mitalle erikseen ja niistä sitten muodostuu se varsinainen laskettu aika. Meille tulikin kotiin mukaan se ultrakuva jossa oli ne kaikki mitat erikseen ja mittojen mukaiset lasketut ajat. Niistä sitten huomattiin että tällä kakkoselle onkin pään laskettu aika jo 10.5. kun taas reisiluu putkahtaa ultran mukaan maailmaan vasta 17.5. :-) Voipi olla tukalat paikat siinä viikon ajan... Esikoinen oli masukkina samanmallinen, pyöreäpäinen ja lyhytjalkainen (äitiinsä tullut) mutta ihan sopusuhtainen neiti hän nyt 2-vuotiaana on. Tosin synnytyksessä tuo pyöreä pää oli kyllä ikävä... Näyttää nyt kuitenkin pahasti siltä että toinen " pallopää" olisi tulossa. No, josko se nyt toisella kerralla kävisi helpommin. Tyttöä veikataan tästä toisestakin joten meillä ei siis puheet siropäisestä tytöstä pitäneet paikkaansa.
Aurina ja pikku pallopää 25+5
Heippa!
Oletteko te muut jo miettineet lapset tulevia kummeja? Kuinka monta kummia/kummipariskuntaa aiotte lapselle pyytää? Meillä on mielessä kolme pariskuntaa, mutta taitaa olla liikaa?:/
Johan on outoa! Tänään koin nimittäin eka kertaa aamupahoinvoinnin!!! Jouduin kesken tiskauksen juoksemaan vessaan, mutta sain onneksi pidettyä sisällä, enkä oksentanut, vaikka tosi lähellä oli. Mulla oli silloin ekassakin raskaudessa kaks tällasta kertaa, et ihan yks kaks rupesikin oksettamaan ja aina kesken tiskauksen!!! Sit parin minsan päästä oksetus meni ohi. Onneksi, yritän nimittäin välttää oksentamista raskauden aikana verenpurkautumien vuoksi. Siis ihan tosi, mulla tulee muutamaksi päiväksi naama täyteen tosi pahoja punasia verenpurkautumia!
Pam-pu-la, minähän se taisin tosiaan valitella tytön päikkäreistä. Nyt kuitenkin luulen, että unettomuus ja itkuisuus johtuukin hampaista. Tuntuu nimittäin ien aika turvoneelta tossa kulmahampaan kohdalla:(
Dolosa: Onneksi kaikki oli hyvin vauvalla! Varmaan kyllä pelästyit kamalasti, toivottavasti et enää toista kertaa joudu moista kokemaan!
Ja oliko se Liinanen, joka kyseli ultrista? Voi kunpa oltais päästy edes kahteen ultraan, kun meillä kunta tarjoaa vain tuon np:n, eikä rahatilanne antanut rakenneultralle periksi:(
Esikoista ultrattiin kolme kertaa. Kun pääsin sokerijuttujen takia painoarvio-ultraan, josta jouduimme seurantaan vauvan pienen paino-arvion takia. Meillä tytöllä siis laskettiin painoarvio reisiluun mitasta, joka oli viikkoihin nähden liian pieni, mutta aivan normaalikokoinen tyttö syntyi. Raukka on vaan perinyt äitinsä lyhkäset jalat:)
Voih, ja vieläkin puhutte niistä letuista! Tänään on kyllä varmaan pakko paistaa niitä. Olen lohduttautunut ajatuksella, että kyllä ne ainakin terveellisempiä ovat ku suklaa tai muut namit jotka on silkkaa sokeria!
pricilla 22+1
Kummiasiasta... me aiotaan pyytää vaan yksi pariskunta kummeiksi samoin kun itsellämme molemmilla on vain yhdet kummit. Ainakin alustavasti olisi kummit valittunakin... mikäli tämä pariskunta ottaa tehtävän vastaan. =)
typy72; kiva et oli onnistunu reissu! ja kiva et kaikki oli ok. saitteko tietää sukupuolta ja tehtiinkö ultra ala-kautta? ala-kautta ultrat ovat olleet miehelle epämielyttävää. sanoi ettei pysty kunnolla keskittyä ultraan kun mielessä käy vaan et joku sorkkii mun lapäätä.
kummeista..me ollan jo päätetty ja kysytty ja kummeja tulee 5 (tai ainakin 4) ei vielä tiedetä jos se viides käy, ei kuulu kirkkoon mut on kuulunu (kastettu ja rippikoulu käyty) on siis eronnu kirkosta.
Vaunut tuli tänään postissa mut otetaan ne varmaan postista vasta perjantaina. haluaisin jo kovasti hakee niitä nyt jo!!
kiitos vielä typy vastauksistasi! =)
my_selene ja Remppa
meillä on kovasti jo mietitty, mutta aika vaikeeta, kun tuntuu, että kaikki asuu ihan eri puolella suomea tai ulkomailla ja haluttais kuitenkin sellaiset kummit, joita lapsi voisi useamminkin tavata. Musta on niin ihanaa, kun esikolla on kummina mun paras ystäväni (miehenkin hyvä kamu) ja nähdään aika usein. Tyttökin tykkää kamalasti:)
Tapani Kurjen ultraus kuulosti upealta. Me käytiin toissa kesänä Brunolla ja koko toimitus kesti vartin verran...
Mä olen pyytänyt parasta tyttökaveriani " kummiksi" . Meille ei tule ristiäisiä, joten kummi on epämuodollinen, lähinnä sellainen aikuiskaveri. Ehkä pyydän vielä jonkun muunkin, jos keksin jonkun hyvän. Esikoisella on kolme, joista viimeisin pyydettiin tytön ollessa jo vuoden vanha, mutta kun tytöllä synkkaa niin hyvin miehen serkun kanssa, että oli mukavaa saada " suhteelle" virallinen nimitys :). Voi kuulostaa hassulta, mutta meillä ei oteta näitä juttuja niin vakavasti.
Täällä tupruttaa lunta taivaan täydeltä. Illalla pääsee lumitöihin :).
Meidän Vekaralla päänympärys ei vastannut viikkoja rakenneultrassa, vaan oli reilun viikon pienempi. Ultraaja kävi sitten kysymässä lääkäriltä onko se huolestuttavaa. Ei kuulemma ollut, joten yritin unohtaa koko asian. Jalat oli kanssa vähän pienemmät kuin viikot edellytti, mutta kädet taas viikkoja vastaavat. Ultraaja sanoi vain lopuksi, josko sieltä tyttö olisi tulossa, kun on siro päinen. Esikko kun on poika. Sukupuolta ei oikeasti silloin katsottu, eikä me varmaan haluta tietää sitä kolmannessakaan ultrassa, joka siis kuuluu täällä kaikille. Kyllähän se pieni päisyys muutaman viikon mielessä pyöri, mutta nyt olen sen painanut jo taka-alalle. Vekara on vikkelä liikkeissään ja siten tuntuu että kaikki on ok.
Mamma ja Vekara rv 26