Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** MARRASKUISET VIIKKOON 5 ***

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ihan ekax: ISO VOIMAHALAUS Neetalle. On raskasta olla toisen surussa, ja jaksaa itse samalla.

Sitten omat löpinät

Menin onneton syömään eilen aamulla ruisleipää, ja sitten viiem yö meni likalla pöristellessä. Eli nukkumaan 22.30, ylös 2.30, 4, 5.30, 7 ja herätys 8. Nooh, eihän tossa ole kuin neljä yösyöttöä, mutta ite sitä nukkuisi mielellään paremmin ja enemmän.

Meijän likka on kanssa tuolla syntyneet-sivustolla. Hyvinkäällä syntyi ja nimellä pikkusisko. Mun ystävän mies on yksi ton sivuston perustajista, joten kuvahan sinne piti heti laittaa kun tyttö syntyi .) Onhan se siellä kastepuolellakin...

Noista kiloista sen verran että voisin kaikille lahjoittaa yhden ja jäisin varmasti siltikin ylipainoiseksi. Ongelmana se että makea maistuu eikä aikomustakaan luopua siitä (hyi mua, läpsäys poskelle). Se on kauheeta, kuinka toi suu napsaa koko ajan, ja jos talosta ei mitään löydy, niin sitten sitä on tehtävä ite. Vielä en ole alkanut lihomaan (kiitos imetyksen) mutta sekin on edessä, jollen jotenkin saa itseäni lopettamaan tota herkuttelua. Ei siinä mitään jos kerran pari viikossa, mutta mä herkuttelen koko ajan ja liki tauotta. Kauppareissullakin muutama Dacapo menee ihan salaa suuhun, jos yksin oon liikenteessä. Niin että minäkö kirjaimellisesti herkkuperse ?

Sitten olisko kellään antaa jotain linkkiä hyviin ja oikeanlaisiin jumppaohjeisiin. Ensinnäkin kärsin kovista selkäsäryistä. Ne on vaivanneet jo kolme vuotta (sain silloin noidannuolen) ja yöheräilyt on kauheita kun pitää kiireellä nousta. Outo juttu että raskauden puolenvälin jälkeen selkäsäryt hävisi ja palasivat takaisin kun tyttö saatiin maailmaan. Toinen juttu se että multa odotusaikana repesi vatsalihas ja nyt sitten ylävatsa pömpöttää tosi rumasti. Siitä voi jäädä loppuelämän vaiva, mutta tietenkin varmaan oikeanlainen jumppaus auttaisi. Meinaan neuvolatädiltä kysyä lähetettä fysikaaliseen, mutta neuvola vasta viikon päästä. Eli jos joku tietää jotain hyvää linkkiä jumppaohjeisiin, niin tänne näin kiitos!

Toki siis tiedän noi perusohjeet, mutta tällaiselle " vammautuneelle" on vissiin vähä eri ohjeet.

No nyt toi likka menetti hermonsa tossa patjalla, joten se on moro!

Vierailija
42/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käys kattoon selkäliiton sivuja. Muistaakseni siellä oli jotain ja myös linkkejä muihin. www.selkaliitto.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. En ole pitkään aikaan ennättänyt kirjoittamaan kun oli muutto ja muuta touhua. Lukea olen yrittäny joskus. Oltiin tänään ekan kerran uudessa neuvolassa ja oli pienoinen pettymys aikasempaan niin lapsi ja asiakaskeskeiseen neuvolaan verrattuna. Nyt terveydenhoitaja ei edes katsonut vauvaa antoi opiskelijan tehdä kaikki jutut. Mitattiin pituus ja paino sekä annettiin piikki. Ei turhia voinnin tai huolien kyselyjä..

Poika on pari päivää yli 3kk ja kasvaa kyllä aika kovasti. Pituus oli 63cm ja painoa 6980g, täysimetyksellä. Olisin halunnu tietoa josko vois jonkun ajan päästä antaa jo jotain muuta, kun alkaa olla aika väsyny olo imettämiseen. Nyt on ollu jo parempia päiviä, mutta viime viikolla söi jopa5-7krt/yössä. Ehkä oli tiheän imunkausi, toivottavasti nyt tarjonta vastais paremmin kysyntää. Nyt ollaan pärjätty 3:lla kerralla, joten ihan hyvä. Mulla lähtee hiuksiakin päästä ihan hirveesti. johtuukohan imetyksestä tai synnytyksestä..

Lantionpohjalihaksista.. Mulla tuli kanssa 3.asteen repeämät ja olin juuri fysioterapeutilla tarkastuttamassa niitä ja on treenaus auttanu, mutta kannattaa kuulemma jatkaa vielä " treeniä" . Seisaalteen ja kävellessä neuvoi treenailemaan. ja urheilunkin saa jo aloittaa, vihdoinkin. Odotan että pääsee kunnon jumppaan, täytyy vaan malttaa aloittaa varovasti.. ja kuulemma yhdyntä on hyvää treeniä.. :)

Mäkin suunnittelin aloittavani painon tiputusta. Kesällä on kaverin häät ja olis kiva laittaa joku nätti mekko päälle.. Raskausaikana tuli +16kg lisää, joista 12 hävisi ensimmäisten viikkojen aikana. Nyt on imetysaikana tullu muutama lisää. joku -8kg olis aika hyvä. Pari vuotta sitten laihdutin 13kg ruokavaliolla, söin n5krt päivässä pieniä aterioita. Sellasta ajattelin nytkin, mut ei kauheen nopeasti kun vielä imetän. Ne herkut täytyis ensi saada pois, mutta toinen asia miten...

Mekin aloitetaan vauvauinti, siihen on kyllä vielä pari kuukautta. Poika on silloin 5kk. Kuulemma on vielä ihan sopivan ikäinen. Odotan sitä jo kovasti että on sit jotain " erikoista" tekemistä. Poika onneksi tykkää (ainakin vielä) vedestä, vaikka viime kerralla kylpy jännitikin.

Nyt taidan mennä päikkäreille. Viime yönä vauva nukkuin mun vieressä koko yön (mies töissä) ja olen ihan poikki kun pikkuinen huitoo käsillään ja potkii jaloillaan sekä äheltää ihan hirveesti unissaan. Mä taas herään joka kerta et onko kaikki hyvin. no nyt mies on vauvan kanssa niin saan hetken levätä.

Annu ja poika 3kk3pv

Vierailija
44/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ohjeilla minun käskettiin jumpata kun kävin hierottamassa selän auki http://www.kuntoutus-karppinen.net/voimisteluohjeet.html

Muutamassa tarvitaan aikalailla vatsalihaksiakin, joten tee varoen, ettei se sinun revenny vatsalihas kärsi.

Mulla on selkärangan yliliikkuvuutta ja nikamat jumii toisiinsa, kipu tulee alaselkään ja aamuisin nilkat on ihan tönkit, ei taivu mihinkään. Saan itse avattua nikamat menemällä selälleen lattialle, nostan toisen polven jalan yli lattiaan ja yritän samalla pitää hartiat lattialla. Eli lantio kiertyy. Jumalaton pauke sieltä yleensä kuuluu, mutta niin loppuu kipukin... Mutta siis, kun vain muistais noilla ohjeilla jumppailla niin ei niin pahasti jumiskaan nuo nikamat...

Mukavia jumppahetkiä!

Vierailija
45/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... miten paljon viestejä! Meni ja vartti niiden lukemiseen. Onneksi sain pojun nukahtamaan vaunuihin reilut 30 min sitten. Olen koittanut oikaista päivärytmiä, jotta iltauni tulis vasta noin 21.30. Tällöin eka syöttö on 03-04. Ja ehtii isukkikin vietellä iltasella pojun kanssa enempi aikaa (pääsee töistä klo 19, jos ei enää asiakkaita).

Meillä on nyt viikko nukahdettu kiltisti heti syömisen jälkeen ilman tissinlutkutusta! Se vaan " tapahtui" . Ihan kiva, ei tartte maata siinä tuttina. Vielä se ei ärsyttänyt, mutta ihan varma olen, että jossain vaiheessa olis alkanut ärsyttämään.

Le_Cheile: Jos et saa (unohdin nicin, että kuka niitä oli ostamassa...) myytyä harsoja, kerro, niin katsotaan, päästäänkö sopimukseen :)

SUKAT: Kiitos vinkeistä! Citymarketista olen yrittänyt katsoa. Kaupungille en ole pojun syntymän jälkeen ehtinyt kuin kampaajalle; Stockalla olis kiva käydä kyllä.

PAINONPUDOTUS: mä olen päättänyt myös, että vain lauantaisin saan syödä karkkia, muuten hedelmiä / vihanneksia. Porkkana tuntuu olevan aika hyvä jyrsittävä... Niin ja light-colaa, jos jotain makeaa haluan, lasillinen. Kyllä mulle sopii punnittelu. Pitäis vaan ostaa patteri tohon vaakaan... :) Tapahtuukohan sitä viikossa mitään... Liikuntaa pitäis lisätä. Vielä en ole tällä viikolla päässyt jumppaan asti. Vaatii hieman järjestelyjä isännän ollessa töissä 8-19 joka päivä + lauantaisin 9-15...

Ostin muuten AINU-rintapumpun (käsikäyttöisen). Meinasin ostaa sen kaupasta, mutta en raaskinut (25 egeä). Eilen kirppiksellä sitten joku myi EUROLLA. No sillä hintaa nyt voikin kokeilla! Joku letku siitä puuttui, mutta pitäis toimia yhdellä tavalla ainakin näin.

Laitoin meidän pojun myös syntyneet (TYKS, työnimellä " Saku Sannakko" )ja kastetut-sivulle myös (Santeri).

Eilen oli 2kk neuvola (2kk ja rapiat). Pituutta 59.5 ja painoa 6,450kg. :)

Äh, nyt jo huudellaan vaunuista. Täytyysiis katkaista tähän!

- Näätä77

Vierailija
46/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ilmoittelen, jos ei mene kaupaksi. Teillä vauva ihan toista kaliperiä kuin meillä yli kilo enemmän. Meidän mitat eilen siis olivat 62,2 cm ja 5290 g. Soitettiin mieheni äidille Irlantiin ja kyseltiin hieman, että mitä kokoa siellä ollaan ollut pienenä ja heidän kaikki (3) lastansa ovat olleet pitkiä ja hoikkia eli ei kai syytä huoleen. Kohtahan ne kiinteätkin voi aloittaa. Maaliskuussa ajattelin kokeilla eli n. 3,5 kuisena. Onko muita, jotka on ajatellut kiinteiden aloittamista?

Vierailija
47/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt näyttää jostain ilmaantuneen enemmän tätä aikaa täällä koneella istumiseen, kait olisi paras hieman esittäytyäkin. Tyttäreni syntyi Haikaranpesässä 8.11., laskettu aika oli 12.11., joten ensi viikolla tulee sitten 3kk täyteen. Syntymämitat olivat 49cm ja 3145g, viimeksi neuvolassa 2,5kk iässä mittaa oli jo 57cm ja 6100g, eli hienosti on kasvettu, etenkin leveyttä. :) Esikoispoika on nyt 2,5 vuotta ja päivät sujuu aika kiireisinä täällä kotosalla. Esikoinen on aikamoinen energiapakkaus, joka ei paljoa paikallaan istu, onneksi tyttö sentään tuntuu olevan hieman rauhallisempi ja nukkuu kohtalaisesti yöt (ei varmaan saa kunnolla päivällä ukutuksi kaiken metelin takia, joten ei ole epäselvää milloin on yö ja saa nukkua). Itse olen nyt 25 vuotias opiskelija ja asumme avomieheni kanssa Helsingissä.

Kiinteistä ainakin oli puhe. Esikoiselle aloitin 5 kk iässä ja nyt ajattelin suunnilleen samaa aikaa kokeilla. Riippuu hieman siitä, miten maito tuntuu riittävän yms. Jos riittää, täysimetän 6kk asti, koska ainakin esikoisen kohdalla ruoka alkoi maistumaan kunnolla vasta paljon myöhemmin. Osasyynä varmasti sekin, että ensimmäinen hammas puhkesi vasta 9kk ikäisenä, joten jos tämä on yhtään perinnöllistä, turha ajatellakaan karkeampaa ruokaa sitä ennen...

Onko kenelläkään vinkkiä miten peukalonsyönnin saisi loppumaan? Tyttö on erittäin vakavissaan aloittamassa peukalonsyönnin ja suuttuu kovasti jos otan peukalon pois/vaihdan tutin tilalle. Joskus tutti kelpaa, mutta ei ennenkuin on jo tosi väsynyt. Itse olen syönyt peukaloa pienenä ja pitkään ja oli hirveä taistelu päästä siitä tavasta eroon (muistan sen itsekin), joten ajattelin, että helpommalla pääsisi jos tätä tapaa ei koskaan edes tulisi...

Akane ja tyttö 2,5kk

Vierailija
48/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eli peukkua imetään hartaudella. Tosin Onnilla on peukku suussa jo ultrakuvissa. Tuttiakin imeskelee oikein himolla.

Vinkkejä otetaan vastaan. Monesti yöllä kun kurkkaan pinnikseen, niin siellä on tutti viskattu mäelle ja otettu peukku kierrokseen =) Onhan se suloisen näköistä, mutta silti..

Niin ja suloisia vauvoja meillä kaikilla tuolla syntyneet.fi sivustolla!

Vierailija
49/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko synnytti eilen pikkuisen enkeli vauvan=(Synnytys oli kestänyt 5 pitkää tuntia ja kivut olivat olleet sietämättömät=(Saivat miehensä kanssa nähdä pikkuisen ennekuin hänet vietiin pois;(Vauvalle tehdään ruumiinavaus mutta tuloksien saamisessa voi kestää=(Viikkoihin nähden oli pienempi kokoisempi.Sisko ja hänen miehensä ovat edelleen aivan shokissa koko tapahtuneesta niinkuin mekin=(Ei tämmöistä edes osaa tajuta vielä...on niin paha olla heidän puolestaan...;(

Täälläpäin on menossa taas vähän huonompi kausi kun nuita hampaita puhkee.Yöllä saatetaan heräillä muutamaan otteesee.Hyvän näköinen kun toinen hymyilee ja suu ammottaa suurena ja siellä paistaa pikkuinen hammas ja toinen tulossa viereen...=)Tyttö on ruvennut oikein kunnolla kikattelemaan.Voiko olla sulosemman kuuloista kun pieni pieni vauveli nauraa..=D

Kovasti toinen yrittää päästä eteenpän kun on lattialla vatsalleen=Dkamala ähinä ja murina kuuluu mutta jokseekin on vielä vähän epätoivoista tuo eteenpän pyrkiminen=D

Kovasti maittaa sormet...niitä kun on niin mukava imeskellä.Olen yrittänyt antaa tuttia mutta eipä se juuri kovin kauan pysy suussa....

Saatiin parvekkeelle vaunut ja voi että kun toinen nukkuu niissä ulkona niin hyvin=)

Mut nyt nukkumaan..kirjoittelemisiin...

neeta&neiti3kk

Vierailija
50/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu jotenki väsyny, tuntuu että kipeeks tässä tullaan kohta!

Eilen oli siis neuvola, mitat taisinki laittaa jo.. *muistelee*

Ens kerralla sitten rokotukset, hui!

Tänään käytiin anopin kanssa pyytämässä tarjouksia vauva-vakuutuksista.

Hän kun lupasi sen maksaa meille.

ONKO muilla vakuutuksia, jos niin missä? Mitä maksaa? Miksi valitsitte kyseisen yhtiön?

Ite ajattelin Tapiolaa, jossa pienin omavastuu, Pohjola liian kallis, Fennia mietityttää vielä.

Mulla ei oo vielä menkat alkanu, en imetä. Saas nähä koska ne alkaa.

En välttämättä viitti alottaa pillereitä, sitten ku menkat siis alkaa.

Viimeisitä pillereitten lopetuksen jälkeen menkat sekos ihan täysin. 30-100pvän kierrot. No, onhan nuo aikasemminkin ollu sekasin :)

Ajattelen näin, et ois helpompi sitten sitä toista lasta lähteä yrittämään.

rapuäiti:

Kerro ihmeessä mistä löydät kaiken tuon energian...?

Ja mä painan himpun yli 100 ;) perässä tullaan- sinne alaspäin luvuissa :D

Me ei myöskään olla vältelty kun enoni luokse menemistä. Hänen lapsellaan oli RS-virus (mun serkulla siis) joten ei viittitty mennä sinne kyläilemään. Mutta ei täälläpäin maailmaa ole niin kamalasti noita ostosparatiiseja jonne mennä.

" PAINONVARTIJAT" :

Paljonko toi lysti maksaa? Oletteo käyneet niissä ryhmissä?

Voisin käydä niitten sivuilakin pyörähtämässä. Olisi kiva saada omakohtaisia kokemuksia!

Olen kanssa " lujasti" päättänyt että herkkuja VAIN JA AINOASTAAN lauantaisin. Olenpa vaan niin heikko..

Mutta nyt väsyttää, yritän huomenna keretä taas koneelle.

Pinoan vielä tälleen keskiviikkona sen punnitus-alotuksen!

10kaks ja Jere

Vierailija
51/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kaks:

Nykypaino (NP): 102kg (HUI KU TOI ON OIKEESTI PALJON!!)

Raskain raskauspaino (RR): 127kg

Tavoitepaino (TP): 75kg (vois olla realistinen tavoite)

Lähtöpaino (LP) : 102kg, ennen raskautta 84kg

Mutta, joo, katellaan minkälaiseksi tämä painonpudotushomma etenee!

Nyt kaikki vesi kuurille huomiseen ;)

10kaks ja Jere

Vierailija
52/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä astu eilen voimaan Turvan vauvavakuutus..kattaa kaiken ja kun otettiin sellanen mis on omavastuu 42euroa ni se maksaa vuodessa noin 200euroa..en tarkkaan tiedä kun saadaan siitä jotkut alennukset. Mutta siellä oli myös kaksi muutakin vaihtoehtoa, toisessa oli omavastuu 0euroa mutta maksoi kahteen vuoteen asti joku 600euroa. hui olkoon..

mutta joo. jos mäkin ilmotan nuo painohässäkät.

Lähtöpaino siis oli vko sitten 96,5kg.

Tänään -600g eli 95,9 kg

Synnytyksen jälkeen toi on ollu alempanakin mut tuli pari kiloa siis takas..ja raskaus aikana painoin ekan kerran elämässäni huikeat reilut 100kiloa...yök :(

-neitoperhonen ja Pyry 2kk ja 10pv

Vierailija
53/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pituus 166 cm

paino ennen raskautta 101 kg

paino raskauden lopussa 106 kg

paino synnytyksen jälkeen 97 kg

Tuosta ei tunnu sit millään lähtevän ja ajatukset pörrää koko ajan syömisissä jne. No, tsempataan " siskot" yhessä =D.

T: Rapuäiti ja katras

Vierailija
54/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäkö löydän energiaa ? =). Noh, vauva on helppolapsi, samoin siskonsakin. Olen opettanut alusta asti tyttöjä itsenäisyyteen ja oma-aloitteisuuteen ja niinpä sitä aikaa jää muuhunkin kuin porukan passaamiseen. Sanoinkin miehelle et hällä on kissanpäivät kun on 6 naista " passaa" yhtä ukkoa ;o).

Miule oma tuohuaminen (leipominen, siivoaminen, lehden lukeminen, ristikoiden täyttäminen tai ihan vain päiväunet) ovat henkireikä että sitä taas jaksaa =). Jos " omistautuisin" koko ajan muille ihmisille niin ehkäpä siinä tulisi omat voimavarat äkkiseltään kulutettua loppuun, joten koska olen oman elämäni tärkein ihminen niin minun pitää pitää itsestäni hyvä huoli =). Sitten sitä taas jaksaa ja on muille mitä antaa !

Aurinkoista pakkaspäivää !

Vierailija
55/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan kiva talvinen sää ulkona. Nyt kyllä mennään pikku miehen kanssa ulos kärryileen, kun eilen laiskotti ja oltiin sisällä vain.

Mulla ei onneks jäänyt paljoa noita kiloja. Lähtöpaino oli 75, pituutta mulla on 178 ja nyt on puntarissa 78,6. Tavoitteena olis kyllä tiputtaa ainakin tuonne 73, jolloin olo tuntuu hyvältä. Mulla varmaan vaikutti asiaan se, että en voinut syödä paljon mitään kun kaikki kuvotti. Oksentanut en muutakuin alkuaikana muutaman kerran, mutta ei vain tehnyt ruokaa mieli. Kaikki liha yökötti ja närästys oli inhottava.

Nyt pikku mies kutsuu. Suuttu leluillensa =) Pullosilmät pännii taas virtahevolla =)

Vierailija
56/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte vauvan viihtymään vatsallaan laattialla? Meidän miehen pään ylhäällä pito prosessi kärsiin, kun ei se tykkää olla vatsallaa.

Vierailija
57/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui kun onkin jo pitkä pino kertynyt meille marraskuisille!

NEETA osanotto täältäkin teidän ja siskon perheen suruun. tulee ihan itsellekin tippa linssiin kun luin kirjoituksiasi. :/

NOEMA: mekin ollaan (tai mies enemmän) ajateltu vauvauintia. eikös nuo pikkudelfiinit oo täällä pääkaupunkiseudulla? joko te ootte siellä infossa käyneet?

mulla on myös vähän samaa vaivaa ollut kuin sulla noema, eli isommalla hädällä tulee monesti myös verta mukana, joskus hiukan enemmän ja joskus ei juuri lainkaan. sitä on jatkunut oikeestaan synnytyksestä saakka. ehkä se menee ajan kanssa ohi?? mitä ne pukamat oikeestaan on, näkyykö ne ulospäin ihan selvästi? joku kirjoitti että voisi semmoisista johtua.

mäkin oon suunnitellut jos pääsis kesäksi vähän kuntoon =) vaakaa en edes omista, mut ehkä enemmänkin olisi tavoitteena saada vähän kiinteyttä näihin hyllyviin kohtiin kuin kilomääriä tiputtaa. tarttis varmaan alkaa tehdä jotain. lantionpohjalihastenkin jumppa tahtoo unohtua...

jaha, otso huutelee. palaillaanpa taas.

gerda

Vierailija
58/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli täällä painonpudotusprojekti meneillään :) Minä liityn mukaan.

Ilmoittauduin jo tammikuun alussa tuohon Team PP joukkoon, mutta tulen mielelläni tänne mukaan.

Ennen raskautta 82kg

Raskauden lopussa 109kg

Synnytyksen jälkeen 95kg

ja tammikuussa alkoi laihdutus ja

nyt paino on 91kg

mutta kohtuurajoissa pudottaminen, että maito riittää. Makeat pois ja vaunuttelua enemmän. Mulla on pudonnu sellanen 0,5kg viikossa.

Tavoite mulla on 70-75kg. Ainakin alkuun.

Pituutta on vaivaiset 160cm.

Jeps, että eiköhän naiset aloiteta ;)

-Marica

Vierailija
59/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti voimia olla tukena siskon perheelle. Heillä on ollut suunnaton menetys.

Vierailija
60/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

GERDA: Pikku delfiinit tosiaan toimii pääkaupunkiseudulla. Viime kuussa ilmoitettiin Onni sinne ja sanoivat, että maaliskuussa pääsee poika aloittamaan. Lupasivat ottaa helmikuussa yhteyttä uinnin tiimoilta. Ei olla siis vielä käyty info-tilaisuudessa.

Niin kittykatti uumoili, että kyse olisi peräpukamista. Kuules Katti, kysyn nyt sinulta lisää kun muistelen, että olet terveydenhuoltoalalla, voiko pukamat olla " sisäpuolella" ? Mulla ei ainakaan näy eikä tunnu takapuolessa mitään.

Mulla on raskauskilot hävinneet, mutta kroppa on kärsineen näköinen. Toisin sanoen löysä. Vaunujen ja koirien kera lenkkeilen päivittäin ja perjantaina aloitan Onnin kanssa vauvajumpan. Toivottavasti paikat kiinteytyy. Kai sitä pitää vaan olla kärsivällinen. Onhan se totta, että kyllä sitä nyt jo näyttää ihan erilaiselta kuin pari kuukautta sitten. Silloin aina hätkähdin (lue säikähdin) kävellessäni kotona ilman paitaa peilin ohi, että onko tuo todella minun mahani. Mulle tehtiin vielä sektio, vaikkakin vaakaan, joten näky ei välttämättä hivellyt silmää ;) Nyt en ole enää hätkähdellyt, joten olisiko kyse tilanteen parantumisesta " vatsarintamalla" , vai olenko vain tottunut uuteen lookkiini ;)

Mies päästelee välillä suustaan idioottimaisuuksia. Osallistuu kyllä vauvan hoitoon, mutta enemmänkin saisi. Kun mainitsen asiasta, hän toteaa jotain idioottimaista, kuten " sähän olet lomalla" . Siis mitäh! Olenkin sanonut, että otatko selvää, että missä näitä lomia myydään, niin teen valituksen, nimittäin ainakaan kroppani ei näytä kovin levänneeltä. Täytyy myöntää, että olen itsekin aikaisemmin olettanut, että kotona lapsien kanssa oleminen on lähinnä oleilua. Tyhmä voi olla ihmisen lapsi.. Onneksi en ole mennyt koskaan möläyttämään näkemystäni kotona oleville, olisin nimittäin luultavasti saanut täysin oikeutetusti jalkalampusta päähäni.

Kaikesta huolimatta, olen todella onnellinen/kiitollinen tästä kotiäitiydestä. Olen jo yhdeksässä viikossa oppinut elämästä paljon.

Noema ja Onni-Poika 2 kk ja 10 pv