Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** MARRASKUISET VIIKKOON 5 ***

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täsmälleen sama vaiva, ja mulle tehtiin myös sektio.

en tiiä mitä se on.

nyt kattomaan täydellisiä naisia

Vierailija
22/77 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neeta: voi kun surullisia uutisia :( Mun kummitädille kävi joskus aikoinaan samalla tavalla esikoisen kanssa. Ja aika loppuraskaudessa vielä. Eipä heitä ole lapsilla siunattu sen koommin, on se luonto julma :( Toivottavasti siskosi jaksaa kuitenkin porskuttaa eteenpäin. Hienoa, että heillä on jo kuitenkin lapsia (en tarkoita, etteikö silti voisi surra tätä).

En ehtinyt viime viikon pinoon enää vastailla, pojumme on nukkunut kummallisen huonosti iltapäiväunensa. Meni niin pitkään, että nukkui 3,5h päikkäreitä. Nyt vajaat 2h... Tänään olenkin ollut autolla kaupassa ja tehnyt pitkää päivälenkkiä, jotta saatais nukkumaanmenoaika takaisin lähemmäs klo 22. Herää silloin syömään klo 04-05. Nyt on herännyt jo klo 01 nukahdettuaan klo 21. Vielä ainakin on pirteänä, kohta tosin täytyy mennä iltatisua antamaan. Korvikkeella en halua tankata kuitenkaan hyvien yöunien vuoksi.

Kukas niitä harsoja myi? Taisi joku jo ehtiä ilmaisemaan kiinnostuksensa?

Meillä oli tänään 2kk neuvola (poju on 2kk ja 5 pvää). Pituutta oli 59.5cm ja painoa jo hurjat 6450 kg! Vielä menee joitain 56 senttisiä, mutta 60cm on just sopivat (paitsi 2 äippäpakkauksen bodia, mansikka ja norsu, ovat mun mielestä tosi kireät vaikkei meidän poju ole sen pulleampi kuin vauvat yleensä), ja H&M:n 62/68 ovat myös ihan jees.

Oma verenpaine oli ihan jees ja normaali, kuten koko viikonlopun sitä mittaillessa. Eli taisin pelästyä turhasta! :D

Täällä myös painonpudotusta menossa. Tai sanotaan että karkin- ja makeanvähennys ja liikunnanlisäys. Tavoite on vähintään 10kg, vaikka 20kg olis varaa vielä pudottaa... Mutta sen painoinen olen ollut NIIN kauan aikaa sitten, ettei taida onnistua. Mutta 10kg on tarkoitus saada veks. Nyt ainakin ihan hyvä into päällä :) Vaikkakin karkkia tulee ikävä... lakua, lempparia... Kerran viikossa on karkkipäivä, eihän sitä VOI kaikesta luopua!

Vauvauinnista en ole innostunut, mutta katsotaan, jos innostumme vielä.

VAUVOJEN SUKISTA: Onko kukaan löytänyt mistään kaupasta sellaisia " aerobic-sukkia" , jotka oli äitiyspakkauksessa? Haluaisin niitä lisää, mutta en ole löytänyt. Lisäksi tykkään vain yksivärisistä sukista, mutta on vaikea löytää. H&M:ltä niitäkin bongasin...

Nyt täytyy mennä iltatisutteluihin. Poju on muutamana iltana jo vain syönyt ja irrottanut nukahdettuaan. Alkuunhan saattoi toista tuntia vain imeä, ja heräsi, jos otin tisun suusta veks. Ihan kiva näin!

Hyvillä mielin kaikki helmikuulle!

- Näätä77 & Santeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tietokaan rytmistä. Harvinaista et saa nukkumaan 3 tuntia putkeen. No kyl ne jossain vaiheessa. Mut on se niin erilaista kun on tyttö. Kaksi edellistä on poikia. Tänäänki oli minulla hame ja Tanjalla. No ei tässä sen ihmeempiä. Kirjoitellaanhan kuulumisia!

Eija ja lapsukaiset

Vierailija
24/77 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies lähti ukon kanssayläkertaan, kun tänne JÄÄTYY!

rapuäiti ja näätä77:

eiköhän aloteta samanlainen tsemppi-pino kuin lokalaisilla?

mulla on vielä raskauskiloja 12 (niitä tuli 41) mutta nää kilot on jumiutunu.

Lokalaiset siis taitaa punnita ittensä kerran viikossa, esim. maanantaisin ja sitte ilmotellaan mitä on käyny.

Mä ostin Kaksplussan ja luin siitä vähähiilarisesta ja innostuin tosissaan!

Meen huomenna kirjastoon, josko löytyis alan kirjallisuutta että pääsis alkuun.

Olipas teillä rapuäiti ihanan suloinen tyttö :)

neeta:

Kauheita uutisia :( Tuollainen ei ole oikein!

Jaksamista teille kaikille!

näätä77:

mä olen kanssa yrittäny katella näkyiskö semmosia, niin eipä ainakaan tarjoustalossa ollut. Iso seinällinen sukkia kyllä oli muttei sellasia. Täytyy katella Cittarista tms. josko niissä vois olla.

mutta joo, päätä särkee ja varmaan kaikki ollaan kohta kipeinä.

Monella onkin ollut nuhaa ja kuumetta, onneksi se elämä silti jatkuu.

Huomisiin!

10kaks ja ukko

Vierailija
25/77 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ajattelin minäkin kirjoitella.

Käytiin tänään kälyn kanssa aleostoksilla ja löydettiinkin lapsille vaikka mitä. Vähän isompaakin kokoa kun halavalla sai :)

Tai aina kun on esin Tuttaa, Aution neuletta yms hyvää laatua edullisesti niin tapaan ostaa jo varastoon isompiakin kokoja.

Poika nukkuu jo aika kivasti, että illalla nukahdetaan 22-23 aikaan ja syödään muutaman kerran yössä. Aamuisin kyllä herää 6-8 aikaan ja piereskellään joskus oikein itkun kanssa, mutta pian tulee uni taas ja nukutaan 10-11. Ja päikkärit ulkona 3-4h. Ja illemmalla toiset lyhemmät.

Ja niin ihanaa kun poika jo juttelee ja naureskelee. kertakaikkiaan niin ihanaa katottavaa !! Maailman suloisin vauva.. :)

Vauvauinnista sen verran, että mekin ollaan menossa 18.2, jolloin poika täyttää 3kk. Meillä maksaa uintikerta 9.50e ja sillä pääsee koko perhe. Niitä painija uimapukuja saa prismasta. Maksaa joku 13e. Kuulemma on todella harvinaista, että kakka tulee altaaseen. Ja pissa ei ole vaarallista. Me oltiin siinä infotilaisuudessa ja siellä santtiin, että jos on tulehdusta, esim just silmissä, ei saa tulla uintiin.

Ja kotona jo totuttaa vauva 32 asteen veteen, ku uima-altaan vesi on sen asteista, ainakin täällä. Eli nyt ollaan aste kerrallaan tiputettu veden lämpötilaa. Ja käännelty mahalleen, kylelleen ja selälleen punkassa.

Toivottavasti poika tykkää.

Miehen osallistumisesta sen verran, että meillä mies kans osallistuu kaikkeen. Mä ite tykkään tehdä ruokaa ja siivota, niin mielelläni teen sen ja mies hoitaa poikaa.

Tänäänkin hoiti poikaa ku oltiin kaupungilla kälyn kanssa. Ja ottaa kyllä aina huomioon minutkin. Todella kultanen mies, ei voi muuta sanoa. Minä tässä perheessä se äkäpussi olen !

Meillä on myös syntyneet.fi sivuilla meidän elmeri.

Lantionpohjalihaksista sen verran, että minä kans aina unohdan (!!) ne tehdä ja sit nukkumaan mennessä muistan, että niin joo nekin on taas tekemättä.. :(

Ja painoa myös pitäis saada pois vaikka kuinka paljon..(huokaa)

Nyt nukkumaan! Hyvää viikkoa kaikille !

-Marica

Vierailija
26/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä omaa aikaa viettelen =).

Ensiksi NEETAlle voimia ja etenkin Neetan siskolle kestää suurensuuri menetys =(.

10KAKS, joo punnitaan vaan ja kovasti pitäs tsempata ennen kesää jos meinaa saada kiloja pois.... sais ees 20 kg niin olisin ikikikikikionnellinen, mutta miten ??? Kertokaa ja auttakaa!

Vierailija
27/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neetalle ja erityisesti siskollesi voimia suuren surun keskelle!

Näätä ja 10kaks Citymarketista saapi niitä aerobic sukkia. Olen ostanut. Taisivat olla Vendin valmistamia.

Painonpudotus olis mullakin edessä, mutta kiloja ei ole enää kuin viisi ylimääräistä... ovat jumahtaneet ja lujaa. Makeanhimo on jatkuva, raskausaikana en paljoa makeaa syönytkään, niin nyt sitten senkin edestä!

Mutta nyt täytyy rientää neitin ja koiruuden kanssa lenkille. Jos vaikka jaksas taas tallustaa oikein pitkän...

Hertta ja Anni 2kk ja 25 pv (hei, mä laskin noi päivät...)

Vierailija
28/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näätä: niitä sukkia oon bongannu ainakin Stockmannilla, Vendiköhän niitä tekee?

Sitten mielenkiinnosta mittailin taas vaunujen lämpötilaa, kun täällä on pakkasta 15 astetta. Poika vaan halus pihalle nukkumaan vaikka mies tuumi että onkohan liian kylmä. Meillä on siis pehmeä kantokassi vaunuissa (Emmaljunga) ja sinne laitoin pojan normaalisti puettuna haalarissaan, lisäsin äpakkauksen makuupussin vielä varuiksi. Makuupussin sisällä puolen tunnin ulkoilun jälkeen lämpöä +20 astetta!!! Haalarin alla on siis vielä paljon paljon lämpöisempi... Sitten siirsin mittarin pään viereen ja laitoin vaunun suuaukkoon harson, jotta nään paljonko harso lämmittää. Puolen tunnin jälkeen lämpötila nollassa!! Summa summarum: ei tuu kylmä edes -15 asteessa =)

Vierailija
29/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noema: peräpukamilta kuulostaa tuo verentulo, muistoja raskaudesta...

neeta: voi miten surullisia uutisia =( Voimia sinulle ja siskolle!

Vierailija
30/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tuun kans laihdutus-tsempitys-porukkaan! Raskauskiloja sain kasaan komeat 22kg, mutta tavoite ois saada 30kg pois... tai siis nyt enää (?) 16 kiloa.

Rapuäiti: jos et enää imetä niin voin lämpimästi suositella Painonvartijoiden pisteitä. Laihdutin ite niillä ennen raskautta 25 kiloa! Meillä mennään vielä täysimetyksellä joten pisteille ei voi vielä alkaa, mutta herkut pois ja liikuntaa lisää niin kyllä ne siitä ropisee...

Joko te sen punnituspinon perustitte vai tsempitelläänkö tässä samalla?

Liikunnasta vielä sen verran, että vesijuoksu ja hydrobic on aivan käsittämättömän tehokasta liikuntaa. Ja ainakin vielä näillä kymmenillä mukavaa kun ei nivelet rasitu.

Neeta: Voimia sinulle ja siskollesi suuressa surussa.

Vauvauinnista: Me mennään maaliskuun alussa kun neiti on lähes 4 kk vanha. Sanoivat siellä että se on hyvä ikä aloittaa, lihakset ja niiden hallinta on silloin jo hyvällä mallilla. Uinti maksaa 60¿/kk (4krt). Lisäinfoa löytyy mm. www.vauvauinti.fi

Lantiopohjan lihakset on tulleet tutuiksi synnytyksen jälkeen. Sain synnytyksessä 3. asteen repeämän ja fysioterapeutti kävi ¿peloittelemassa¿ mitä tapahtuu jos ei jumppaa. Ja kummasti muisti jumpata ku vaihtoehto ois ollu ettei pidätyskyky ois palautunu. Mutta yllättävän helposti tuo jumppa jäi rutiiniksi; automatkoilla, imettäessä, tv:tä kattellessa, vauvapalstalla surffaillessa jne.

Koettakaahan naiset muistaa jumpata, ei ehkä tunnu nyt tarpeelliselta, mutta iän myötä... ;) ¿nimim. Ajattelin vanheta ilman Tena-Ladya¿

Ei meilläkään kylvetetä ku 1-2 kertaa viikossa. Saunomista meidänkin on pitäny alkaa harjoittelemaan, mutta jotenkin ne illat vaan menee niin nopeasti, ettei sitten enää kun toinen on jo väsyny, viitti alkaa saunaa lämmittelemään.

Eilen muuten huomasin ekan kerran, että neiti on löytänyt oman käden . Venytteli makeasti päiväunilta nousun jälkeen ja jäi tuijottamaan kättään kun se sattui näkökenttään. Tänään sama homma ja nyt kun viuhtoo tuossa vieressä sitterissä niin ihmettelee sormia kun käsi huojuu kasvojen edessä. Hauskan näköistä, kasvoilla aito ihmetys!

Kovasti on neiti alkanu myös juttelemaan, oikea räpätäti. Ja mikä parasta, on alkanut viihtymään sitterissä, enää ei tarvi kantaa koko hereilläoloaikaa sylissä.

Mutta nyt pitää alkaa laittamaan miehelle ruokaa...

Toukkis ja Pinja reilu 2½kk

Vierailija
31/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Neeta ja myöskin siskollesi. Kauheeta tuollanen ja ei tunnu reilulta =(

Näätä77 harsot ovat vielä myynnissä. Akane oli kiinnostunut niistä ja laitoinkin hänelle meiliä. Eli niitä on 11 kpletta ja ovat Ruskovillaa.

Meillä oli neuvola tänään. Poika on 2 kktta ja 10 päivää. Pituutta oli huikeat 62,2, mutta paino on alakäyrillä eli 5,29. Onneksi on jäntevä ja ei näytä nälkiintyneeltä. Ja lohduttaa tieto, että olen itse ollut samanlainen pienenä. Pitkä ja hoikka.

Joku puhui kiinteiden aloittamisesta. Meillä on neuvola 1.3. seuraavan kerran ja jos painoa ei ole tullut hyvin, niin ajattelin sit aloittaa maissisoseen annolla. Onhan ikääkin sit 3 kktta ja 8 päivää.

Vierailija
32/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...painoin vahingossa enteriä ja useamman kerran!

Mutta ensiksikin Neetalle ja läheisillesi toivon kovasti jaksamista!

Rapuäiti: Kyllä sulla on suloinen ja siro tyttönen (kävin vakoilemassa syntyneet-sivulla)! Meillä on tällainen pieni pulla-poski, kätilö risti hänet joulupossuksi sairaalassa :)

Sitä olisin teiltä kysellyt, että oletteko välttäneet esim. perhekerhoissa käyntiä nyt flunssa-aikaan, vai käyttekö sellaisissa? Ajattelin, että ois kiva mennä esikoisen ja vauvan kanssa läheiseen perhekerhoon, mutta altistankohan turhaan pienokaista...?Kaksi räkätautiahan meillä on jo takana, että sekään ei ole kivaa.

Kylvettämisestä: Meillä vannaillaan kaksi kertaa viikossa, saunan yhteydessä. Mitään pesuaineita en käytä, mutta jos iho alkaa näyttää kuivalta (sisko on atoopikko), niin sitten laitan perusvoidetta kylpyveteen.

Vierailija
33/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on meidänkin Onni tuolla http://www.syntyneet.fi/ sivuilla. Kätilöopistolla Onni syntyi, joten sieltä löytyy. On ne vaan niin suloisia ne vauvat. Jäin sivustolle " hetkeksi" heilumaan =)

Meillä kylvetään joka ilta ennen Iltatissittelyä ja nukkumaan menoa.

Täysimettää haluaisin sen 6kk, mutta saa nähdä onnistuuko, kun tämä meidän poika on " aikas" suuri ja energian tarve sitä luokkaa. 6 kk on kuitenkin tavoite, vaikken mitään itkuraivareita aio vetää, jos joudutaan ottamaan soseita kehiin jo vähän aiemin.

Vierailija
34/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le_Cheile : ei tuo välttämättä ole tulehdusta, voi olla juuri ahdas kyynelkanava, useasti vaan kun huomaat olevan rähmää, pyyhit kostealla lapulla ja kuivaat. Ja hieroskelet tosta nenän varresta siitä silmäkulman kohdalta..hankala selittää. Meillä tuo on auttanut, päiviä jolloin ei rähmi lainkaan ja päiviä jolloin on sitä sitten enemmänkin.

10kaks : Kirkkonummelta olen, melkein siis Espoosta. Meidät tosin vihitään Hämeenlinnassa Vanajan kirkossa 31.12.2006 kun sieltä olen kotoisin. :) ja onhan se kiva kaikkea suunnitella, kun sitten kaikkeen löytys rahaa ja jotta tuo mieskin joskus olisi jostain hieman innostuneempi..

mutta että sellasta tällä erää..

niin joo, mä oon alottanut laihdutuksen ihan noita häitä varten ja nyt on torstaista lähtien lähteny tasasesti päivittäin100-300 grammaa...nyt yhteensä -700g. :) hiljaa hyvä tulee. ja syön 5-6 kertaa päivässä pieniä annoksia, välipalat myös lasketaan tuohon, juon vettä hirmusesti sekä pidän vain kerran vkossa, lauantaina herkuttelupäivän. niin ja liikun päivittäin tavalla tai toisella.

Vierailija
35/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään myös neuvola. Jere menee painossa 0-käyrällä (jos oikein muistan) ja pituudessa +1.5. Syntymäpituus meni +3.

Noh, oli käyrät miten oli, meijän Jere paino 6605g (kasvanut n.+100g/vko) ja pituutta 62.5cm.

Neuvolassa oli niin mukava naureskella ja katella maailmaa. Pieni ärähdys tuli pituutta mitatessa.

näätä77 ja rapuäiti:

Hyvä etä verenpaineet ok. Mä täällä nostattelen verenpaineita lakulla....

HYI MINUA!!

Päätin aloittaa ens maanantaina kunnon kurinpidon tässä syömisessä. Onneksi ei noita herkkuja niin tee mieli, mutta samperin ukko, ku raahaa niitä tänne. (syytä vain muita, väkisinhän ne sun suuhun ängetään;)

Josko sovittais punnitus päiväksi joka torstai? Mitäs sanotte?

Onko ideoita että miten toteutetaan homma? Jokainen kertoo oikean painonsa ja taivoite painon, sekä mikä oli paino viimeisillään?

Vai että jokainen kertoo tavoitteensa esim. -30kg, tällä viikolla -100g/+500g?

nyt täytyy mennä laittaan jerelle ruokaa. kirjottelen myöhemmin taas!

10kaks ja Jere

Vierailija
36/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi Neetalle ja siskolle voimia paljon!!!

Kiloasiaa:

Mulla myös kymppi pudotettavana,enemmänkin toki,mutta tämä lasti siis raskausherkuttelusta...

Lämpimästi suosittelen painonvartijoita,itse pudotin vuosi sitten sen tuella parissa kk:ssa 8kg,eli suunnitelmissa olis lähteä sinne takaisin.

Yritän ensin itse kotona,katsotaan kuin käy,tahto on kova!(Etenkin kun jumpassa ja uimahallissa peilistä itseään " ihailee" huokaisten..sit vielä komeat raskausarvet...

Ei itsekästä siis vaan itsestään huolehtimista vauva-arjen keskellä,yritetään siskot!!!!!

Vierailija
37/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kysy et miks lopetettiin tuo Tutteli..lähinnä aateltiin kokeilla NANia et aiheuttaako sekin moiset huudot kun pullon ottaa suusta ja tartteis alkaa röyhtäseen..no tuo vaiva siis helpottu kun vaihto Tuttelista pois. Toki edelleen välillä huudellaan et prkl ku ruoka viedään nenän eestä ja väsyäkin seassa mut hyvin paljon helpompaa on nytten.

Joko muuten muilla on menkat alkaneet vai olenko ihka ensimmäinen?? Mulla nimittäin alko eilen :( tuntuu hullulta..ja imetänkin vielä, tosin kerran kaks päivässä vain..väsymys on kova, mistähän tuokin johtuu..josko siis nyt hipsis kysyyn saanko poistua vällyjen alle vai tarttetaankohan mua vielä tuolla yläkerrassa..

-neitoperhonen ja Pyry 2kk ja 9pv (mikäli oikein laskin)

Vierailija
38/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se ja sama miten se tehään. Mie painan, kai alta 100 kg, ja painankin. En uskalla vaakaan mennä ,mutta kyl tuo satanen alittuu se on varma.

Voitas vaikka kerran viikossa laittaa paljonko on puonnu ja ekana ehkä lähtöpainokin ? Ei tuo kai niin vakavaa oo, mut sanokaa toki mitä tykkäätte ? Ja sit on tosiaan enemmän puotettavaa kuin kilo tai kolme ;o).

Vierailija
39/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat on tulleet jo x 2. Että silviissiin, ja piti kai kierukka asentaa, mutta olkoosta. Oon saamaton, joten tervetuloa sata lasta ;o). Miulla kun loppu jälkivuoto niin ekat menkat tuli heti perään ennen jouluaattoa ja sit tokat oli just viime viikolla, että oon päässy kokeilee kestositeitä ja huomenna aion ommella lissää nuita ihanuuksia. Tässähän ihan odottaa et millos seuraavat tuleekaan niin voi koittaa taas noita kestoja ;o).

Vierailija
40/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ! Sirohan tyttö on ja soma kuin possu pienenä ;o). Niin, ei olla vältetty missään käymistä : perhekerhois käydään, lasten tapahtumissa niinikään ja kaupoissa myös. Tyttö on täyisn pullolla eikä sairastanut vielä kertaakaan.

Edellinen, neljäs typy, sai RS-viruksen 2 viikkosena ja siitä jäi infektioastma, mutta en usko että salama iskee 2 kertaa samaan puuhun, joten kyllä me käydään eikä hautauduta kotio. Ja mahdotontahan se oiskin viiden lapsen kanssa =).

Mutta tietty jos voi välttää tartuntapaikkoja ja ei oo isompia sisaruksia tauteja kotiin tuomassa niin mikäs ettei välttelis suurempia ihmisjoukkoja. kukin tavallaan =).