Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** MARRASKUISET VIIKKOON 5 ***

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerda79 ja noema:

ootteko huomannu että verta tulis muutenkin ku pelkästään hädällä? Tuntuu itellä välillä että housutki on veressä :( -ei siis menkat, vaan semmosta tuhrua pyllyn kohalla.

Täytyis varmaan mennä lääkäriin, sitä vaan on niin laiska tilaamaan sitä aikaa.

Mä olen kanssa päättänyt (huomatkaa en vielä aloittanu ;) aloittaa liikkumisen. Kärryilyä onkin harrastettu paljonkin. Ajattelin josko pojan päikkäreitten aikaan aina vähän jumppais ja venyttelis. Ois kiva saada itteensä vähän notkeuttakin. Sekin kun on kadonnut johonkin!

Mutta mä palailen taas tänne, Jere nukkuu pihalla lumisaateessa ja minä pelkään hiirtä täällä kotona :D:D

10kaks ja Jere 2kk 7pvä (meniköhän oikein..) 9vkoa ja 5pvä HEh, onkohan noi oikeessa ollenkaan noi mun laskelmat :D:D:D

Vierailija
62/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, taisin saada " rytmit" kohdalleen, sillä vaunuissa vedellään sikeitä jo kolmatta tuntia :)) Yöt menee kyllä niin hienosti... Nukahtaa noin 21.30, viime yönä heräsi jo 02 syömään, mutta seuraavaksi söi 07...

Olen tänään vetistellyt täällä kahdesti pojun hymyillessä NIIIIIIIIIIIIN leveesti ja NIIIIIIIIIIIIIn pitkään, ja pieni naurunalkukin kuului! Voi jestas kun on suloista!!! Ah!!! :D

Jaaha, juu, painoasioita... (patteri vaakaan, muista ostaa!):

Pituus: 162cm

Paino ennen raskautta: 77kg

Paino enimmillään raskauden aikana: jotain 93kg

Paino nyt: 83 kg

Tavoite: ainakin se 10kg, mutta toiset 10 saa myös lähteä, jos on lähteäkseen!

Niin, ja mä imetän myös, mutta kun syön terveellisesti, jätän herkut pois ja lisään liikuntaa, ei siitä terkkarin mukaan ole haittaa maidon tulolle & laadulle. Olen jättänyt kaikki keksit sunmuut karkit veks ja vähentänyt leivän määrää sekä kasviksia ja hedelmiä. Toistaiseksi sujuu hyvin. Lauantaina saan herkutella karkkipussilla :)

Jaaha, mies tuli käymään kotona, joten taidanpa seurustella sen kanssa hetken aikaa myös...

Ootteko kukaan muuten käyneet BABY-BIOssa? Siis elokuvissa vauvan kanssa?!?!?

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Näätä77 & Santeri 2kk ja rapiat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poju on viihtynyt alusta asti vatsallaan, mutta liityin tuossa juuri Vau' kirjakerhoon. Sieltä saa tervetulolahjana pehmokirjan, jossa peili - peilin voi laittaa lattialle, ja vauva näkee siitä sitten naamansa. Eli peili voisi olla avuksi tässä tapauksessa?

Näätä77

Vierailija
64/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo kirja, mutta enpä ole keksinyt tuota hommaa. Kokeilenkin heti, kun poitsu heräilee =)

Vierailija
65/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs moista järjestetään?? mulla tuo paino pitäisi pudota joulukuuhun mennessä, siis hääkuntoon pyrin :) ja koko sais pienentyä 4-8koolla joten painoa en niinkään kyttää sitten loppuvaiheessa..tosin tuo 75kiloa on mulla aika realistinen jos tuon 8 kokoa aion pienentyä..ja pituutta on sellanen 173cm.

tsemppiä kaikille! itellä motivaatio karisi tänään todenteolla kun käytiin miehen kanssa sairaalassa tutkimuksissa..hällä kun elokuussa todettiin krooninen haavainen koliitti niin pahemmaksi vaan kaikki menee..kuulemma vuoden sisällä selviää tulevaisuus, todennäköisesti jää osa-aikaselle sairaseläkkeelle ja hänet leikataan kaksi kertaa vuoden sisällä. ja ikää ei ole kuin 25vuotta. on kovin toivoton olo toisen puolesta. vahvana pitäis jaksaa olla jottei tuu kummallekaan masennusta mutta tuntuu kovin ylivoimaselta..ehkä tää koetteleminen joskus loppuu. vastoinkäymisillekin on ne tarkotukset mut viimesen vuoden sisällä tapahtuneet vastoinkäymiset on kyl jääneet vaille tarkotusta..onneksi Pyrystä ja Nemosta saamme aurinkoa päiviimme.

Vierailija
66/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensiksikin voimia Neetalle ja neitoperhoselle!!

Meillä arki menee normaaliin tapaan, ei mitään uutta millään rintamalla. Nyrkkejä meilläkin syödään, muttei mun mielestä niin paljoo että se olisi ongelma.

Ekat menkat alkoi eilen, ja olin tosi pettynyt. Tasan vuosi sitten ollut viimeks. Tosin vuotoa ei ole yhtä paljon kuin normaalisti, eikä mahakaan ole kipeä :) Syön niitä minipillereitä ainakin siihen asti kun vielä imetän.

Mulla kans ulostaminen hankalaa ja kivuliasta, sekä verta tulee joka kerta paperiin sen jälkeen. Oon yrittänyt muistaa syödä niit jotain rakeita mitä saa apteekista, mutta vähän huonolla menestyksellä :(

Ostin ensimmäiset maissivellit kaappiin odottamaan. Varmaankin kuukauden sisään kokeillaan, tai siinä vaiheessa jos illalla menee nannia yli purkillinen.

Mulle ei jääny raskaudesta ylimääräisiä kiloja, mutta niitä oli lähtöjään jo liikaa semmoiset 10kg. En oo innostunut (eikä olisi aikaakaan) lähteä järjestettyihin jumppiin, joten yritän päivisin liikkua vaunujen ja 3 koiran kanssa ahkerasti!

Mutta, nyt jatkan 24:n lopun katsomista! Heippa!

Vierailija
67/77 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä vakuutus on fenniasta, koska meidän kaikki muutkin eli koti-, koira-,autovakuutukset keskittetty sinne. En vertaillu sen enempää, koska muuten olisi joutunut tarkistuttaa muutkin vakuutukset, niin en nähnyt sitä nyt ajankohtaiseksi.

Vierailija
68/77 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä vakuutus ifissä, kun kaikki muutkin vakuutukset on.

Vierailija
69/77 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kesällä kierrettiin vakuutuskierros ja mielestämme tapiola oli meille sopivin vakuutusyhtiö. Ja me keskitetään muutenkin ostokset ja polttoaine s kaupoille, joten bonuksia vuoden aikana kertyy monta sataa euroa. Tapiolan vakuutuksista saa s-bonusta.

Vauvavakuutus on siitä hyvä, että saa vuoden ajan kerätä menoja ja maksaa ainoastaan yksi omavastuu. ei ole tervinnut vielä käyttää sitä.

Ja sit meillä on autot (2kpl), koti ja molempien perhe-eläke tapiolassa. Vakuutusmaksuja tulee vuodessa 1200e, joten kyllä siitä bonuksia myös tulee.

-marica

Vierailija
70/77 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kun kirjoitan, niin heti painelen enteria liian aikaisin-harjoituksen puutetta:). Olettepa te ahkeria kirjoittamaan-ketjuja on kiva lukea.

Meilla on ristiaiset vasta viikon kuluttua lauantaina eli todella myohaan kun vauva jo 2,5 kk. Mutta isoveli taytti 5 vuotta ja meilla ollut erilaista synttarihassakkaa. Kakut tilasin-itse en aio leipoa, en vaan ehdi. Anoppi lupasi jonkun piirakan tehda. Ei kai sita kahvitilaisuuteen niin kovasti tarjottavaa tarvitse olla?

Vauveli loysi nyrkkinsa eilen-tuijotteli niita ihmeissaan. On myos todella kiinnostunut kaikista kuvista ja leluista. Laitoin pakastimen oveen erivarisia magneetteja ja vauvan sitterissa siihen viereen. Hihkuu aina riemuissaan kun paasee magneetteja katsomaan. Muutenkin viihtyy erinomaisesti sitterissa-vaan ei sylissa! Onko muilla vauvoja, jotka rimpuilevat sylista pois? Minusta vahan outoa. Aitini kylla sanoi,etta mina olen ollut vauvana samanlainen. Mina kylla tykkaisin pitaa sylissa tuota pikkuista, kun on meidan viimeinen vauvakin..ja ne kasvavat niin nopeasti.

Niinkuin tanne kirjoittelinkin, on tama pienokainen itse rauhallisuus. Selvasti tullut isaansa-mina olen vilkkaampi ja tempperamenttisempi. Isoveljessa on alkanut nakya minun luonnettani-valilla otetaankin kunnolla yhteen..ja sitten halataan.

Joku kyseli kiinteiden antamisesta. Asia vahan mietityttaa minua. Kun esikoiselle suositeltiin neuvolasta kiinteita 3kk iasta lahtien huonon painonnousun takia, tuli ahanelle atooppista ihottumaa 4kk iassa. Ihottuma tosin havisi 6kk iassa, mutta uskon,etta oli yhteydessa tahan kiintieden aikaiseen aloittamiseen. Ei han onneksi ole millekaan allerginen. Luulen kuitenkin,etta odotan taman kuopuksen kanssa sinne reilu 4kk kiinteiden kanssa-ellei sitten painokehitys kovasti hidastu. Han on nyt lahes kokonaan korvikkeella, ja sita kylla menee aika lailla. On han kylla kasvanutkin hyvin. Oli 2kk neuvolassa viime viikolla 5,8 kg (3,4) ja 62 (52) cm.

Huomenna tulee mun sisko hoitamaan poikia, ja me mennaan miehen kanssa Helsinkiin ulos syomaan. Tosi mukavaa. Viime kerrasta onkin jo aikaa, kun raskausaikana vaan vasytti iltaisin, ei huvittanut mihinkaan lahtea.

Aloitin muten kansalaisopiston jumpan kerran viikossa.On tuossa laheisella koululla, joten kynnys lahtea ei ole korkea. Ihan tehokkaan tuntuinen jumppa. vatsahan en ssaa viela tehda, kun sektiosta vasta 2,5 kk, muuten kylla huhkin ahkerasti. Ylipainoa ei ole yhteen (174 cm, 56 kg), mutta haluan saada kntoa kohennettua-sitten jaksaa paremmin tata arkea, ja on energisempi olo.

Nyt lopettelen, kun on vieraita tulossa. Ystavatar kavi mulle kaupassa, kun ulkona niin kova pakkanen. Ja auto tietty miehella tanaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja ihania kirkkaita talvipaivia!

Vierailija
71/77 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä myös kovasti voimia neetalle ja neitoperholle.

Tulinpa hetkeksi istumaan, kun rätti kourassa kiidän pitkin kämppää ja siivoan. Käväisin päivällä siellä Stockmannilla, eikä Turussa ainakaan ole niitä " aerobic-sukkia" . No, löysin muuten ihan kivoja basic-sukkia kyllä. Ja tosi kivat imetyst-paidat (kanta-asiakastarjous)!

Poju nukkuu vaunuissa. Viime yö oli kummallinen. Nukahti klo 22, kuten tavallista, mutta lopulta tutti suussa (siis tuttihan ei kovastikaan kelpaa meillä). Heräsi klo 03 ähisemään, käänsin vatsalleen päästelemään ilmoja. Seuraavan kerran heräsin 05, jolloin pikkumiehellä vasta nälkä!

Tämä kokeilu " ei-heti-tissiä" juontaa juurensa erääseen kirjaan, josta luin, että kaikki itku ei ole nälkää. Jos aina tarjoaa rintaa, voi yösyötöt jatkua pitkäänkin. Joten kokeilen tässä vähän, mitä mikäkin yninä tarkoittaa :)

Meillä on siis nukuttu myös vatsallaan osia öistä, ja sisällä päikkäreistäkin. Viihtyy siten, ilmat tulee ulos - enkä osaa kyllä pelätä kätkytkuolemaa. Vaikka välillä tuleekin tupla/triplatsekattua, että hengittääkö se vielä...

Mukavaa viikonloppua!

Ensi viikolla onkin kovia pakkasia vissiin taas... :/ Ei muuta kuin poju autotalliin taas vaunuissa unille! :)

Nyt jatkamaan järjestelyjä...

Näätä77 & poitsukka ulkoa vaunu-unilta

Vierailija
72/77 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin ihan omiani tuossa aikaisemmin: Ei taida olla atooppista ihottumaa...Vaan esikoisella oli atooppinen iho ja sen yhteydessa taiveihottumaa, joka siis sitten katosi. Iho on vielakin kylla kuiva, mutta Essex plus auttaa tehokkaasti.

Viela vakuutuksista sen verran, etta meilla kaikki vakuutukset Fenniassa.Sielta otettiin myos kuopuksen syntymattoman lapsen vakuutus. Kysyin myos Tapiolasta vauvavakuutusta, mutta eivat antaneet ilman,etta olisimme siirtaneet kotivakuutuksenkin sinne.

Vierailija
73/77 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollu ihana seurata neidin kehittymistä.. toissapäivänä otti oma-aloitteisesti sellasen purulelun käteen, helisteli sitä ja yritti syödä sitä. Eilen sitten neiti otti ja käänty kiukkuspäissään mahalta selälleen. Odotin että se tapahtuisi tossa muutaman viikon päästä. Neiti on nyt 10vko 3pv. Toisaalta tuntuu kauheelta kun kasvaa vauhdilla koska mulla ei olekkaan kohta " pikkuvauvaa" :) !!

Vierailija
74/77 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut koneen kanssa ongelmia, aina kun olen avannut vauvan sivut, niin on vetänyt jumiin... Nyt näyttäis onnistuvan!

Kastejuhlaa vietettiin meillä kotona 21.1 ja tyttö sai nimeksi Sina Linnea. Tilaisuus oli mukava ihan lähimpien kesken.

Kaksi kuukautis neuvolassa painoa oli 5250g (3580g) ja pituus 59cm (52cm).

Lisä maitoa meillä menee noin 2 dl illalla ja välillä tilkka yölläkin. Odotan kovasti että saapi antaa velliä...

Väsymys on ajoittain tosi kova. Olen kaikki illat vauvan kanssa yksin kotona kun mies on töissä ja vapaapäivinä sillä on koulua illalla. Harmittaa, mutta on sitten kiva kun on paperit äijällä kourassa...

Mutta nyt jatkamaan... jos vaikka saisi untakin joskus.

eventus ja Sina

Vierailija
75/77 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitoperho kyseli vauvajumpasta..

Me tosiaan aloitettiin eilen. Käyn yliopiston vauvajumpassa, joka järjestetään Kumpulan kampusalueella. Siellä on aivan tuliterä urheilukeskus, todella siistit tilat.

Kyllä tietää kayneensä, tai sitten tietää, että ei ole hetkeen tullut käytyä ;) Jalat aivan säpäleinä. Vessanpöntöllekin kun istuu, niin on pakko " rojahtaa" se loppu matka, kun lihakset on niin vihlovat.

Ihanaa kun lihakset löytyi taas. Kauhee tsemppi iski päälle, kyllä tästä mammasta vielä entisensä tehdään!

Niin ja kyllä niitä jumppia muuallakin järjestetään. Googleta vauvajumppa, Helsinki. Niin siis jos asut Helsingissä.. Heh, perinteistä Stadilaisuutta.. Helsinki=Suomi.

Vierailija
76/77 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou!!

meillä on ollut oikein touhuviikko..kummitäti tuli kylään alkuviikosta ja to mentiin 2kk neuvolaan jossa oli myös lääkärin tarkastus. Teemulla aökoi alkuviikosta(ma-ti) iho punoittamaan käsivarsissa, vatsalla ja osittain jaloissa, kuiva ja hilseileväkin. Rasvasin kyllä ja aloin jo ke epäillä allergista reaktiota(ite söin viikonloppuna munakkaan). No terkkatäti sai kohtauksen ja hätääntyi ja kun vielä neuvolalääkäri oli nuori sijainen niin kirjoitti päivystyslähetteen lastenlääkärille. Ajeltiinpa sitten Lahteen tutkimuksiin. Tohtori totesi että atooppista näyttäs olevasn ja rasvaa ja rasvaa ja rasvaa, verikokeet otatti myös ja kuukauden päähän kontrolli. Nyt ainakin jo 2 pvn rasvauksien jälkeen iho näyttää paremmalta. Nukkumiset alkaa muuten sujua jo paremmin(nyt 2 yönä peräkkäin nukkunut 7h putkeen) mutta nukkumaanmenot tuottaa edelleen hankaluutta, ei millään malttas nukkua ku maailmassa monta on ihmeellistä asiaa :). Kovasti ympäristö kiinnostaa ja seurailee tapahtumia. Nyrkit menee herkästi suuhun ja äänteitä harjoitellaan. Ainiin ja ne 2kk neuvolamitat: 6070g(4900) täysimetyksellä lähestulkoon nyt mennään. pituus 57,5cm(54,5) että lyhyt ja paksu,niinkuin äitinsäkin ;)! Pitäs kai liittyä myös laihdutusporukkaan, noita raskauskiloja on vielä 12kg ja entisestäänkin sais vielä 10kg lähteä. nykypaino 94, ennen raskautta 82 mutta lihoin sen 10kg siinä lähiaikoina ja nopeesti, jotta torstaisinko se punnituspv on???

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

t.Tiitis ja Teemu 2kk ja 5pv

Vierailija
77/77 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas touhukas viikonloppu. Perjantaina äitini tuli yllätysvieraillu, lauantaina lähettiinkin sitten koko päiväksi vakiotanssien SM-kisoihin.

Tämä päivä onkin mennyt sitten ihan levätessä ja autoja lämmitellessä.

Hitsi että ottaa päähän nämä pakkaset !!!!!

Poju ei oikein tykkää nukkua sisällä päikkäreitä :( joka on siis todella huono tällaisina -25 pakkasilla.

Sain vihdoin Jeren nukkumaan, vaunuihinsa täällä sisällä.

Joten otan rennosti :)

Ja punnitus on torstaina, vähän jännättää. Tuskin kyllä on pudonnu mihkään :(

10kaks ja Jere n.10vkoa