Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko päiväkoti muka pakottaa meidät ostamaan kurahousut

Vierailija
20.03.2007 |

Tilanne on se et meillä käytetään reimaecin haalaria ja sen päälle ei tarvi kurahaalaria. Päiväkodissa ovat keksineet että lapseni ei voi muka mennä samallatavoin leikkimään kuin ne joilla on kurahousut,kun haalari kastuu ja likaantuu. H aalari ei todellakaan ole koskaan ollut märkä sisältä kun olen lapseni hakenut. Autoon noustessa otan sen pois ja ainahan sen voi pestä tarvittaessa

toiseksi meille on selitetty että toisetkaan ei suostu pukemaan kurahousuja jos meidän lapsella ei ole ja heillä sit kastuu ja likaantuu vaatteet. Ei kai se minun syy ole että muilla ei oo kunnon kamppeita. En kyllä ala sentakia hankkimaan kurahousuja että muillakin sellaset on. Hankkikoon muut kunnon haalarit.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimen omaan kurakeileillä. Meidän päiväkodin piha on pelkää hiekaa (ovat evakko paikassa kun omaa rempataan) ja kyllä se hiekka jää siihen pukuun nuun mukavasti kiinni...

Ja ainaki mun poika konttaa ja leikkii pihalle niin, että polvet olis äkkiä puhki jos ei päällä ois kuriksia

Vierailija
62/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kurahousutkaan eivät puhdistu muualla kuin pesukoneessa, mutta eivät jää suihkutuksen jälkeen kurasta tönköiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ainaki mun poika konttaa ja leikkii pihalle niin, että polvet olis äkkiä puhki jos ei päällä ois kuriksia

Vierailija
64/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 2v 6kk ikäisen lapsen päällä märällä kelillä on se ollut myös sisältä märkä vaikka ollut kurahousut jalassa. Ei auta kumpparit eikä kumikinttaatkaan. Oli myös kallis ja edelleen erittäin hyvä ulkohaalari.

Huom. ensiksi meinasin vastata vain, että ei meidänkään Reimatec ole ikinä ollut sisältä märkä ja voisihan silti ne kuuravaatteet ostaa, koska kyllä ne ovat tarpeen lapsien leikeissä pihamaalla.

Mutta nyt mietin vaan, että miksi vastustat kuravaatteita ja kuvittelet, että ilman niitä lapsi voi leikkiä vapaasti ulkona missä on lätäköitä ja loskaa ainakin jollakin säällä ellei juuri nyt?

Osta ne, koska ne kuuluu ostaa ellet muuten sitä pysty tekemään. Ajattele jeesus vaikka lastasi ja olevasi normaali huolehtivainen sekä ymmärtäväinen AIKUINEN.

Vierailija
65/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne pihalla kuivu.

Vierailija
66/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta nyt mietin vaan, että miksi vastustat kuravaatteita ja kuvittelet, että ilman niitä lapsi voi leikkiä vapaasti ulkona missä on lätäköitä ja loskaa ainakin jollakin säällä ellei juuri nyt?

Osta ne, koska ne kuuluu ostaa ellet muuten sitä pysty tekemään. Ajattele jeesus vaikka lastasi ja olevasi normaali huolehtivainen sekä ymmärtäväinen AIKUINEN.

En oikeasti tajua, mitä eroa on siinä, että lapsi saa leikkiä vapaasti ulkona lammikoissa, loskassa ja kurassa, ja säilyy kuivana kosteussuojahaalarissaan, ja sillä, että sama lapsi leikkii yhtä vapaasti, säilyy yhtä kuivana, mutta haalarin päälle on vedetty vielä kurikset?

En kai minä äitinä olisi niin idiootti, etten laittaisi kurahousuja lapsille jos puku olisi edes kerran ollut sisältä märkä, ja lapsi paleltunut? Jos kuriksia tarvittaisiin, meillä olisi sellaiset. Mutta kun ei tarvita.

Meidän lapsilla ei ole kurahousuja, ja he saavat tehdä pihalla mitä haluavat. Aamupäivällä ulkoiltiin, nuorimmainen 1v1kk konttasi loskassa ja vedessä Reimatecissään, ja ihan rutikuiva oli. Isommat olivatkin pääasiassa keinuissa tällä kertaa.

Eli miksi ne kuravaatteet kuuluu ostaa? Miten vain kurahousut omistavalla lapsella voi olla ymmärtäväinen, huolehtivainen, aikuinen äiti?

Vierailija
67/81 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa miten meilä tilanne päättyi. Lapseni oli alkanut olla vailla kuriksia kun kaikilla muillakin on. No nyt hänellä on sitten aina yllään päiväkodin risat kurikset. Että mä oon nolo mut enhän mä voi lapseltani kieltää kuriksia kun hän en välttämättä haluaa.

Vierailija
68/81 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisilla on sellaiset haalarit, ettei tarvi kurahousuja, ja toisilla sellaiset, joiden päälle tarvitaan kurahousut - jos se asia nousee päiväkodissa ongelmaksi, ettei toiset pukisi omia vaatteitaan päälle. Meidän lapsilla on ollut vaihtelevasti toisinaan kurahousut reimatecien päällä ja toisinaan ei ole ollu. Pahimmalla kurakelillä mielellään olen vienyt myös kurahousut, koska se on siltikin ollut siistein vaihtoehto sekä omalta kannalta että varmaan pk:nkin: kurahousut voi huuhtella aamupäivän ulkoilun jälkeen, mutta reimateccien huuhtelu ei minusta kuulu enää henkilökunnalle.

Vierailija
69/81 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla minä ainakin huuhtaisen esikoisen Reimatecin ja kuopuksen kurikset...

Vierailija:

kurahousut voi huuhtella aamupäivän ulkoilun jälkeen, mutta reimateccien huuhtelu ei minusta kuulu enää henkilökunnalle.

Vierailija
70/81 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin lapselleni (jolla on reimatec) norjalaisen valmistajan kurahousut. Ohuet, helppo pukea päälle, liikkuvaisemmat, kuin perinteiset haalarit. Ainakin vielä ovat kestäneet...

AP:lle ei ne varmasti voi pakottaa, mutta viisas äiti ostaa muutenkin. Ja todellakin, mene joskus lapsesi kanssa kurakelillä ulos, niin asia sinulle selkeää...

Vierailija
71/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan mietin tässä, että jos kyse on siitä että ei ole kosteussuojapuvun päälle järkeä vetää kurahaalaria, niin miksi ei voi sitten ostaa lisäksi ihan normaalipukua, ja sitten ne kurahaalarit.

Vierailija
72/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni leikki pihalla tyytyväisenä. Päiväkodin täti alkoi selitellä että eihän me kaikkia leikkejä voida lapselta kieltää ja haalari on kyllä nyt likaantunut voi voi . Minua lähinnä nauratti, sanoin että antakaa leikkiä samat leikit kuin muidenkin ja haalari saa kulua ja likaantua niin paljon kuin ikinä.

Kun otin haalarin pois lapsen päältä alla olevat kamat olivat ihan kuivat.

Monta kertaa olen nähnyt että kuriksien alla oleva välikausiasu on ihan märkä kun kurikset on päästäneet lahkeesta tai jostain saumasta veden sisään. Sitäpaitsi ne menee pihalla kontatessa tosi helposti rikki ja mitä virkaa niistä sitten enää on.

Joku tuolla ehdotti että hankkisin tavishaalarin ja kurahousut lisäksi. Miksi ihmeessä milloin meillä muka niitä tarvittaisiin.

Vierailija
73/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienompia REIMATEC-haalareita. Varmasti olen niitä kaupassa nähnyt mutta olen ostanut tyynesti tavallisia Lassien-haalareita ja kurahousuja (ja nyt alesta Benettonin haalarin).

Ja sain vieltä kaverin lapsen vanhan toppapuvun, jonka laitan pluskeleillä kurahousujen alle hoitoon.

Lapsi varmaan saa traumat kun ei olla tajuttu tällaista superhaalaria hänelle hankkia..

Ikinä ei möskään ollut märkä tai kylmissään joten taitavat traumat jäädä henkiselle puolelle..

Vierailija
74/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuriksia ei vanhemmat suostunu ostamaan, mutta kyllä ne reimatecitkin kastu, sisävuori veti vettä itseensä. Eikä niitä mokomia haalareita saanu edes kuivauskaappiin laittaa. Mutta kun kerta vanhemmat ei halunnu kuriksia, oli lapset tosi monesti märissä haalareissa, kun ei ne kerinny 4:ssä tunnissa kuivua.

Onneksi suuriosa näistä reimatec-vanhemmistakin oli fiksuja, kun toivat pahimmille keleille myös kurikset.

t. entinen pk-täti

Vierailija
75/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne ainakin on ihan litimärät välillä. En tiedä miten olisi puvun kanssa. Mutta hyvin on pärjätty lassiella ja kurahousuilla.

Esikoisen olessa pieni ei mitään tecejä edes ollut.

Vierailija
76/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä vaan mietin tässä, että jos kyse on siitä että ei ole kosteussuojapuvun päälle järkeä vetää kurahaalaria, niin miksi ei voi sitten ostaa lisäksi ihan normaalipukua, ja sitten ne kurahaalarit.

Vierailija
77/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä vaikka omaas vittuus!

Vierailija
78/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

reimatecin omistajana ihmettelen että miksi päiväkoti tarvii kurahousut tecin päälle kun perhepäivähoitaja nimenomaan sanoi että niitä ei laiteta. Erikseen hoitaja vielä totesi että on ne kurahousut niin hankalat pukeakin. Aivan samallatavoin lapseni ulkoilee perhepäivähoidossa kuin päiväkotilapsetkin. Käyvät päivittäin puistossa leikkimässä ynm.

Vierailija
79/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen haalari että voi käyttää kurahousuja. He hee mitä vielä

Vierailija
80/81 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirryin käyttämään lapsilla tavishaalareita+kuriksia, koska Reimatecit ym. toimivat ihanteellisesti vain uusina. Heti kun kuluivat polvista ja takapuolesta niin alkoivat kastua ja kura alkoi tarttua paremmin niihin kohtiin. Ei huvita montaa kertaa vuodessa laittaa sellaista rahasummaa haalareihin. Lisäksi kura-aikana se huuhtominen ennen autoon menoa kävi turhan hankalaksi, kun olisi pitänyt riisua haalari ensin ja huuhtoa sitten. Paljon nopeampaa napata vaan kurikset päältä pois ja laittaa lapsi autoon. Mielestäni haalarit eivät edes lähteneet kunnolla puhtaiksi. Meillä sentään kokeiltiin ihan Reimatec+:kin =)

Mutta varmaan minun lapseni sitten leikkivät sillä tavalla ulkona, että niillä eivät haalarit kestä. Enkä varmaan osannut huuhtoa tai pyyhkiä niitä oikealla tavalla. Minunlaisteni ääliöiden on siis parasta ostaa lapsille tavishaalarit ja kurikset. Ihan suosiolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi