Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Öljyä tms. jolla voisi hoitaa esim. ientulehdusta tai pieniä haavoja?

29.01.2006 |

Onkohan sellaista öljyä tai uutetta, jolla voisi puhdistaa / desinfioida suun tulehduksia? Löysyin Weledan suuveden, mutta sitä ei voi käyttää haavoille jne. Haluaisin siis yhden tuotteen, jota voisi käyttää eri tarkoisuksiin kuten apteekin Septidiniä, jota nyt käytän suun huuhteltussa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin propolisuute ja Frantsilan Kylmänroppi käyvät. Onkohan kenelläkään kokemusta näistä tai vastaavista?

Vierailija
2/10 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on ihan loistoaine;D ei itsellä ole ollut niinkään suunhuuhtelutarvetta...mutta olen kylmäntroppia käyttänyt siihen omaan tarkoitukseensa ja se on jopa " hyvän" makuista , koska siinä on jotain sellaista kasvia, joka maistuu hyvältä*en ny jaksa lähteä etikettiä lukemaan* ,mutta vertaan makua vaikka perinteiseen auringonhattu-uutteeseen;)

Osaltaan tietty noissa noi yrtit on parantavia ja haavaa puhdistavia, mutta esim desifiointiin se suurin tekijä niissä lienee alkoholi..eli se tappaa ne pöpöt varmasti:)

*jos ei sauna , viina ja terva auta, niin tauti on kuolemaksi, taisi vanha kansa sanoa*

ja riippuu tietty missä ne suun haavat on mutta esim Frantsilan 11-yrtin ihmesalva on kyllä nimensä veroista ! ja voi laittaa joka paikkaan..missä ny vaan pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä voi tuputella suoraan tulehdukseen, aftoihin yms.

Vierailija
4/10 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eginaforce käy haavoihin ym juttuihin desinfioimiseen, kurkkukipuun jne. Voi tiputtaa ihan suoraan suuhun. Toinen on teepuuöljy, jolla samat vaikutukset. Kysy luontaistuotekaupasta. Niin ja Propolis, sitä tosin jos roiskuu, niin jää helposti tahroja. Auttanut mulla aftoihin, mutta varaudu Mielettömään poltteeseen ;)

Vierailija
5/10 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa mm. palovammojen hoitoon (täytyy laittaa heti palovamman tultua), ientulehdusten hoitoon, hyttysten ja ampiaisten yms puremiin, haavojen hoitoon, korvatulehduksiin, hiivan häätöön...voi kokeilla vaikka mihin! Riittoisaa, eikä kallistakaan. Mulla on sitä aina useita pulloja; lapsilla omansa, käsilaukussa, keittiössä, vessoissa. Varsinainen jokapaikan lääke ja taatusti tehoaa. Turruttaa kivunkin todella hyvin.

Vierailija
6/10 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkäs tuota tea tree öljyä käytetään? Pullossa lukee ettei suoraan iholle eikä sisäisesti.

Propolis-uutteesta: sekö kirvelee? Ajattelin sitä pojan esinahan tulehduksiin, joita ajoittoin esiintyy... ???

Kiitti vinkeistä kaikille! Aloe hammastahna kiinnostaa myös.

Vierailija
7/10 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin olen pistänyt ihan suoraan iholle, myös lapsille, eikä mitään ole tullut. Tea treetä olen käyttänyt varmaan 15 vuotta. Jos tulee pieni palovamma, niin ihan suoraan siihen vaan laitan muutaman tipan, aluksi polttelee, kuten palovammaa aina, mutta sitten helpottaa. Mitään jälkeä ei yleensä jää ja kipu häipyy kokonaan. Tiedänpä yhden tapauksen, että oli lapsella iso palovamma, jota oli ½ vuotta hoidettu tk:ssa, eikä parantunut. Sitten lasta alettiin käyttämään luontaishoitajalla, joka hoiti palovamman kuntoon muutamassa viikossa ja oleellisena osana hoitoa oli tea tree-öljy.

Ampiaisen, mehiläisen ym. pistoon laitan suoraan pari tippaa; ei kipua, ei kutinaa ja patti häipyy melkein heti tai sitä ei tule ollenkaan. Toistuvat ientulehdukset paransin itseltäni siten, että heti kun tulehdus teki tuloaan, laitoin siihen muutan tipan tea treetä ja tulehdus ei sitten tullutkaan. Olin käynyt useita kertoja hammaslääkärissä ja syönyt monta ab-kuuria ennen kuin löysin tea treen.

Varmasti netistä löytyy lisää ohjeita ja terveyskaupasta myös. Aikoinaan oli myytävänä pientä kirjasta tea tree-öljystä. Olen muuten käyttänyt ihan veriseen haavaankin, ei kirvele. Kun minulta poistettiin viisauden hammas ja jälkikipu oli tosi kova, tiputtelin siihenkin tea treetä ja jomotus lähes hävisi ja seuraavana päivänä ei ollut enää yhtään kipeä, vaikka hml varoitteli jomotuksen kestävän useamman päivän.

Tuli vähän sekavasti, kun on kiire ja lapsia pukkaa saunasta...

Vierailija
8/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin eilen illalla suun huuhteluun ja maistuu niin _pahalle_... Meinasi oksennus tulla. Mutta jos hammaskipeä tai ientulehdus niin varmasti käytän uudemman kerran :)

Vierailija
9/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tässä mainitut varmasti KIRVELEE pippelillä. Älä nyt ihan sellaisenaan mene mitään tiputtamaan. Testaa vaikka itselläsi niin tiedät miten laimentaa.

Vierailija
10/10 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi mitä on ientulehduksissa myöskin käytetty. Myös erilaisia yrttiuutteita voisi kokeilla. Niitä on näppärä valmistaa kotona ihan pihalla tai parvekkeella kasvateituista yrteistä, joten ovat luonnonmukaisuutensa lisäksi myös ekologisia.

Kylmät suuhuuhtelut saattaisivat olla myöskin hyvästä jo suun karaisuakin ajatellen.