Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diagnosoikaa! Miltä selkävaivalta tämä kuulostaa?

Vierailija
24.06.2008 |

Selkä on kipeä aivan tuosta alhaalta, enemmän oikealta puolelta. Aluksi kipua oli vain selässä, mutta nyt se painottuu pakaran seutuun. Ajoittain tuntuu särkyä tai vihlauksia myös saman puolen polvitaipeessa ja jalkaterässä.

Öisin kipua ei tunnu. Aamut ovat pahimpia, mutta kun pääsen liikkeelle, olo helpottuu. Erityisesti rauhalinen kävely tekee hyvää. Jos olen istunut esim. autossa, en tahdo saada selkää sen jälkeen suoraksi ollenkaan.

Tätä on kestänyt reilut 2 viikkoa. Samantyyppistä mutta lievempää vaivaa oli jo keväällä, mutta se meni joksikin aikaa kokonaan ohi.

Olen käynyt lääkärissä ja fysioterapeutilla, mutta kumpikaan ei ole osannut paljon muuta sanoa kuin että syö tulehduskipulääkettä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä molempiin tulehduskipulääke on ihan hyvä hoito, jos vaiva on kestänyt noin vähän aikaa. Odottele nyt vielä pari viikkoa, ja jos ei ala olla selkä kunnossa, sitten jatkotutkimuksia.

Vierailija
2/4 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on iskiashermon ärsytystä, luultavasti lihaskireyden aikaansaamaa sellaista. Syö sitä tulehduskipulääkettä, venyttele, kävele, älä rehki. Kuusi viikkoa kestänyt iskiassärky on vasta aihe selän kuvaamiseen. Lähes kaikki paranevat itsekseen ennen sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän ne tavalliset röntgenit mitään kerro. Sain lähetteen fysikaaliseen hoitoon, mutta ei mulla ollut silloin rahaa mennä sinne. Söin 800 mg:n Buranaa päivittäin ja vähitellen alkoi helpottaa.

Vierailija
4/4 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun treenasin paljon.

Mutta meni ohi. Levolla.

Fysikaalisessa kävin ja sain ohjeeksi tehdä SYVIÄ vatsalihaksia, kiertoliike venytystä selälle, pakaravenytystä ja yhden jalan seisontaa (esim. 2 minuuttia seisoo yhdellä jalalla mahdollisimman suorassa ja sitten vaihtaa jalkaa.. tuntuu syvemmissä lihaksissa)..