Miksi toisen lapsen hoitaminen tuntuun vaikeammalle kuin esikoisen?
Esikoisen kanssa kaikki oli jotenkin helpompaa. Huoli pulloakin ja söi kiinteitä hyvin heti alusta ja kaikki oli helppoa. Nyt toisen kanssa mulla meinaa hermo pettää heti kun ei huoli pulloa ollenkaan (ikää 5kk) ja kiinteiden syöminenkin vähän takkuaa, eli ei niin helposti huoli kun esikoinen. Niin kaikki jotenkin tuntuu vaikeammalle. En varmaan saa nuorempaa ikinä syömään mitään muuta kun rintaa... Ja muutenkin kaikki tuntuu olevan pikkasen hankalaa=/ Lapsilla on vielä aika pieni ikäerokin ja eri sukupuolia.
Kommentit (4)
Lapset on erilaisia. Minulla on nyt 1 v. 8 kk ja 4 kk ikäiset tytöt ja meillä ensimmäinen on paljon vaativampi tapaus ja on ollut sitä alusta asti. Toinen lapsista tuntuu tosi helpolta, kun on toistaiseksi ollut ainakin tosi tyytyväinen ja rauhallinen. Vanhemman kanssa minulla on palanut pinna monta kertaa jo ihan alusta asti, kun oli huono nukkumaan ja minä huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen ja nyt kovaan tahtoikään tultuaan tahtoo kärsivällisyys loppua aina silloin tällöin, kun mikään ei kelpaa ja saa raivokohtauksia. Voimia!
Kyllä tuntui meilläkin siinä hässäkässä se pojan vaativuus tosi raskaalle. Tyttö oli ekan lapsen kohdalla olevasta hysteriasta huolimatta aika iisi tapaus. Mutta on se sinnikkyys mun mielestä jo moneen kertaan palkittukin. Silti en ehkä jaksaisi uudestaan. Voimia ja jaksamista! Myöhemmin tuo aika tuntuu aika lyhyeltä koko elämässä. Ihania ihmisiä niistä tulee : )
Meillä on lapset ollu yhtä tumpeloita, mitä sitten. Puhutaan vauvoista!
Ehkä esikoiseta ajattelit että tää sujuu hyvin vaikkei olisikaan mennyt, nyt sää sekoilet jotain joka on viikkojen päässä. Sitä ennen lapsi oppii syömään ja juomaan paremmin.
Pakkoko sitä pulloa on tuputtaa? Taikamuki tai hörppyyttäminen? Ajan kanssa kyllä onnistuu.
Mutta 1,5kk päästä olisi pakko. kun olen muutaman illan viikossa pois kotoa ja isänkin olisi hyvä saada annettua maitoa. Ja kyllä se suoraan sanottuna helpottaisi vähän jos huolisi tarpeen tullen. Olisi joskus kiva käydä vaikka esikoisenkin kanssa ihan kahdestaan jossain, eikä vain imettää 24/7.
Mutta siis pointti oli se, että tuntuu jotenkin kaikki paljon vaikeammalle kun vauva on vaativampi kun esikoinen oli niin tuntuu, että on peukalo välillä ihan keskellä kämmentä kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä. Esikoisen kanssa on jo niin paljon helpompaa kun syö tavallaista ruokaa jne. Vaikkakin iän tuomia "ongelmia" onkin=)