Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sulamo.fi kalorilaskuri, kokemuksia? Tai yleensäkin kalorilaskureista!?

Vierailija
20.07.2015 |

Kokeilen just tuota, mutta ihan typerää, kuten vissiin kaikki muutkin kalorilaskurit..

Esim söin spagettia ja jauhelihakastiketta päivällä. Tuonne kun ilmoittaa ne määrät niin yksikkö on grammoina. Anteeks, mut mulla vaan on surkee matikkapää, enkä osaa juuri lainkaan hahmottaa että paljon on esim 100g spagettia tai 60g jauhelihakastiketta jne.. Deseinä osaan paremmin hahmottaa, mutta tuolla ei vissiin voi deseiksi muuntaa noita.

Jestas että voi olla typerää touhua tämäkin.

En nyt tiedä hevon helvettiäkään pitääkö noi mun syömisen määrät paikkansa. Laitoin että oon syöny 60g spagettia ja 100g jauhelihakastiketta mut en tiedä söinkö tuon vertaa vaiko enempi vai vähempi :D

PALJON ESIM 100GR ON MUUNNETTUNA DESEIKSI??

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa on vaikea arvioida ilman punnitsemista. Hanki se vaaka ja homma helpottaa huomattavasti. Tavallinen syvä lautanen, joka on täysi muttei kukkurallinen keitettyä pastaa on n. 80 grammaa. Mutta spagetti menee pienenmpään tilaan kuin vaikka tortiglionet tai pennet. Joten jos haluat huijata silmillä kannattaa ostaa noita isoja pastoja, jotka ovat tyhjiä sisältä.

Vierailija
22/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta noista kaloreista: ostin juuri japanilaisen ruokakirjan, joka neuvoo 160cm pitkälle laihduttajalle kalorimääräksi 1200 kcal. Siinä ei siis kysellä erikseen aktiivisuutta, painoa jne. vaan pelkän pituuden perusteella tehdään laskelma. Japanilaiset ovat erittäin hoikkaa kansaa, joten pienellä kalorimäärällä laihduttaminen on kyllä järkeenkäypää. Kirjassa neuvotaan muutenkin syömään kokonaisia aterioita välipalojen sijaan (käytännössä samat kalorit, mutta ateria pitää paremmin kylläisenä), muistamaan erilaiset vähäkaloriset keitot jne. 

Oma kokemukseni laihduttaessa on ollut, että tosiaankin se reilun tonnin pintaan oleva kilokalorimäärä on hyvä, jos haluaa nähdä tuloksia. Vertailun vuoksi, tuo Sulamo suositteli minulle 1800 kcal per päivä, ja suosittu amerikkalainen nettisivusto 2100 kcal. En liiku kävelylenkkejä enempää ja työnikin on istumista. Japanissa oletetaan laihduttajan hyötyliikkuvan kävelemällä tai pyöräilemällä päivittäin useamman kilometrin verran. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on positiivinen, siis kalorilaskuriajoilta parin vuoden takaa. Oma aikansa meni ennen kuin opin arvoimaan silmämääräisesti mitä mikin sisältää. Ja se keittiövaaka on ihan järkevä hankinta. Ohjelmiston laskemaa perusaineenvaihdunta-arvoa ei kannata alittaa, koska useimmiten kehon aineenvaihdunta hidastuu jos niin teet.

Oma ohjeeni on että kannattaa ottaa ensin alkuun tosi pieni kalorivaje aktiviteetit huomioituina ja tarkkailla miten saa aineenvaihduntansa parhaiten kiihdytettyä. Ja liikunnasta on sen verran sanottava että tavallisella tallaajalla liikunta on aineenvaihdunnan kiihdyttäjä, ei varsinaisesti laihdutusväline.

Vierailija
24/71 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö suositeltu määrä. Syöt liian vähän. Sillä aiheutat aineenvaihtumisen hidastumisen. Syö siis suositeltu määrä kärsivällisesti. Se paino alkaa kyllä laskemaan aikanaan.

Vierailija
25/71 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäkää mäkeen ne kalorit! Syökää ruokia, joissa on vähemmän kuin 3 ainetta niin paljon kuin jaksatte. Aivot kyllä hoitaa loput, eli alatte laihtumaan huomaamattanne.

Kiitti vinkistä. Valitsen ranskalaiset ja pekonin, nam

Vierailija
26/71 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finelissä voi pitää ilmaista ruokapäiväkirjaa, joka näyttää prikulleen saadun energian ja ravinteet http://www.fineli.fi .

Vierailija
27/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 1 dl

Vierailija
28/71 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tehokas!itse en melkein jaksa syödä niin paljon kaloreita kuin pitäs , mutta kyllä oon tosi tehokas ja tietää miten  syödä !ja ei tarvii olla yhtään nälissään!

'Oon tosi tyytyväinen 

ja se, että saa syödä mitä vaan, kyllä on hyvä!

Vierailija
29/71 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tyytyväinen Sulamoon. En aikaisemmin tajunnut, että syön ruokia väärässä suhteessa. Nyt osaan katsoa, että rasvat, hiilihydraatit sekä proteiinit tulevat tasapainoisesti päivittäin. Lisäksi söin liikaa suolaa ennen ja ne tulivat seurannan mukaan leikkeleistä. Myöskin sokerin määrä ylittyi alkuun päivittäin. Rasvaa söin liian vähän ja jouduin lisäämään lounassalaattiin ruokalusikallisen oliviiöljyä.

Minun päivittäinen kalorimäärä on n. 1350 ja alkuun sekin meinasi ylittyä kun söin ihan hölmösti. Pitääkseni sallitun rajan kävin tunnin kävelylenkeillä, jotta sain iltapalaan tarvittavat kalorit.

Nyt olen oppinut katsomaan päivittäiset ruoat niin, että pärjään sallituilla kaloreilla. Liikuntaa olen lisännyt aineenvaihdunnan takia.

Minulla on lähtenyt Sulamon avulla 700-1000g per viikko. 

Vierailija
30/71 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö liian vähän, elimistö menee paastotilaan ja alkaa pantata rasvaa, koska pelkää "katovuosien" tulevan. Kannattaa syödä se määrätty määrä, niin aineenvaihdunta pysyy toiminnassa ja kilot tippuvat pikkuhiljaa.

Vierailija
31/71 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sulamossa samat grafiikat päivän syömisten sisältämistä vitamiineista, kivennäiaineista ja hivenaineista kuin vanhassa Kalorilaskurissa? Tämä kysymys siis lähinnä niille, jotka ovat myös vanhaa Kalorilaskuria käyttäneet.

Olisin kysynyt suoraan Sulamon asiakaspalvelusta, mutta sinne voi näköjään ottaa yhteyttä vain maksu- ja kirjautumisongelmiin liittyen.

Vierailija
32/71 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta olen orjallisesti noudattanut syöntiohjeita ja nyt odottelen milloin paino alkaa tippua kun se on nousst 5kg tänä aikana.

Minä jaksoin ja maksoin 5kk ja paino putosi sinä aikana 2 kg :D Kaiken syömäni punnitsin joka päivä ja joka aterialla. Liikunnan arvioin aina vähiten kuluttavaksi enkä syönyt "tienattuja " kaloreita. Tuo ei toimi, muuten kuin rahastuskeinona.

Vierailija
33/71 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö liian vähän sekin lihottaa, samoin kuin se että syö liikaa

Vierailija
34/71 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laskea kaloreita mutta arjessa helpoin on ns. annoskoko ja siinä pysyminen. Tämän oppimiseksi on olemassa mm. annoskoko kirja.

http://www.julkari.fi/handle/10024/129711

Finelistä löydät kattavasti tietoa eri ruoka-aineista.

Keittiövaaka ei paljoa maksa ja auttaa myös alkuun kunnes hahmotat määriä paremmin.

Kalorilaskurit vaativat jo osaamista ja ymmärrystä ravitsemuksesta ja liikunnasta. FatSecret on mielestäni yksi parhaita ilmaisia tällä hetkellä.

Vierailija
35/71 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulamo/kalorilaskuri toimii oikein hyvin. Noudattamalla sen ohjausta ohjausta ja lukemia saavuttaa mallin mukaisia tuloksia.

Tietenkin tuloksellinen toiminta edellyttää kurinalaista ja rehellistä ruokien ja juomien kirjaamista.

Vierailija
36/71 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit laskea kaloreita mutta arjessa helpoin on ns. annoskoko ja siinä pysyminen. Tämän oppimiseksi on olemassa mm. annoskoko kirja.

http://www.julkari.fi/handle/10024/129711

Finelistä löydät kattavasti tietoa eri ruoka-aineista.

Keittiövaaka ei paljoa maksa ja auttaa myös alkuun kunnes hahmotat määriä paremmin.

Kalorilaskurit vaativat jo osaamista ja ymmärrystä ravitsemuksesta ja liikunnasta. FatSecret on mielestäni yksi parhaita ilmaisia tällä hetkellä.

Finelissä on ilmainen ruokapäiväkirja ja koko ajan voi syö,isään kirjatessa seurata saako kaikki päivän tarvittavat ravintoaineet kasaan. Suosittelen lämpimästi! Minä olen pudottanut 30 kiloa Finelin ruokapäiväkirjaa pitämällä.

Vierailija
37/71 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulamo-sovellus on erinomainen tuki painonhallinnassa. Syödyn ja joudun kirjaaminen auttaa hahmottamaan kertyvän kalarimäärän ja ravintoaineiden tasapainon erinomaisella tavalla. Se tietenkin vaatii rehellisyyttä ja säntillisyyttä käyttäjältä. Sulamo ei tee tietenkään asioita puolestasi.

Vierailija
38/71 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 5€ kokeilujakson, enkä pääse kirjautumaan ollenkaan? Onko tämä jokin huijausjuttu? 😓

Vierailija
39/71 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin 5€ kokeilujakson, enkä pääse kirjautumaan ollenkaan? Onko tämä jokin huijausjuttu? 😓

Ota yhteyttä asiakaspalveluun, sieltä ne auttaa.

Vierailija
40/71 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energian yksikkö on joule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme