Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sulamo.fi kalorilaskuri, kokemuksia? Tai yleensäkin kalorilaskureista!?

Vierailija
20.07.2015 |

Kokeilen just tuota, mutta ihan typerää, kuten vissiin kaikki muutkin kalorilaskurit..

Esim söin spagettia ja jauhelihakastiketta päivällä. Tuonne kun ilmoittaa ne määrät niin yksikkö on grammoina. Anteeks, mut mulla vaan on surkee matikkapää, enkä osaa juuri lainkaan hahmottaa että paljon on esim 100g spagettia tai 60g jauhelihakastiketta jne.. Deseinä osaan paremmin hahmottaa, mutta tuolla ei vissiin voi deseiksi muuntaa noita.

Jestas että voi olla typerää touhua tämäkin.

En nyt tiedä hevon helvettiäkään pitääkö noi mun syömisen määrät paikkansa. Laitoin että oon syöny 60g spagettia ja 100g jauhelihakastiketta mut en tiedä söinkö tuon vertaa vaiko enempi vai vähempi :D

PALJON ESIM 100GR ON MUUNNETTUNA DESEIKSI??

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteissä 1 desi on 100 g, mutta tätä muunnosta ei voi tehdä suoraan muille kuin nesteille.

Ainakin Sulamossa on desit valmiina mukana ja annoskokolistassa olevan kolmen pisteen kautta voi lisätä vaikka 2 tai 3 desiä.

Vierailija
2/71 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi myös ihan tervetullutta opetella hahmottamaan niitä grammamääriä ja niiden sisältämiä kalorimääriä tai vaihtoehtoisesti voit opetella hahmottamaan, montako kaloria desi jotain ruokaa sisältää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

haloooooo

Vierailija
4/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki keittiövaaka. Punnitse aineosat ja kirjaa ne ohjelmaan. Ei esimerkiksi lihaa tai kalaa voi muuntaa desilitroiksi. Sitäpaaítsi desilitra ei ole eri aineiden mittaamiseen tarkka yksikkö. Ohjelma on minusta laadukas.

Vierailija
5/71 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta olen orjallisesti noudattanut syöntiohjeita ja nyt odottelen milloin paino alkaa tippua kun se on nousst 5kg tänä aikana.

Vierailija
6/71 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta olen orjallisesti noudattanut syöntiohjeita ja nyt odottelen milloin paino alkaa tippua kun se on nousst 5kg tänä aikana.

Mä aloitin 7 viikkoa sitten ja paino on pudonnut hieman yli 6 kg. Olen ihan tyytyväinen. Ja keittiövaaka mullakin käytössä. 

Vierailija
7/71 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tosta sulamosta. Vanha kalorilaskuri oli niin paljon parempi!

Vierailija
8/71 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäkää mäkeen ne kalorit! Syökää ruokia, joissa on vähemmän kuin 3 ainetta niin paljon kuin jaksatte. Aivot kyllä hoitaa loput, eli alatte laihtumaan huomaamattanne.

Vierailija
9/71 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta keittiövaaka.

Itse olen käyttänyt FatSecret appsia puhelimessa siitä lähtien kun kiloklubi meni sulki (muuttui maksulliseksi).

Vierailija
10/71 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desi vettä painaa 100g, mutta desi ruokaöljyä painaa 90g ja desi makaronia painaa 55g. Eri ruoka-aineiden painot suhteessa teilavuuteen vaihtelee.

Fineli.fi sivulta löytyy aika paljon kaikenlaista.

Vierailija
11/71 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös koittanut vaikka mitä palveluja, mutta mielestäni Sulamo on ehdottomasti paras omaan käyttööni ja erityisesti pidän siitä, että Sulamon ruokatietokanta on siisti.

Vierailija
12/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Salomossa nyt parikuukautta ja painoni  putosi alkuun 3 kc, mutta nyt se on noussut melkein alkulukemiin? Salomon käskee syömään päivässä n.1450 kaloriaa, mutta olen syönyt n. 1100 tai 1200 kaloriaa. Jos syön niin paljon kuin pyydetään, alan lihomaan? Tämä on minulla passiivista laihduttamista.

En ole oikein tyytyväinen Salomonin tyyliin?

Vierailija
13/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHO? Tulikin väärin??? Sulamon se olikin :=)

Vierailija
14/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Sulamoa ja oon siihen tosi tyytyväinen. Mä punnitsen ruoka-aineet, jolloin näen kuinka paljon oikeasti tulee syötyä. Itsekin oon tosi huono arvioimaan ja jos menisin pelkällä mututuntumalla, niin kyllästyisin tosi nopeasti. Mulla on kuukaudessa paino tippunut noin 4,7 kg ja vyötäröltä lähtenyt 5,5 cm.

Vierailija
15/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nesteissä 1 desi on 100 g, mutta tätä muunnosta ei voi tehdä suoraan muille kuin nesteille.

Ainakin Sulamossa on desit valmiina mukana ja annoskokolistassa olevan kolmen pisteen kautta voi lisätä vaikka 2 tai 3 desiä.

Tuokin 1dl = 100g pätee vain vedelle, ei suinkaan kaikille nesteille. Toki suurin osa syötävistä nesteistä on loppupeleissä melkein pelkkää vettä. Mutta esimerkiksi 1dl 95% alkoholia = 78g ja 1dl rypsiöljuä = 88g.

Ap hanki keittiövaaka ja punnitse, se on tarkempaa kuin määrien tilavuusien arviointi. Netistä kyllä löytyy taulukoita että minkä verran mikäkin elintarvike painaa.

Vierailija
16/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

It, mutta mulla ainakaan ei sulamo ole toiminut tänään. :(

Vierailija
17/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It, mutta mulla ainakaan ei sulamo ole toiminut tänään. :(

Siis ot

Vierailija
18/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marina kirjoitti:

Olen ollut Salomossa nyt parikuukautta ja painoni  putosi alkuun 3 kc, mutta nyt se on noussut melkein alkulukemiin? Salomon käskee syömään päivässä n.1450 kaloriaa, mutta olen syönyt n. 1100 tai 1200 kaloriaa. Jos syön niin paljon kuin pyydetään, alan lihomaan? Tämä on minulla passiivista laihduttamista.

En ole oikein tyytyväinen Salomonin tyyliin?

OT mutta mitä ihmeen kaloriaa? Tarkoitat varmaan kilokaloria,mikä käytännössä lyhennetään usein muotoon kaloria (vaikka onkin eri asia). Laskuoppiisi en silti usko, PAV:si (perusaineenvaihduntasi) voi olla noin pieni vain, jos olet todella pienikokoinen (tyyliin 140 cm)  ja/tai vietät päiväsi makaamalla.

Vierailija
19/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän sulamoa ja olen tyytyväinen. Punnitsen kaiken keittiävaakalla, helppoa kuin mikä. Kaloreita ei kannata jättää vajaaksi vaan aina niin että saa päivän vihreälle. Olen laihtunut viikossa 0,7kg, jippii!

Vierailija
20/71 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ohjelma ei toimi?! Illalla toimi ihan normaalisti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä