Tarvitaanko nyt kätilön palstaa? t. klö
Kommentit (31)
Loppuraskaudessa tehdään sekä synnytystapa-arvio että painoarvio edellinen synnytyksesi huomioon ottaen.
klö
Positiivinen asenne ja kunnostaan huolehtiminen on parasta,myös rentoutusharjoitukset ovat hyväksi.
Välilihan öljyämiseen hyvä on Ceridal, ei ainakaan haittaa ole.
Onnellista loppuraskautta ja hyvää synnytystä sinulle.
klö
Et tietenkään kun et sitä ole edes eläissäsi nähnytkään.
Jokaikinen oikea kätilö pystyy erotamaan sukupuolen rv 18.
Kun siinä ei katsota ulokkeita vaan sukupuolen pystyy näkemään sikiön virtsateistä.
Myös munasarjojen sijanti näkyy hyvin jo rv 19 sikiöllä.
Kivekset näkyy myös hyvin selkeästi.
Voisitko jo " kätilö häipyä täältä palstalta" neuvomasta asioista mistä et näy tietävän puoliakaan.
Olet täysi feikki tai ammattitaidoton toimimaan toimessasi.
Että kehtaatkin täällä olla antamassa " neuvojasi"
En ole ultraäänikätilö enkä saanut siihen minkäänlaista koulutusta ja sen olen aina tunnustanut.
Jos häiritsen sinua,älä tule urkkimaan,ohita avaus kevyesti.
Hauskaa iltaa sinullekin.
klö
minäkin olen kätilö, ja käytännnössä osaan katsoa ultralla kuinka päin vauva on kohdussa ja onko ollenkaan lapsivettä yms yksinkertaisia asioita.
Josksu voi sukupuolen nähdä , joskus ei.
Itsekin kun olin raskaana, kokenut gynekologi sanoi mulle olevan tulossa tytön, ja poikahan sieltä tulikin. Ei se ole niin yksinkertaista.
Millä rv välilihan öljyäminen pitäisi aloittaa ja kuinka usein olisi öljyttävä jotta siitä olisi hyötyä?
Aivan loppuraskaudessa ja kerta päivässä riittää. Vain välilihan ulkopuolelle,ei emättimeen.
klö
tuskaiselta kyllä tuntui kun vauvalla painoa 4200 syntyessään
tai oikeastaan oli kääntynyt yöllä joten en itse kääntymistä huomannut mutta aamulla oli älyttömän arka kohta mahassa siinä kohtaa missä vauvan pää oli ennen ollut
toisen kanssa sama homma mutta vähän aiemmilla viikoilla, sen kääntymisen kyllä tunsin, aivan kamalaa.
toivottavasti kääntyy :)
7 viikkoa on kulunut aikaa synnytyksestä ja nyt kuukautiset..voinko käyttää tamponia?
Auttaako välilihan öljyäminen oikeasti siihen että ehkäisisi repeämiä ja voisi ehkä välttyä välilihan repeämiseltä? Osaatko sanoa millä olisi parasta öljytä?
Mitkä ovat parhaat vinkit kätilöltä synnytykseen valmistautumisessa jotta tuleva äiti osaisi parhaiten synnyttää ja voisi edes vähän helpottaa urakkaa?