Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Risiiniöljy.. kertokaa!

Vierailija
10.02.2006 |

Miksi sitä ei suositella avuksi synnytyksen käynnistymisessä?

Miten se vaikuttaa?

Onko kellään kokemuksia tai siis onko kukaan kokeillut ja miten kävi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se saa joskus myös lapsen ripuloimaan ja silloinhan lapsivesi saastuu ja lapsi voi olla ihan hengenvaarassa. Tämä on toki harvinaista, mutta mahdollista ja miksi sitten ottaa riskiä enää siinä vaiheessa raskautta.

Itse käynnistin oman synnytykseni risiiniöljyllä, enkä sitä kyllä toiste tee. Nimittäin vatsa kovettui niin pinkeäksi ja lapsivesikin meni niin pian, että toista kertaa en uskaltaisi sillä jouduttaa synnytystä. Nyt vauhdittui niin, että lapsi meinasi syntyä ihan saman tien kun sairaalaan päästiin. Onneksi supistukset rauhoittuivat, muuten en olisi saanut epiduraaliakaan.

Sen jälkeen vasta olen lukenut enemmän näitä risiiniöljyn haittapuolia. (muualtakin kuin täältä, siitä oli mm Akuutissa taannoin juttua)

Sitten vielä yksi kysymys: Miksi haluat käynnistää synnytyksen? Tiedän, olet kärsimätön ja haluat saada jo lapsesi syliisi, mutta normaalisti synnytys käynnistyy kun lapsikin on siihen valmis. Ja ennen kaikkea kehosi on siihen valmis. Jos lapsi syntyy liian nopeasti, voi seurauksena olla pahat repeämätkin.

Vierailija
2/4 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se saa joskus myös lapsen ripuloimaan ja silloinhan lapsivesi saastuu ja lapsi voi olla ihan hengenvaarassa. Tämä on toki harvinaista, mutta mahdollista ja miksi sitten ottaa riskiä enää siinä vaiheessa raskautta.

****VÄÄRIN!!! Risiiniöljy EI saa vauvaa ripuloimaan, ei voi saada, se ei ole mitenkään mahdollista. Ja miksi? No siksi että risiiniöljy EI IMEYDY äidin elimistöön eikä siten voi imeytyä lapsenkaan elimistöön. Risiiniöljy saa koostumuksensa takia äidin suolen supistelemaan ja nämä suolen supistelut ensinnäkin laittaa paskan lentämään ja toiseksi saattavat stimuloida kohdunkin supistelemaan.

Vaarana risiiniöljyssä on se, että nämä supparit voi olla liian rajuja ja aiheuttaa riskiryhmässä olevalle (heikko kohtu esim. sektion takia) kohdun repeytymisen. Mutta tämä on todella harvinaista ja voi tapahtua siis vain jos kohdussa on muutenkin jotain häikkää. Vaan kukapa meistä oman kohtunsa tilan tarkkaan tietää.

Itse käynnistin synnytykseni risiiniöljyllä ennen kuin sen vaarallisuudesta mitään kohuttiin. Minulle tätä suositteli neuvolan kätilö, joka oli omankin synnytyksensä sillä käynnistänyt. En olisi käynnistänyt, jos olisin hetkeäkään sen turvallisuutta epäillyt tai jos sitä ei nimen omaan terveydenhuollon ammattihenkilö olisi minulle neuvonut. Synnytys meni kaikin puolin hyvin ja risiiniöljy siis käynnisti sen, ensin toimi vatsa ja sen jälkeen alkoi supistukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ehdi etsiä sinulle tarkempia tietoja, kun pitää tehdä töitä, mutta eiköhän joku ne sinulle löydä. Varmaan googlellakin jotain löytyy.

Vierailija
4/4 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt en ehdi etsiä sinulle tarkempia tietoja, kun pitää tehdä töitä, mutta eiköhän joku ne sinulle löydä. Varmaan googlellakin jotain löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme