Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet
Kommentit (5332)
Miksi Voldemortin piti nähdä neloskirjassa niin valtavasti vaivaa saadakseen Harryn hautausmaalle? Olisi sen helpomminkin voinut hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt sitä, miksi Harrylla oli vanhempanakin vaikeuksia ihan yksinkertaisten perusloitsujen kanssa? Esim. Dumbledoresta, Voldemortista ja Severuksesta on kerrottu, että he olivat jo kouluikäisinä taitavia ja nerokkaita loitsijoita. Samoin myös Harryn vanhemmat olivat varsin lahjakkaita. Oliko Harrylla sitten vain niin paljon stressiä velhomaailman pelastamisen kanssa, mikä häiritsi keskittymistä opiskeluun?
Eihän Harry ollut mikään erityisen lahjakas vaikka hänestä sellaista myyttiä yritettiin luoda julkkisstatuksensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt sitä, miksi Harrylla oli vanhempanakin vaikeuksia ihan yksinkertaisten perusloitsujen kanssa? Esim. Dumbledoresta, Voldemortista ja Severuksesta on kerrottu, että he olivat jo kouluikäisinä taitavia ja nerokkaita loitsijoita. Samoin myös Harryn vanhemmat olivat varsin lahjakkaita. Oliko Harrylla sitten vain niin paljon stressiä velhomaailman pelastamisen kanssa, mikä häiritsi keskittymistä opiskeluun?
Eihän Harry ollut mikään erityisen lahjakas vaikka hänestä sellaista myyttiä yritettiin luoda julkkisstatuksensa takia.
Ei tainnut vanhempien lahjakkuus periytyä tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, eikös se ollut niin, että hän pystyi voittamaan Voldemortin vain siksi, koska osasi rakastaa? Rakkaus oli suunnilleen ainoa asia, mitä Voldemort ei kyennyt ymmärtämään.
Opettivatko Dumbledore ja McGarmiwa jonkin aikaa molemmat yhtä aikaa muodonmuutoksia? Minervahan sanoi vitoskirjassa (vuonna 1995) opettaneensa Tylypahkassa 39 vuotta eli hän aloitti 1956. Remus taas sanoi kolmosessa, että näytti mahdottomalta, että hän voisi päästä Tylypahkaan, mutta sitten Dumbledoresta tuli rehtori ja hän suhtautui häneen myönteisesti. Ja Remushan oli samanikäinen Harryn vanhempien kanssa eli hän syntyi 1960.
Miksi aina sanotaan, että Harry muistuttaa luonteeltaan ihan isäänsä? Niiden lyhyiden pätkien perusteella, missä James on esiintynyt, sanoisin, että he ovat kyllä aikalailla kuin yö ja päivä. Eihän Harry esim. ole mikään keppostelija, vaan päinvastoin aika vakava ja synkkämielinen. Ja hän rikkoo koulun sääntöjä lähinnä hyötytarkoitukseen, ei huvin vuoksi.
Miksei lukuvuoden päättäjäisjuhlissa ole ikinä mitenkään muistettu koulun jättäviä seitsemäsluokkalaisia? Vai onko heille erikseen oma tilaisuutensa?
Pahoittelen, jos joku on tämän jo kysynyt, tai jos muistan täysin väärin viimeisen kirjan kulun. Mietin kuitenkin, että minkä vuoksi voldemort ei tehnyt lisää hirnyrkkejä huomatessaan, että Harry ja kumppanit ovat tuhonneet jo olemassaolevia? Miksi hän ryntäsi jo luotujen perään niitä suojelemaan, kun voisi vain tehdä lisää ja piilottaa ne entistä paremmin?
Jatkoiko Draco seiskassa koulunkäyntiä vai ei? Kutosessa hän vihjaili, ettei jatkaisi, mutta toisaalta siinä vaiheessa, kun Harry ja kumppanit on tuotu Malfoyn kartanoon, niin Dracon äiti sanoo, että hänen poikansa on pääsiäislomalla kotona.
Dumbledoren suojelus oli feeniks, mutta muuten Harrylla ja hänen läheisillään sekä kavereillaan oli suojeluksina tavallisia eri eläimiä. Oli muistaakseni esimerkiksi hevosta, kettua, joutsenta, saukkoa, jänistä ja hirveä. Miksei kellään ollut esimerkiksi yksisarvista, haiskua, gäätää tai lohikäärmettä? Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -kirjassa kerrotaan kymmenistä taikaolennoista.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen, jos joku on tämän jo kysynyt, tai jos muistan täysin väärin viimeisen kirjan kulun. Mietin kuitenkin, että minkä vuoksi voldemort ei tehnyt lisää hirnyrkkejä huomatessaan, että Harry ja kumppanit ovat tuhonneet jo olemassaolevia? Miksi hän ryntäsi jo luotujen perään niitä suojelemaan, kun voisi vain tehdä lisää ja piilottaa ne entistä paremmin?
Käsittääkseni niitä ei pysty luomaan määräänsä enempää. Koska jokaiseen tule pala luojan sielua.
En ihan tajua tuota, että Lupinin oli kuoltava, koska Arthur jäi eloon. Oliko siinä joku ennustus, että vain toinen voi elää? :D
Totaalinen ohis, mutta kun potter tietäjä paikalla niin pakko kysyä 😅
Mistä hp- kirjasta löytyy seuraava pätkä?
"Harry ei osannut kuvitellatkaan isolle kultakasalle sopivampaa voittajaa kuin Weasleyn perhe, joka oli hyvin mukava mutta rutiköyhä. seuraavaksi hän taitteli Ronin kirjeen
Hei, Harry!
Onnea syntymäpäivänäsi!
Kuule olen kauhean pahoillani siitä puhelin soitosta.Toivon, etteivät jästit löylyttäneet sinua pahasti.Kysyin isältä, ja hän arveli, ettei minun olisi kuulunut huutaa. Täällä egyptissä on hienoa. Bill on kierrättänyt meitä hautakammioissa, etkä usko millaisia muinaisen egyptin velhot ovat niihin mananneet.Äiti ei päästänyt Ginnyä viimeiseen.Siellä oli niiden jästien mutantti luurankoja , jotka olivat murtautuneet sinne.Niille oli kasvanut ylinmääräisiä päitä ja sellaista. Uskomatonta, että isä voitti arpajaiset.Seitsemän sataa kaljuunaa. Suurin osa hupeni tähän lomaan, mutta minulle ostetaan uusi taikasauva ensi lukukaudeksi.
Harry muisti turhankin hyvin tilanteen jossa, Ronin sauva oli katkennut.Se oli tapahtunut kun auto, jolla he kaksi olivat lentäneet tylypahkaan, oli törmännyt puuhun koulun alueella.
Me palaamme kotiin noin viikkoa ennen lukukauden alkua ja matkustamme Lontooseen hankkimaan minulle taikasauvan ja meille kaikille uudet kirjat.Pääsetköhän mitenkään tulemaan silloin sinne?
Älä anna jästien lannistaa itsesäsi!
Yritä tulla lontooseen,
Ron"
Miksihän mun viesti poistettiin?
Kun potter tietäjiä paikalla, niin muistaako joku, missä kirjassa Ron weasley kirjoitti Harrylle syntymäpäiväonnittelukirjeen?
Tuo pätkähän on kolmoskirjasta, Azkabanin vangista. Kolmosessa Weasleyt tekivät matkan Egyptiin ja Ron saa uuden taikasauvan, sillä hänen entinen taikasauvansa hajosi kakkoskirjan alussa törmäyksessä Tällipajun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pätkähän on kolmoskirjasta, Azkabanin vangista. Kolmosessa Weasleyt tekivät matkan Egyptiin ja Ron saa uuden taikasauvan, sillä hänen entinen taikasauvansa hajosi kakkoskirjan alussa törmäyksessä Tällipajun kanssa.
Hei mahtavaa, kiitos! Löytyisikö kohdan sivunumeroa, perustiiliskiviversiosta", ei pokkarista tms?
Vierailija kirjoitti:
En ihan tajua tuota, että Lupinin oli kuoltava, koska Arthur jäi eloon. Oliko siinä joku ennustus, että vain toinen voi elää? :D
Ja tuo johtuu siitä, että Rowling halusi näyttää kirjassa sodan kamalat seuraukset, miten perheet hajoavat, lapset orpoutuvat ja kaikki menee huonosti. Arthur Weasley olisi ollut mainio uhri, sillä hän oli suurperheen rakastava isä, jonka kuoema olisi kääntänyt monen hahmon maailman ylösalaisin. Remus Lupin sen sijaan oli vastanainut ja tuore isä, eli hänenkin kuolemansa oli täydellinen esimerkki siitä, mitä sota oikeasti on. Kirjoihin ei ihan sopisi se, että "kaikki" kuolevat, minkä vuoksi kaksi näin huomattavaa kuolemaa olisi ollut vähän liikaa, mutta jonkun oli kuoltava dramaattisen efektin ja tarinan opetuksen nimissä. Näin minä tämän käsitän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mahtavaa, kiitos! Löytyisikö kohdan sivunumeroa, perustiiliskiviversiosta", ei pokkarista tms?
Valitettavasti en tällä hetkellä omista Potter-kirjoja, mutta tuo pätkä on aivan kirjan alkupuolelta, siis jostain kohtauksesta ennen kesäloman päättymistä ja kouluvuoden alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en tällä hetkellä omista Potter-kirjoja, mutta tuo pätkä on aivan kirjan alkupuolelta, siis jostain kohtauksesta ennen kesäloman päättymistä ja kouluvuoden alkamista.
Ok, kiitos. Suuntana kirjasto 😊
Miksei Dumbledore huomannut ajoissa, ettei Vauhkomieli olekaan Vauhkomieli? Tunsiko Kyyry Jr. Vauhkomielen niin hyvin, että osasi esittää häntä uskottavasti?