Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet
Kommentit (5379)
Liekehtivässä pikarissa Harry vaeltelee yöllä Tylypahkan käytävillä mukanaan näkymättömyysviitta, kultamuna ja kelmien kartta. Hän jää jumiin kompaportaaseen, jolloin kartta lennähtää kauas ja kultamuna vierii portaat alas. Harry yrittää kurkottaa karttaan että saisi pyyhittyä sen tyhjäksi ennen Voron saapumista. Miksei Harry käytä tulejo-loitsua sekä munaan että karttaan?
Liekehtivässä pikarissa kilpailijoiden tulee olla vähintään 17-vuotiaita, jotta saavat osallistua. Eli Krum on vähintään 17-vuotias kun iskee silmänsä Hermioneen joka on 14-vuotias... Krum on myös velhojen lakien mukaan täysikäinen, kun lämmittelee alaikäistä Hermyä, soosoo Krum pedo!
Vierailija kirjoitti:
Liekehtivässä pikarissa kilpailijoiden tulee olla vähintään 17-vuotiaita, jotta saavat osallistua. Eli Krum on vähintään 17-vuotias kun iskee silmänsä Hermioneen joka on 14-vuotias... Krum on myös velhojen lakien mukaan täysikäinen, kun lämmittelee alaikäistä Hermyä, soosoo Krum pedo!
14 ja 17. Ihan normaalin rajoissa, varsinkin kun sukupuolet ovat noin.
Itse olen seurustellut 15 vuotiaana useinkin yli 20 vuotiaan naisen kanssa.
Tuo oli ihan OK, mutta kun olin 16 40 vuotias Hermunen yritti iskeä minua :/
Kannampa osani ketjuun.
Hermioni ja Ron olivat taikoneet kotona ennenkuin menivät Tylypahkaan. Eikö ministeriö ole kiinnostunut muista kuin jo koulunsa aloittaneista alaikäisistä koti taikojista
Tuli tässä mieleen, että muistaakseni Dumbledore sanoi jossain kirjassa, että vain harva tietää, että Voldemortin oikea nimi on Tom Valedro. Kuitenkin kutosleffassa kaikki säikähtivät avajaisjuhlassa niin kuin se olisi itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:46"]
Olen löytänyt monia epäkohtia, olen lukenut kirjat kolmeen kertaan ja leffat kattonu niin monta kertaa että osaan ulkoa. Suurin osa vastauksista näihin epäkohtiin on siis todellakin löytynyt kirjoista, jos lukee ne tarkasti. Tämä ei ole epäkohta, mutta olen miettinyt, onko Voldemort kalju että kukaan ei voisi käyttää hänen hiuksiaan monijuomaliemeen? :D Tai kun hänellä oli nuorena, siis Tom Lomen Valedrona, hiukset, mutta kun hänestä tuli "the dark Lord" häneltä vain jotenkin lähti hiukset. Nenä kuulemma lähti että muistuttaisi enemmän käärmetta ja olisi pelottavampi. :DD t. Potterhead, 14 v :)
No onhan se pääkallomainen look pelottavampi ja sopivampi. Voldemort on vähän kuin Dungeons & Dragonsien Lich, mutta kuitenkin elää vielä. Lisäksi minun mielestäni Voldemort ei ole yhtään pelottava, mikä latisti ainakin minun lukukokemustani. Millainen "pahis" pelkää kuolemaa? Lastenkirjojahan ne toki ovat.
Mun mielestä Voldis ei ois yhtään niin kiinnostava, ellei sillä ois ees joku inhimillisyyden piirre/pakkomielle/heikkous. Se hullu pakkomielle tekee siitä jopa creepymmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa Hermione on Liekehtivässä pikarissa jo 15.
Miksei kirjoissa koskaan näkynyt kotitonttujen lapsia? Eivätköhän hekin lisäänny kuten ihmiset?
Mua on aina hieman ihmetyttänyt se, että miten totaalisen erillään velho- ja jästimaailmat ovat. Monia tilanteita olisi voinut hoitaa paljon helpommin, jos vain olisi voinut hieman käyttää jästien teknologiaa. Esimerkiksi moni jästisyntyinen meni velhokouluun, ja piti yhteyttä jästivanhempiinsa... pöllöillä?
Onhan se toki ollut helpompi kirjoittajan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:14"]Seiskakirjassa Hermione on muunnellut vanhempiensa muisteja, mutta myöhemmin kun parin kuolonsyöjän muistit pitäisi tyhjentää niin sanoo osaavansa muistiloitsun vain teoriassa
Miten ihmeessä mä olen voinut lukea kirjat kymmenen kertaa ihmettelemättä tätä ollenkaan :D
-teino
Muistaakseni Harry/Ron ihmettelee tätä kirjassa, mutta Hermione toteaa että muistin muuntelu on eri juttu kuin sen pyyhkiminen kokonaan. Taisi jopa olla kyseessä eri loitsu.
Mitä ihmettä sille Hermionen kissalle tapahtui? Miksi velhot pelkäävät jästejä niin kovasti?
Mitä ihmettä tapahtui sille Ronin veljelle? Percylle?
Kuinka monta lasta Weasleyllä edes on? Ginny, Ron, kaksoset, Percy ja Bill? Kukas se lohikäärmeheppu oli jonka luokse Ronin vanhemmat lähtivät ekassa leffassa? Sama tyyppi joka nai vikassa leffassa sen ranskalaisen?
Miten nuo kaksi edes päätyivät yhteen?
Jos se muodonmuutosaine ei vaikuta ääneen, niin miten kukaan ei tunnista huijareita?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sille Hermionen kissalle tapahtui? Miksi velhot pelkäävät jästejä niin kovasti?
Mitä ihmettä tapahtui sille Ronin veljelle? Percylle?
Kuinka monta lasta Weasleyllä edes on? Ginny, Ron, kaksoset, Percy ja Bill? Kukas se lohikäärmeheppu oli jonka luokse Ronin vanhemmat lähtivät ekassa leffassa? Sama tyyppi joka nai vikassa leffassa sen ranskalaisen?Miten nuo kaksi edes päätyivät yhteen?
Jos se muodonmuutosaine ei vaikuta ääneen, niin miten kukaan ei tunnista huijareita?
Se "lohikäärmeheppu" on Charlie, yksi Ronin veljistä. Charlie on lohikäärmeidentutkija ja tapasi Fleurin kolmivelhoturnajaisissa.
Kyllä monijuomaliemi muuttaa myös äänen, elokuvassa on katsojien vuoksi säilytetty äänet... Kirjassa äänet kuitenkin muuttuvat.
1087 jatkaa. Charlie oli turnajaisissa lohikäärmeiden takia siis. Jotenkin tuntuu et tähän liittyi myös kirjeenvaihtoa (Charlie opetti Fleurille tyyliin englantia, tai jotenkin Fleur sitä ainaki opetteli ja tutustuivat sitten paremmin...). Kuka muistaa tarkemmin?
Ronin sisaruksia ovat Ginny, Fred, George, Percy, Charlie ja Bill. Yhteensä siis 7 muksua.
Mitähän sille Koukkujalalle tosissaan tapahtu? Oisko jääny Hermionen vanhempien luo? Hedeig kuolee, mut minne Ronin pöllö Possu pääty? Hitsi ku ei muista. Oon just kesän kunniaksi lukemassa sarjaa uudelleen, kolmosessa menossa. Luen läpi lähes vuosittain mut edellisestä kerrasta vierähtäny muutama vuosi! Hullua, kuinka pienet yksityiskohdat livahtaa mielestä!
Salaisuuksien kammiossa, Basiliksi puree Harrya, mutta Harryn "sisällä" oleva hirnyrkki ei tällöin tuhoudu. Miksi? Eikös Basiliksin myrkyn pitäisi tuhota hirnyrkit? Jaa'a...
Harry Potter ja liekehtivä pikari:ssa, labyrintti kohtauksessa, kun Harry harhailee labyrintissa, miksei hän vain käytä kolmivelhopokaaliin Tulejo -loitsua? Sen pitäisi olla mahdollista, sillä käyttäähän hän samaa loitsua pokaaliin hautausmaallakin...
Ja sitten! Jos Tylypahkassa eivät toimi "jästilaitteet", niin silti sielläkin vaan kirkkaana lamput paistavat. Logiikka...
Vierailija kirjoitti:
1087 jatkaa. Charlie oli turnajaisissa lohikäärmeiden takia siis. Jotenkin tuntuu et tähän liittyi myös kirjeenvaihtoa (Charlie opetti Fleurille tyyliin englantia, tai jotenkin Fleur sitä ainaki opetteli ja tutustuivat sitten paremmin...). Kuka muistaa tarkemmin?
Ronin sisaruksia ovat Ginny, Fred, George, Percy, Charlie ja Bill. Yhteensä siis 7 muksua.
Mitähän sille Koukkujalalle tosissaan tapahtu? Oisko jääny Hermionen vanhempien luo? Hedeig kuolee, mut minne Ronin pöllö Possu pääty? Hitsi ku ei muista. Oon just kesän kunniaksi lukemassa sarjaa uudelleen, kolmosessa menossa. Luen läpi lähes vuosittain mut edellisestä kerrasta vierähtäny muutama vuosi! Hullua, kuinka pienet yksityiskohdat livahtaa mielestä!
Kröhöm, se oli Bill joka nai Fleurin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:12"]Tylypahkan pikajuna. Kun velhomaailmassa on nopeita keinoja liikkua paikasta toiseen (hormipulveri, porttiavaimet, ilmiintyminen) ja kohtuullisen nopeita (poimittaislinja, lentäminen), miksi koululaiset matkustavat tuntikausia junalla? Entä ne koululaiset, joilla on lyhyempi matka Tylypahkaan kuin Lontooseen? Käytetäänkö junaa edes mihinkään muuhun kuin koululaisten kuljettamiseen? [/quote]Ei se määränpää vaan matka. Mahtava kokemus lapsille. [/quote] Näin on, todellakin. Mikä olisi hauskempaa kuin matkata kouluun istuen pehmeillä penkeillä? Katsele maisemia, osta karkkia kärrystä tai pelaa vaikkapa jotain velhopeliä. Paljon mukavampaa kuin esimerkiksi ilmiintyminen, kirjassahan kuvailtiin ilmiintymisen tuntuvan kauhealta, tai hormiverkosto, siinähän voi käydä mitä vain. Ja onhan kivempaa tietää edes vähän missä käy kouluaan.
[/quote]
Tämäkin oli Pottermoressa selitetty, mutta se sivusto on muuttunut niin oudoksi että en enää löydä sieltä mitään... En sen tarkemmin muista kuin että muissa kulkutavoissa oli kaikenlaisia käytännön ongelmia niin että tuo ryhmäkuljetus junalla oli lopulta paras vaihtoehto.