Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Disney-elokuvissa?

Vierailija
17.08.2015 |

Listataan tähän asioita, joita olette ihmetelleet Disneyn elokuvissa.

1. Miksi niin monen kauniin, pitkän, hoikan naisen isä on pieni, pyöreä pullukka? Esim Bellen isä (Kaunotar ja Hirviö),  Jasminen isä (Aladdin), Janen isä (Tarzan)

2. Mistä se musiikki tulee aina kun hahmot alkavat laulaa?

Kommentit (618)

Vierailija
41/618 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:36"]

Miksi hahmot ovat aina joko orpoja tai puoliorpoa? Kenelläkään päähenkilöllä ei taida olla molempia vanhempia kuvioissa, paitsi Leijonakuningas 2:n Kiaralla jota ei lasketa koska jatko-osa.

[/quote]

On Mulanillakin, ja Ruususella (tosin ei elänyt heidän kanssaan vaan niiden kummien kanssa). Luulen kans että kun aika monelta mainittiin vaan isä niin silti heillä oli äitikin, isä jos vaan sattui olemaan kuningas niin hänellä saattoi olla vaikka haaremi vaimoja mitä ei tietenkään lastenleffoissa mainita. Näitä esim Ariel, Jasmine, Pocahontas jne..  Tritonilla ainakin oli niin paljon saman ikäisiä lapsia ettei voi olla millään samasta äidistä peräisin. Tai mistäs mä tiedän miten merenneidot lisääntyy :D Voihan se olla että saavat vaikka 20 lasta kerralla..

Vierailija
42/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:40"] Miksi prinsessaelokuvat päättyvät häihin? Miksei käsitellä prinsessojen häiden jälkeistä avioelämää? [/quote] Onhan monistakin tehty jatko-osia mutta ei ne ole tullut samalla lailla suuren yleisön näkemäksi kuin klassikot. Itse en ole edes viitsinyt niitä katsoa muuta kuin lapsena ainakin pocahontas kakkosen jossa pocahontas meneekin Lontooseen tapaamaan John Smithiä. Sen enempää en leffasta muista kun siitäkin on jo yli 20 vuotta kun sen näin :D Toi että päättyy häihin johtuu siitä että halutaan onnellinen loppu ja jos miettii vaikka Lumikkia (ilmestyi 50-luvulla) niin mikäs olisi ollut sen parempi loppu kuin häät, eihän sen ajan tytöt muuta tarvineetkaan elämältä, ainakaan jenkeissä. Edelleen se on monien pikkutyttöjen unelma. Muutenkin näähän on satuja ja loppuu musta kivasti sadulle ominaisesti "ja he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti" tyyliin :) [/quote] Bullshit. Pocahontas 2 on 2000-luvun elokuva, joten ei ole voinut olla yli 20-vuotta aikaa, kun näit sen. Tyhmä.

[/quote]

Itse asiassa Pocahontas 2 ilmestyi -98,joten vaikka siitä ei tarkalleen ottaen ole yli 20-vuotta,ei se kyllä tällä vuosituhannellakaan ollut.Jos on nähnyt elokuvan 17 vuotta sitten,ei ehkä muista tarkkaan koska sen näki ja mitä siinä tapahtui. Pocahontas 2 ja Mulan 2 olivat muuten aika pliisuja molemmat,siis alkuperäisiin verrattuna.Pitäisi vain lopettaa suosiolla siihen onnelliseen loppuun eikä vääntää jatko-osia dollarinkuvat silmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:56"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:36"]Koska suunnattu lapsille ovat nuo kaikki [/quote] Rasittava harhaluulo. Disney-leffat ovat suunnattu kaikenikäisille. T: 19-vuotias Disney-fani [/quote]

AIVAN! Oman lapsuuden ja lapsen saannin välillä Disney-leffojen katselu vähän jäi mutta tarinat on aina ollut rakkaita ja varsinkin musiikit tunteita nostattavia! Nyt olen ihan onneissani kun 2,5v tytär jo melkein kokonaisen elokuvan jaksaa katsella kerralla. Hän kun ei juuri muuta telkkaria katso tai ruudun äärellä vietä aikaa niin voidaan katsella useamminkin näitä :) Yleensä katsotaan yksi leffa kahdessa päivässä (ei tietenkään joka päivä. Leffa/kaksi viikossa). Mun lapsuudessa leffat oli VHS:llä niin nyt niitä olen uudestaan ostellut DVD:lle ja haluan ne kaikki!!!!!!! Vaikka tiedänkin että on hölmöä koska 20 vuoden päästä on taas uusi formaatti ja lapsenlapsille joutuu taas uudet ostamaan mutta onhan ne oltava :D T:22v Disney-fani [/quote] Joo mullakin oli iso kasa VHS:llä Disney-leffoja ja tuli kulutettua kyllä niitä urakalla! Ne meni kyllä niin huonoon kuntoon jossain vaiheessa ja luovuttiin samalla VHS-soittimesta. Nyt olen taas monta vuotta keräillyt DVD:lle ja tavoitteena on saada kerättyä kaikki klassikot ja Pixarit hyllyyn! :D Disney-biisit ovat myös kovassa kulutuksessa. Odotan sitä, kun pääsen näyttämään omille lapsilleen näitä upeita eloluvia!<3 T: Sama 19-vuotias Disney-fani

[/quote]

Onks niitä mahollista löytää vielä vanhoilla suomennoksilla? ku ainaki Aladdinista on pilattu monta hyvää kohtaa sillä että ne on muka liian raakoja.

T. 23v disney fani

[/quote]

Ai onko sitä muutettu? Mitä esim on poistettu? Mä tosiaan lapsena viimeksi olen aladdiniakin katsellut ja nyt kesällä ostin sen DVDn, eikä itselleni ainakaan pistänyt korvaan mikään kohta joka olisi ennen ollut toisin. Oli tossakin kaikki käden katkaisut ja kaula poikki-jutut. Mitä liian raakaa siinä alun perin sitten oli? Vai onko niitä muunneltu jo sitten ennen kuin olen ensimmäistäkään kertaa nähnyt sitä (joskus 90-luvun lopulla)?

T:22v disney-fani

[/quote]

Ainakin Arabian yöt-laulusta on poistettu "korvat pois leikataan aina muukalaisten, se luo kotoisen tunnelman". Sitä ei kai sensuroitu raakuuden takia vaan siksi että jotkut arabit oli kokeneet sen loukkaavana.

Vierailija
44/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:36"]

Miksi hahmot ovat aina joko orpoja tai puoliorpoa? Kenelläkään päähenkilöllä ei taida olla molempia vanhempia kuvioissa, paitsi Leijonakuningas 2:n Kiaralla jota ei lasketa koska jatko-osa.

[/quote]

On Mulanillakin, ja Ruususella (tosin ei elänyt heidän kanssaan vaan niiden kummien kanssa). Luulen kans että kun aika monelta mainittiin vaan isä niin silti heillä oli äitikin, isä jos vaan sattui olemaan kuningas niin hänellä saattoi olla vaikka haaremi vaimoja mitä ei tietenkään lastenleffoissa mainita. Näitä esim Ariel, Jasmine, Pocahontas jne..  Tritonilla ainakin oli niin paljon saman ikäisiä lapsia ettei voi olla millään samasta äidistä peräisin. Tai mistäs mä tiedän miten merenneidot lisääntyy :D Voihan se olla että saavat vaikka 20 lasta kerralla..
[/quote]

Repesin tuolle merenneitojen lisääntymiselle:D niin mistä sen tietää, ehkä kutevat 20 kerralla :D

Vierailija
45/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:36"] Miksi hahmot ovat aina joko orpoja tai puoliorpoa? Kenelläkään päähenkilöllä ei taida olla molempia vanhempia kuvioissa, paitsi Leijonakuningas 2:n Kiaralla jota ei lasketa koska jatko-osa. [/quote] On Mulanillakin, ja Ruususella (tosin ei elänyt heidän kanssaan vaan niiden kummien kanssa). Luulen kans että kun aika monelta mainittiin vaan isä niin silti heillä oli äitikin, isä jos vaan sattui olemaan kuningas niin hänellä saattoi olla vaikka haaremi vaimoja mitä ei tietenkään lastenleffoissa mainita. Näitä esim Ariel, Jasmine, Pocahontas jne..  Tritonilla ainakin oli niin paljon saman ikäisiä lapsia ettei voi olla millään samasta äidistä peräisin. Tai mistäs mä tiedän miten merenneidot lisääntyy :D Voihan se olla että saavat vaikka 20 lasta kerralla.. [/quote] Repesin tuolle merenneitojen lisääntymiselle:D niin mistä sen tietää, ehkä kutevat 20 kerralla :D

[/quote]

Kaikilla Tritonin tyttärillä on lisäksi eriväriset hiukset,ehkä Tritonilla on sittenkin haaremi,siitä ei vaan mainita leffassa.

Vierailija
46/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:56"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:36"]Koska suunnattu lapsille ovat nuo kaikki [/quote] Rasittava harhaluulo. Disney-leffat ovat suunnattu kaikenikäisille. T: 19-vuotias Disney-fani [/quote]

AIVAN! Oman lapsuuden ja lapsen saannin välillä Disney-leffojen katselu vähän jäi mutta tarinat on aina ollut rakkaita ja varsinkin musiikit tunteita nostattavia! Nyt olen ihan onneissani kun 2,5v tytär jo melkein kokonaisen elokuvan jaksaa katsella kerralla. Hän kun ei juuri muuta telkkaria katso tai ruudun äärellä vietä aikaa niin voidaan katsella useamminkin näitä :) Yleensä katsotaan yksi leffa kahdessa päivässä (ei tietenkään joka päivä. Leffa/kaksi viikossa). Mun lapsuudessa leffat oli VHS:llä niin nyt niitä olen uudestaan ostellut DVD:lle ja haluan ne kaikki!!!!!!! Vaikka tiedänkin että on hölmöä koska 20 vuoden päästä on taas uusi formaatti ja lapsenlapsille joutuu taas uudet ostamaan mutta onhan ne oltava :D T:22v Disney-fani [/quote] Joo mullakin oli iso kasa VHS:llä Disney-leffoja ja tuli kulutettua kyllä niitä urakalla! Ne meni kyllä niin huonoon kuntoon jossain vaiheessa ja luovuttiin samalla VHS-soittimesta. Nyt olen taas monta vuotta keräillyt DVD:lle ja tavoitteena on saada kerättyä kaikki klassikot ja Pixarit hyllyyn! :D Disney-biisit ovat myös kovassa kulutuksessa. Odotan sitä, kun pääsen näyttämään omille lapsilleen näitä upeita eloluvia!<3 T: Sama 19-vuotias Disney-fani

[/quote]

Onks niitä mahollista löytää vielä vanhoilla suomennoksilla? ku ainaki Aladdinista on pilattu monta hyvää kohtaa sillä että ne on muka liian raakoja.

T. 23v disney fani

[/quote]

Ai onko sitä muutettu? Mitä esim on poistettu? Mä tosiaan lapsena viimeksi olen aladdiniakin katsellut ja nyt kesällä ostin sen DVDn, eikä itselleni ainakaan pistänyt korvaan mikään kohta joka olisi ennen ollut toisin. Oli tossakin kaikki käden katkaisut ja kaula poikki-jutut. Mitä liian raakaa siinä alun perin sitten oli? Vai onko niitä muunneltu jo sitten ennen kuin olen ensimmäistäkään kertaa nähnyt sitä (joskus 90-luvun lopulla)?

T:22v disney-fani

[/quote]

Ainakin Arabian yöt-laulusta on poistettu "korvat pois leikataan aina muukalaisten, se luo kotoisen tunnelman". Sitä ei kai sensuroitu raakuuden takia vaan siksi että jotkut arabit oli kokeneet sen loukkaavana.

[/quote]

Ärsyttävää kun hyviä elokuvia mennään muokkaamaan.Pieni Merenneitokin uudelleen dubattiin,ja mielestäni Matti Olavi Ranin oli parempi prinssi Erik kuin se uusi tyyppi.Kaunotar ja Hirviössä on enimmäkseen hyviä biisejä,sitten siihen on tungettu se missä ne laulaa haluavansa olla taas ihmisiä.

Vierailija
47/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:53"]

Miksi niissä aina lauletaan? Miksi kaikkien Disney-leffojen suomidubbauksissa on melkein samat ääninäyttelijät?

[/quote]

Ne on musikaaleja. Suomessa on vähän ääninäyttelijöitä.

Tuota orpoutta olen minäkin ihmetellyt.

[/quote]Ainakin noissa ekoissa johtui tietääkseni Waltin huonosta äitisuhteesta tai orpoudesta?
[/quote]

Olen lukenut, että tämä johtui Waltin syyllisyyden tunteesta. Lumikki oli niin suuri menestys, että Waltilla oli varaa ostaa vanhemmilleen talo. Talossa oli kuitenkin viallinen lämmitys... (heatingsystem), jota ei ostohetkellä tiedetty. Waltin äiti kuoli talossa myöhemmin häkämyrkytykseen.

Vierailija
48/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten nähneet näitä:

Mua häiritsee kun Disney on typistänyt satuja(noita yrittää tappaa Lumikin vain kerran,vaikka alunperin kolmesti,samoin Tuhkimo käy vain yhtenä iltana tanssiaisissa),ilmeisesti jutta leffasta ei tulisi liian pitkä lapsille,kuitenkin näytetään suuri osa ajasta jotain ihan diipadaapaa(muistaakseni Prinsessa Ruususessa näytetiin itse Ruususta jotain 20 minuuttia koko elokuvasta).

Vierailija
49/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disneyn leffoissa on viestejä joita alitajunta nappaa. Illuminaatin viestejä yms. Eipä kannattaisi lasten katsoa.

Vierailija
50/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:53"]Disneyn leffoissa on viestejä joita alitajunta nappaa. Illuminaatin viestejä yms. Eipä kannattaisi lasten katsoa.
[/quote]

Vainoharhasta soopaa

Vierailija
51/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunotar ja hirviö on varmaan mun lempparipiirretty, mutta myöhemmin olen miettinyt että onhan se aika kipeä leffa. Hirviö sieppaa Bellen isän, vapauttaa isän sillä ehdolla että Belle jää linnaan vangiksi..ja Belle rakastuu sieppaajaansa? :D Tukholma-syndrooma.. Ideahan varmaan on se että ulkokuoren alla voi olla kultainen sydän muttamutta..

Vierailija
52/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:21"]

Kaunotar ja hirviö on varmaan mun lempparipiirretty, mutta myöhemmin olen miettinyt että onhan se aika kipeä leffa. Hirviö sieppaa Bellen isän, vapauttaa isän sillä ehdolla että Belle jää linnaan vangiksi..ja Belle rakastuu sieppaajaansa? :D Tukholma-syndrooma.. Ideahan varmaan on se että ulkokuoren alla voi olla kultainen sydän muttamutta..

[/quote]

Disney-prinssit ei tosiaan ole mitään unelmamiehiä,kun asiaa ajattelee tarkemmin :D Tässä on hyvin hyvä pätkä aiheesta:

Tosiaan Hirviöllä on vähän kyseenalainen tapa saada rakkautta,mutta toisaalta esimerkiksi Lumkin prinssi meni ahdistelemaan kuollutta 14-vuotiasta, ja Ruususen prinssi nukkuvaa naista.Tuhkimon prinssi valitsi vaimon kengänkoon ja pienen merenneidon prinssi laulunäänen perusteella jne.Enpä huolisi niistä ketään :D Tai no,Tähkäpään prinssi on aika hottis.

Vierailija
53/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:51"]

Oletteko muuten nähneet näitä:

Mua häiritsee kun Disney on typistänyt satuja(noita yrittää tappaa Lumikin vain kerran,vaikka alunperin kolmesti,samoin Tuhkimo käy vain yhtenä iltana tanssiaisissa),ilmeisesti jutta leffasta ei tulisi liian pitkä lapsille,kuitenkin näytetään suuri osa ajasta jotain ihan diipadaapaa(muistaakseni Prinsessa Ruususessa näytetiin itse Ruususta jotain 20 minuuttia koko elokuvasta).

[/quote]

Leffoista haluttiin varmasti tehdä lapsille mielenkiintoisia ja itse muistan että lapsuudessani lempikohtani tuhkimossa oli se kun hiiret ja linnut tekivät sitä mekkoa ja sitten se kun Huli ja Vili yritti saada Luciferin huomaamatta helmiä. Ruususessa taas lempikohtani oli se kun kummitädit teki siivosi, teki mekkoa ja kakkua. Itseasiassa yllätyin nyt aikuisena että tosiaan siinä leffassa tuntui olevan pääosassa ne kummitädit. Lapsi kiinnittää huimiota niin eriasioihin kuin aikuinen eikä juonellakaan ole välttämättä edes suurta merkitystä lapselle jos leffassa on paljon mielenkiintoisia kohtauksia. Luulen että siksi ne on tehty tollaisiksi.

Vierailija
54/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:53"]

Disneyn leffoissa on viestejä joita alitajunta nappaa. Illuminaatin viestejä yms. Eipä kannattaisi lasten katsoa.

[/quote]

Mitä viestejä sielä susta on? Mä olen kuullut jostain muualtakin tän saman väitteen mutta itse disney-leffoja katsellen kasvaneena ja nyt niitä lapselleni näyttävänä aikuisena täytyy sanoa ettei kyllä ole mitään salaperäisiä viestejä jäänyt mihinkään. Korkeintaan "osta meidät kaikki!!!" :D

Vierailija
55/618 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:53"]

[/quote]

Illuminatin jäsenenä voin kertoa että emme me disneyn elokuviin mitään NIIN pahaa ole koskaan laittaneet etteivätkö lapset voisi niitä katsoa.

Vierailija
56/618 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:31"]

Mä samaistuin pienenä eniten siihen Ilomieleen, mutta nyt aikuisena inhoan niitä kaikkia tasaisesti. :D mitä ruokaa ne on syönyt 16 vuotta, kun se Fauna ei ihan handlaa sitä kakunleivontaa ja mittamääreitä? :D Onneksi Disney teki sen Maleficentin, koska sen juonikuviot sopi mulle paremmin. :D

[/quote]

Mä oon miettinyt samaa :D Jos on 16-vuotta aikaa opetella ruoanlaittoa/leipomista,ompelua ja siivoamista,luulisi että ne osaisivat jo tehdä kotihommat kuten kuolevaiset,ilman taikuutta.Alkuun saattaisi ollakin tuollaisat häsläämistä.Lisäksi mua ärsytti Auroran angsti kun sille kerrottiin,että se on prinsessa."Yhyy,en halua olla prinsessa vaan tavallinen landepaukku ja lisäksi rakastan poikaa jonka tapasin viisi minuuttia sitten". 

Miksi haltiattaret antoivat Auroralle syntymälahjana kauneutta ja laulunäänen eikä esimerkiksi älyä ja mukavan luonteen?

Vierailija
57/618 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Disney-elokuva. Dreamworks.

Vierailija
58/618 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:47"]

Ei ole Disney-elokuva. Dreamworks.

[/quote]

Jotkut tuntuvat pitävän kaikkia lastenelokuvia Disneyn tekeminä,yhdessä Disney-ketjussa ketjun aloittaja sanoi Anastasian suosikki Disney-prinsessakseen :D Mut kyllä noi dreamworks/pixar/disneyjutut meneekin helposti sekaisin.

Vierailija
59/618 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:42"]
Miksi haltiattaret antoivat Auroralle syntymälahjana kauneutta ja laulunäänen eikä esimerkiksi älyä ja mukavan luonteen?
[/quote]

Tai luonteen näin yleensäkin. Aurora on varmaan mitäänsanomattomin prinsessa koko Disneyn historiassa.

Vierailija
60/618 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut prinsessa ruususessa ihana musiikki.. Tschaikovskyn valssi <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi