Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Minähän se luulin vielä muutamia vuosia sitten, että rusinat ovat oma hedelmänsä. En meinannut uskoa kun kerrottiin niiden olevan kuivattuja viinirypäleitä ? m25
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:31"]
Minulle selvisi vuonna 2007 että Nightwish, Stratovarius(?) ja Sentenced ovat eri bändejä :D örinää kaikki -30v-
[/quote]
Paitsi että mikään noista bändeistä ei ole örinähevibändi.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:40"]
Luulin pitkään desibelien menevän siten, että 3:n muutos kuulostaa korviin kaksinkertaiselta äänenvoimakkuudelta. Se onkin 10:n muutos... Opin tänään.
[/quote]
Sitten olit aiemmin oikeassa ja opit puuta heinää.
Desibeliasteikko on logaritminen asteikko, joten yhden belin eli 10 desibelin lisäys äänen intensiteettiin tarkoittaa kymmenkertaista meteliä. Kone, jonka arvokilvessä lukee 80 dB, meluaa saman verran kuin kymmenen 70 dB:n konetta yhtä aikaa.
Tästä voidaan laskeskella, että äänen intensiteetin tuplaamiseen tarvitaan noin 3 dB:n lisäys.
-fysiikanope
[/quote]
Korvan vaste ei ole lineaarinen. Äänen paine desibeleinä menee toki niin kuin esität, mutta kuuloaistimus (phonit) eivät.
http://www.audiocheck.net/soundtests_nonlinear.php
-fyysikko
Luulin että Elvis on ruotsalainen. En tiedä miksi, oletin vaan niin. (28v)
Luulin, että Joona Laukka oii ravihevonen, mutta kyseessä olikin kilpapyöräilijä.
Luulin, ettei suomen kielessä ole futuuria.
Luulin, että niin sanotut äärioikeistolaiset ovat erittän oikeistolaisia. Vasta aikuisena tajusin, että he nationalismi pois luettuna he ovat lähinnä konservatiivisia vasemmistolaisia.
Luulin kauan että verilätyt on tehty puolukasta. Pitäisi se kai nimestäkin jo selvitä :D
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]
Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna.
[/quote]
Mä taas luulin, että kaupoissa ja ravintoloissa myytävät "härän fileet" ovat aina oikeasti härkää eivätkä nautaa.
Oletteko kokemattomia kaikki, jotka luulitte miehillä olevan kaksi kivespussia? Minulla on vähän kumppaneita ja olen melko kokematonkin mielestäni, mutta olen sen verran kiveksiä pyöritellyt käsissä ja suussa, että on ollut koko aikuisiän ihan selvää, että yhdessä pussissa ne kumpikin on. Miten se voi jäädä huomaamatta?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:20"]
Oletteko kokemattomia kaikki, jotka luulitte miehillä olevan kaksi kivespussia? Minulla on vähän kumppaneita ja olen melko kokematonkin mielestäni, mutta olen sen verran kiveksiä pyöritellyt käsissä ja suussa, että on ollut koko aikuisiän ihan selvää, että yhdessä pussissa ne kumpikin on. Miten se voi jäädä huomaamatta?
[/quote]
Kaikki ei tykkää imeskellä kiveksiä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:20"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:20"]
[/quote]
[/quote]
Eikä ilmeisesti koskettaa tai katsoa kumppanin sukupuolielimiä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:16"]
[/quote]
Ei olekaan.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:16"]
[/quote]
Ei olekaan.
[/quote]
Kouluun siitä, hus!
"...ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita" (Raamattu) (muoto-opillinen futuuri)
"Hän on sen tekevä." (muoto-opillinen futuuri)
Lauseopillista futuuria taas käytetään aivan pilvin pimein. Se käsitys, ettei suomen kielessä olisi futuuria, juontunee siitä, että ns. tulla-futuuria kehotetaan välttämään.
Luulin että kiivi-linnut ovat pieniä, päästäisen kokoisia. Oikeasti ne ovat yli puoli metrisiä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:35"]
Luulin että kiivi-linnut ovat pieniä, päästäisen kokoisia. Oikeasti ne ovat yli puoli metrisiä.
[/quote]
Minäkin luulin vielä minuutti sitten, ennen kuin luin viestisi. :D
Luulin pitkään että anjovis on jonkinmoinen kasvis tai juures. Olin aika ällikällä lyöty kun selvisi että kyseessä on kala.
Luulin teiniksi asti että anjovis on hedelmä. Sain messevän riidankin aikaiseksi kavereiden kanssa, kun väitin kiven kovaan ettei janssoninkiusauksessa voi anjovista olla.
Olin 25-vuotias kun tajusin, ettei Hercule Poirot ole ollut oikeasti olemassa.