Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1649)

Vierailija
1321/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena monta vuotta että urheilu on reilua ja tervehenkistä. Sitten tutustuin joukkuelajeihin.

Vierailija
1322/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni luuli ylioppilaaksi päästyään, että maitotilalliset juovat kaiken tuottamansa maidon itse. Ihmetteli kovasti miten jotkut niistä jaksaa juoda niin paljon. Siitä olikin hyvä siirtyä yliopistoon ja lukea tuplamaisteriksi

ihminen voi olla ihan täys idiootti ja sil voi olla tosi alhanen maalaisjärki ja IQ , mut silti menestyy koulussa , kirjaoppineella ihmisellä ei oo mitää tekemistä senkaa onkse oikeesti fiksu vai ei ja onko kyseisellä ihmisellä maalaisjärkee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin surullisen pitkään, että Afrikka on yksi iso maa.

No onhan se. Afrikkka, sarvikuonojen maa.

Myös Suomi on.

Vierailija
1324/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että paikkakunta on Pieksamäki. Aikuiseksi asti.

Alkujaan Pieksämä.

Vierailija
1325/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa uskoin, että naiset eivät juo.

Nykyään myytti on täysin  murtunut.

Vierailija
1326/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutuksessa oli pieni tuntimäärää kemiaa/fysiikkaa. Opettaja kysyi luokalta tietääkö joku miksi esim. Perunoita keitettäessä, kun vesi kiehuu pistetään suolaa. Kukaanhan ei tiennyt, joku heitti että makua antamaan. Kyllä se Opettaja pyöritteli silmiään😅 Veden lämpötila saadaan nousemaan suolalla, ja perunat nopeammin keitettyä. Jotenkin mennyt peruskoulussa ohi. Oli se hyvä oppia 26 vuotiaana🤭

Ei ole tainnut opettajakaan olla hereillä peruskoulussa. Suola nostaa veden kiehumispistettä eli keittäminen kestää pidempään. Maun vuoksi kannattaa laittaa jos tahtoo, muuten täysin turhaa.

Todelliset syyt suolan lisäämiselle keitinveteen ovat tässä:

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005881338.html

Voi ei, avasin tuon linkin ja luin järkytyksekseni, että suola pitäisi lisätä vasta kuumaan keitinveteen. Olen siis toiminut väärin tuossakin asiassa koko elämäni ajan.

Vierailija
1327/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vielä ylioppilaskeväänä, että Kotka sijaitsi Kokkolan lähellä Pohjanlahden rannalla. Tämä kävi ilmi, kun tapasin kotkalaisen pariskunnan, joka oli ihmeissään tietämättömyydestäni.

Vierailija
1328/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin ruotsin pakollisen opiskelun perustuvan perustuslakiin.

Samoin. Lisäksi kuvittelin, että Suomi on demokraattinen maa eikä harvainvallan alainen - SE oli nolon naiivi illuusio...

Vierailija
1329/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 4 vuotta sitten luulin, että kaikkien seksielämä päättyy noin 65-vuotiaana (eläkeikä).

Vierailija
1330/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta kun imetin omaa lastani tajusin, että sitä maitoa tulee useammasta reiästä eikä vaan yhdestä / nänni... Ei ollut tullut ilmi edes neuvolassa tämä.

Käytännön asioiden osaamista ei kai haluta.

Vierailija
1331/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä 4 vuotta sitten luulin, että kaikkien seksielämä päättyy noin 65-vuotiaana (eläkeikä).

Miski alapeukutus?

Vierailija
1332/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että naisen orgasmi liittyy vain vaginan alaosaan.

Vierailija
1333/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään, että kaikki osaa "nähdä sielunsa silmin", siis "konkreettisia" valokuvamaisia mielikuvia.

Vierailija
1334/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että kristityt ja naiset on parempia ihmisiä. Olen oppinut että ovat ihan samanlaisia kuin kaikki muutkin. Lisäksi luulin, että Saksassa ei ole ollenkaan metsiä, koska happosateet olisi tuhonneet ne kaikki

Kapitalistisen ahneuden vuoksi happosateen tuhoamat Länsi-Saksan metsät opetettiin jo koulussa. Itä-Saksassa luontoa sen sijaan kunnioitettiin.

Vierailija
1335/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että paha saa palkkansa

Paha pääsee päättämään, Hitler, Stalin ja monet herrat myös täällä. Maamme loru loppuu pian noiden paholaisten ollessa vallassa.

Vierailija
1336/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että pesukoneessa on termostaatti, joka lämmittää veden... Luulin jostain syystä, että pesukone ottaa vettä lämminvesiliittimestä. Hävettää.

Asuin Espanjassa, jossa kuumavesivaraaja pitää erikseen laittaa katkaisijasta päälle esim, ennen suihkua. Jos unohdat laittaa sen kiinni, saattaa sähkölasku olla aikamoinen.

Ihmettelin, kun siinä oli usein valo päällä, vaikkei kukaan ollut käynyt suihkussa ja selvisi, että kämppis laittoi sen aina päälle, kun pesi pyykkiä :D Eli tämä luulo on siis näemmä muillakin. No ei toivottavasti mennyt hirveästi sähköä hukkaan.

0nkohan Espaniassa sähkönsiirtorahanpesumaksua?

Vierailija
1337/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa fuksivuonna 2001 opiskelukaverit ehdotti, että mennään pussikaljalle puistoon. Mua nauratti ja kommentoin, että kaupasta ei kyllä enää oo pitkään aikaan saanut pussikaljaa. Ystävät näytti vähän hämmentyneiltä. Kävi ilmi, että olin siihen asti luullut, että joskus kaljaakin on myyty pusseissa ihan niin kuin maitoakin on joskus myyty (äiti oli joskus tuosta maidosta kertonut, kun kaapin kätköistä löytyi maitopusseista virkattu matto).

Huh, tämän lukeminen helpotti sitä hämmennystä, jota olen tuntenut siitä lähtien, kun Pussikaljaromaani julkaistiin!

Vierailija
1338/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin 23v asti, että pingviinit on ihmisen kokoisia, kiitos Aku ankan

Keisaripingviini ei jää kovin kauas(jopa 130cm), mutta painoa vain se 2-30kg.

Vierailija
1339/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle selvisi päälle parikymppisenä, että kun kampaamon nimi on vaikka Salon tukkataikurit tai Salon Hanna se ei tarkoita että kampaamon omistajan sukunimi olisi Salo. Olin ihan tosissani miettinyt, että onpa paljon kampaamoalan yrittäjiä samalla sukunimellä 😂

Minä taas luulin, että joku upporikas henkilö, jonka sukunimi oli Salo, omisti kaikki ne Suomen kampaamot, joiden nimi alkoi 'Salon'! Asian oikea laita valkeni minulle vasta, kun aloin opiskella ranskaa.

Vierailija
1340/1649 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin pitkälle aikuisuuteen asti, että minusta tulee vielä jotakin merkittävää.

Minulla ihan sama! Minusta tulee jotakin merkittävää- ajattelu.

Lapsena noin 7-9 v. ajattelin, että alan isona pääministeriksi tai kuninkaalliseksi. Harjoittelin jopa vilkuttamaan kädellä kuin kuningatar Elisabeth.

Nuorena noin 12-16 v. ajattelin ryhtyä meribiologiksi. Silloin puhuttiin paljon otsonikadosta ja sen vaikutuksesta meren eläimiin. Ajattelin, että teen tutkimuksen, jolla meret pelastuvat. Kuinka pelastuvat, niin siihen asti en päässyt miettiessäni.

Lukion loppupuolella ajattelin, että lähden mukaan politiikkaan, lähden opiskelemaan valtiotieteitä ja minusta tulee vähintään ministeri. Politiikkaan jossain määrin lähdinkin, en tullut valituksi kuitenkaan sinne mihin pyrin, varasijalle pääsin, ja parin vuoden päästä luovutin. Huomasin lyhyessä ajassa, että politiikassa vallitsee typerät pyrkyrisäännöt ja ihan normaalilta vaikuttavat ihmiset puhuvat yhtenä hetkenä yhtä ja toisena toista. Minun arvomaailmaani vastaan soti myös ns. puoluekuri, että pitää äänestää ryhmänä tietyllä tavalla tai ainakin siihen painostetaan.

Sen politiikkavouhotuksen jälkeen ajattelin, että koska en päässyt opiskelemaan valtiotieteitä (kahtena vuonna pyrin), niin lähden bisnesmaailmaan ja perustan jonkin merkittävän yrityksen, lanseeraan uuden innovaation markkinoille ja taon rahaa, joista toki osan lahjoitan luonnon ja merien suojeluun. No tässä 45-vuotiaana olen jo tajunnut, että sekin juna meni. Ei tullut minusta bisnesmaailmaan uutta miljonääriä.