Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Ei sinänsä väärä luulo, mutta tajusin vasta aikuisena mistä nimi BENELUX juontaa juurensa.
Vierailija kirjoitti:
Luulin nuorena että vihreät (se puolue) ovat fiksuja ja heitä kannattaa äänestää. Vieläkin hävettää.
🤣 sama
Mä tyhmä joskus nuorena äänestinki kun en ollu perehtyny ollenkaan asiaan enkä keksiny oikeen muuta ja ajattelin et luonnon- ja eläinten suojelu on hyvä asia.
Ehkä siinä kohtaa aikuistuin ja aloin seuraamaan asioita, tajusin äänestäneeni ihan väärää puoluetta vaikka luontoarvoja kunnioitan edelleen
ja kyllä..... hävettää vieläki. 👍
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:20"]
Oletteko kokemattomia kaikki, jotka luulitte miehillä olevan kaksi kivespussia? Minulla on vähän kumppaneita ja olen melko kokematonkin mielestäni, mutta olen sen verran kiveksiä pyöritellyt käsissä ja suussa, että on ollut koko aikuisiän ihan selvää, että yhdessä pussissa ne kumpikin on. Miten se voi jäädä huomaamatta?
Kaikki ei tykkää imeskellä kiveksiä.
Eikä ilmeisesti koskettaa tai katsoa kumppanin sukupuolielimiä.
Joillakin miehillä kivespussin keskellä on aika voimakas "vekki" tai "kohouma". Ehkä se johtaa harhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rantaruotsia (josta ei riikinruotsalaiset ymmärrä juuri mitään).
Kärjistetty väittämä. Riikinruotsalaiset ymmärtävät kyllä suomenruotsia, poislukien suomen kielestä lainatut sanat ja pohjanmaan vaikeat murteet, mutta pitävät suomenruotsia vanhoillisena ja ruman kuuloisena vanhahtavana kielenä. Kielioppi on sentään sama niin suomenruotsissa kuin riikinruotsissa.
Enpä ole törmännyt tuohon, että pidettäisiin ruman kuuloisena. Kauniina pikemminkin, laulavana ja eksoottisen vanhanaikaisena. Suomenkielisen on yleensä helpompi oppia ymmärrettävä ääntämys suomen- kuin riikinruotsiin, joten ymmärrän että sitä opetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaksikielisestä kodista ja asunut ulkomailla vuosia jo nuorena. Huomasin vasta nyt, aikuisena, että mulla on aina ollut epäselvä käsitys siitä mitä suomen sana jalka tarkoittaa.
Mä olen ilmeisesti aina ajatellut että jalka tarkoittaa vain jalkaterää, siis kuten englannin foot/ruotsin fot. Olin sitten ajatellut että sääri on taas sama kuin englannin leg/ruotsin ben.
Mutta ei! Jalka nyt ilmeisesti on kuitenkin se koko alaraaja eli leg/ben. Toki suomen arkikielessä asiaa sekoitetaan kutsumalla jalkaterää (foot/fot) sanalla jalka.
Sitten kun selvitin asiaa, kävi ilmi että vaikka usein säärillä tarkoitetaan arkikielessä jonkun missin koko alaraajoja, niin oikeasti sääri on vain se osa nilkasta polveen.
Opin tästä, että jotkut käyttävät sanaa sääri tarkoittamaan koko alaraajaa. Kieltämättä loogista, ajatellen juuri näitä "vau mitkä sääret" juttuja. En vaan ollut koskaan tajunnut tätä.
Luulin pitkään, että naiset ovat empaattinen ja tunteellinen sukupuoli.
Siis eikö Dumble olekaan Dumble??? #tänäänopinettä
Pistachos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vesimeloni on marja
- Munakoiso on marja.
- Banaani on marja.
- Mansikka on pohjushedelmä
- Maapähkinä ei ole pähkinä vaan palkokasvi (tämä siihenki kun joku hämmästeli että pähkinöitä kaivettiinkin maasta: Niin maapähkinöitä jotka siis ei ole pähkinöitä).
Ja käsittääkseni pistaasipähkinä ei ole pähkinä, vaan manteli:)
Manteli on ihan tietty nimi, ei mikään tyyppi. Lause on siis sama, kun sanoisi "omena on appelsiini"
Manteli on luumarja ja kuuluu prunus-sukuun, eli samaan, kuin esim. persikka, luumu, kirsikka yms. Mantelin hedelmä ei ole syötävä ja se kuivettuu pois jo yleensä puussa ollessaan, joten jälkeen jää se kivi, jonka sisällä itse manteli on. Esim. persikan kiven sisällä on samantyyppinen mantelin näköinen siemen, jota ei tosin syödä.
Vierailija kirjoitti:
Pistachos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vesimeloni on marja
- Munakoiso on marja.
- Banaani on marja.
- Mansikka on pohjushedelmä
- Maapähkinä ei ole pähkinä vaan palkokasvi (tämä siihenki kun joku hämmästeli että pähkinöitä kaivettiinkin maasta: Niin maapähkinöitä jotka siis ei ole pähkinöitä).
Ja käsittääkseni pistaasipähkinä ei ole pähkinä, vaan manteli:)
Kahvipapu ei ole papu, vaan punaisen kahvimarjan kivi. Kun se pestään erilleen marjasta se on kivikova, painava ja vihertävän harmaa. Kuumennettaessa nämä siemenetä pitävätä parissa otteessa pikku raksahtelua (jopa liikkuvat hieman silloin) ja onnistuneessa kahvipaahdossa ollaan kait jossain sen toisen raksun lähituntumassa. Aivan vasta paahdettu kahvi tuoksuu vähän nurmikolle. On parhaimmillaan vasta parin päivån päästä.
Ja banaani ei kasva puussa, vaan banaanikasvi on heinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että pesukoneessa on termostaatti, joka lämmittää veden... Luulin jostain syystä, että pesukone ottaa vettä lämminvesiliittimestä. Hävettää.
Asuin Espanjassa, jossa kuumavesivaraaja pitää erikseen laittaa katkaisijasta päälle esim, ennen suihkua. Jos unohdat laittaa sen kiinni, saattaa sähkölasku olla aikamoinen.
Ihmettelin, kun siinä oli usein valo päällä, vaikkei kukaan ollut käynyt suihkussa ja selvisi, että kämppis laittoi sen aina päälle, kun pesi pyykkiä :D Eli tämä luulo on siis näemmä muillakin. No ei toivottavasti mennyt hirveästi sähköä hukkaan.
Termostaatti ei lämmitä vettä. Termostaatti kytkee pesukoneessa lämmitysvastukselle sähkön tai katkaisee sen, jotta termostaattiin ohjelmoitu lämpötila pysyy vakiona.
Vierailija kirjoitti:
Luulin myöhäisteiniksi saakka, että Batman-logo on kuva Batmanin kidasta ja että ne keltaset mollukat siinä reunoilla on sen pyöreitä hampaita. En ikinä oikein tajunnu mitä coolia siinä oli, kun ne hampaatkin kerran oli pyöreitä. Voi sitä hetkeä kun kerrankin hahmotin sen Batmanin siinä kuvassa! Sitä kun alusta asti näkee jonkun asian väärin niin kaipa sitä on sitten vaikea sen jälkeen hahmottaa enää oikein.
Chiquita-banaanien logossa oleva nainen hahmottui mulle vasta aikuisena. Minusta siinä näkyi joku "marsupilami" Ylhäällä silmät ja siis iskee tai siristää vasenta. Hatun alaosa on suu ja naisen kasvot näytti suusta ulostyönnetyltä kieleltä. Naisen kädet hahmottuvat ihan hyvin myös sen olennon käsiksi.
En tiedä onko tämä nyt erityisesti hauska, tai osaanko selittää tämän järkevästi, mutta valkeni minulle tässä 45-vuotiaana pari vuotta kesämökin oston jälkeen.
Olin aina ajatellut, kun olin harvakseltaan vieraillut sukulaisten tai kavereiden mökeillä, että mökillä nukkumapaikat valitaan aina kulloinkin miten sitten valitaankaan. Itse en ole ikinä tunkenut valitsemaan ensimmäisenä nukkumapaikkaa, mutta en myöskään ollut ajatellut, että siellä on mökin omistajille "nimikkosängyt" ja petivaatteet. Johtunee varmaan siitä, että lapsuudenperheeni ei omistanut mökkiä ja enemmän ollut vuokramökeillä, joissa nukkumapaikat on valittu mökille saavuttua.
Nyt kun perheellämme on oma mökki, teimme alusta asti makuupaikat ja -huoneet niin, että ne ovat juuri meidän perheenjäsenien omia, sängyt ja petivaatteet on valittu tietoisesti meille jokaiselle omiksi. Yövieraille pedataan tietyt sängyt. Olen kyllä huomannut samaa yövieraissamme, että joku on ollut suuntaamassa laukkuineen minun ja mieheni makkariin, jolloin olen mielessäni hieman pöyristynyt, mutta tajunnut pian, että ajatusmaailma on ollut varmaan sama, kuin itselläni aiemmin.
Luulin kolmekymppiseksi että Afrikka on yksi ainoa maa..Onneksi menin yhteen opettajan kanssa joka tosin ei ollut uskoa korviaan
Luulin että kristityt ja naiset on parempia ihmisiä. Olen oppinut että ovat ihan samanlaisia kuin kaikki muutkin. Lisäksi luulin, että Saksassa ei ole ollenkaan metsiä, koska happosateet olisi tuhonneet ne kaikki
Vierailija kirjoitti:
"Ihan uusien ihmemaa" kansallislaulumme sanoissa. Vasta parikymppisenä satuin lukemaan ne sanat...
Minkä lisäksi kappale ei ole kansallislaulumme.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:27"]Olin aina luullut, että viittomakieli on maailmanlaajuinen yhteinen oma kielensä. Vasta pari vuotta sitten selvisi, että joka maalla on oma viittomakielen sanasto. Tosinon käsimerkkejä, jotka taidetaan tuntea melkein ympäri maailmaa. N30
Erikseen on viittomakieli ja esim viitottu suomi, viitottu ruotsi, viitottu englanti jne.
Tää viittomakieli on mulle vieläkin epäselvä, mutta suomenruotsalainen viittomakieli on sellaista että sitä ei ymmärrä sen paremmin ruotsalaiset kuurot, kuin suomalaiset jään. Siis tahallaan kehitelty oma erillinen kieli muutamaa sataa ihmistä varten ja varmasti on samanverran tulkkeja ym opettajia.
Suomenruotsi on sama juttu. Sitäkään ei ymmärrä suomalaiset eikä ruotsalaiset. Mutta se mulle selvisi vasta aikuisena, että Suomessa eri alueilla asuvat kaikki suomenruotsalaisetkaan eivät ymmärrä toisiaan. Mitä kauempana asuvat toisistaan, sitä vaikeampi ymmärtää.
Luulin, että ystävällisyyttä ja sosiaalisuutta arvostetaan, mutta yleensä käykin päinvastoin. Eli siihen vastataan kyräilyllä, välttelyllä ja jopa kävelemällä pois! Sen sijaan ilkeilevä sarkasmi tai esiintuotu epäluuloisuus herättävät kiinnostusta, luottamusta ja arvostusta. Sellaista iloista, luottavaista asennetta pidetään jotenkin epärehellisenä ja/tai lapsellisena. Minusta tämä on edelleen hirveän surullista ja näivettää monet mukavat tilanteet.
Vierailija kirjoitti:
Luulin teininä ennen seksielämän aloittamista, että kortsu laitetaan esinahan alle...
Miten on mahdollista laittaa kortsu esinahan alle ? :D missasiksmä jotain
Vasta kun imetin omaa lastani tajusin, että sitä maitoa tulee useammasta reiästä eikä vaan yhdestä / nänni... Ei ollut tullut ilmi edes neuvolassa tämä.
Mä luulin pitkään että kun ottaa (saa) miehen niin siitä tulee mun paras ystävä ja se on mun tuki ja turva ja pitää minua kuin kukkaa kämmenellä. Tällasen kuvan olin saanut, eikä kukaan kertonu muuta.
Luulin väärin. Ei menny näin.
Sain 2x miehen josta mun piti jossainmäärin huolehtia, tukea, pönkitää, kehua, zempata ja arvostaa jotta he jaksavat.
mihin voin valittaa.....