Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:30"]
Luulin vielä n. Viikko ennen vaimoni synnytystä, että vauva syntyy virtsarakosta ja että siksi puhutaan synnytyskivuista ja repeämisistä, koska reikä josta vauva tulee on n nuppineulanpään kokoinen. M34
Oletko nukkunut peruskoulun biologian tunnilla? Etkö koskaan ihmetellyt että miten se sun sperma tai saatikka vauva kulkeutuu vaginasta ja kohdusta virtsarakkoon/virtsaputkeen? :D Luulisi aika itsestään selväksi että vauva tulee ulos samaa kautta kun on 9kk sitten mennyt sisäänkin (tai siis se siittiö on mennyt).
Naisten anatomia on paljon vaikeampi kuin miesten ja jos naiset ei osaa laskea miesten kivespussien määrää (niin näkyvät ne kuitenkin on), niin ei varmaan kannata nostaa paskamyrskyä tästä asiasta.
Aiemmin oli myös se kommentti, jossa ihmeteltiin miten tämä jannu on saanut vaimonsa raskaaksi?!? Tiesitte varmaan, että nainenkin voi olla aktiivinen osapuoli, jolloin miehen ei tarvitse kovin kummoisesti edes "saattaa raskaaksi".
Ennnyt ollut lähellekään aikuinen, kun huomasin, ettei laulussa Harva meistä on rautaa lauletakaan, että Kaimoni miettii vaan Kai moni miettii. Mietin lapsena monta kertaa, että mikä on kaimo? Ihan aluksi luulin, että se on Vaimoni miettii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin vielä n. Viikko ennen vaimoni synnytystä, että vauva syntyy virtsarakosta ja että siksi puhutaan synnytyskivuista ja repeämisistä, koska reikä josta vauva tulee on n nuppineulanpään kokoinen. M34Oletko nukkunut peruskoulun biologian tunnilla? Etkö koskaan ihmetellyt että miten se sun sperma tai saatikka vauva kulkeutuu vaginasta ja kohdusta virtsarakkoon/virtsaputkeen? :D Luulisi aika itsestään selväksi että vauva tulee ulos samaa kautta kun on 9kk sitten mennyt sisäänkin (tai siis se siittiö on mennyt).
Naisten anatomia on paljon vaikeampi kuin miesten ja jos naiset ei osaa laskea miesten kivespussien määrää (niin näkyvät ne kuitenkin on), niin ei varmaan kannata nostaa paskamyrskyä tästä asiasta.
Aiemmin oli myös se kommentti, jossa ihmeteltiin miten tämä jannu on saanut vaimonsa raskaaksi?!? Tiesitte varmaan, että nainenkin voi olla aktiivinen osapuoli, jolloin miehen ei tarvitse kovin kummoisesti edes "saattaa raskaaksi".
Minusta se olisi aivan loogista, että kivespusseja on kaksi. Tiedän, että on vain yksi pussi, jonka sisällä on kaksi kivestä, mutta arkikielessä sanotaan, että pussit. Tai kassit. Ihan sama mitä biologian tunnilla on yläasteella kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistuu mieleeni juttu 1960-luvulta Veikko Vennamosta ja Ahti Karjalaisesta (muistaako kukaan?). Vennamo väitti, että veden kiehumapiste on 90 astetta. Ahti Karjalainen taas oli sitä mieltä, että se on sata astetta.
Meni jokunen viikko, kunnes Vennamo totesi olleensa väärässä. Veden kiehumapiste on todellakin sata astetta, mutta 90 astetta on suora kulma
Vennamon puolue SMP ei tosiaan vedonnut koulutettuun väestöön, vaan pikemminkin niihin maan hiljaisiin joilta koulut olivat jääneet vähälle ja kun poliitikko tarjosi vähän yksinkertaistettuja totuuksia ja käytti riittävän usein sanaa "Kansa" niin monesta tuntui että se oli "meidän" miehiä. Suvussa oli pienviljelijöitä jotka kaikilla kutsuilla kinasivat siitä, oliko KePu vai SMP pienviljelijöiden ja tavan duunarien asioilla. Omat vanhempani olivat oikeistolaisia eikä Vennamon charmi purrut heihin, ei kyllä oikein Virolaisenkaan.
Vennamon puolue SMP ei tosiaan vedonnut koulutettuun väestöön, vaan pikemminkin niihin maan hiljaisiin joilta koulut olivat jääneet vähälle ja kun poliitikko tarjosi vähän yksinkertaistettuja totuuksia ja käytti riittävän usein sanaa "Kansa" niin monesta tuntui että se oli "meidän" miehiä.
Eli just sama kuin Persut nyt.
Soini on entinen SMP:läinen ja PS on perustettu sen pohjalle.
Tosin on muistettava, että ensiksi mainittu vetosi ihan tavallisiin ihmisiin, jotka siihen aikaan eivät yleisesti käyneet kouluja. Se ei myöskään osoitellut toisen värisiä, mutta puuttui ensimmäisten joukossa talousrikoksiin ja ravisteli vähän Kekkos-kulttiakin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:05"]Luulin, että miehet saa aina erektion kun niillä on pissahätä.
Mutta kyllähän niillä miehillä aina muna seisoo pissatessa, vaikkei se seksuaalisesti kiihottava tilanne heistä ole. Eikä seiso! :)
Jos on täysi seisokki, niin pissaaminen ei ole mahdollista. Kaikkein optimaalisin on sellainen puolikova, mahdollistaa virtsaamisen vielä ja helpottaa sitä mukavasti.
Kyllä minä täydellä kangella pystyn kusemaan. Teettää vaan pirusti töitä ja lentää rinnuksille.
Luulin, että jos on kiltti muita ihmisiä kohtaan, niin hekin ovat kilttejä sinua kohtaan. Pahastipa olin väärässä koska tuntuu, että jos itse olet kiltti, niin muut ovat usein ovat ilkeitä minua kohtaan.
Luulin melko vanhaksi asti, että elinkautinen vankeusrangaistus tarkoittaa sitä, että ihminen on koko loppuikänsä vankilassa eli jos joutuu vankilaan vaikka 20-vuotiaana, niin voi joutua olemaan vaikka jonkun 80 vuotta vankilassa. Ihmettelin, että eikö sieltä pääse edes vanhana ja sairaana vaikka johonkin hoitokotiin.
Luulin ala-aste ikäisestä noin 25-vuotiaaksi asti, että olen lievästi kehitysvammainen kunnes minulle tehtiin älykkyystesti, jonka tulos osoitti, että olen ns. "normaaliälyinen", en lievästi kehitysvammainen kun minun älykkyysosamäärä on 118 eikä 55 kuten ollessani lapsi luultiin. Toisaalta se selittää sen, että miksi kehitysvammaisten lasten koulussa olin aina luokkani paras oppilas, mutta kyllästyneenä liian helppoihin tehtäviin häiriöin tunneillla ja kiusasi muita oppilata.
Luulin, että Alice Cooper on nainen.
Oletin, että se rengas, joka Challengerin onnettomuuden aiheutti, oli tosi pieni, käteen sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Alice Cooper on nainen.
Mä luulin kakskymppiseksi asti et Michael Monroe on nainen.
Ja Marilyn Manson.
En tänäkään päivänä seuraa pätkän vertaa kummankaan musiikkia.
M82
Kanki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:05"]Luulin, että miehet saa aina erektion kun niillä on pissahätä.Mutta kyllähän niillä miehillä aina muna seisoo pissatessa, vaikkei se seksuaalisesti kiihottava tilanne heistä ole.
Eikä seiso! :)
Jos on täysi seisokki, niin pissaaminen ei ole mahdollista. Kaikkein optimaalisin on sellainen puolikova, mahdollistaa virtsaamisen vielä ja helpottaa sitä mukavasti.
Kyllä minä täydellä kangella pystyn kusemaan. Teettää vaan pirusti töitä ja lentää rinnuksille.
Mulla on joka aamu kauhee aamuheijari.
Joka aamu ihan ekaksi käyn kusella.
Pöntölle istumaan, rintakehä polviin ja kädellä painan veitikkaa alaspäin ettei kusi lennä ympäriinsä. Pesen itse oman vessani, mistä johtuen en kyse pitkin seiniä.
Helppoa ja siistiä, näin olen toiminut niin kauan kuin muistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin vielä n. Viikko ennen vaimoni synnytystä, että vauva syntyy virtsarakosta ja että siksi puhutaan synnytyskivuista ja repeämisistä, koska reikä josta vauva tulee on n nuppineulanpään kokoinen. M34Oletko nukkunut peruskoulun biologian tunnilla? Etkö koskaan ihmetellyt että miten se sun sperma tai saatikka vauva kulkeutuu vaginasta ja kohdusta virtsarakkoon/virtsaputkeen? :D Luulisi aika itsestään selväksi että vauva tulee ulos samaa kautta kun on 9kk sitten mennyt sisäänkin (tai siis se siittiö on mennyt).
Minusta se olisi aivan loogista, että kivespusseja on kaksi. Tiedän, että on vain yksi pussi, jonka sisällä on kaksi kivestä, mutta arkikielessä sanotaan, että pussit. Tai kassit. Ihan sama mitä biologian tunnilla on yläasteella kerrottu.
Nuorella miehellä on pussi.
Vanhalla vitjamunalla on pussit.
Kumpakin malli on kuusysissä otsaani hakannut.
Luulin reilusti yli kaksikymppiseksi, että Alpeilla liikkuvilla pelastavilla Bernhardinkoirilla on kaulassaan olevassa pikku tynnyrissä kaakaota. Ei tullut mieleen, että kaakao jäätyy siellä ulkona, sillä olin lukenut asian Aku Ankasta. Silloinen avomies sit valisti, että tynnyrissä on tavannut olla alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Luulin pitkälle aikuisuuteen asti, että minusta tulee vielä jotakin merkittävää.
Niin minäkin. Onneksi tajusin vähän lisää aikuistuttuani, ettei ollut mikään menetys. Elämän merkittävyys on rakkaudessa.
Mulle selvisi vasta 39 vuotiaana, ettei kengurun pussi ole sama kuin sen kohtu. Eli se poikanen syntyy ihan normaalisti alakautta ja sitten se välittömästi omin pikku pikku kätösin kiipeää karvoja pitkin sinne pussiin imee kiinni nisään ja jää siihen kasvamaan kunnes on isompi.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että merisäästä tuttu säähavaintoasema on Kuuska-jaskari eikä Kuuskajas-kari. Lisäksi ihmettelin biisissä Muistan sua Elaine omituista naisen nimeä (Armaselain).
Ei ole mikään Kuuskajas-kari. Kyllä on Kuuska-jaskari. Tämä siis äännettäessä, yhteenhän tuo kirjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin n. kolmivitoseksi saakka, että hame ja mekko on sama asia.
Englannin kielen kautta selvisi, kun tiesin mikä skirt on ja mikä dress on, ja aloin kääntää näitä sanoja suomeksi. Vähänkö järkytyin kun selvisi, että skirt on hame ja dress on mekko! En kertonut tietenkään kenellekään.
Isä oli aina puhunut leningistä kun tarkoitetaan dress-tyyppistä asustetta. Äiti? Mielenvikainen/hullu/luonnehäiriöinen, en ole vielä selvittänyt näiden sanojen eroa.
N. 45
Jossain päin Suomea puhutaan hameista puolihameina, mutta mitä sanaa siellä käytetään leningeistä/mekoista? Hame???
En pidä mekko-sanasta, se on niin arkinen. Leninki ei sekään ole oikein nykyaikaa. Ei ole hyvä tanttu, ei kussa. Morsiuspuku-sanassa on tuo puku, mutta yksistään sekään ei käy. Apua!
Kukaan ei oikein tunnu tietävän, mikä on leningin ja mekon ero, jos mikään. En minäkään tiedä. Joku ehdotti, että leningissä on aina hihat.
Sana mekko on vanha sana, joka tarkoitti alkujaan pitkähköä päällysvaatetta, viittaa, eli jotain jossa oli laaja helma.
Sana hame taas on vanha germaanilaina. Se taas viittasi alkujaan germaanikansojen tapaisiin vaatteisiin, eli miesten puoleen reiteen ulottuvaan tunikaan, jonka suomensukuiset heimot ilmeisesti omaksuivat.
Aikojen kuluessa miesten vaatteet muuttuivat, niin ettei heillä enää ollut tunikoja vaan paitoja, joita ei pidetty housujen päällä. Silloin kaikki leveähelmaiset väljät vaatteet muuttuivat naisten tai vauvojen vaatteiksi. Naisten asu lienee silloin olleet sellainen, jossa ensin puettiin aluspaita ja sen päälle hame/mekko, joka nousi rinnan yli (kuten Euran puvussa ja karjalaisissa sarafaaneissa). Hame ja mekko olivat silloin sama asia, eri sanoja ehkä käytetty eri murteissa. Suomessahan on usein vähintään kaksi sanaa samalle asialle, kun on länsi- ja itämurteiden mukainen variaatio, kuten kesä/suvi, vasta/vihta, jne...
Myöhemmin naiset alkoivat käyttää hameita/mekkoja, joihin ensin kiinnitettiin irtohihat, myöhemmin ommeltiin hihat kiinni asuun. Asun kanssa käytettiin usein takkeja tms. Alettiin puhua puvusta (kokonaisuus johon kuului useampi osa). Myös alettiin käyttää kokohameen/mekon sijasta puolihameita. Meidän aikana harva enää puhuu puolihameesta, vaan hame päätyi tarkoittamaan vain vyötäröltä alkavaa vaatetta jossa on helma. Kuitenkin muistona vanhasta hame sanan käytöstä jäi termi liivihame. 1700-1800 -luvuilta periytyvissä ns. kansallispuvuissa on paita, joko liivihame tai hame ja erillinen liivi, ja lisäksi huivi, päähine ja essu, joten puhutaan puvusta. Ylemmissä yhteiskuntaluokissa ompelutettiin kokohameita Ruotsin ja Pariisin mallin mukaan, ja luulen että sana 'klänning' tuli käyttöön tuolloin.
Joskus 1900-luvulla ero eri yhteiskuntaluokkien naisten välillä kapeni, joten klännigejä alettiin käyttää ainakin parempana pukuna kansankin parissa. Kun naisten mekkojen helmat lyhenivät läntisen muodin mukaan 1920-luvulta niin silloin taisi viimeistään muotiin tulla koko maassa sana leninki (tietysti ruotsin sanasta klänning). Muistan vielä jostain 70-luvulta sellaiset "leninkiliikkeet". Itselleni tulee leningistä mieleen selvästi sellainen 50-luvun nainen, hattu päässä, käsineet ja leninki päällä, korkokengät. Hienon naisen uniformu silloin.
Nyt kun tuo muoti on mennyt ohi, sana mekko on jäänyt yleissanaksi kokohameelle ja puolihameesta on tullut pelkkä hame. Nuorisolaiset tuskin edes tuntevat sanaa leninki. Vauvoilla edelleen puhutaan mekoista (sekä pojilla että tytöillä) kun kyse on kastemekosta.
Luulin että New Jersey on kaupunki.
Luulin, että merisäästä tuttu säähavaintoasema on Kuuska-jaskari eikä Kuuskajas-kari. Lisäksi ihmettelin biisissä Muistan sua Elaine omituista naisen nimeä (Armaselain).