Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1652)

Vierailija
821/1652 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että pesukoneessa on termostaatti, joka lämmittää veden... Luulin jostain syystä, että pesukone ottaa vettä lämminvesiliittimestä. Hävettää.

Ei se termostaatti mitään lämmitä.

Vierailija
822/1652 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että erilaisiin lautakuntiin valitaan kiinnostuksen ja koulutuksen perusteella, siis liikuntalautakunnassa on liikunta-alan ammattilaisia ja vaikkapa entisiä urheilijoita, sosiaali- ja terveyslautakunnassa tietysti sosiaalityöntekijöitä ja terveydenhoitajia yms. jne.

En yhdistänyt niitä mitenkään puoluepolitiikkaan. Mä olin yli 30 v. ennen kuin tää selvis. - tosin mä luulin myös kolmekymppiseksi, että jokainen aikuinen ihminen ymmärtää ja ennenkaikkea kiinnostuu jossain vaiheessa politiikasta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1652 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin aikuiseksi asti että vanilja kirjoitetaan vanilija. Kerran googlasin jotain reseptiä ja silloin asia selvisi...

Olen reilusti päälle 30 ja tämä selvisi minulle nyt. Ei juma miten noloa! Piti ihan googlettaa ennen kuin uskoin. 

Vierailija
824/1652 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle selvisi vuonna 2007 että Nightwish, Stratovarius(?) ja Sentenced ovat eri bändejä :D

örinää kaikki -30v-

No Nightwish ei ole kyllä pääosin mikään örinäbändi :D tottakai siellä on joissakin biiseissä kohtia joissa Marco laulaa vähän möreällä äänellä mutta ei sekään mitään örinää ole verrattuna vaikka puhtaasti meidän Lordiin.

Ei Lordikaan mitään örinää ole. Ihan tavallista hard rockkia. Kuuntelepa vaikka vähän Carcassia. 

Siinä on jo vähän örinääkin. :)

Vierailija
825/1652 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisuuteen mutta melkein.

Kerran kun olin melkein 15 matkustin ekaa kertaa yksin Hesaan ja junalla. Jäin pois Pasilan asemalla kun luulin että se on pääteasema. Tv -ohjelmissa kun aina puhuttiin Pasilan asemasta. Olihan se shokki kun tajus että juna lähti sitten liikkeelle ja olin ainoa joka jäi siinä....

No, neuvokkaaana pääsi siiten lopulta päärautatieasemalle.

Vierailija
826/1652 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtioiden oikeat mittasuhteet. Luotin aina normaaleihin länsimaisiinnkarttoihin, joissa esimerkiksi eurooppa kuvataan todella suurena ja afrikka pienenä.

Vierailija
827/1652 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.is.fi/perhe/art-2000005232997.html taas on päästy iltasanomiin:D ei ihme et uutisten taso on laskenut jos puolet on aveelta

Vierailija
828/1652 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks pussi ja kaks kivestä niillä on! Asia loppuunkäsitelty,jooko!?

No joo teknisesti ne on saman ihon sisällä, mutta kivekset on erotettu toisistaan väliseinällä joka on lihasta, kumpaankin tulee myös omat verisuonet, sekä hermot, että kyllä niitä pusseja on kaksi, vaikkakin saman ihokonaisuuden alla.

Sama ois sanoa et munasarjoja on vain yksi ku kummatkin sijaitsee saman alavatsapeitteen alla.

Vierailija
829/1652 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei se wikipedia kyllä ole mikään erityisen tieteellinen lähdeteos. Toisekseen, ihmisten anatomiat vaihtelevat, sekä joka toiselle on mahdoton on mahdollista toiselle. Kyllä itsekkin voin pissiä täydellä stondiksella, joskin se onnistuu vain suihkussa, koska muutenhan ruiskuaa mihin sattuu.

Vierailija
830/1652 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun markat vaihtui euroiksi luulin että markkanen sukunimi vaihtuu euroseksi (euronen) ja että miehet ja pojat ei itke.

Vierailija
831/1652 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:30"]

Luulin vielä n. Viikko ennen vaimoni synnytystä, että vauva syntyy virtsarakosta ja että siksi puhutaan synnytyskivuista ja repeämisistä, koska reikä josta vauva tulee on n nuppineulanpään kokoinen. M34

Oletko nukkunut peruskoulun biologian tunnilla? Etkö koskaan ihmetellyt että miten se sun sperma tai saatikka vauva kulkeutuu vaginasta ja kohdusta virtsarakkoon/virtsaputkeen? :D Luulisi aika itsestään selväksi että vauva tulee ulos samaa kautta kun on 9kk sitten mennyt sisäänkin (tai siis se siittiö on mennyt).

Tätä ketjua lueskellessa, ei voi kyllä välttyä ajatukselta, että aika monella on hatarat tiedot vähän kaikesta. Mutta logiikka, että lapsen tulee tulla ulos sieltä, mihin siittiö on mennyt, ei loogisesti ole mitenkään pätevä. Meneehän ruoka ja juomakin eri aukosta sisään, mistä tulee ulos.

Toisekseen, eikös tässä ketjussa ollut tarkoitus nimenomaan kertoa, mitä on oppinut aikuisena, eikä alkaa arvostelemaan muiden oppimisia tai oppimatta jättämisiä. Minä opin vasta tässä ihan muutama vuosi sitten, eli vajaata neljäkymppisenä, että suurin osa ihmisistä ei oikeasti ajattele toisen ihmisen parasta. Ja onneksi vähän pienempi joukko ihmisiä ajattelee toisista ihmisistä pelkkää pahaa. Ja suuri osa suomalaisista ei tee mitään sille, että se pieni joukko puhuu pahaa ja tekee pahaa, eivätkä ihmiset ole heidän silmissään saman arvoisia. Se saa minut surulliseksi.

Vierailija
832/1652 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkainen -> verkkarit. verkkareissa urheillaan niin verkkainen on tietenkin reipas ja nopea sana! :D

Eipäs, vaan verkareissa verrytellään urheilusuoritusten välillä eli liikutaan verkkaisesti, jotta lihaksissa pysyy lämpö ja tehdään mahdollisesti kevyitä venytysliikkeitä. Sitten kun aletaa tosi toimiin urheilemaan verkkarit otetaan pois. Kuka hullu pitkissä vekkareissa mitään hikiliikuntaa vetää..

Vierailija
833/1652 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks pussi ja kaks kivestä niillä on! Asia loppuunkäsitelty,jooko!?

No joo teknisesti ne on saman ihon sisällä, mutta kivekset on erotettu toisistaan väliseinällä joka on lihasta, kumpaankin tulee myös omat verisuonet, sekä hermot, että kyllä niitä pusseja on kaksi, vaikkakin saman ihokonaisuuden alla.

Sama ois sanoa et munasarjoja on vain yksi ku kummatkin sijaitsee saman alavatsapeitteen alla.

No, lääketieteen käsityksen mukaan miehellä on kaksi kivestä, jotka sijaitsevat yhdessä yhteisessä kivespussissa (toki mikäpä se lääketiede on väittämään vastaan aaveelle...).

http://www.terve.fi/laaketieteen-sanasto/?search=kivespussi

kivespussi, scrotum

ihosta, lihaksesta ja sidekudoksesta muodostunut pussi, jossa kivekset sijaitsevat

Vierailija
834/1652 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju piti pilata kiveksillä.

Itse luulin että anjovis on sieni.

Ja että tryffeli on vain joku maku, siis kun Pandan konvehtirasiassa on tryffeli suklaa.

Ja ihmettelin ääneen mihin pöly katoaa pölypussittomassa imurissa:"D

Vierailija
835/1652 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain tietää kunnolla, että mitä seksi on ja että lapset saavat alkunsa, kun vanhemmat harrastavat seksiä, niin olin varma, että minä ja sisarukseni emme ole saaneet alkuamme siten, koska minusta ajatus siitä, että vanhempamme olisivat tehneet sitä oli ihan liian ällöttävä, he eivät minusta yksinkertaisesti ole voineet tehdä jotain niin kamalaa, koska ajatus seksistä oli jotenkin kamala minun mielestäni enkä myöskään voinut uskoa, että olisimme olleet äitimme kohdussa ja hän olisi synnyttänyt meidät.  Sitten ihmettelin, että miten me oikein olimme tulleet maailmaan. 

Vierailija
836/1652 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen yhdeksästä sisaruksesta. kirjoitti:

Kun sain tietää kunnolla, että mitä seksi on ja että lapset saavat alkunsa, kun vanhemmat harrastavat seksiä, niin olin varma, että minä ja sisarukseni emme ole saaneet alkuamme siten, koska minusta ajatus siitä, että vanhempamme olisivat tehneet sitä oli ihan liian ällöttävä, he eivät minusta yksinkertaisesti ole voineet tehdä jotain niin kamalaa, koska ajatus seksistä oli jotenkin kamala minun mielestäni enkä myöskään voinut uskoa, että olisimme olleet äitimme kohdussa ja hän olisi synnyttänyt meidät.  Sitten ihmettelin, että miten me oikein olimme tulleet maailmaan. 

Ihmettelit tätä ällöä asiaa aikuisuuteen asti? Ja vasta sitten se selvisi sinulle?

öööh...

Vierailija
837/1652 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten opin, ettei luontaisetu olekaan luontaisetu, vaan luontoisetu. Kaikki nämä vuodet olen vain lukenut sanan väärin.

Vierailija
838/1652 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten opin, ettei luontaisetu olekaan luontaisetu, vaan luontoisetu. Kaikki nämä vuodet olen vain lukenut sanan väärin.

Tuskin olet lukenut sanaa väärin. Olet lukenut sen ihan oikein, mutta huomattavan usein sana kirjoitetaan väärin ("luontaisetu").

Mutta kuten sanot, oikea muoto on luontoisetu.

Vierailija
839/1652 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa

Eli noin parinkympin tienoilla vasta tajusin, että Keuruu on paikkakunta eikä maakunnan nimi. Selitys on siinä, että tuli sotkettua pitkään Kainuu ja Keuruu keskenään. 

Se perus lapsuuden luulo maailman mustavalkoisuudesta ennenvanhaan on minullakin ja niin ajattelin pitkään vanhempanakin. Maailman olisi tullut värit 60-luvun lopulla tai viimeistään 70-luvun puolenvälin paikkeilla. Joitain Suomi-filmejä yritän edelleen kuvitella värillisinä, mutta vaikeuksia se vain tuottaa. 

Vierailija
840/1652 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin pitkään että naisen kuukautiset johtuu siitä, että hedelmöittynyt munasolu kuolee ja poistuu ulos naisesta verisenä, mutta se johtuukin vain siitä, että kohdunkalvo uusiutuu ja vanhan mukana poistuu pieni määrä verta. Ovulaatio tarkoittaa munasolun irtoamista ja on eri asia kuin kuukautiset. Tapahtuu kierron puolessa välissä (~14pv).