Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1652)

Vierailija
781/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:37"]

Luulin 23v asti, että pingviinit on ihmisen kokoisia, kiitos Aku ankan

Onhan ne. Suurimmat vaan on hävitetty jo sukupuuttoon... Disneyllä tuodaan aina välillä esille eri tavoin eläinten kohtelua ja on kehitetty aina ihmisten suhtautumista niihin.
https://pbs.twimg.com/media/BuNN7gOIAAA4p3F.png

Hävitetty sukupuuttoon on aika mielenkiintoisesti sanottu lajista joka kuoli sukupuuttoon 30-40 *miljoonaa* vuotta sitten.

Vierailija
782/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ihan viime viikkoon asti, että hygieniapassi on Hygieni-apassi-intiaaniheimo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vielä viikko sitten että vauva.fi keskustelut ovat täynnä uskomatonta aivotonta paskaa. Nyt tiedän.

Vierailija
784/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poni on alle 148cm korkea hevonen sitten siitä korkeampi.

Varsa on ponin/hevosen "poikanen"

Tamma on naaras ja ori uros, ruuna kuohittu uros.

Vierailija
785/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin Englannin sijaitsevan suunnilleen samalla korkeudella kuin Suomi, ja ihmettelinkin miten muka sieltä pääsee junalla Ranskaan.

30v siskoni luuli ryssän tarkoittavan ruotsalaisia

Vierailija
786/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miesten kuuluu polttaa tupakkaa ja juoda olutta. Se oli itsestäänselvyys eikä siinä ollut mitään ihmettelemistä.

Vierailija
787/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta vähän aikaa sitten selvisi, että lukuisissa leffoissa ja sarjoissa näkemäni Javier Bardem ei olekaan ollut läheskään aina Javier vaan Jeffrey Dean Morgan.

Vierailija
788/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automerkit hämmentävät minua.

Luulin pitkään, että Honda ja Hyundai ovat sama asia. Ajattelin että "honda" on vaan sellainen kansankielinen nimi tuosta vaikeammasta ja pidemmästä, näppärämpi lyhenne tai iskevämpi myyntinimi. Onhan "mersukin" oikeasti peräti Mercedes Benz (näiden luulin olevan kaksi ERI merkkiä).

Aivot yrittävät päästä helpolla, luottavat assosiaatoon ja aiemmin todettuun logiikkaan eivätkä sitten mieti sen enempää.

Vierailija
789/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.is.fi/perhe/art-2000005228255.html

Iltalehti sai taas jutunaiheen.

Vierailija
790/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että mänty on uros, ja koivu on naaraspuolinen mänty. Varis on harakan vaimo. En siis luule enää, mutta joskus vaistonvaraisesti edelleen ajattelen näin.

Vierailija
791/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automerkit hämmentävät minua.

Luulin pitkään, että Honda ja Hyundai ovat sama asia. Ajattelin että "honda" on vaan sellainen kansankielinen nimi tuosta vaikeammasta ja pidemmästä, näppärämpi lyhenne tai iskevämpi myyntinimi. Onhan "mersukin" oikeasti peräti Mercedes Benz (näiden luulin olevan kaksi ERI merkkiä).

Aivot yrittävät päästä helpolla, luottavat assosiaatoon ja aiemmin todettuun logiikkaan eivätkä sitten mieti sen enempää.

Minäkin olen luullut, että Mersu on eri asia kuin Mercedes Benz, ja että Volkswagen ja Volvo ovat sama asia. :)

Vierailija
792/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]

Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna.

Mä taas luulin, että kaupoissa ja ravintoloissa myytävät "härän fileet" ovat aina oikeasti härkää eivätkä nautaa.

Härkä ON nautaa. Härkä, sonni, hieho, vasikat ovat nautoja.

Vierailija
793/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin yli kaksikymppiseksi asti, että saamelaiset ovat suomalaisten esi-isiä ja että heitä asuu vain Suomessa... Samoin olin kuvitellut, että saamen kieli oli vain ikäänkuin yksi suomen murteista.

Vierailija
794/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin nelikymppiseksi asti, että Savoniat, Teemat ja Kartiot ovat ainoita olemassa olevia syömävälineitä - sitten kävin Stokkan keittiöosastolla...

N42

Vierailija
795/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]

Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna.

Mä taas luulin, että kaupoissa ja ravintoloissa myytävät "härän fileet" ovat aina oikeasti härkää eivätkä nautaa.

Härkä ON nautaa. Härkä, sonni, hieho, vasikat ovat nautoja.

Härkä on kuohittu sonni. Pallit poistettu.

Suomessa ei ole häränlihaa kuin mainoksissa.

Nauta on yleisnimi nautaeläimille

Vierailija
796/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tämän ketjun lukemiseen asti, että ihmiskunnalla on toivoa...

Vierailija
797/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että ihmiset asuu maapallon sisällä kunnes kaverini kanssa keskustelimme avaruudesta ja jossakin kohtaa tajusin että olinpa tyhmä mehän ollaan siinä pinnalla..

Siis oikeastiko joku on luullut näin AIKUISENA? Peruskoulu käymättä?

Vierailija
798/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varma vieläkään, onko tuima suolainen vai suolaton. Mielestäni suolainen, koska, tuima, äkäinen, suolainen on vähän sama, mut ei siis ilmeisesti ole?

Tuima voi olla sekä suolainen että suolaton. Tämä on kerrankin ihan aito murrekysymys.

Länsi-Suomessa (liian) suolaista ruokaa moititaan tuimaksi, itämurteissa taas tuimalla tarkoitetaan vähäsuolaista tai suolatonta ruokaa, sellaista joka kaipaisi hieman lisää suolaa.

ötäv

Oikein. Ja meillä Savossa on myös verbi:Tuimata. "Rupespa tuimoomaan". Tarkoittaa että rupesi tekemään mieli jotain suolaista syötävää.

Vierailija
799/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:12"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:59"]Mulle selvis vasta pari vuotta sitten, että ananas ei kasva puussa.

Missä sit?:,D Ne kasvaa maasta,ensin tulee se tiitti esiin ja sitten itse hedelmä.Taisin oppia tämän Farmvilleä pelaamalla :D Tiitti? Eikös se ole lyhenne transvestiitistä?

En ole varma,miksi sitä ananaksen ei-syötävää vihreää tupsua kutsutaan,joten mulle se on "tiiitti". Transvestiitista taas vissiin yleisin lyhenne on transu.

"Transu" on äärimmäisen loukkaava termi. Transvestiitit toisiaan ainakin itse käyttävät termiä "tiitti".

Vierailija
800/1652 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, nämä sarkastiset "luulin, että ihmiset ovat tasa-arvoisia, että työtä saa, että naiset/miehet arvostavat uskollista kumppania, että elämä on helppoa..."plaa plaa- kommentit ovat tylsiä.

Luulin aikuiseksi asti, ettei minun tarvitsisi kirjoittaa tätä kommenttia...jne.