Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1652)
Vierailija kirjoitti:
Luulin vielä jokunen kuukausi sitten, että koko Afrikassa ei asu yhtään vaaleaihoisia/vaaleahiuksisia ihmisiä. Siis ainakaan syntyperäisiä. N27
Et ole koskaan kuullut esim. Etelä-Afrikan apartheidista (rotuerottelusta)?
Kyynärä kirjoitti:
Nelikymppiseksi asti luulin, että se on kyynÄrpää. Se onkin kyynErpää.
KyynÄrpää on oikein. Kyynerpää on jokin hassu murteellinen variantti.
Nestesaippuapullossa teksti "flytande tvål", luulin sen tarkoittavan "paina kahdesti". Otan saippuaa edelleen kaksi pumppausta, vaikka tiedän sen tarkoituksen.
N25
Mulle selvisi vasta aikuisiällä millon Estonia on uponnut. Kuvittelin sen uponneen samoihin aikoihin kuin Titanicin. Koskaan en kyseenalaistanut "tietoa", ennen kuin sattumalta päädyin Wikipediassa Estoniasta kertovaan artikkeliin parikymppisenä. (Aloitin ekan luokan samana syksynä kun Estonia upposi, vanhemmat suojeli lapsen mieltä ja sain keskittyä kouluun. En muista nähneeni yhtään uutista aiheesta.) Hämmentää kuitenkin yhä, miten asia ei tullut esiin esimerkiksi minään uppoamisen vuosipäivänä.
Pari vuotta sitten selvisi myös sattumalta, että naakat ei ole vauvavariksia... Mutta tää menee ihan stadilaisen junttiuden piikkiin.
N30
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:25"]
Mä en oikeasti tiennyt vähän aikaa sitten erilaisten nautaeläinten eroa ja uskon, että moni muukaan ei tiedä. Lehmä on siis nimitys eläimestä, jolla on utareet ja josta saadaan maitoa. Härkä on miespuolinen kuohittu lehmä, jolla ei ole palleja ja sonni on se panokone joka jatkaa sukua. Oon itse aina luullu noista härkätaisteluista ja rodeoista tms. et härkä olis se semmone vihane badass mut kaveri kerto, et härät ovat useis semmosia pienehköjä ja hiljaisempia kuin sonnit, jotka laittaa menemään palliensa kanssa.
Lehmä ei voi olla "miespuolinen", sillä lehmä tarkoittaa vain naaraspuolista nautaa. Urosnauta on sonni, ja jos se kuohitaan, tuloksena on härkä.
Kaikki yllämainitut ovat siis nautoja samalla lailla kuin naiset ovat ihmisiä, miehet ovat ihmisiä ja kastroidut miehetkin ovat ihmisiä.
tarkoitin siis kuohittua lehmää mutta monella ihmisellä ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä lehmistä, sonneista tai häristä. Jos ajat autolla maatilan ohi niin ihmiset sanoo "kato, lehmiä"
Lehmiä ei kuohita. Idea nimenomaan on, että ne tuottavat maitoa. Sitä ne eivät voisi tehdä, jos ne olisi steriloitu. Vain sonnit kuohitaan (jolloin niistä siis tulee härkiä). Ja yleisnimi kaikille on nauta.
Lehmäkeskusteluista tuli mieleen, että melkein aikuiseksi asti luulin, että lehmistä tulee maitoa jotenkin automaattisesti jatkuvasti.. en tajunnut, että niidenkin pitää olla koko ajan tiineenä ja synnyttää, että maidontuotanto pysyy käynnissä, eli siis kuten muillakin nisäkkäillä. Ja joo, olen kaupungista..
"pannaan sitten hynttyyt yhteen"
kiusivat pientä tyttöä
ja mie punastelin, miten kehtaavat puhua noin hävyttömiä,
kun luulin että sukupuoliyhteydestä oli kyse......
Mä luulin, että ohukainen ja nahkiainen oli molemmat vaan toinen nimitys särjelle.
En ees tajua miten olin päätynyt tähän päätelmään, mutta totuus paljastui joskus 25 -vuotiaana.
Luulin vielä tähän vuoteen asti, että Super Bowl on keilailua. Poikaystäväni nauroi kavereidensa kanssa itsensä melkein kuoliaaksi ja mie istuin naama punasena vieressä.
Vierailija kirjoitti:
onj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]
Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna.Mä taas luulin, että kaupoissa ja ravintoloissa myytävät "härän fileet" ovat aina oikeasti härkää eivätkä nautaa.
Härkä ON nautaa. Härkä, sonni, hieho, vasikat ovat nautoja.
Härkä on kuohittu sonni. Pallit poistettu.
Suomessa ei ole häränlihaa kuin mainoksissa.
Nauta on yleisnimi nautaeläimille
Once again: Tiedän, että härkä on kuohittu sonni. Kirjoitin nyt tuon koko rimpsun tuohon mitkä kaikki ovat nautoja. Vaikka äpyli, mulli, mullikka, vaska...jne.
Vierailija kirjoitti:
Luulin vielä tähän vuoteen asti, että Super Bowl on keilailua. Poikaystäväni nauroi kavereidensa kanssa itsensä melkein kuoliaaksi ja mie istuin naama punasena vieressä.
... kiitos! Tähän hetkeen asti luulin samoin. Onneksi google valaisi minuakin.
-N25
Luulin aikuiseksi asti että vanilja kirjoitetaan vanilija. Kerran googlasin jotain reseptiä ja silloin asia selvisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeasti tiennyt vähän aikaa sitten erilaisten nautaeläinten eroa ja uskon, että moni muukaan ei tiedä. Lehmä on siis nimitys eläimestä, jolla on utareet ja josta saadaan maitoa. Härkä on miespuolinen kuohittu lehmä, jolla ei ole palleja ja sonni on se panokone joka jatkaa sukua. Oon itse aina luullu noista härkätaisteluista ja rodeoista tms. et härkä olis se semmone vihane badass mut kaveri kerto, et härät ovat useis semmosia pienehköjä ja hiljaisempia kuin sonnit, jotka laittaa menemään palliensa kanssa.Lehmä ei voi olla "miespuolinen", sillä lehmä tarkoittaa vain naaraspuolista nautaa. Urosnauta on sonni, ja jos se kuohitaan, tuloksena on härkä.
Kaikki yllämainitut ovat siis nautoja samalla lailla kuin naiset ovat ihmisiä, miehet ovat ihmisiä ja kastroidut miehetkin ovat ihmisiä.
tarkoitin siis kuohittua lehmää mutta monella ihmisellä ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä lehmistä, sonneista tai häristä. Jos ajat autolla maatilan ohi niin ihmiset sanoo "kato, lehmiä"
Lehmiä ei kuohita. Idea nimenomaan on, että ne tuottavat maitoa. Sitä ne eivät voisi tehdä, jos ne olisi steriloitu. Vain sonnit kuohitaan (jolloin niistä siis tulee härkiä). Ja yleisnimi kaikille on nauta.
Lehmäkeskusteluista tuli mieleen, että melkein aikuiseksi asti luulin, että lehmistä tulee maitoa jotenkin automaattisesti jatkuvasti.. en tajunnut, että niidenkin pitää olla koko ajan tiineenä ja synnyttää, että maidontuotanto pysyy käynnissä, eli siis kuten muillakin nisäkkäillä. Ja joo, olen kaupungista..
Siis hä? Kuohittu lehmä? Ei ristee.. .missä te olette olleet biologian tunnilla?
Lisäksi: lehmä ei synnytä! Se poikii.
sika ei synnytä - se porsii
kana ei synnytä - se munii
hyttynen ei synnytä - sekin munii
kotka ei synnytä - se munii
käärme ei synnytä - käärmeistä suurin osa muniii (ok jotkut synnyttää eläviä poikasia, mutta ei suomalaiset)
Hevonen ei synnytä - se varsoo.
Ja eläimillä ei ole kätilöä tai pediatria auttamassa ja niitä ei viedä synnystysosastolle sairaalaan. Keisarileikkauksen voi tehdä silti lehmällekin tai hevoselle.
.
Ihan siis perussanat voisi opetella. Myös osastolla "luulin aikuisenakin vielä että".....
Luulin aina aikuisuuteen asti, että kyykäärme on isokokoinen.Kuvissa näyttää aina sellaiselta parimetriselta ja ja vähintäänkin miehen hauiksen paksuiselta.Kun sitten näin kyyn ensimmäisen kerran oli hämmästys suuri kun olikin ihan pikkukäärme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeasti tiennyt vähän aikaa sitten erilaisten nautaeläinten eroa ja uskon, että moni muukaan ei tiedä. Lehmä on siis nimitys eläimestä, jolla on utareet ja josta saadaan maitoa. Härkä on miespuolinen kuohittu lehmä, jolla ei ole palleja ja sonni on se panokone joka jatkaa sukua. Oon itse aina luullu noista härkätaisteluista ja rodeoista tms. et härkä olis se semmone vihane badass mut kaveri kerto, et härät ovat useis semmosia pienehköjä ja hiljaisempia kuin sonnit, jotka laittaa menemään palliensa kanssa.Lehmä ei voi olla "miespuolinen", sillä lehmä tarkoittaa vain naaraspuolista nautaa. Urosnauta on sonni, ja jos se kuohitaan, tuloksena on härkä.
Kaikki yllämainitut ovat siis nautoja samalla lailla kuin naiset ovat ihmisiä, miehet ovat ihmisiä ja kastroidut miehetkin ovat ihmisiä.tarkoitin siis kuohittua lehmää mutta monella ihmisellä ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä lehmistä, sonneista tai häristä. Jos ajat autolla maatilan ohi niin ihmiset sanoo "kato, lehmiä"
Siis hä? Kuohittu lehmä? Ei ristee.. .missä te olette olleet biologian tunnilla?
Lisäksi: lehmä ei synnytä! Se poikii.
sika ei synnytä - se porsii
kana ei synnytä - se munii
hyttynen ei synnytä - sekin munii
kotka ei synnytä - se munii
käärme ei synnytä - käärmeistä suurin osa muniii (ok jotkut synnyttää eläviä poikasia, mutta ei suomalaiset)
Hevonen ei synnytä - se varsoo.
Ja eläimillä ei ole kätilöä tai pediatria auttamassa ja niitä ei viedä synnystysosastolle sairaalaan. Keisarileikkauksen voi tehdä silti lehmällekin tai hevoselle.
.
Ihan siis perussanat voisi opetella. Myös osastolla "luulin aikuisenakin vielä että".....
Käärmeet munivat aina, eli poikaset kehittyvät munan sisällä. Kun synnyttämisen/munimisen aika tulee jollakin käärmeillä kuten kotimainen kyy munat menevät rikki ja kyy synnyttää poikasensa elävänä.
Myös jotkut kalat synnyttävät poikasensa, kuten miljoonakala.
Olisi kammottavaa jos käärmepitoisissa paikoissa pitäisi vielä varoa ettei tallaa kyynpesään.
Mitä keisarinleikkauksiin tulee, jotkut koirarodut on niin "pilalle" jalostettuja että keisarinleikkaus on pakollinen.
Vasta tänä vuonna sain kuulla että rukiinen=ruis, kun kaupassa mietin miltähän rukiinen leipä maistuu. Ajattelin että rukiinen on taivutus sanasta rukiini ja on aivan oma lajikkeensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla nämä liittyy aika paljon Biologiaan ja maantietoon. Olen kuitenkin jo keski-ikäinen, joten jotkut asiat näistä ovat selvinneet aikoja sitten, mutta vasta aikuisiällä
- afrikkalainen ja intialainen norsu ovat ihan eri asioita sekä ettei Afrikassa ole tiikereitä.
- Kuusamo ja Vuokatti eivät kuulu Lappiin
- kirsikoita ja luumuja kasvaa suomessakin (ei meillä päin)
- kaikki tummaihoiset ovat afrikkalaisia tai afrikasta amerikkaan tuotuja
- vasta ihan äskettäin tajusin, että Helsingin ja Uudenmaan vaalipiirit ovat eri
Anteeksi mitä? Oletko varma ettet kirjoittanut väärin päin tuota?
No niin, ja alapeukuttajat voisivat selittää. Ihanko totta teidän mielestä tumma iho voi olla vain afrikkalaisella? Miten esim. Australian alkuperäisväestö? Ja mitä tuo "amerikkaan tuotuja" meinaa? Kyllähän afrikkalaistaustaisia asuu monessa eri maassa, ja jotkut jopa liikkuneet ihan itse, eivätkä ole minnekään "tuotuja".
Vierailija kirjoitti:
Mä en vieläkään tiedä mitä tarkoittaa av tai "aaveella", kun esim. palstasta puhe. Niinpä en osaa loukkaantua avmammaksi nimittelystä. :'D
AV = aihe vapaa
Siis häh? Kaikki tummaihoiset afrikkalaisia? Tiedätkö miltä esim. Australian (ja monen muun maan) alkuperäisasukkaat näyttää?