Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1649)

Vierailija
281/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 01:03"]Luulin 17-vuotiaaksi asti, että matikka ja matematiikka on kaksi eri asiaa
[/quote]
Nehän on. Matikka on myös kala :)

Vierailija
282/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nämä liittyy aika paljon Biologiaan ja maantietoon. Olen kuitenkin jo keski-ikäinen, joten jotkut asiat näistä ovat selvinneet aikoja sitten, mutta vasta aikuisiällä

- afrikkalainen ja intialainen norsu ovat ihan eri asioita sekä ettei Afrikassa ole tiikereitä. 

- Kuusamo ja Vuokatti eivät kuulu Lappiin

- kirsikoita ja luumuja kasvaa suomessakin (ei meillä päin)

- kaikki tummaihoiset ovat afrikkalaisia tai afrikasta amerikkaan tuotuja

- vasta ihan äskettäin tajusin, että Helsingin ja Uudenmaan vaalipiirit ovat eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten kuulin radiosta, että laamapaidat tehdäänkin puuvillasta, ja minä kun luulin, että laaman villasta. Mutta entäs jos tehdäänkin paita laaman villasta niin miksikäs sitä sitten kutsutaan, puuvillapaidaksiko?

Vierailija
284/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä tavaton. Olen sentään jo 55 v, pidän itseäni suhteellisen hyvät perustiedot omaavana heppuna ja olisin vaikka lyönyt vetoa, että ananas kasvaa puussa. Varmuudeksi vielä googletin ja näin kuvan ananaspellosta. Nimi pineapple on siis todella harhaanjohtava, ananas ei kasva männyssä eikä se ole omena.

Vierailija
285/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin ala-asteella ihan hirveesti, et mitä maapallon toisella puolen on. Siis koulussa oli kartta, jossa näkyi koko maailma ja opettajalta ihan hämmästyksissäni kyselin, et mitä sen toisella puolen sitten on. Nykyäänkin aikuisena monesti miettinyt, et jos lähden Norjan rannikolta seilaamaan kohti Huippuvuori, niina minne päädyn? Siis tulenko sitten Antarktikselle vai minne? :D Kartassa Antarktis on ihan eri puolella kuin Suomi mutta onko se sittenkin ihan hirveän lähellä?

Vierailija
286/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:40"]

Mä mietin ala-asteella ihan hirveesti, et mitä maapallon toisella puolen on. Siis koulussa oli kartta, jossa näkyi koko maailma ja opettajalta ihan hämmästyksissäni kyselin, et mitä sen toisella puolen sitten on. Nykyäänkin aikuisena monesti miettinyt, et jos lähden Norjan rannikolta seilaamaan kohti Huippuvuori, niina minne päädyn? Siis tulenko sitten Antarktikselle vai minne? :D Kartassa Antarktis on ihan eri puolella kuin Suomi mutta onko se sittenkin ihan hirveän lähellä?

[/quote]

Kartan vasen puoli kiinnitetään kartan oikeaan puoleen, ylä- ja alapuolia ei kiinnitetä toisiinsa, vaan ne kiertyvät oman keskipisteensä ympärille.

Vierailija
287/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei käyty koskaan ravintoloissa syömässä ja sit mietin että miten ihmeessä lähtee nälkä kun mainoksissa luki vaan että pihvi ja oli aika kallis se hiton pihvi ! Usein otin ravintolassa vaan pizzan kun en tajunnut noita ruoka-annosjuttuja aluksi ollenkaan. Oli aikuisena ihmettelemistä hotelleissa, laivoilla, lentokoneessa, sirkuksessa, eläintarhassa jne. kun en lapsena mihinkään ollu päässy, ehkä siksi tykkään vieläkin tehdä kaikkea lapsekasta :)

Vierailija
288/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:59"]Luulin, että Hesari olisi luotettava ja puolueeton tiedonvälittäjä, joka kertoo tiedon sellaisena kuin se on ja antaa lukijan muodostaa mielipiteensä. Väärässä olin - Hesari on jo pureskellut valmiiksi mielipiteen, joka kuuluisi sitten jokasen suomalaisen jakaa ja kertoo juttunsa omasta vinkkelistä, välillä totuutta manipuloiden. Niin kuin viimeisimpänä se kuva saksalaisista mellastajista, johon oli kirjoitettu, että ovat äärioikeiston mellastajia, kun oikeasti olivat vasemmistolaisia.
[/quote]

Toi on kyllä aika outo käsitys, että uutisten välitys olisi jotenkin puolueetonta. Ei tietenkään ole. Oletko lukenut lehtien pääkirjoituksia? Niissä kerrotaan lehtien kannat ja koko lehteä voi lukea niiden valossa. Hesarihan on perustettu ajamaan nuorsuomalaista aatetta.

Vierailija
289/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:03"]

Eikö miehillä ole kahta kivespussia? Hääh

[/quote]

Heheh, ei tosiaan ole. :D Miksihän moni on luullut näin, minäkin? Ap
[/quote]

Koska mieheltä voi poistaa toisen ja toinen jää?

Vierailija
290/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vielä jokunen kuukausi sitten, että koko Afrikassa ei asu yhtään vaaleaihoisia/vaaleahiuksisia ihmisiä. Siis ainakaan syntyperäisiä. N27

Vierailija
291/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 01:48"]

Voi kauheeta. Tosi outoja juttuja, mitä ettetiedä.Eiks teidän koton puhuta mtään lapsille. Toikin oli jännä juttu ,ettei joku tienny, että merirosvoja on oikeesti ollu olemassa ja nykyäänkin. Ja sit toi ettei joku tiedä koulun jölkeen missä on Egypti. Oi voi! Voihan sitä noinkin elämässä pärjätä.

[/quote]

Ehkä on myös jotain mitä et itse ole ennen tätä hetkeä tiennyt. Kuten vaikka, että kun luulee tietävänsä kaiken kaikesta, oppiminen loppuu ja ihmisestä tulee tyhmä tai kauniimmin sanottuna: ihminen jää tietylle tasolle. Vertauskuvana täysinäinen lasi (se lasi kuvastakoon päätäsi). Kun se lasi on täynnä, ei pysty enää lisätä vettä lasiin. Mutta mielihän on rajaton, eikä ihmisiällä koskaan tule aivan täyteen, harvalla edes lähellekkään. Joten ihan huoletta voit avata taas nöyrästi silmät ja korvat. 

Vierailija
292/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:09"]Tyttöystäväni luuli että rollaattori on nimeltään trollaattori. Kysyin että onko vakavissaan ja vannoi olevansa. Väitti vielä vastaan kun kerroin että tosiaan on rollaattori, ilman tätä t kirjainta!
[/quote]
se trollasi sua

Vierailija
293/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna. [/quote] Siis apua.. Miksi sitten ravintoloissa esimerkiksi tarjotaan härkää ja nautaa eri ruokina? Sonnihan on urosnauta eli samaa kuin lehmä, mutta silti on erikseen naudan pihvit ja härkäpihvit. Maistuuko ne erille?

[/quote]

Maistuu ne erilaiselle,onhan kukko,kana ja broilerikin sama eläin(uros,naaras,"teini"),mutta erimakuisia lihoja.Sitä en tiedä,miksi sukupuoli  vaikuttaa siihen miltä eläin maistuu :D
[/quote]

Tämä on kyllä pakko korjata. Broileri on hybridi ja jalostettu lihatuotantokanaksi. Se teurastetaan kyllä "teininä", mutta lähinnä siksi, että silloin se on kasvattanut nopeasti optimaalisen lihamäärän, jolla se pystyy vielä kulkemaan. Broileri ei ole kanan teinivaihe. Se on oma kanarotunsa.

Suomessa kasvatetaan pääasiallisesti Ross 508 tai Ross 308 broilerihybridejä. Broilereissa ei tehdä eroa, siellä pyörii kanoja ja kukkoja sekaisin. Jalostusyksilöt ovat erikseen, ne eivät kekkaloi lihatuotantobroilerien seassa. Broilerit teurastetaan pääasiassa viisiviikkoisina.

Vierailija
294/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:51"]Luulin ekassa synnytyksessä, että epiduraali lakkaa vaikuttamasta yhtä nopeaa kuin alkoikin ja kun puudutus kytkettiin pois päältä puskin hädissäni mukulan pihalle pikavauhtia, ettei teho ehdi kadota. Sitten vasta kertoivat, että teho jatkuu useamman tunnin vielä. Ehkä ihan hyvä etten tuota tiennyt. Ja toista tehdessäni lähdin kovien supistusten kanssa synnärille, vaikka vedet ei olleetkaan tulleet. Esikoisesta synnytys alkoi vesien menolla, telkkarissa aina kanssa... Vasta toisen lapsen synnyttyä kuulin, että ei niitä vesiä tosiaan välttis tule, vaikka tosi olisikin kyseessä. Alle kaksi tuntia sairaalaan menosta olikin homma paketissa. Mä en edelleenkään muista olisko se iso itikka hirsisääski vai kirsisääski.   [/quote] Kirsisääski, oon kyllä kuullu sanottavan myös hankisääskeksi, en tiiä miksi.. mutta kirsi on routa ja siitä ite sen muistan..

[/quote]

Olen ihan oikeasti tähän päivään mennessä luullut, että kirsisääsken oikea nimi on kronkhyttynen :D Ei pienintäkään hajua, mistä moinen nimi. Muutamat väittelyt olen kyllä joskus käynyt asiasta. Ehkä minun pitää vähitellen uskoa, että kronkhyttynen on ihan itse keksitty nimi. Tosin olen sitä mieltä, että se näyttää enemmän kronkhyttyseltä, kuin kirsisääskeltä :D

Vierailija
295/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään että Stephen King on nainen. Vasta kun näin kirjailijan kuvan tajusin että mieshän se onkin.

Vierailija
296/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena luulin että maailma oli mustavalkoinen ja se sai sitten yhtäkkiä värin kun väritelevisio tuli xD

Vierailija
297/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa lapsuuttani koin lievän hämmennyksen, kun ymmärsin Afrikan tähti -pelin pelilaudan olevan ihan oikea Afrikka, eikä mikään fantasiamaailma.

Aika pitkään minäkin kuvittelin, että media on puolueeton ja kertoo faktat faktoina. Tai kertoohan se, riippuen kenen näkökulmasta katsotaan. Tähän mielikuvaan liittyy kaikkivoipaisesta opettajasta, joihin olen viisaudessani luottanut. Peruskoulu antaa kyllä hirveän kapean ja puolueellisen tavan tutkia maailmaa :(

Vasta lähempänä aikuisuutta tajusin, että Stratovarius, Sentenced, Hanoi Rocks ja muut vastaavat olivatkin suomalaisia bändejä :D Jotenkin ajattelin, että tietenkin suomalaisilla bändeillä pitää olla suomalaiset nimet. Positiivinen yllätys, kun ymmärsin, että pidän hyvästä suomalaisesta musiikista.

Vierailija
298/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että Jari Litmanen on jokin poliitikko :D

Vierailija
299/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että Reino Nordin on tangoprinssi.

Vierailija
300/1649 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:24"]

Luulin, että aikuisen elämä on stressaavaa ja ikävien velvollisuuksin täyttämää.

En tajunnut, että tuo koskee vain ihmisiä, jotka päättävät hankkia lapsia.

[/quote]

Eli luulit tuplasti väärin?