Miksi nykypäivän ~30v miehet eivät halua lapsia?
Viimeisimmät viisi suhdettani ovat kaatuneet siihen, että mies ei halua missään nimessä lapsia. Yksi ei halua ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, toinen vihaa lapsia, kolmas ei halua ylikansoittaa maailmaa, neljäs ei vain tuntemattomasta syystä halua lapsia ja viides ei halua menettää vapauttaan. Itse haluaisin kaksi lasta vähintään ja alan olla epätoivoinen :( olen itse 27-vuotias ja haluaisin saada esikoiseni ennen kuin täytän 30v. Ahdistaa, kun en löydä kumppania :(
Kommentit (124)
tiedän, että naisilla on usein biologinen vietti tehdä lapsi, mutta
pystytkö ap perustelemaan miksi haluat lapsen?
t: lapsirakas mies
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:14"] Jälkikasvun haluaminen on biologinen vietti. [/quote]Ei ole. Ihmisellä ei ole lisääntymisviettiä. [/quote] Mistäs tän keksit? Mulla on ainakin lisääntymisvietti, vauvakuume ja miehelläni olen huomannut saman. Kun päätettiin hankkia lapsi, mies halusi seksiä enemmän kuin ennen ja halusi saada minut raskaaksi. Oma vauvakuumeeni on myös älytön. Huonossakin vaiheessa tekee mieli raskautua. Se raskaana oleminen, koko homma on vaan sellainen asia, ettei voi selittää sen viehätystä, jos sitä ei ole itse kokenut. En jaksaisi nyt vauvaaikaa ja raskaus on mullamulla aina vaikea (jatkuva kuukausia kestävä oksentaminen, mikreenit jne). Silti sitä kaipaa koko ajan. Millä muulla sitä selittäisi kuin lisääntymisvietillä?
[/quote]
Minä haluan matkustella mahdollisimman kauas ja mahdollisimman pitkään. Jatkuva matkakuume vaivaa.
Tarkoittaako tämä, että ulkomailla matkailu on ihmisbiologialle ominaista viettikäyttäytymistä?
Sinunkin kannattaa selvittää, mitä vietti tarkoittaa.
[/quote]
Tottakai voi olla. Kaikilla ei ole matkakuumetta koskaan, samoin kuin kaikilla ei ole vauvakuumetta. Kyllä väittäisin, että matkakuumekin johtuu jostain biologisesta seikasta, kuten halusta nähdä maailmaa.
Samoista syistä kun jotkut samanikäiset naisetkin. Kolmikymppisenä saa onneksi piuhatkin poikki niin halutessaan.
Ei lapsia kiitos. Onneksi on tuollaisia miehiä, kuten omanikin.
oma ukko täyttää tänävuonna 30, lapsi 1 enskuussa. ei yleistetä ;) kyllä ne jotkut ukot tahtoo muksuja, jopa naistaan enemmän
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:18"]
Millaiset arvot noilla miehillä on? Perhe ei ainakaan ole sitten tärkeä.
[/quote]Perhe ei tosiaan ole minulle tärkeä arvo. Arvostan parisuhdetta, ystävyyttä, elämästä nauttimista, omaa aikaa, taidetta ja kulttuuria, luontoa, tiedettä ja kirkasta ajattelua. -7
[/quote]
No näin! Jos elämä on jo sellaista, mitä haluaa, ei ole mitään tarvetta lähteä muuttamaan asiaa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:14"] Jälkikasvun haluaminen on biologinen vietti. [/quote]Ei ole. Ihmisellä ei ole lisääntymisviettiä. [/quote] Mistäs tän keksit? Mulla on ainakin lisääntymisvietti, vauvakuume ja miehelläni olen huomannut saman. Kun päätettiin hankkia lapsi, mies halusi seksiä enemmän kuin ennen ja halusi saada minut raskaaksi. Oma vauvakuumeeni on myös älytön. Huonossakin vaiheessa tekee mieli raskautua. Se raskaana oleminen, koko homma on vaan sellainen asia, ettei voi selittää sen viehätystä, jos sitä ei ole itse kokenut. En jaksaisi nyt vauvaaikaa ja raskaus on mullamulla aina vaikea (jatkuva kuukausia kestävä oksentaminen, mikreenit jne). Silti sitä kaipaa koko ajan. Millä muulla sitä selittäisi kuin lisääntymisvietillä?
[/quote]
Minä haluan matkustella mahdollisimman kauas ja mahdollisimman pitkään. Jatkuva matkakuume vaivaa.
Tarkoittaako tämä, että ulkomailla matkailu on ihmisbiologialle ominaista viettikäyttäytymistä?
[/quote]
Eikös se vietti tarkoita muillakin eläimillä sitä, että haluaa tehaehdä lapsia. Ihan tutkitusti e-pillerit vähentävät seksihaluja, koska naisen kroppa huijataan jo olevan raskaana. Nainen haluaa seksiä eniten ovulaation aikaan ja tutkitusti sen voi myös naisesta nähdä. Miesten tai naisten munanjohtimien katkaisu vähentää tutkitusti halukkuutta seksiin myös vastakkaisessa osapuolessa. Eli jos miehen johtimet leikataan, nainen haluaa miestä vähemmän, koska mies ei voi häntä enää saada raskaaksi. Ihan tutkittua eikä sitä itse edes ajattele. Mistä muusta voi johtua kuin siitä lisääntymisvietistä?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:18"]
Millaiset arvot noilla miehillä on? Perhe ei ainakaan ole sitten tärkeä.
[/quote]Perhe ei tosiaan ole minulle tärkeä arvo. Arvostan parisuhdetta, ystävyyttä, elämästä nauttimista, omaa aikaa, taidetta ja kulttuuria, luontoa, tiedettä ja kirkasta ajattelua. -7
[/quote]
No näin! Jos elämä on jo sellaista, mitä haluaa, ei ole mitään tarvetta lähteä muuttamaan asiaa.
[/quote]
Ihmettelen aidosti, miten jotkut ikätoverit ovat käyttäneet hyvinkin kymmenen vuotta elämästään tehdäkseen siitä oman mielensä mukaista – ja sitten he ovat laittaneet kaiken rakentamansa palasiksi hankkimalla lapsia. Ja tällainen narratiivi on se, mikä kaikkien miesten ja naisten tulisi hyväksyä? -7
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:21"] [quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:14"] Jälkikasvun haluaminen on biologinen vietti. [/quote]Ei ole. Ihmisellä ei ole lisääntymisviettiä. [/quote] Mistäs tän keksit? Mulla on ainakin lisääntymisvietti, vauvakuume ja miehelläni olen huomannut saman. Kun päätettiin hankkia lapsi, mies halusi seksiä enemmän kuin ennen ja halusi saada minut raskaaksi. Oma vauvakuumeeni on myös älytön. Huonossakin vaiheessa tekee mieli raskautua. Se raskaana oleminen, koko homma on vaan sellainen asia, ettei voi selittää sen viehätystä, jos sitä ei ole itse kokenut. En jaksaisi nyt vauvaaikaa ja raskaus on mullamulla aina vaikea (jatkuva kuukausia kestävä oksentaminen, mikreenit jne). Silti sitä kaipaa koko ajan. Millä muulla sitä selittäisi kuin lisääntymisvietillä? [/quote] Minä haluan matkustella mahdollisimman kauas ja mahdollisimman pitkään. Jatkuva matkakuume vaivaa. Tarkoittaako tämä, että ulkomailla matkailu on ihmisbiologialle ominaista viettikäyttäytymistä? Sinunkin kannattaa selvittää, mitä vietti tarkoittaa. [/quote] Eikös se vietti tarkoita muillakin eläimillä sitä, että haluaa tehaehdä lapsia. Ihan tutkitusti e-pillerit vähentävät seksihaluja, koska naisen kroppa huijataan jo olevan raskaana. Nainen haluaa seksiä eniten ovulaation aikaan ja tutkitusti sen voi myös naisesta nähdä. Miesten tai naisten munanjohtimien katkaisu vähentää tutkitusti halukkuutta seksiin myös vastakkaisessa osapuolessa. Eli jos miehen johtimet leikataan, nainen haluaa miestä vähemmän, koska mies ei voi häntä enää saada raskaaksi. Ihan tutkittua eikä sitä itse edes ajattele. Mistä muusta voi johtua kuin siitä lisääntymisvietistä?
[/quote]
Tuollaista kuvaamaasi vaikutusta ei ole olemassakaan. Kyse on myytistä.
Kannattaa ihan oikeasti ottaa se biologian kirja käteen. Noissa jutuissasi ei ole mitään järkeä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:21"] [quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:14"] Jälkikasvun haluaminen on biologinen vietti. [/quote]Ei ole. Ihmisellä ei ole lisääntymisviettiä. [/quote] Mistäs tän keksit? Mulla on ainakin lisääntymisvietti, vauvakuume ja miehelläni olen huomannut saman. Kun päätettiin hankkia lapsi, mies halusi seksiä enemmän kuin ennen ja halusi saada minut raskaaksi. Oma vauvakuumeeni on myös älytön. Huonossakin vaiheessa tekee mieli raskautua. Se raskaana oleminen, koko homma on vaan sellainen asia, ettei voi selittää sen viehätystä, jos sitä ei ole itse kokenut. En jaksaisi nyt vauvaaikaa ja raskaus on mullamulla aina vaikea (jatkuva kuukausia kestävä oksentaminen, mikreenit jne). Silti sitä kaipaa koko ajan. Millä muulla sitä selittäisi kuin lisääntymisvietillä? [/quote] Minä haluan matkustella mahdollisimman kauas ja mahdollisimman pitkään. Jatkuva matkakuume vaivaa. Tarkoittaako tämä, että ulkomailla matkailu on ihmisbiologialle ominaista viettikäyttäytymistä? Sinunkin kannattaa selvittää, mitä vietti tarkoittaa. [/quote] Eikös se vietti tarkoita muillakin eläimillä sitä, että haluaa tehaehdä lapsia. Ihan tutkitusti e-pillerit vähentävät seksihaluja, koska naisen kroppa huijataan jo olevan raskaana. Nainen haluaa seksiä eniten ovulaation aikaan ja tutkitusti sen voi myös naisesta nähdä. Miesten tai naisten munanjohtimien katkaisu vähentää tutkitusti halukkuutta seksiin myös vastakkaisessa osapuolessa. Eli jos miehen johtimet leikataan, nainen haluaa miestä vähemmän, koska mies ei voi häntä enää saada raskaaksi. Ihan tutkittua eikä sitä itse edes ajattele. Mistä muusta voi johtua kuin siitä lisääntymisvietistä?
[/quote]
Tuollaista kuvaamaasi vaikutusta ei ole olemassakaan. Kyse on myytistä.
Kannattaa ihan oikeasti ottaa se biologian kirja käteen. Noissa jutuissasi ei ole mitään järkeä.
[/quote]
Menepä takaisin elämäm kouluun opiskelemaan :D
Meillä on yksi lapsi. Mies ei olisi alunperin halunnut yhtään. Minä halusin 2-3. Tehtiin kompromissi, koska kaikin muin osin suhde natsasi täydellisesti. Nykyään ymmärrän hyvin, miksi monet ei halua lapsia. Ihan kiva tämä oma on, mutta onneksi ei tarvitse tehdä enempää. Mieheni rakastaa lastamme ja rooliaan isänä tälle yhdelle, mutta ei hänkään ole hinkumassa lisää lapsia.
Jos ihmisellä on lisääntymisvietti, joka lisää seksihaluja, niin miksi oi miksi me olemme täällä halunneet/haluamme eniten seksiä elämässämme miehen vasektomian jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:48"]
Jos ihmisellä on lisääntymisvietti, joka lisää seksihaluja, niin miksi oi miksi me olemme täällä halunneet/haluamme eniten seksiä elämässämme miehen vasektomian jälkeen?
[/quote] ei tartte leikkiä ehkäisyn kanssa?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:44"] Kyllä siinä kohtaa voidaan puhua vietistä lisääntymis- eli seksivietistä. [/quote] Ei voida puhua ainakaan synonyymisesti. Seksivietti on olemassa, mutta lisääntymisvietti ei ole. Monet haluavat seksiä mutta eivät lisääntyä ja päinvastoin. Ennen luotettavaa ehkäisyä ja erilaisia hoitoja lisääntyminen edellytti seksiä ja seksistä saattoi seurata lisääntymistä. [/quote] Ei, vaan meillä on lisääntymisvietti, jota kykenemme kontrolloimaan.
[/quote]Millään nisäkkäällä ei ole lisääntymisviettiä. Mihin sitä tarvittaisikaan, kun seksuaalivietti johtaa eläinkunnassa normaalisi lisääntymiseen? Et löydä ainuttakaan tutkimusta, jossa todettaisiin ihmisellä olevan tällainen vietti. Vietit eivät ole yleinen tai merkittävä käyttäytymistä ohjaava tekijä.
Pamauta itsesi paksuksi jollekin kulkujätkälle. Niin ne tämä sivuston typerykset yleensä tekevät. Sitten se elämä onkin entistä mukavampaa . :(
No itse en ainakaan halunnut lapsia kolmekymppisenä, koska loin silloin uraa ja työtunteja kertyi helposti se 80 viikossa. Siinä ei paljon jää sijaa perhe-elämälle, enkä ollut valmis tyytymään 50-lukulaiseen, henkiseen etä-isäilyyn, jossa miehen läsnäolon perheessä huomaa parhaiten siitä, että pankkitilillä on katetta.
Oma ratkaisuni tuohon ongelmaan oli, että nelikymppiseksi asti tein töitä kuin hullu, sen jälkeen järjestin elämäni uusiksi, etsin nuoren vaimon ja tehtiin lapsi. Nyt on tilanne se, että koti-isäilen pääomatulojen ja parinkymmenen tunnin kotoa tehdyn työpanoksen voimin ja vaimo taas sai vähän lapsen syntymän jälkeen gradunsa valmiiksi ja aloittelee omaa uraansa nyt.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:05"]
No itse en ainakaan halunnut lapsia kolmekymppisenä, koska loin silloin uraa ja työtunteja kertyi helposti se 80 viikossa. Siinä ei paljon jää sijaa perhe-elämälle, enkä ollut valmis tyytymään 50-lukulaiseen, henkiseen etä-isäilyyn, jossa miehen läsnäolon perheessä huomaa parhaiten siitä, että pankkitilillä on katetta.
Oma ratkaisuni tuohon ongelmaan oli, että nelikymppiseksi asti tein töitä kuin hullu, sen jälkeen järjestin elämäni uusiksi, etsin nuoren vaimon ja tehtiin lapsi. Nyt on tilanne se, että koti-isäilen pääomatulojen ja parinkymmenen tunnin kotoa tehdyn työpanoksen voimin ja vaimo taas sai vähän lapsen syntymän jälkeen gradunsa valmiiksi ja aloittelee omaa uraansa nyt.
[/quote]
Aika optimaalinen ratkaisu!
M30
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:56"]Viimeisimmät viisi suhdettani ovat kaatuneet siihen, että mies ei halua missään nimessä lapsia. Yksi ei halua ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, toinen vihaa lapsia, kolmas ei halua ylikansoittaa maailmaa, neljäs ei vain tuntemattomasta syystä halua lapsia ja viides ei halua menettää vapauttaan. Itse haluaisin kaksi lasta vähintään ja alan olla epätoivoinen :( olen itse 27-vuotias ja haluaisin saada esikoiseni ennen kuin täytän 30v. Ahdistaa, kun en löydä kumppania :(
[/quote]Sama juttu minulla vaikken ole kyllä tyttökavereiden kanssa puheeksi ottanut... Nuorena haluaisin isäksi mutta ei kovin monia nykyään kiinnosta. Olen kyllä vasta 17 joten meistä ei ehkä paria synny :( Onnea vaan miehen etsintään kumminkin
Olen seurustellut kolmen miehen kanssa. Kaikki he halusivat lapsia. Nyt olen naimisiss sen kolmannen kanssa, ja meillä on kaksi lasta. Ehkä on vain osunut ap:lle vääränlaisia tai hän viehättää vääränlaisia tai viehättyy vääränlaisista. Mielestäni kannattaa jo alkuvaiheessa selvittää yleistason mielipide, haluaako kumppani joskus vanhemmaksi. Sen kysymyksen voi esittää aivan yleisellä tasolla, ei niin, että haluatko mun kanssa.
Huonoa tuuria, omasta ~30v miehistä koostuvasta kaveripiiristäni kahdella on jo lapset, 1 on leski jolta kuoli lapsi myös, 2 haluaa tulevaisuudessa lapsia ja ainoastaan yksi on vankasti sitä mieltä ettei halua lapsia.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:21"]
[/quote]