Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sylikummin rippilahja pojalle? Risti vai rahaa vai mitä?

Vierailija
22.07.2015 |

Mitä te olette kummeina antaneet pojalle rippilahjaksi? Mikä on mielestänne sopiva summa kummeilta? Siis paljonko pitäisi rahallisesti sijoittaa lahjaan?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin vähän kysellä pojalta toiveita, jos esim. ristiä ei kuitenkaan koskaan missään käyttäisi, en tiedä, kannattaako sitä ostaa. Sinänsä kannatan kummeilta jotain pysyvää muistoa, vaikka sellaista ei ehkä tuon ikäinen poika osaa heti arvostaa. Vanhempana voi olla ihan kiva, että on vaikka hopeinen kynttilänjalka tai hopealusikat, joka on muisto kummista ja ripillepääsystä.

Ei mulle rahan antaminenkaan olisi täysin poissuljettua, jos mikään muu ei natsaa. Rahallisesti laittaisin lahjaan 50-100 euroa, läheiselle kummilapselle olen laittanut 100 euroa.

Vierailija
2/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kummilapseni eivät ole vielä päässet ripiltä, ensimmäinen vasta vuoden päästä. Ajattelisin sen näin, että jos kummilapsella ei ole jotain omaa isompaa toivetta, antaisin kultaisen ristin ja lisäksi rahaa. Raha summana ajatteisin 100-150€

Mut tietenkin lahjan suuruus riippuu, kuinka läheinen rippilapsi on. Itselläni on läheiset välit kaikkiin kummilapsiini joten sillä perusteella tuo summa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kummin kuuluu ostaa kultainen risti.

Vierailija
4/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä kummilapsen mieltymyksiä. Oma kummipoikani ilmoitti onneksi hyvissä ajoin ettei osaa käyttää kaulakoruja, annoimme lahjaksi kultaisen panssariketju rannekorun johon kaiverrettu pojan nimi. Oli mieluinen ja killuu ranteessa vielä näin kymmenen vuotta myöhemminkin.

Vierailija
5/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kovin on kalliita lahjoja. Kultainen risti maksaa noin 150 euroa, ketju lisäksi 150 euroa ja joku antaa vielä sen lisäksi rahaa 150 euroa. Lahjan hinta on 450 euroa. Ei hyvä jysäys.

ap

Vierailija
6/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kuuluu olla kultainen risti.
.
Itse sain (vähän nuukilta) kummeilta kultaisen ristin ja kullalla pinnoitetun kerjun siihen. En ole uskaltanut pinnoitettua käyttää allergiavaaran takia.

Vierailija
7/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin kummilapsen vanhemmilta mitä aikovat antaa lahjaksi. Samalla saa selville jos joku muukin on luvannut ostaa ristin. Ei ole kiva jos saa monta ristiä, koska kuitenkin toivovat rahaa. Itse antaisin läheiselle lapselle 100e. 

Vierailija
8/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:44"]Huh, kovin on kalliita lahjoja. Kultainen risti maksaa noin 150 euroa, ketju lisäksi 150 euroa ja joku antaa vielä sen lisäksi rahaa 150 euroa. Lahjan hinta on 450 euroa. Ei hyvä jysäys.

ap
[/quote]
Tietenkin ostat lahjan omaan tulotasoosi sopivasti, ei rippilahjasta pidä mennä vararikkoon. Itse sain omilta kummeiltani 50e ja ruusun. Tiedän että heillä oli silloin todella tiukkaa, olin kiitollinen että antoivat tuonkin verran, lösnäolo kummina on aina tärkeämpää kuin lahjat.

Vierailija
9/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin 20€

Hyvin kelpasi.

Vierailija
10/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa. Ei nykyään varsinkaan pojat mitään ristejä käytä. Itse sylikummina antaisin rippilapselle n 100 e.

Vierailija
11/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kummilapseni halusivat hopeisen ristin ja huomannut, että harvoilla sitä kultaista on! Eli kysy!

Vierailija
12/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:46"]

Kyllä sen kuuluu olla kultainen risti. . Itse sain (vähän nuukilta) kummeilta kultaisen ristin ja kullalla pinnoitetun kerjun siihen. En ole uskaltanut pinnoitettua käyttää allergiavaaran takia.

[/quote]

Miksi helvetissä "kuuluu"? Mikä järki on ostaa sellainen koru, mistä tietää että se jää laatikon pohjalle ikuisiksi ajoiksi? Ei mene jakeluun tämä.

Vierailija
13/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:49"]

Rahaa. Ei nykyään varsinkaan pojat mitään ristejä käytä. Itse sylikummina antaisin rippilapselle n 100 e.

[/quote]

Kyllä he käyttävät. Nuorelle se risti on iso juttu!

Ap, nuorille voi puhua, joten rohkeasti kysymään häneltä hän toiveita.

t. isonen

Vierailija
14/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain rippilahjaksi mummoltani ristin. Pienin mahdollinen ja ilman ketjua.

Pitäisikö siis kummina ostaa myös ketju mukaan?

Vierailija
15/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin kuuluu ostaa kultaristi. Lapsi voi alkaa haluta isoseksi ja sitten liittyy seurakuntanuoriin ja tuleekin halu käyttää sitä ristiä.
.
Kummin perinteinen tehtävä oli auttaa lapsen kristillisessä kasvatuksessa ja ristin antaminen on oiva lahja, kun tehtävä on loppu

Vierailija
16/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin haluta joskus käyttää sitä rippiristiään.

Vierailija
17/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:57"]

Voi hyvinkin haluta joskus käyttää sitä rippiristiään.

[/quote]

Kaivoin omani esiin lasteni kastejuhlaan ja sitten taas heidän rippujuhlaan. Ja nyt yhden häihin.

Vierailija
18/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta risti, mutta varmista ensin, ettei myös vanhemmat osta ristiä.

Vierailija
19/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko antaa oman ristini kummilapselle, kun ei ole varaa ostaa uutta ja en koskaan käytä omaani?

Vierailija
20/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:04"]

Voinko antaa oman ristini kummilapselle, kun ei ole varaa ostaa uutta ja en koskaan käytä omaani?

[/quote]

Mikä siinä on niin hiton vaikeaa kysyä?! Ei tule ostettua mitää mihin ei ole varaa. Ja kyllä voit antaa myös omasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä