En ymmärrä miten joku nainen voi äänestää miestä,
kun on nainenkin ehdokkaana. Minä en ainakaan ymmärrä miesten juttuja, eikä ne ymmärrä mun juttuja. Ikävä totuus, mutta näin on. Miehet aina pitävät yhtä kuitenkin.
Kommentit (48)
nainen taitaa ollakin pelkkä v*ttu :-( En todellakaan yhtään ihmettele, että naiset eivät ikinä saavuta tasa-arvoa maailmassa kun naisten välinen solidaarisuus puuttuu täysin. Nainen on naiselle susi, se on niin totta. Sen tämä palsta todistaa ja varsinkin monet kirjoitukset jotka vihaa uhkuen on kirjoitettu Tarjasta koskien hänen ulkonäköään, avioliittoaan, puhevikaansa yms. Hävetkää jos edes osaatte jotka tuolla tavalla sairaasti arvostelette Tarjaa!
kun valmistuin kaupalliselta alalta, että Suomi olisi tasa-arvoinen. Olen kyllä kokenut kaikkea muuta kuin tasa-arvoa, vaikka Suomessa sentään on asiat hyvin. Olen joutunut pienipalkkaiseen työhön, kun samaan aikaan miesopiskelijatoverini ovat ylenneet johtajatasolle ja heillä on monta kertaa parempi palkka. MInun puheitani ei työpaikalla edes ole otettu kovin vakavasti, koska olin nainen. Naiset jäivät aina ylitöihin, ja miehet lähtivät töiden jälkeen pelaamaan golffia. Työpaikka oli täynnä katkeria naisia. En tiedä, miten tämän ongelman saisi poistettua, mutta jotenkin ei tämä tunnu tasa-arvon mukaiselta.
Olen sitä mieltä, että tasa-arvoa ei saavuteta pikkuhiljaa, mutta vähitellen vuosien saatossa ehkä tilanne paranee.
Ehkä kokemusteni mukaan minusta on tullut oikea miesvihaaja jollakin tavalla, vaikka olenkin naimisissa.
Mitä Tarja on meidän naisten eteen tehnyt kuudessa vuodessa? Ei mitään.
Sauli sentään on sitä mieltä, että kotihoito on jees ja äitiyden kustannukset pitäisi laittaa tasan vanhempien työnantajien kesken.
Minä ainakin haluan muutosta, ja sitä ei pysty Tarja tarjoamaan.
Vanhemmuuden kulujen jako ei ole vain vihjaus, vain hän on esittänyt sen ihan " pitää jakaa" -ilmaisua käyttäen. Kun asia on ollut niin monta kertaa melkein asialistalla päätettäväksi, ehkä nyt presidentin tuella viimein saamme aikaan tilan, joka EDISTÄÄ NAISTEN TASA-ARVOA PAREMMIN KUIN MIKÄÄN.
Miten kukaan humanistiksi itseään sanova voi vaan kohautella olkapäitään sille, että lasten hankinnasta kustannukset tulevat vain toiselle osapuolelle, naiselle?
Lisäksi Niinistö kovisteli pätkätöiden lopettamista etenkin julkisella puolella, jossa työt vaan jatkuvat, mutta silti ei siihen oteta vakituista tekijää. Työn on vakituinen ja pysyvä, työntekijä ei. Lisäksi Niinistö on palauttanut ihmisarvon opiskelijoille, jotka tähän asti ovat olleet vaan rahanmenoa tarkoittavia laiskottelijoita. Pätkätyöläisenä naisena on minullakin todennäköisesti vielä koulunpenkkiä edessä, vaihtoehtona työttömyydelle tai vakituisen työpaikan saamiseksi.
Minusta näillä argumenteilla Niinistö on enemmän naisten asialla kuin Tarja.
Kyllä se on niin, että esimerkin voima on mahtava ja pikku hiljaa tilanne tasa-arvoissa paranee. Ei kuudessa vuodessa voi muutta ihmisten arvoja ja asenteita vielä kovin paljoa, vaikka onhan hän pystynyt siihen, jos te kerran olette sitä mieltä, että Suomessa vallitsee jo riittävän hyvä tasa-arvo.
ja todellakin saan tuntea nahoissani naiseuteni. Niin se vaan on ja todellakin siksi äänestän naista. Nainen presidenttinä on kuitenkin iso juttu asennetasolla, lapsienkin on hyvä nähdä että naiset voivat olla jopa presidenttejä! Mutta harmillisesti meissä naisissa on paljon sellaisia, jotka näkevät naiseuden pelkkänä v*ttuna olemisena niin kuin nuo aikaisemmat kirjoitukset osoittavat. Tuollaiset akat eivät ikinä äänestäisi naista korkeaan virkaan, se on varma :-(
valmiit syömään sanansa. Niinistökään ei voi meidän asioitamme muuttaa, sillä hänellä ei presidenttinäkään ole siihen yksinkertaisesti tarpeeksi valtaa.
hänen mielestään kaunis. Onko tämä sitten tasa-arvoa, että ulkonäkö vaikuttaa valintaan. HÄn kertoi sen minulle firman joulujuhlissa, joissa halusi tanssia minun kanssani koko ajan ja lääppiä minua. Hän sanoi, että jos hän ei olisi naimisissa, hän naisi minut.
valituksi. Sitten tosi paikan tullen kyllä naiseten jutut ovat toisarvoisia, believe me.
sen epäsuorasti myöhemmin. Kertoi kerran nähneensä minusta myös ihanaa unta. Tosi ihanaa :-( Naiset valtaan ja heti!!!!Miehet ovat suurin osa perseesta!
Mielestäni on käsittämätöntä, että niin ei ole tehty. Niinistö presidenttinä ei vaan voi päätöstä tehdä, olisi asiaa ajanut silloin kun hänellä oli valtaa.
ainakin, kun ovat juoneet viinaa. Kyllä heille kelpaa työkaverin pimpsa useimmille, jos vain nainen suostuu. Heille nainen on myös useimmiten jotain muuta kuin pelkkä työkaveri. Ei tietenkään kaikille.
hän on ollut ministerinä. Niin silloinkin olisi voinut vaikka mitä päätöksiä tehdä. Presidenttinä hänellä on vähemmän valtaa.
kun oli ministerinä. Silloinhan se olisi siihen pystynyt. Nyt lupailee vaikka mitä vain siksi että tulisi valituksi. Ja tämön palstan naiset äänestää riemusta kiljuen....
Eihän teidän tarvitse sukupuolen perusteella äänestää. Ap vain halusi tuoda yhden tärkeän seikan esiin, jota kannattaa myös jokaisen miettiä.
kyllä sekin on tärkeä.