Voitteko selittää ''kumpi ja kampi tappelivat kumpi voitti''
Kommentit (243)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:45"]
Kumpi ja kampi tappeli, kumpi voitti.
Veni, vidi, vici.
Carpe diem - tartu hetkeen. Miksi pitäisi tarttua hetkeen? Ei kenenkään tarvitsekaan.
Jos kysyy perusteluja sananlaskun olemassaololle, kannattaa mennä vaikka logopediaa tai filosofiaa lukemaan. Tuostahan kysymyksestä voi saada hyvän alun gradulle ja pääsee väittelemään siitä ihan valmistautuneen opponentin kanssa.
[/quote]
Niin minun pitikin mennä opiskelemaan filosofiaa mutta tajusin etten työllisty sillä mihinkään. Logopedia ei kiinnosta koska se liittyy liikaa ihmisiin. Kiitos vinkeistä kuitenkin. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:16"]Onko silloin aina provo jos sattuu pohtimaan jotain asiaa jota normaalisti pidetään itsestäänselvyytenä? Tajuatteko että asioilla voi olla monta puolta, ei kaikki ole niin musta-valkoista. Ei tarvitse syyttää että pilailen jos olette eri mieltä kanssani. Tajuan kyllä tuon että kirjainten koko vaikuttaa siihen onko joku sana nimi vai ei, mutta en ole vieläkään saanut peruskeluja sille vastaukselle, miksi se olisi kampi. Ap [/quote] No vittu olethan :D
[/quote]
On vain sanottu että kampi on nimi, mutta ei miksi se voitti. Kyllä minä nyt sen tajuan että tappelevilla hahmoilla on nimet. Ap
[/quote] No jos Kampi olisi voittanut, kyselisitkö miksi Kampi voitti. Minusta tästä tappelusta on saatavilla niin vähän tietoa, että on vaikea sen perusteella sanoa, miksi Kumpi voitti. Ei ole tietoa, tuliko loukkaantumisia, menikö poliisiasiaksi jne. Jos vaikka Kampi olisi kuollut, tarkempi tieto voi löytyä murhainfo sivuilta. Ap voisi kysellä sieltäkin, siellä on enemmän noita väkivalta-asiantuntijoita.
Mun a-a-aivoistani puuttuu palanen ja uu-uu se on Kumman näköinen...
Ap ja av tappeli. Av voitti. Perustelu: lue kaikki edelliset vastaukset.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:54"]
Ap ja av tappeli. Av voitti. Perustelu: lue kaikki edelliset vastaukset.
[/quote]
Itse asiassa olen osa av:ta, enkä voi näin ollen tapella itseni kanssa. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:31"] Kampi. Se on vahvempi ja ovelampi. [/quote] Munkin mielestä kampi mut täälläkin taas kaikki väittää että kumpi... Perustelkaa! Ap [/quote] Täh? Ootko sä kännissä
[/quote]
No en vaan mulla on tapana vaatia perusteluja jos joku väittää jotain. Ap
[/quote]
Olet huono trolli
Tää on kyllä ärsyttävin provo ikinä!
Ap, saamasi pitää: yksi teoreettinen perustelu Kumpin voittoon löytyy Laura Närhen "Siskoni" biisistä, jossa lauletaan Kumpi meistä äidin pieni lempilapsi on sekä Kumpi vanhemmille rakkain on. Eli koska Kumpi on vanhempien lellikki, hän voittaa tappelun jonka aiheuttamisesta vanhemmat syyttävät Kampia ja Kampi saa rangaistukseksi vuoden kotiarestin ja pleikkarin pelikiellon. Siitä lähtien Kampi on kirjoittanut av palstalle vaatien perusteluja tappelun voittajasta. Tässä yksi teoria.
Käy sääliksi ap:n (entisiä tai nykyisiä) opettajia ja opiskelukavereita, kun joutuu tuollaisen assi-apinan kanssa vääntämään kättä :D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:00"]
Ap, saamasi pitää: yksi teoreettinen perustelu Kumpin voittoon löytyy Laura Närhen "Siskoni" biisistä, jossa lauletaan Kumpi meistä äidin pieni lempilapsi on sekä Kumpi vanhemmille rakkain on. Eli koska Kumpi on vanhempien lellikki, hän voittaa tappelun jonka aiheuttamisesta vanhemmat syyttävät Kampia ja Kampi saa rangaistukseksi vuoden kotiarestin ja pleikkarin pelikiellon. Siitä lähtien Kampi on kirjoittanut av palstalle vaatien perusteluja tappelun voittajasta. Tässä yksi teoria.
[/quote]
Teoriasi on epäpätevä.
Kuten olen jo aiemmin todennut, tuki perusteluihin pitää löytyä itse arvoituksesta. Ei mistään ulkopuolisista materiaaleista. Yhtä hyvin voisin säveltää jonkin kampi-kappaleen ja käyttää sitä perusteluna. Ei mitään järkeä. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:02"]
Käy sääliksi ap:n (entisiä tai nykyisiä) opettajia ja opiskelukavereita, kun joutuu tuollaisen assi-apinan kanssa vääntämään kättä :D
[/quote]
Voi muruseni kun minä en ole aspergeria nähnytkään. Ottaako tosiaan noin koville kun ei itsellä riitä ymmärrys? Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:04"]
[/quote]
Teoriasi on epäpätevä.
Kuten olen jo aiemmin todennut, tuki perusteluihin pitää löytyä itse arvoituksesta. Ei mistään ulkopuolisista materiaaleista. Yhtä hyvin voisin säveltää jonkin kampi-kappaleen ja käyttää sitä perusteluna. Ei mitään järkeä. Ap
[/quote]Oletko ap pitkäänkin kamppaillut tämän ongelman kanssa? Onko muitakin ratkaisemattomia ongelmia mietinnässä?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:04"]
[/quote]
Teoriasi on epäpätevä.
[/quote]Oletko ap pitkäänkin kamppaillut tämän ongelman kanssa? Onko muitakin ratkaisemattomia ongelmia mietinnässä?
[/quote]
Olen pohtinut tätä niin kauan kuin muistan. Se selittääkin, miksi pärjään tässä kiistassa niin hyvin. Muitakin ratkaisemattomia pulmia on vaikka muille jakaa. Olen hyvin ajattelevainen ja filosofinen ihminen. Ap
Huhuu ap, vastaisitko? T.131 PS.Perustele!
Kumpi voitti, koska oli kummempi. Ei siinä sen kummempaa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:17"]
Kumpi voitti, koska oli kummempi. Ei siinä sen kummempaa.
[/quote]
Se taipuisi kumpimpi, eli teoria epäpätevä. Ap
Ap tapellut täällä itsensä kanssa pari tuntia? Jos ei, niin olette kaikki tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:30"]
Ap, todella älykkäät ihmiset osaavat itsekin perustella omia mielipiteitään, joten jos sen pohjalta aletaan arvioimaan sun älykkyyttä, niin et kauhean vahvoilla ole. Joten nyt on sulla suuri tilaisuus näyttää taitosi. Ap: miksi mielestäsi kampi voitti? PERUSTELE? ;)
[/quote]
Kuten olen jo aiemmin todennut, minulla on monia teorioita, joilla kaikilla pääsen kampiin. Voin esitellä näin alkuun yhden:
Kampi viittaa sanaan kammeta, mistä voimme päätellä, että kampi on kammennut itsensä ylös eli voittanut.
Saisinko nyt perusteluja kumpille?
Ap
[/quote]
Hah! :D Sun mielestä varmaan myös Voitto-nimiset ihmiset on ykkösiä joka lajissa, Urpot on tyhmiä kuin vasemman jalan saapas ja Rauha on lempeä kuin mikä!
Mutta ei, perustelusi ontuu pahan kerran. Ihmisen nimestä ei voi päätellä, millainen hän on taistelussa, vaikka ennen uskottiinkin nimen olevan enne. Sitä vastaan tosin sotii sananlasku "ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä"
Kumpi voittaa, koska minä tarinankertojana olen niin sanonut jo monta sivua sitten.
[/quote]
Siis mistä ihmeestä sinä olet keksinyt että ne edes ovat ihmisiä? Teet aivan omia tulkintoja kun minä taas perustelen väitteeni arvoituksesta löytyvien tietojen avulla. Ap
[/quote]
En mä sanonut niiden olevan ihmisiä! Kummastelin vain sun logiikkaasi, jonka mukaan nimestä voisi päätellä jotain ominaisuuksista. Käytin ihmisten nimiä esimerkkinä, koska ne tulivat ekana mieleen.