Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

akateemiset ja varsinkin ne jotka kuvittelevat,että ovat niin fiksuja...

Vierailija
27.01.2006 |

luuletteko olevanne parempia ihmisiä,kun ootte akateemisiä.....

kyllä se tutkinto on aivan perustason kamaa.juuri vertasin graduja esim.amk:n lopputöihin ja eipä juuri eroja ollut(täytyy myöntää,että itsekin hämmästyin)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarit osaavat käyttää vain lihaksiaan, vähän kuin jotkut kuormahärät ennenvanhaan. Eivät ne kelpaa muuhun kuin tekemään triviaaleja rutiinitöitä joissa ei tarvitse ajatella - ne kun eivät sitä hommaa hallitse ollenkaan. Onneksi en tunne yhtään duunaria! Hävettäisi itseäkin jos sellaisen onnettoman, puoliksi apinan kanssa joutuisi olemaan jatkuvasti tekemisissä.

Vai olenkohan vain ironinen?

Vierailija
22/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen akateeminen, maisteri, ja töissä amk:ssa opettajana, mm. opiskelijoiden lopputöiden kanssa, ja voin kertoa että sekä odotukset että töiden lopullinen taso ovat aivan erilaiset kuin graduilla. Selkeä ero sekä työn laajuudessa että tutkimuksellisessa otteessa.

Kumpaakaan halveksimatta, ei siinä ole kyse fiksuudesta tms vaan ihan erilaisista tutkintorakenteista ja toisaalta, kyllähän amk:n käynyt (esim.tradenomi, medianomi jne) työllistyy erilaisiin tehtäviin kuin vaikkapa ekonomi tai maisteri. Ja sehän on tarkoituksenmukaistakin.

Ei akateemisuus takaa älyä, mutta usein älykäs ja ajattelusta kiinnostunut ihminen hakeutuu yliopistoon, koska siellä opiskellaan ajattelua ja kannustetaan ajattelun syventämiseen.

Sen sijaan käytännöllisestä tekemisestä kiinnostunut ihminen hakeutuu amk-tyyppiseen koulutukseen, koska sellainen kiinnostaa.

ihmiset ovat erilaisia ja kaikkia meitä tarvitaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. eräs, joka oikeasti tekee väikkäriä.

Vierailija:

haasteellisena. siksi ärsyttää opiskelukaverit, ketkä luulevat tietävänsä maailmasta kaiken kun ovat valmistuneet.nyt väikkäriä tekemään josko se toisi jo enemmän haastetta.....

t.ap

Vierailija
24/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit ilmaisua te, eli et siis laskenut itseäsi joukkoon mukaan?

Vierailija
25/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin montaa sorttia nääs. T. Lähihoitaja jonka ei tarvii ajatella mitä lääkkeitä akateemisille syöttää

Vierailija
26/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisesti koulutetut ovat jopa niin fiksuja että makselevat opintolainaansa vielä kolmekymppisenäkin samalla kun itkevät lapsettomuusklinikoilla, kun taas minä opistotason ihminen olen asuntolainani jo silloin maksanut, muksut koulussa, työpaikka ja palkka (nyt 3000 eur/kk) nousussa.

Vierailija
27/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt menenkin ammattikorkeeseen,siellä on paljon haasteellisempaa.te olette sitten niin huvittavia noiden tutkintojenne kanssa.

t:ap

Vierailija
28/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK=ammattikorkeakoulu=korkeakoulu

Sehän lukee jo lakikirjoissakin.

Kun porukka väittää että AMK=ammattikoulu tms. on sama kuin väittäisivät että hauki ei ole kala...

Olen opiskellut sekä ammattikorkeakoulussa (käsittääkseni yksi maamme parhaista) että yliopistolla (Hki), enkä suurta eroa koulutuksen tasossa huomannut. Yliopistossa ja AMK:ssa oli joillain kursseilla prikulleen samoja kurssikirjoja käytössä eikä opetuksen tasossakaan ollut juuri eroa. Yliopistolla opinnot olivat aavistuksen teoreettisimpia ja AMK:ssa opin teorian lisäksi myös hyviä käytännön taitoja, jotka ovat olleet kultaakin kalliimpia.

Molempi parempi, sanoisin.

Vierailija
29/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse akateeminen ja olen takavuosina toiminut opettajana amk:ssa. Katson siis olevani kykeneva vastaamaan kysymykseen:

Olin hammastynyt, miten alhainen amk:n oppilastaso oli... suurimmalla osalla joukosta ei ollut kykya analyyttiseen tai reflektoivaan ajatteluun, ja taman taidon opettaminen tuntui perin raskaalta.

Mutta sitten joukossa oli sellaisia helmia, etta he olisivat pesseet yliopisto-opiskelijan mennen tullen. Vain harva yltaa sille tasolle.

Vierailija
30/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt sekä AMK:n että yliopiston ja kyllä niiden lopputöillä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Voit ap. itse päätellä, kumpaa työtä pidän vaativampana.

Vierailija
31/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v. akateeminen, raskaaksi tulin kerta laakista, avomieheni akateeminen myös. olen naisvaltaisella alalla ja tienaan vähemmän kun keskimääräinen suomalainen. olen ystäväpiirini ainoa akateeminen. opiskelin sitä mikä kiinnosti ja ainoa vaihtoehto oli mennä yliopistoon. sori nyt kauheasti! joo ja on opintolainaa.

Vierailija
32/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole " akateemisiä" vaan " akateemisia" - ainakin se sivistys näkyy kielitaidossa... jopa äidinkielessä!

Vierailija
33/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...etää amiksista tehtiin " korkeakouluja" ja nyt itketään kun ei pidetä akateemisena....

Vierailija
34/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas. Leuhkit 3000 euron kuukausipalkalla. Oletko ottanut huomioon, että ne (=me) akateemiset, jotka vielä makselemme opintolainojamme kolmekymppisinäkin, saamme myöskin vähän toisenlaista palkkaa kuin sinä...? Itselläni on kuukausipalkka reilu 7000 euroa, joten eipä siinä tunnu yksi opintolainen takaisinmaksu niin hirveästi, että sitä surkutella pitäisi.

Vierailija:

Akateemisesti koulutetut ovat jopa niin fiksuja että makselevat opintolainaansa vielä kolmekymppisenäkin samalla kun itkevät lapsettomuusklinikoilla, kun taas minä opistotason ihminen olen asuntolainani jo silloin maksanut, muksut koulussa, työpaikka ja palkka (nyt 3000 eur/kk) nousussa.

Vierailija
35/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa minä akateeminen tiedän tämän.

Vierailija
36/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan jatkuvasti törmään siihen, että vähän koulutetut mollaavat akateemisia ihmisiksi jotka eivät ymmärrä mitään käytännön asioista. Vähän koulutetuille on valtavan suuri merkitys koulutuksella, he lyövtä omahyväisen leiman otsaan heti jos toinen on akateeminen. Pääasiassa on niin, että mitä parempi koulutus ja asema, sen vähemmän ihminen korostaa itseään. Vähän koulutetulla on valitettavan usein suuri tarve todistella fiksuuttaan ja pätevyyttään ja jokainen tilaisuus, jossa voi olla etevämpi kuin akateeminen, käytetään hyväksi.

En ymmärrä ilmiötä.

Vierailija
37/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen älykäs usealla eri mittarillakin mitattuna (mm. tunneäly, sosiaalinen äly, kielellinen lahjakkuus ja loogis-matemaattinen päättelykyky). Fiksuuteni ei kuitenkaan johdu akateemisuudestani vaan akateemisuuteni johtuu fiksuudestani. Fiksuja on varmasti kaikilla koulutustasoilla, varsinkin jos tarkastellaan älykkyyden eri osa-alueita. Ja päinvastoin: tyhmiä on kaikissa ryhmissä. Kokemus on osoittanut, että vähemmän koulutetut saattavat olla yleissivistykseltään aivan samassa tasossa akateemisten kanssa, he saaattavat olla jopa monipuolisemmin erilaisista elämän ja kulttuurin ilmiöistä kiinnostuneita. Ap tosin avauksessaan osoitti, että joskus alempi koulutus on myös merkki alhaisemmasta äo:sta. Kapeakatseisuus on tyhmyyttä.

Vierailija
38/38 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap ja ettekö te äkäteemiset tajua,että tänne voi kirjoittaa ihan mitä mieleen juolahtaa ja se ei välttämättä kerro älykkyydestä tai koulutuksesta mitään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!