akateemiset ja varsinkin ne jotka kuvittelevat,että ovat niin fiksuja...
luuletteko olevanne parempia ihmisiä,kun ootte akateemisiä.....
kyllä se tutkinto on aivan perustason kamaa.juuri vertasin graduja esim.amk:n lopputöihin ja eipä juuri eroja ollut(täytyy myöntää,että itsekin hämmästyin)
Kommentit (38)
Vierailija:
luuletteko olevanne parempia ihmisiä,kun ootte akateemisiä.....
kyllä se tutkinto on aivan perustason kamaa.juuri vertasin graduja esim.amk:n lopputöihin ja eipä juuri eroja ollut(täytyy myöntää,että itsekin hämmästyin)
Minä en pidä meteliä tutkinnostani, mutta tuntuu, että se on kova sana niille, jotka eivät ole opiskelleet. Esim. töissä kyllä alemman koulutuksen saaneet usein piruilevat tyyliin " pitäishän sun tietää, kun oot kerran kouluja käynyt" . Musta on typerää ja tyylitöntä. Suomessa kaikilla on halutessaan mahdollisuus opiskella. Jos taas ei halua/viitsi, niin miksi sitten häiriintyä siitä, jos joku muu viitsii.
suurempia henkisiä ja älyllisiä lahjoja. Toki osviittaahan se antaa...
Kun kerran kysyit, niin pitäähän sitä vastata.
Ehkäpä se pieni, mutta ah niin merkittävä ero löytyy tuosta.
Vierailija:
Minä en pidä meteliä tutkinnostani, mutta tuntuu, että se on kova sana niille, jotka eivät ole opiskelleet. Esim. töissä kyllä alemman koulutuksen saaneet usein piruilevat tyyliin " pitäishän sun tietää, kun oot kerran kouluja käynyt" . Musta on typerää ja tyylitöntä. Suomessa kaikilla on halutessaan mahdollisuus opiskella. Jos taas ei halua/viitsi, niin miksi sitten häiriintyä siitä, jos joku muu viitsii.
T. ammattikuolun käynyt.
AMK on entinen ammattikoulu............pikkuisen eri asia kuin yliopisto
Mutta noi lopputyöt, hmmm... riippuu tosi paljon alasta. Ainakin siskoni AMK-lopputyön ja hänen gradunsa vaatimukset eroavat toisistaan kuin yö ja päivä hänen omien sanojensa mukaan ja kyllä se minustakin siltä vaikuttaa, aikamoinen tasoero.
Rehellisyys on hieno asia! Nyt sinun tarvitsee enää vain sopeutua elämään katkeruutesi kanssa.
on kykenevä viemään opiskeluprojektinsa loppuun ja pärjännyt pääsykokeissa. molempiin tarvitaan sekä älyä että päättäväisyyttä, muttei mitenkään määrättömästi.
parempaa ihmistä ei tutkinto tai äly lenestäkään tee, suorittavan portaan työ on yhtä arvokasta, kunhan jokainen kantaa kortensa kekoon. älykkäämmät vain viihtyvät erilaisissa hommissa kuin sellaiset, joilla ei teoreettista älyä niin kamalasti ole. se ei tarkoita, etteikö vähemmälläkin älyllä ja koulutustasolla voisi olla ihan yhtä hyvä ihminen.
T.akateeminen
Pikkuisen on eroa oletko käynyt ammattikoulun vai yliopiston.
Ap taitaa olla aika tyhmä jos ei eroa tajua
Toisin kuin joillekin vähemmän koulutetuille tuntuu olevan.
Tai oikeastaan tiedän olevani fiksu. Mistä tämä fiksuus sitten ilmenee?
No, olen osannut valita itseäni kiinnostavan alan. Olen selvinnyt kiitettävillä papereilla yliopistosta. Olen saanut vakituisen viran. Osaan hankkia ja soveltaa tietoa.
Minun ei tarvitse kysellä av-palstalla lapsilisän tai veronpalautuksen maksupäivää, osaan etsiä ne ihan itse Kelan ja Verhohallinnon nettisivuilta.
Minun ei tarvitse kysellä, onko normaalia jos mies juo joka ilta.
Minun lapseni ei ole joka viikonloppu mummolla yökylässä.
Minun ei tarvitse miettiä, että onko pahempi haitta sikiölle se, että tupakoiko äiti vai lopettaako ja kärsii stressistä.
Minä osaan käyttää välimerkkejä ja isoja alkukirjaimia.
Tässäpä näitä esimerkkejä.
kyllä siellä ammattikorkean lopputöissäkin vaaditaan kieliopillisesti " siistiä" tekstiä jos meinaa hyvän arvosanan saada. ja jos sanotaan että akateemisessa lopputyössä on aina kaikki kohdallaan niin silloinhan siellä kaikki saisivat saman arvosanan. joten eiköhän niissäkin töissä löydy eroja ihan yhtä lailla kuin ammattikorkeankin töissä. ja tämän palstan teksteihin on ihan turha väkertää isoja alkukirjaimia ja nipottaa sanojen taivutuksesta. kyseessä on vapaamuotoinen teksti, kuten tavallisissa sähköposteissa ja tekstiviesteissä yleensäkin on. en tässä siis tarkoita virallisia työsähköposteja jotka saattavat monesti olla viralliseen kirjemuotoon kirjoitettuja.
Vierailija:
kyllä siellä ammattikorkean lopputöissäkin vaaditaan kieliopillisesti " siistiä" tekstiä jos meinaa hyvän arvosanan saada. ja jos sanotaan että akateemisessa lopputyössä on aina kaikki kohdallaan niin silloinhan siellä kaikki saisivat saman arvosanan. joten eiköhän niissäkin töissä löydy eroja ihan yhtä lailla kuin ammattikorkeankin töissä. ja tämän palstan teksteihin on ihan turha väkertää isoja alkukirjaimia ja nipottaa sanojen taivutuksesta. kyseessä on vapaamuotoinen teksti, kuten tavallisissa sähköposteissa ja tekstiviesteissä yleensäkin on. en tässä siis tarkoita virallisia työsähköposteja jotka saattavat monesti olla viralliseen kirjemuotoon kirjoitettuja.
itse kouluttautua!
tehkää hyvät ihmiset elämämässänne sellaisia päätöksiä, että ei tartte katkeroitua myöhemmin. Suomessa on kaikilla mahdollisuus opiskella. Vaikeuttaahan se toki jo pukkaa 3 muksua alle 2-kymppisenä.. mutta ei ne muksutkaan sitä estä.
mars opiskelemaan sieltä, jos tunnette että teistä tulis jotenkin parempia sen myötä! ovi on auki!
minusta ainakaan hienompaa ihmistä tee. Sen avulla olen kyllä saanut itselleni sellaisen työn, joka kiinnostaa ihan oikeasti.
Jos tapaat minut työn ulkopuolella esim jumpassa, en usko, että tuo akateemisuus minusta mitenkään ulospäin säteilee.
Ja vaikka viihdynkin akateemisella urallani ja työssäni, voisin silti kuvitella viihtyväni myös esim huonekalujen verhoilijana tai jossain muussa kädentaitoja vaativassa ammatissa - jos vain olisin hieman kätevämpi käsistäni...
haasteellisena. siksi ärsyttää opiskelukaverit, ketkä luulevat tietävänsä maailmasta kaiken kun ovat valmistuneet.nyt väikkäriä tekemään josko se toisi jo enemmän haastetta.....
t.ap
" Faktoja" :
- kaikki kaupunkilaiset asuvat kerrostaloissa
- kaikki kaupunkilaiset ovat huonoja autoilijoita, ja aiheuttavat eniten kolareita
- kaikki kaupunkilaiset luulevat, että kehäkolmosen ulkopuolella ei ole muuta elämää kuin lehmät ja lampaat
- kaikki kaupunkilaiset luulevat, että jo Oulu on Lappia ja siellä siis on poroja
Tällaisia " faktoja" teistä kaupunkilaisista =D. Mitäs keksitte meistä maalaisista? Ja maalaiset lisää kaupunkilaisfaktoja kehiin, kiitos! =)