Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon teidän mielestänne miehen on kohtuullista hoitaa lasta työpäivän jälkeen?

Vierailija
01.02.2006 |

Miten teillä, jotka olette hoitovapaalla tai ä-lomalla, paljonko miehenne hoitavat lasta/lapsia työpäivän jälkeen? Hoidatteko ns. puoliksi vai jääkö miehelle koko vastuu?

Me hoidamme yleensä puoliksi, mies iltaisin monesti hiukan enemmän (antaa ruokaa jne.). Olen viimeisilläni raskaana ja väsynyt. Mieheni tekee rankan työpäivän ja sen vuoksi tunnen joskus huonoa omatuntoa vetäytyessäni omiin oloihin illalla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isille lastenhoito on mieluisaa ja vapaaehtoista puuhaa. Meillä ei jaotella kuinka paljon pitäisi kenenkin tehdä ja mitä. Esikoiset (tuplat) on 3,5kk. Siitä pidän huolen, että isi saa tarpeeksi lepoa, tuo kuitenkin leivän perheelle.

Vierailija
2/6 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee itse kysymykseesi, niin lapsia ja kotia hoidetaan tietysti puoliksi työajan ulkopuolella. Eihän se kotona oleva puoliso (on se sitten äiti tai isä) ole 24 h työssä, vaan hoitaa lasta silloin, kun siippa on töissä. Muun ajan koti ja lapsi/lapset kuuluvat yhtä lailla molempien velvollisuuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta on kummallista ja surullista, että täällä usein kysellään tämän tyyppisiä " kuinka kotityöt tai lastenhoito teillä jaetaan" -kysymyksiä. Meillä ei kinata tai syyllistetä kumpaakaan vanhempaa hoitamisesta tai hoitamatta jättämisestä. Mies tekee paljon, ja yleensä patistamattakin. Tosin en itsekään lepää laakereillani, kun vilkkaasta lapsesta riittää touhua molemmille! Eivät ne miehet nyt niin rasittuneita voi olla työpäivän jälkeen... Unohtakaa äitienne anatamat maisen mallit (kärsi kärsi niin kirkkaimman kruunun saat). Ja levätkää ja harrastakaa itsekin - jos jaksatte.

Vierailija
4/6 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä hän tasan tarkkaan tietää miten raskas päivä mulla on voinut kaksosten kanssa olla. Hän kyllä haluaakin olla lasten kanssa, eikä ole sitä tyyppiä että jatkuvasti keksisi muuta menoa.

Toki hänelläkin on jotain harrastuksia, mutta mun mielestä kun on pieniä lapsia niin niitä pitää yrittää hoitaa suurinpiirtein tasapuolisesti. Että se, joka on ollut lasten kanssa koko päivän saa sitten tehdä illalla välillä jotain muuta. Ei se tarkoita sitä, että olen aina ovesta ulos menossa kun hän tulee takas.

Vierailija
5/6 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten kotona odottaa lämmin ruoka valmiina, kun tulen tai sitten olemme jo aikaisemmin päättäneet, että menemme ulos syömään. Yhdessä korjaamme astiat, isommat lapset vievät lautasensa itse pois ja sitten toinen vanhemmista ottaa pienimmän lapsen pesulle ja toinen siivoaa täyssotkun ;) jonka pienin on itse syödessään aiheuttanut.

Ilta menee joko yhdessä ulkoillen, pelaillen, siivouspäivänä siivoillen tai vaan lepäillen.. Iltapesun, sadun ym hoitaa pääsääntöisesti kotona oleva isä mutta jos hänellä on hermot kireällä (joskus on..) niin sitten minä.

Vierailija
6/6 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat hoidetaan tasapuolisesti. Tosin mies kyllä iltaisin hoitaa enemmän, että minäkin saan vähän levähtää, kun olen lasten kans koko päivän. Ihan omasta tahdostaan mieheni on lasten kans ja mieluisa tehtävä näyttää olevan =D. Minua hän kannustaa ulkoilemaan ja hoitamaan kuntoa, kun hän hoitaa lapsia ja tekee samalla myös kotitöitä. Kotitöitä meillä tekee se joka kerkeää. Siivous hoidetaan yhdessä =D.