Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♦♦KESÄKUUNKERTTUJEN PE-SU PINO♦♦

27.01.2006 |

huomenta...

nyt on ajatukset vielä niin hukassa,että avaan vaan tämän aloituksen ja tulen himppusen myöhemmin katsomaan kuulumisianne

krisse, Alli/u 19+6 (huomenna puolväli JEE) :)

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sitä kotona " vaan" onkin pojan kanssa (tyttö koulussa) niin kyllä sen vkonlopun erottaa ja odottaa, kun mies sitte kotosalla =)))

Ekaa kertaa heräsin aamuyöllä siihen että joku minua elohiirimäisesti potkutteli mahassa. Oli se vaan sydäntä lämmittävä tunne, taas kerran ♥

Enää 3 yötä ultraan -> ma-aamuna. Voi että, kuin joulu olisi tulossa ;DDD

Mutta pidemmittä löpinöittä, oikein ihanaa vkonloppua kaikille!!!!!!

Marieela ja Paapero 18+5

Vierailija
2/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt heräs...eli ensin aamuhommat pois alta ja sitten vasta pääsen tänne rustailemaan...

oli muuten hyvä se eilinen LOST :D

vähän yllätyksellinen siihen nähden mitä odotin siltä!

krisse taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on alkanu heräämään 7.30 ja ite ei vielä oo samaan tahtiin päässy...

Eilen käytiin rakenneultrassa. Oli iiiiiiihanaaaa katella ja joku " tärkeempi" mies oli testaamassa koneelle uusia asetuksia(?) ja kestiki reilun puol tuntia ku kokeili aina eri tavalla. Ei pistetty hanttiin... Sovittiin ettei kysytä kumpi tulossa ja ku ovesta ulos päästiin, kumpiki sano -poika! Tosin eri asioista pääteltynä... Mä olin näkeväni samanlaiset " vehkeet" ku esikoisella ja miehen mielestä oli ultraaja sanonu " onpas herralla sirot sääret..." Multa meni puheet suurimmaks osaks korvasta sisään -toisesta ulos....

Muuten ei sit niin hauskaa, pojalla jatkuu yhä ripuli... Mummulla ollu tekemistä lapsenlikkana ollessa. Matkaahan siis meiltä Oys:in vaan 150km...

Ja liitoskivut jatkuu yhä järettöminä...Ja iskias yrittää jättää sängyn pohjalle...

Mut aamupalalle ja kauppaan, mies iltavuoroon menossa nii tehokas aamu!

Suhmura ja Napura 21+1 ja poika 12/03

Vierailija
4/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut aika alavireinen alkuviikon, tai no tiistain ja keskiviikon (ei mitään syytä). Eilen aamulla sit yritin ottaa vahinkoa takas ja lukea väliin jääneitä pinoja ja en tietty päässy tiistaita pitemmälle ku melkeen olin jo myöhässä töistä. Nyt oon yrittänyt lyhentää lääkärin käskystä työpäivää ja oon sit aloittanut vast 11.00. Mut eilen olin sit liikkees yhdeksään ku venähti vähän erään punapään blondaus, et ei sit juuri tuo päivä sit lyhentynyt... =)

Sitte yks juttu mikä tapahtu ja aattelin et täytyy kysästä teiltä tällä: Eli keskiviikkona töissä odottelin siin asiakasta ku totesin et ois vähä pissahätä mut leikkaan ensin sen miehen hiukset ja käyn vast sit vessas. Noh kaikki ok, mut yhtäkkiä ku mahassa tuntu sillee hassulta, vaikee kuvailla, mut ihanko menis sillee ilmakuplia paljo siel nii se pissahätä tuntu aivan järjettömältä, siis jos ois pidätys vaikeuksii se olis housuissa! Ja sit se myös helpotti kuitenkin hetken päästä. Eli VOISKO tää olla vauvan liikkumista virtsarakon päällä?

Nyt täytyy taas ruveta laittaa ittee ihmisen näköseks et viittii töihin lähtee mut tuun moikkaa teit taas illalla. Vaiks eikös kertut oo aina viikonlopun tullen ollut aika hiljasta porukkaa? =)

Odottavaparturi ja Mutteri 18 tasan

Vierailija
5/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tervetuloa kaikille uusille kerttusille. On tainnut moni uusi rohjeta kirjoittelemaan.

Tänään se sitten vihdoin on... Rakenneultra. Näyttää siltä että mieskin kaikesta huolimatta pääsee mukaan. Mennään sitten ihmettelemään löytyykö neiti siveä jalat ristissä vai herra hövelö jalat ristissä:-) Mies ei halua tietää kumpi on tulossa.

Eilen oli ihan hirvee juoksuilta töissä. Siis kirjaimellisesti joutui juoksemaan. Arvatkaa supistiko sitten joka käänteessä. Au au aua... Vielä ois kaks yö vuoroa tässä tulossa. Täytyy kyl alkaa tota pomoa pommittamaan päivätyöstä. Tai sit saikkua tai jotain...

Massussa kaveri oli ilmeisen ihmeissään illalla äitin touhuista, kun intoutui potkimaan oikein tosissaan. Juoksukiikku toimii.

Palailen ehkä illemmalla tai huomenissa kuulumisia.

Lytte ja Masukki 19+6

Vierailija
6/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottavaparturi:

Sitte yks juttu mikä tapahtu ja aattelin et täytyy kysästä teiltä tällä: Eli keskiviikkona töissä odottelin siin asiakasta ku totesin et ois vähä pissahätä mut leikkaan ensin sen miehen hiukset ja käyn vast sit vessas. Noh kaikki ok, mut yhtäkkiä ku mahassa tuntu sillee hassulta, vaikee kuvailla, mut ihanko menis sillee ilmakuplia paljo siel nii se pissahätä tuntu aivan järjettömältä, siis jos ois pidätys vaikeuksii se olis housuissa! Ja sit se myös helpotti kuitenkin hetken päästä. Eli VOISKO tää olla vauvan liikkumista virtsarakon päällä?

[color=blue]juu vaavi siellä ilmeisesti punkenut itseään niin että pissähätä tuntunut kovemmalta :D

tuon takia sitten masuasukin kasvettua isommaksi saattaa välillä lorahdella vahingossa housuun muutamat tipat jos vauva onnistuu sopivaan paikkaan puskemaan/potkaisemaan :)

mulla on jo nyt hirmu vaikeuksia jos tulee aivastus. joudun ihan tosissani lujaa keskittymään pidättämiseen samalla hetkellä ja siltikin saattaa tulla jotain...taitaa olla huonossa kunnossa nuo mun supistaja lihakset :/

kaunis ilma ulkona :) aurinko paistaa!!

taidetaan lähtee tästä ulos,morjenttes!

krisse,janina11/02, mimosa08/04 ja Alli/u rv19+6

Vierailija
7/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaduin eilen ekan kerran joogaan joulun (siis supistusten alun) jälkeen. enpä taida toista kertaa uskaltautua. illalla tuli ihan tosi kipeitä supistuksia, mieskin ihan säikähti, näytin vissiin tuskaiselta. no, tulipahan kokeiltua kuitenkin. ja sain sieltä vinkkejä uusiin liikeisiin, että voi kotona hissuksiin tehdä.

tiistaina on sit lääkäri ja ultra. odotan sitä lääkärintarkastusta yhtä paljon kuin pienen näkemistäkin. huolettaa taas kohdunsuun tilanne, vaikka viimeksi ei supistukset olleet saaneet tuhoa aikaan. nyt on vaan tuntunut, että vauva on kohdunsuun päällä painanut ja heilunut, se saattaa vaikuttaa myös siihen aukeamiseen. siis jos supistaa. toivotaan että ei ole vaikkutanut.

tänään on meikäläisellä puoliväli! vaikka eipä näillä viikoilla paljon juhlita kipeiden supistuskohtausten (kuten mies sanoo) tullessa. silti, jee! tuntuu että viikkoja olisi yhtäkkiä tullut hirveesti lisää, kun siirtyy uudelle kymmenelle.

eilen kävin lukemassa helmikuisten pinoa. tuli ihan mieleen omat fiilikset edellisestä loppuraskaudesta. ja ajattelin, että menispä aika äkkiä, että olis taas itsekin pian siellä... vaikka ei se loppurakaus niin ihanaa aina olekaan, niin silloin kuitenkin tietää, että ihan kohta näkee oman pikkuisensa livenä! oispa kohta jo kesä...

mukavaa viikonloppua kerttuleille!

gabriela tasan 20!

Vierailija
8/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kerttuset.

Olikin kiireinen viikko, enkä ehtinyt kuin käydä lukemassa juttujanne. Kiitos vastauksistanne maanatain supistus-kysymyksiini. Sittenhän ne alkoivat maanantaina supistukset minullakin. Tosin ehkäpä vain tunnistin ne sitten silloin ensimmäisen kerran kun niin hyvin niitä olitte kuvailleet : ) Ehkäpä syynä oli kuitenkin aivan kauhu-päivä maanantain töissä ensin 8 tuntia hullunmyllyä ja hätätilanteita ja sitten kakkostyötä vielä perään.

Toissayönä supistuksia oli oikein urakalla enkä saanut nukuttua neljän jälkeen kun kävin yöllä vessassa. Kyse oli lähinnä siitä, että odotin vain, että milloin se masu oikein rentoutuu.

Gabrilan teksti oli kuin suoraan omaani. Tänään on puoliväli! Jippii!

Ja ensi viikon lääkäriä odotan, että saisin varmuuden siitä, että kohdunkaula yms ovat siinä kunnossa, että normaalisti voi elellä, töitä tehdä ja jumpata. Huomenna ajattelin mennä kokeilemaan äitiysjoogaa. Katsotaan mitä siitä saisi irti. Jollen siitä pidä ajattelin, että hatha-jooga voisi sitten olla toinen vaihtoehto. Etsiskelen itselleni siis jotakin lempeää hemmottelulajia aerobickien oheen.

Pupunen masussa potkii, mutta nyt jo selvästi oman rytminsä mukaan. Aamulla nukutaan. Mies totesikin, että jos äitiinsä tulee, nukkuu sitkeästi aamut. I wish..! : )

Minullakin on nyt ollut sellaisia tuntemuksia, että potkii tuolla jossakin sisällä näiden tuntuvien ja näkyvien muksautusten lisäksi. Välillä nappaa aavistuksen verran jostakin tuolta alhaalta.

Suhmuralle onnea ultrasta ja pojasta (?) :-D

Lytelle onnea rakenneultraan.

Täytyypä kysäistä teiltä muilta samoissa menijöiltä. Kun tuntuu, että valkovuotoa on ihan järjettömästi¿ Normaalisti minulla ei sitä kovin ole. Ja tämäkin on ilmeisesti ihan ok, ei mitään hiivaa tms, mutta paljon. Lieneekö teillä muillakin?

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kerttusille

Aapeli ja papu 20+0 (ja ylpeä siitä)

Vierailija
9/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää väsyttää väsyttää. saakohan noita rauta pillereitä apteekista ilman reseptiä, ja saako niitä syödä ilman lääkärin määräystä. 2 viikkoa ollu puhti poissa ja ajattelin johtuisko hemog.?

Neuvola on kyllä ens viikolla että toisaalta voin odottaa sinne saakka.

sitten oisin kysyny, että olenko ainoa jolla selkä tai lonkka säryt alkavat vasta illalla pitkäkseen laitettua? ominavuin esim, kyljenkääntäminen ei onnistu kun painaa johonkin hermoo. Sellällään nukkuminen on kanssa mahdotonta. päivisin töissä ei mitään.

...ja vielä...

onko kukaan käynyt fysioterapeuttien pitämässä synnytysvalmennuksessa? onko niistä oikeasti hyötyä vai voiko jättää väliin?

aurinkoista päivää kaikille pömppämahoille.

Vierailija
10/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeli_77:

Täytyypä kysäistä teiltä muilta samoissa menijöiltä. Kun tuntuu, että valkovuotoa on ihan järjettömästi¿ Normaalisti minulla ei sitä kovin ole. Ja tämäkin on ilmeisesti ihan ok, ei mitään hiivaa tms, mutta paljon. Lieneekö teillä muillakin?

[color=blue]

mulla ei kans oo " normaalissa tilassa" mun mielestä ollenkaan valkovuotoa...

ja nyt on vaikka koko kylälle jakaa :// ja on vielä tosi kökköistä ja venyvää *yöks*

eli mulla ainaskin on ihan joka päiväinen riesa, ällötys .(

ekassa raskaudessa loppua kohden " koostumus" jotenkin muuttui ja meni ihan veteläksi/nestemäiseksi ja sitä tuli välillä niin paljon että kävin ihan tarkistuksessa kun luulin että se oli lapsivettä.

no,nyt jatkamaan siivousta :)

krisse

Vierailija
11/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hyvät perjantait :).

Pinossa pitkästä aikaa, on taas jotenkin aika karannut käsistä. Meillä oli rakenneultra viikko sitten ja kaikki on hienosti! Mua rupes äsken hymyilyttämään Odottavanparturin kertomus kun pissahätä tuntui yhtäkkiä ihan järjettömältä, kun ite sain nähdä tämmösen tapahtuman ultrassa.

Saavuttiin Kättärille vähän myöhässä, koska viikko sitten kelit oli mitä oli - enkä sitten kiireeltäni ehtinyt vessaan. Hätä ei ollut kova, mutta olisi halunnut käydä varmuuden vuoksi :). Noin puolivälissä ultraamista masukaveri alkoi liikkua tiuhaan tahtiin eessuntaas ja mua alko pissattaan ihan hirveesti. Kätilö vain tuumas, että tämä musta kohta, mihin pikkusen pää takoo kokoajan on sun virtsarakkosi... ja sitten kun alkoi naurattaa, niin olipa pidätteleminen. Nooh, pieni esitteli muutenkin parhaat puolensa, mm. näytti hitaasti kieltä suoraan " kameraan" :D

Mutta tosi ihana fiilis tuli, kun sai tietää ja näki ihan itsekin, että kaikki siellä on ok. Sukupuoli jäi salaisuudeksi, itse en saanut selvää ja mies " unohti katsoa" ;)

Pitikin kysymäni, että miten te joilla on jo lapsia - jos ette ole tienneet sukupuolta etukäteen, niin ovatko arvelut ja äidinvaisto pitäneet paikkansa? Tosin mulla kyllä nuo aavistelut vaihtelevat, unissakin vauva on vuorotellen molempia. Aika jännää, että sukupuolen tietää vasta kesäkuussa (siis jos maltan pysyä housuissani, enkä mene yksityiselle :)

Puolivälissä siis ollaan ja mahassa on jo aikamoinen ninja. Liikeet ovat tuntuneet jo reilut kaksi viikkoa ja jo viikon ihan mahan päällekin. Kiva näin, koska eikös ekaa odottavilla saata mennä yli 20 viikon ennenkuin tuntuu mitään? Tämä myörinä mahassa rauhoittaa kummasti.

Viikonloppua, josta näyttäisi ainakin pääkaupungissa tulevan aurinkoinen :D

Anna, tasan 20

Vierailija
12/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa minäkin ryhdistäytyä ja vähän kertoa tuntemuksia, kun 7.6.06. jutteli iltavaivoista.

Minä olen huomannut jonkinlaista " masun väsymistä" iltaa kohti. Päivä töissä istuessa menee yleensä ihan mukavasti, mutta sitten illalla kun touhuilee kotihommia ja muuta, alkaa alavatsalla olla sellaista paineen tunnetta. Selvästi huomaa, että mitä enemmän on touhunnut (esim. siivonnut tai juossut kaupungilla), sitä kovemmalta paine illalla tuntuu. Mikään muutaman minuutin lepotauko ei oikein tunnu auttavan, vaan kyllä se vaiva menee ohi kunnolla vasta yön aikana. Ei siis mitään varsinaisia supistuksia, vaan kai ihan sellaista rasituksesta johtuvaa mitä lie. Esikoisesta en moista muista (paitsi liikuntaa harrastaessa mahan kovettuminen). No, ensi viikolla on lääkärintarkastus (ja rakenneultra, jee), joten täytyy kysyä siellä.

T. Katalin rv jo 21 tasan!

Vierailija
13/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on edelleen flunssassa, ei onneksi enää kovin pahassa. Meinaa vähän verottaa voimia...

Mulla piti paikkansa oma arvaukseni esikoisen sukupuolesta. Mä olin jopa niin varma, että ostelin pojan vaatteita ja sanoinkin, et kyllä tippuu leuka lattiaan synnytyshuoneessa, jos tyttö tulee ;) Kaikki mulle toitotti mahan muodosta, että tyttö se on, mut mä en uskonu.

Nyt en ole todellakaan niin varma. Ihan erilainen on tämä raskaus ollut. Suurinpiirtein kaikki on ollut ihan toisin kuin Eeliä odottaessa, mutta en siltikään uskalla vielä ostella tytön vaatteita =)

Mä olen jo ruvennut miettii synnytystä. Vähän on sellaisia pelonsekaisia tunnelmia, kun tietää mitä on tulossa. Outoa tuo pelko, kun kuitenkaan en mitään traumaa synnytyksestä saanut ja vaikka olikin pitkä synnytys, niin yllätyin kuinka helppoa se loppujen lopuksi oli. Mutkin kun oli peloteltu kaikilla kauheilla synnytyskertomuksilla.

Uutena mulle on tullut sellainen kokoaikainen painontunne tonne alapäähän. Joskus tuntuu, et kyllä sieltä nyt joku kohta puskee läpi, varsinkin jos kyykistyy tai jotain.. Muilla tällaista?

Tästä on saattanut jo olla puhetta, mutta aiotteko yrittää sitä uutta äitiyspakkausta odotella? Oliko se kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa, kun piti viimeistään lähettää laput kelaan, vai miten se meni?

Rosa rv 22 ja Eeli 10 kk

Vierailija
14/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen teitä kerttusia jo jonkin aikaa taustalta seuraillut ja nyt sitten uskaltauduin mukaan kirjoittelemaan, jos vielä joukkoon mahtuu:)? ensimmäistä muksua odottelen ja kaikki tuntuu hurrjan hienolta ja uudelta, tottakai:)!

valkovuotoa mullakin oikeen lorisee välillä, aika inhottavaa, mutta onneksi siis normaalia, kun ei lääkärikään mitään tulehdusta havainnut. maha ei mulla vielä hirmu iso ole, alkaa kuitenki jo näkyä ja potkut tuntuu! ne tuntuu nyt alkukummeksumisten jälkeen jo ihanilta:)! sitä minun piti kysyä tuohon masun kokoon liittyen että onko normaalia että selkä kipeytyy jo tässä vaiheessa? mietin vain, että kuinkahan kipeäksi se sitten tulee kun on mahaa kaksinverroin nykyiseen verrattuna.. vielä viikko ja pääsee rakenneultraan:)!

summeri83 ja kelpo rv18+6

Vierailija
15/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep, joskus potkii tai tönii tuonne virtsarakon suuntaan, ja vaikka olisi ½ h aiemmin piipahtanut vessassa niin uudelleen kova hätä. Tosin saattaa vaihtaa asentoa että paine lakkaa.

Totesin muuten eilen, että ei enää kutita liikkeet, vaan tuntuu ihan potkuina ja " tömähdyksinä" . Ei mitään hentoilua enää tässä vaiheessa.

Kauhea väsy, onneksi viikonloppu on reilun kolmen tunnin päässä.. Nyt ei oikein ajatus kulje.

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 20+6 (ja huomenna taas vaihtuu!)

Vierailija
16/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut selkä kipeä ensi viikoilta asti.. kaikki ovat sanoneet että hellittää puolen välin jälkee mutta ei ainakaa mulla... pitäisi sitten taas pahentua vikoilla viikoilla.

Vierailija
17/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Summerille lämpimästi terve tuloa! Mukaan mahtuu hyvin. Käväise pistämässä vaikkapa tuonne esittelypinoon tarkemmin tietojasi.

Rosa: Ihan sama kumpi äitiyspakkaus tulee, ainakin vaatteiden kannalta. Miten muuten, oliko niitä kestovaippoja molemmissa? Niitä kun mielelläni ottaisin vastaan valtiolta ilmaiseksi.

Valkovuodostakin täällä oli juttua (luin uudemman kerran pinoa vähän enemmän ajatuksella), niin runsasta on ollut ihan alusta lähtien. Ei onneksi mitään tulehdusta, eli lienee raskausoire muiden muassa.

Vierailija
18/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]tytöt päikkäreillä ja kaskas kun täältä ei pysty olemaan taas pois :)

nyt kun on niin paljon uusia kerttujakin paikalla :)

vastaillaan:

7.6.06: rautalisää saa ilman reseptiä apteekista! mun mielestä ne viikot millon ei kait saanut vielä syödä rauta lisää oli jotain 17viikkoon asti...tämmöstä muistelisin. tässä raskaudes en oo viel lisää tarvinnut mutta kahdessa edellisessä tarttin

-kysyit vielä:onko kukaan käynyt fysioterapeuttien pitämässä synnytysvalmennuksessa? onko niistä oikeasti hyötyä vai voiko jättää väliin?

-en oo käynyt kertaakaan,mutta eikait siitä haittaakaan ole! eli jos energiaa riittää ja halua niin mene ihmeessä :) kyllä sieltä varmaan saa ihan tarpeellistakin tietoa.

ANNAJM:" miten te joilla on jo lapsia - jos ette ole tienneet sukupuolta etukäteen, niin ovatko arvelut ja äidinvaisto pitäneet paikkansa?"

-tokaa tyttöäni odottaessa arvasin että tyttö tulee taas kun raskaus meni täysin samalla tavalla kuin esikoisenkin kanssa,kovasti yritin toivoa poikaa ukolle mutta ei tullut kummiskaan :D

-nyt alkuraskaudessa oli paljon enemmän pahoinvointia ja maha kasvoi jo viikoilla 12 ihan mielettömän kokoiseksi..no tästä yritin päätellä että jokos nyt tulis poika...rak.ultrassa vaavi levitteli jalkojaan oikeen kunnolla,mutta ei siellä kyllä killittimiä näkynyt. nyt sitten jännätään kumpi tulee :D Alli vai Allu ;)

nyt täytyy käydä syömässä kun saa kerrankin syödä taas rauhassa,see ya!

krisse,tytöt ja Alli/u rv19+6

Vierailija
19/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kävästä lukasemassa pikaseltaan teijän tunnelmia ja kuulumisia ennen kouluun lähtöä. Oottelen miestä reissusta elikkäs lentokentältä saapuvaksi. Ois niin kiva mennä köllimään kainaloon, mutta pitääkin rynnätä heti tiehensä. Huominen vielä jäljellä tätä kurssia ja sitten helpottaa. Enää yksi kurssi tälle talvelle jäljellä! :))

Lapset on ollu tänään vapaapäivällä hoidosta, mutta työtouhua ja kotihommia on riittäny ihan mukavasti koko päivälle.

Väsyttää vain hirveästi, kun eilen illalla ja yöllä supisteli tosi kovasti pitkään. alkoi jo pelottaa ihan hirveästi, että nytkö tämä syntyy jo. Tuli tosi kova paine kohdunkaulalle. Tänäänkin on riittänyt noitten normaalien " kohtu jumppaa - supistusten" lisäksi tosi kipeitäkin. Onneksi ei niin kipeitä kuin yöllä.

Flunssa puskee päälle oikein urakalla. Kunhan huomisesta selviän, taidan käpertyä sunnuntaiksi viltin alle koko päiväksi. :))

(Tämähän meni ruikutukseen.)

Oon päivän ootellut, milloin lääkäri soittaa vauvan tilanteesta lisätietoja, mutta puhelua ei oo kuulunut. Hermostuttaa...

Valkovuotoa oli alkuun tosi paljon, mutta nyt on ollu rauhallisempaa. Aikasemmissa raskauksissa loppua kohden kirkkaan ja ohuen valkovuodon määrä on lisääntynyt hurjasti. Joku terkka sanoikin, että " elimistö voitelee vauvalle tietä ulos" , eli että se on synnytystä ajatelle ihan hyvä asia. Alushousuja saa kyllä vaihtaa tosi tiuhaan. :))

Mies sanoi kerran, että loppuraskaudesta kaikki naiset haisee hajuvesienkin läpi pehmeänmakeasti (kiihottavasti? :)) ) valkovuodolle... Huomasin vähän samaa, kun otin äitiysvaatteita yläkaapista, että puhtaat housut tuoksui pesuaineenkin läpi valkovuodolle ja loppuajan mamma-aluspaidat tuoksui maidolle. (Mulla on alkanu holvaamaan maitoa aina hyvissä ajoin.)

Vauvanvaatteitakin hypistelin tuolta yläkaapista ja niissäkin oli ihana vastasyntyneen ominaistuoksu. Pojatkin nuuhki " vauvahyvää" (kolmevuotiaan ilmaus) ihan innoissaan. Lutusta! :))

Kun nyt kaikki menis hyvin loppuun asti ja sais heti terveen, tuoksuvan ja tuhisevan käärön kainaloonsa... Mua vilustaa jo ajatuskin ja kyyneleet puskee silmiin... :))

Tulipa taas tekstiä, vaikka pikasesti aioin! Yritän ehtiä ja jaksaa käydä vkonloppuna etes lukemassa teijän kuulumisia.

Suuri viikonloppuhali uusille ja vanhoille Kerttusille!

Menkää peilin eteen, katsokaa itseänne hellästi silmiin ja halatkaa masujanne...

Onnellista viikonloppua!

M 21+2

Vierailija
20/49 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti aapelille vähän tulla joogasta kertomaan omia kokemuksia.

mä olen normaalisti käynyt hatha-joogassa. tuo äitiys-jooga on niinkuin sitä, paitsi liikkeet on sellaisia, että sopii odottavalle äidillle: ei mahallaan oloa, ei selällään oloa, eikä hirveän voimakkaita liikkeitä. ainakin näin mulle kertoi jooga-ohjaaja. olen kyllä kovasti tykännyt joogata, vaikka nyt noiden supistusten takia pitää ihan hissuksiin kotona vaan tehdä liikkeitä. mutta mulle on ainakin jooga sopinut tosi hyvin, tekee oikein hyvää keholle.

mutta jos et tuosta äitiysjoogasta tykkää, niin en usko että ainakaan nyt raskauden aikana kannattaa sinne hatha-joogaankaan mennä. äitiys-jooga on kyllä rauhallisempaa kuin normaali jooga, mutta musta se on tosi hyvä niin.

gabriela