Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoitusta varten kivennäisvedet on? (ov)

Vierailija
24.06.2008 |

En oikeastaan ole koskaan niitä juonut enkä oikeasti tiedä mikä niiden varsinainen tarkoitus on? Osaisiko joku valaista minua?

Juodaanko niitä ihan ruokajuomana vai mikä on idea?

Päätin sitten repäistä tänään ja ostin yhden pullon ja aika pahaa se on. Miksi sitä vapaaehtoisesti juodaan? Kai sillä joku syykin on kun löytyy vaikka minkälaatuisia vesiä...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että tapa juoda niitä on tullut ulkomailta jossa hanaveden laatu on usein kyseenalaista.

Vierailija
2/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat loputkin kulumaan. Siis n. 1,5 dl/1litran taikina.... Kylläpä tulee rapeareunaisia lättyjä!! :D Nam... Pitäisikö itselläkin paistaa iltapalaksi lättyjä (lapsille) :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noista "makuvesistä" en mäkään tykkää, maistuvat vaan jollekin makuaineelle, ei itse sille maulle, esim. mustikalle tai omenalle.

Vierailija
4/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokajuomana tai sitten virvoitusjuomana. itsekään en pidä kivennäisveden mausta, enkä sitä juokaan. lisäksi niistä saa kivennäisaineita, joten joku saattaa juoda niitä senkin takia.

Vierailija
5/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkistä ostit?

Vierailija
6/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaloreita.

Vierailija
7/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpahan näin suurkuluttajana:) ..1/5 litran sikspäkki menee viikossa kivennäisvesiä tai hiilihapollisia lähdevesiä (EI MAUSTETTUJA..HYH!)

Vierailija
8/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ne on hyviä krapulassa, ei tartte enää juoda sokerilimuja kun on löytänyt vissyt. Ei

kaloreita."

Vierailija
9/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan oikeasti niin kauhean makuinen hanavesi, ettei sitä voi juoda. Olen aiemmissa asuinpaikoissani (mm. Helsinki, Tampere, Jyväskylä, Vaasa, Pori) aina juonut pelkästään hanavettä, mutta täällä se on mahdotonta. Ei aikakaan auta - olen asunut täällä nyt jo melkein 10 vuotta ja edelleen juon vain kaupan vettä.

Lidlin kivennäisvesi on muuten todella hyvää ja halpaa. Vaikka ei liene kovin ekoa raahata vettä Saksasta asti.

Vierailija
10/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaarallisia makeutusaineita??

Vierailija
11/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi silti sitäkin parempi. Noissa on suola ongelmana.

Vierailija
12/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuin kysyisi että miksi on olemassa jäätelöä, tai miksi on olemassa lihapullia.

Siksi kun osa ihmisistä tykkää niistä. Ei kaikkien tarvitse.

Vierailija
13/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

seison kaksi kertaa päivässä puoli tuntia suihkussa että saatte kunnon vettä meidän jätevedestä

Kohtahan te saatte pilattua meidän maan parhaan vesijohtoveden ja Kokemäenjoen jätevettä juotavaksenne.

Vierailija
14/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tekee kovilla helteillä mieli ostaa kivennäisvettä.

Vierailija
15/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi täällä Vihdissä EI VOI juoda hanavettä,maistuu uimahallilta:/ Olisinkohan juonut yhen lasin hanavettä viimeisen 3kk aikana,vissyy menee 3 puolen litran pulloo päivässä:)

Vierailija
16/22 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoillessaan kun ihminen menettää suoloja, joita sitten saa kivennäisvedestä takaisin pääosin natriumin ja magnesiumin muodossa.

Vierailija
17/22 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuako maksatte saatanasti jostain vedestä kun voisitte vain ostaa SodaStreamin ja tehdä sillä loputtomasti hanavedestä hiilihapotettua vettä? Suolaakin voi lisätä jos sitä välttämättä sinne haluaa. Masiinan saa muutamalla kympillä.

Vierailija
18/22 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2008 klo 15:58"]En oikeastaan ole koskaan niitä juonut enkä oikeasti tiedä mikä niiden varsinainen tarkoitus on? Osaisiko joku valaista minua?

Juodaanko niitä ihan ruokajuomana vai mikä on idea?

Päätin sitten repäistä tänään ja ostin yhden pullon ja aika pahaa se on. Miksi sitä vapaaehtoisesti juodaan? Kai sillä joku syykin on kun löytyy vaikka minkälaatuisia vesiä...
[/quote]
No millaista ostit?

Vierailija
19/22 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:39"]Vittuako maksatte saatanasti jostain vedestä kun voisitte vain ostaa SodaStreamin ja tehdä sillä loputtomasti hanavedestä hiilihapotettua vettä? Suolaakin voi lisätä jos sitä välttämättä sinne haluaa. Masiinan saa muutamalla kympillä.
[/quote]

Mulla oli Sodastream mutta koin kuitenkin helpommaksi kantaa kaupasta veteni kun hapottaa ite siihen ärsyttävän pieneen pulloon mitä ei saa pestä tiskikoneessa.
Mitä se sun pyllyä kaivaa miten muut kuplavetensä hankkii?
Ja ap:n kysymykseen: eiköhän ne ihan juomista varten oo tehty, uppoo mulle ainakin paremmin kun hanavesi.

Vierailija
20/22 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niistä mene edes pää sekaisin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi