Uskokaa jo: SEKSI EI OLE IHMISEN PERUSTARVE!!
Perustarve on sellainen, jota _ilman ei voi elää_
Kommentit (99)
Ap:n kiihkoilusta tulee mieleen eräs hyvä ystäväni,hih ;)
Mutta itse asiaan:seksi on välttämätöntä lajin kannalta,mutta ei yksilön kannalta,joten siinä mielessä ap on oikeassa. Ja ei,seksin "välttämättömyydellä"ei voi mitenkään perustella pettämistä. On se rakastelu vaan silti mukavaa :)
No joo, frigidille se ei ole perustarve. Mutta normaalille ihmiselle kyllä.
Ilman voi olla ja pakostakin on moni, mutta en tiiä onko terveellistä...
Kyllä seksintarve on ihan inhimillistä ja ymmärrettävää.
Mutta mä en voi elää ilman seksiä. Seksi ei tarkoita aina sitä että pitää olla vastakkaisen sukupuolen kanssa. Voin harrastaan seksiä vaikka yksinkin ja harrastankin, mä en voi elää ilman seksiä. En ole ainakaan vielä voinut. Se on mun perustarve. Mutta mä en olekaan ihminen sitten..
ap on varmaan ihminen jota ei ole ikinä panettanut ihan hulluna?
mitäs siitä sanot että mies on lailla velvoitettu kuolemaan (asevelvollisuus poikkeuksin) eli hengissäpysymisen perustarve on rajoitettu
Jos sä oisit runkuttamati ees päivän ni sä tajuaisit et kyl se on
Eiköhä'n se ole oikein varsinainen perustarve. Ilman seksiä ei olisi ylipäätään ihmisiä.
Seksiä tuputetaan kun odotetaan liittyvän toivottuun kilpailuhenkisyyteen ja tavoitehakuisuuteen työelämässä?
Ahdistus on ainoa " perustarve" suuruuteen , jonka seksi poistaa.
Hämmentävän paljon tällä palstalla seksivastaisuutta ja seksin merkityksen vähättelyä.
Minulle seksi merkitsee ja on myös parisuhteessa luonnollinen tapa ilmaista tunteita toista kohtaan.
Panetus viittaa kyllä siihen, että elimistö olisi hiukan seksiä vailla. Toki noilla sun spekseillä kaikki mistä ei lähde henki, eivät ole perustarpeita.
Perustarve on aika väljä ja monimerkityksellinen käsite. Puhutaanhan myös vaikka ihmisen psykologisista ja sosiaalisista perustarpeista.
Ei mitään tarvetta seksille,pärjään loistavasti ilman.
Läheisyyttä sen sijaan kaipaan.
Vierailija wrote:
Panetus viittaa kyllä siihen, että elimistö olisi hiukan seksiä vailla. Toki noilla sun spekseillä kaikki mistä ei lähde henki, eivät ole perustarpeita.
Toisaalta vielä ihan viimeaikoihin asti se seksin harrastaminen on ollut edellytyksenä sille että ap:lla ylipäätään olisi henki joka voi lähteä muut perustarpeet laiminlyömällä, eli kun katsotaan asiaa vähän yksilötasoa laajemmin niin seksi on ollut elämän säilymiselle ja kehittymiselle aivan ehdottoman välttämätöntä.
Vi tun pervot, puhutte vauvasta seksuaalisena olentona.
Olette varmaan niitä, jotka saa synnytys or gas min?
No perustarve voidaan määritellä kahdella eri tavalla. Tiukimman määritelmän mukaan se on asia joka pitää ihmisen fyysisesti hengissä. Silloin näitä ovat oikeataan vain tarve syödä, juoda ja hengittää.
Toisaalta perustarpeet voidaan määritellä myös niin että ne takaavat ihmiselle ihmisarvoisen elämän jossa ihminen voi tuntea itsensä onnelliseksi. Silloin mukaan tulee todella paljon kaikenlaista. Pitää olla turvaa, suojaa, lämpöä, ihmissuhteita, mielekästä tekemistä, läheisyyttä, hyväksyntää ja, kyllä vain, seksuaalisten tarpeiden tyydytystä.
Vierailija wrote:
Vi tun pervot, puhutte vauvasta seksuaalisena olentona.
Olette varmaan niitä, jotka saa synnytys or gas min?
Ihminen on vauvasta saakka seksuaalinen olento ihan nykyisen lääketieteen ja psykologian mukaan. Sekoitat nyt varmaan seksuaalisuuden ja seksin keskenään. Eri ikäisillä se seksuaalisuus myös ilmenee eri tavoilla.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2012 klo 01:04"]
Seksi luetaan yhdeksi ihmisen fysiologisista perustarpeista yhdessä nälän-, janon- ja unentarpeen kanssa.
Se tulee ennen mitään rakkaudentunnetta tai yhteenkuuluvaisuutta. Seksi on lisääntymistä, puhdasta biologiaa. Ihminen ei voi elää ilman sitä.
N48
[/quote]
ymmärrän mitä sanot, kuitenkin niin monet elää ilman seksiä, ihan vain näin kurjositeettinä.
seksillä on todettu olevan terveyttä edistävä vaikutus, en kuitenkaan ole kuullut että joku olisi kuollut seksittömyyteen, tosin ihminen kuolee jos ei juo. kyllä ihminen voi elää ilman seksiä, vaikkei se niin kivaa ole.