Kuinka monessa perheessä ajellaan lapsille kesätukka ja miksi..kamalia nutipäitä
Kommentit (30)
Just leikkasin. Meillä poika ei malta istua paikoillaan niin pääsemme kaikki helpommalla kun ajan siistin siilin.
Mä taas ajattelen niin, että kesällä pitkä tukka estää niskaa palamasta ja siksi en leikkaa poikieni hiuksia lyhyiksi. No, tyylinsä kullakin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:07"]
Tästä tuli mieleen ketju jostain parin vuoden takaa jossa vängättiin samasta asiasta. Siellä oli muutama äiti, jotka selittivät että juu, leikataan hiukset ihan lyhyiksi kun on sitten paljon viileämpi olla jne. Melkein samaan hengenvetoon lisättiin vielä, että tokikaan tytön hiuksiin ei kosketa kun ne on niin kauniit ja pitkät. Eh, sille tytöllehän ei tule kuuma pitkissä hiuksissa?
[/quote]
Voidaan ajella tytöllekin millisiili.
Tulekko nää itte ekaksi?
[/quote]
Jos tyttö haluaisi millin siilen niin siitä vain, en minä estele. Itse en halua joten kärsin mieluummin hikoavasta päänahasta kesäisin (jos nyt sattuu tulemaan helteet).
Tähän mennessä poika on halunnut sen millin siilen mutta tyttö ei (hänellä ulottuu nyt hiukset hieman alle korvien kun halusi lyhyemmät hiukset).
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! En muutenkaan ymmärrä miksi äidit leikkaavat itse lastensa hiuksia. Vatsinkin poikalasten hiuksista kyllä näkee kun äiti on käynyt vähän saksimassa.
Lähinnä siksi kun poika ei halua mennä oikeaan parturiin.
Pojilla on molemmilla irokeesit kesätukkina. Ja ihan parturissa leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin elää sitkeässä käsitys, että kun ajaa lapsen muutamana kesänä mulipääksi, niin tukka mukamas vahvistuu.
Mistä tämä uskomus on lähtöisin?!!
No kun ne pitkätukkaiset pojat ei vaan oo söpöjä!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:07"]
Tästä tuli mieleen ketju jostain parin vuoden takaa jossa vängättiin samasta asiasta. Siellä oli muutama äiti, jotka selittivät että juu, leikataan hiukset ihan lyhyiksi kun on sitten paljon viileämpi olla jne. Melkein samaan hengenvetoon lisättiin vielä, että tokikaan tytön hiuksiin ei kosketa kun ne on niin kauniit ja pitkät. Eh, sille tytöllehän ei tule kuuma pitkissä hiuksissa?
[/quote]
Voidaan ajella tytöllekin millisiili.
Tulekko nää itte ekaksi?