Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonekasveista kysymys. Auttakaa!

Vierailija
26.01.2006 |

Mitä voi olla kultaköynnöksen ja muratin mullassa olevat erikokoiset ja muotoiset valkoiset paakut. Voiko ne olla joku sieni? Miten saa pois?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan silti liikaa näin talvisaikaan? Mitenhän saan pois? En löydä aiheesta mitään viherkasvisivuilta. Ap

Vierailija
2/10 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varsinaisesti noista kyseisistä valkoisista paakuista siinä ei sanota, homeesta kylläkin miten pääsee eroon.

http://www.nicehouse.fi/puutarha/huonekas/vauriot.htm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä näytä homeelta. OVat ihan sellaisia toisistaan irallaan olevia epämääräisen näköisiä pallukoita. Ei ne kyllä miltää sieniltäkään näytä. No, ei kai tässä auta kuin vaihtaa multa ja toivoa parasta.

Vierailija
4/10 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain kalkkisaostumista? Onko kenelläkään kokemusta? Ovatko pallukoita?

Vierailija
5/10 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tykästynyt, että saviruukut ovat parempia. Niihin kyllä tulee joihinkin kalkkisaostumia, mutta aika harvoihin.

Onko kukat jo kärsineet vai voivatko hyvin muuten lukuunottamatta noita pallukoita?

Vierailija
6/10 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti, mutta siinä oli kans jotakin seittiä, joten voi johtua siitä. Minkä näköistä se kalkkisaostuma on?

Vierailija
7/10 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, sulla on muratissa seittiä!! Katsoppa tarkkaan niin siellä varmaan mönkii seassa ötököitä?

Nyt vaihdat mullan ja purkin ja alotat mäntysuovalla häätökuurin. Ensiavuksi suihkuttelet muratin kokonaan ja sitten mäntysuopaa sumutinpurkkiin veden sekaan ja sumuttelet kukan hyvin.

Minulla kuoli kaikki muratit seittien ilmestyttyä, mutta jos hyvin käy, voit vielä pelastaa omasi.

Niin ja " eristä" muratti toisista kukista, koska tuo seitti voi levitä.

Vierailija
8/10 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo hyväksynyt mielessäni, että muratti on menetetty tapaus, mutta kultaköynnös voi vielä hyvin. Harmittaa, kun en nyt löydä mistään varmaa vastausta, mitä ne pahuksen pallukat ovat. No yritän vaihtaa mullan illalla köynnökselle. En tiedä oikein, miten sekään tapahtuu, kun olen alottelija näissä hortonomin hommissa, mutta siihen löydän varmaan ohjeita netistä. Kiitos avustasi, anyway.

Vierailija
9/10 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkimuruja ne pallerot ovat.

Vierailija
10/10 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätteli niiden johtuvan liiasta kastelusta, koska katosivat kun pidin kahden viikon vesitauon. (olin aivan äskettäin vaihtanut ruukut ja mullat, joten ei siitä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi