Miten tohdin mennä synnyttämään? Tammisaaressa vauva kuollut 3p ikäisenä ja äiti viikko synnytyksestä.
Huhtikuussa olis la. koko synnytys on alkanut pelottamaan et selviänkö hengissä.
Kommentit (13)
se on turvallisempaa. itse en aio synnyttää enää ikinä!
Synnytys on yksi harvinaisimpia syitä kuolla tässä maassa.
Hei! nämä ovat hyvin harvinaisia tapauksia ja nousevat aina otsikoihin ja yleensä äidillä on jokin sairaus tai vastaava mikä aiheuttaa kuoleman!! olen synnyttänyt 9 lasta ja kaikki mennyt hyvin vaikka joka kerta on jännittäny ja pelottanut että voiko kaikki mennä hyvin kun niin monta synnytystä! joten nauti raskaudesta ja yritä olla ajattelematta näitä tapauksia! ja tietty pelko ja jännitys kuuluu asiaan kunhan se ei pääse liian hallitsevaksi!
kyky synnyttää. Kyllä siitä selviää, ja se " palkinto" on jotain aivan uskomattoman ihanaa :)) Tsemppiä!
..ja jouduinkin sitten lapsen tilan vuoksi sektioon, ja vaikka oli suunniteltu sektio (ei siis kiirettä), niin eläessäni en ole niin kipeäksi tullut enkä niin kauaa toipunut kuin siitä operaatiosta. Helvetin lystiä hoitaa vauvaa kotona kun jokapaikkaan koskee ja maha repsahtelee auki, Synnyttäkää hyvät ihmiset jos se vain on mahdollista, sektion " helppous" on ihan täyttä sontaa!!
Tämän palstan ikävä puoli on ilkeily, oikein tympäisee lukea noita laukaisuja, jotka ovat varmaan kirjoittajien mielestä hauskoja, mutta kertovat omasta tyhmyydestä
Oma synnytykseni kesti lähes 20 tuntia ja repesinkin ihan mukavasti. Mutta tiedätkö, koin silti, että se oli aivan upea kokemus. Mikään ei sattunut niin paljoa, etteikö sitä olisi kestänyt. Sain henkilökunnalta koko ajan apua ja tukea, enkä missään vaiheessa pelännyt, kun oikeasti alkoi tapahtua. Sinusta ja vauvasta tullaan pitämään hyvä huoli. Koeta siis olla ajattelematta pelkoasi. Kun hetki koittaa, löydät itsestäsi voimia, joiden olemassaolosta et vielä tiedä mitään!
toisaalta epäilin voiko se oikeasti olla niiin kamalaa.
ja hupsista terve tyttö tulla tupsahti kolme varttia sen jälkeen kun olin synnytyssaliin ehtinyt. Mennessä sairaalaan olin epäillyt, että lähettävät kotiin.
Toinen synnytys oli kivuliaampi, mutta uskon sen johtuneen jännityksestä, ehdinkö edes sairaalaan vai syntyykö lapsi matkalla.
Siis rentoudu!
minäkin sanon tsemppiä ja kannustusta!!!!
iloitse ja nauti raskaudestasi,sitten sitä kun vauva on syntynyt kaipaa pian masuaan niiiiiiin kovin.
itse olen kuusi lasta synnyttänyt,nyt pienin on 3 kk ja vanhin heistä 8v.
aina olen kanssa tosiaan jännittänyt,kummaliistakin se olisi ellei pelota ja jännitä,mutta kiitollinen saa olla kaikki on menneet niin hienosti,sekä terveitä lapsia syntynyt.
paras on avoin ja positiivinen asenne,se on parasta myös vatsassa kasvavalle vauvallesi,kun olet iloinen ja hyväntuulinen vauvasikin nauttii ja voi hyvin!!
jos haluat jutella kanssani,vaihtelen mielelläni s.postia.
aurinoista päivää sinulle,sekä kaikille muillekin.
puolentusinan mamma
että vaadi sektio, koska se kuulemma turvallisempaa.. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa jos verrataan alatiesynnytykseen! En muista lukuja, mutta kyllä näin on, että sektiossa vain kerta kaikkiaan on enemmän riskejä.
Tilanne menee ja etenee oman kulkunsa mukaan, onnea matkaan sitten kun sen aika on!
T. kolmen lapsen äiti
Vierailija:
että vaadi sektio, koska se kuulemma turvallisempaa.. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa jos verrataan alatiesynnytykseen! En muista lukuja, mutta kyllä näin on, että sektiossa vain kerta kaikkiaan on enemmän riskejä.Tilanne menee ja etenee oman kulkunsa mukaan, onnea matkaan sitten kun sen aika on!
T. kolmen lapsen äiti
Mieluummin otan synnytyskivut ja toivun nopeasti.
t. 1 alatiesynnytys, 2 sektiota
että se sattuisi omalle kohdallesi.