Onko kaikille savupallas tuttu?
Pakko tehdä uusi ketju. Ei mulle ainakaan, en ole ikinä missään moiseen törmännyt?
Kommentit (49)
Hyvien markettien kalatiskiltäkin löytyy.
Tero
joskus oli meidän s-marketin valikoimissa enää ei. en olekaan savupallasta saanut aikoihin. pitänee poiketa jossain ison kylän kaupassa, jossa kunnon kalatiski..
Me oltiin umpiköyhiä lapsuudessani mutta silti ostettiin silloin tällöin herkuksi savupallasta. Nam.
mutta pallas on tuttu, kuten myös kalan valmistaminen savustamalla.
joskus oli meidän s-marketin valikoimissa enää ei. en olekaan savupallasta saanut aikoihin. pitänee poiketa jossain ison kylän kaupassa, jossa kunnon kalatiski..
ennen sitä oli paljon yleisemmin saatavana, olisko kannat ryöstökalastettu? :(
Tero
harvemmin ostan, kun on niin kallista. Lapsuudessa sitä oli pöydässä viikottain, taisi olla halvempaa silloin?
tylsääkin tylsemmän makuinen pettymys.
Just söin ja on hyvää.Maksoi 22.30e kilo
Ai kala siis ilmeisesti. No ei ole tuttu.
Hakaniemen hallista (Hki) olen viimeksi ostanut, mutta siitäkin on jo useampi vuosi.
Tota, eiks savupallas ole ihan yleinen juttu? En tarkoita että sitä joka viikko kukaan söisi, mutta silloin tällöin sentään. Meillä viimeksi joulupöydässä oli.
Aah, pitääkin taas ostaa! Ihan mun lempparia <3
70-luvulla sai useasti. Suosikki kalaruoka. Nyttemmin harvemmin kun hinta noussut pilviin (yli 30 e/kg).
Helsingin keskusta S-marketin kalatiskiltä löytyy. Ja Kampinkeskuksen K-marketista. On myös nimellä Raijan pallas. Nami nami
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Citroën GS Pallas.
Savuttaaks se?
Faija opetti syömään sitä lapsena, 70-luvun lopussa. Hyvä, rasvainen, valkolihainen kala, erityisesti savustettuna. Nykyisin ei vaan aina ole hyvässäkään kalatiskissä. Yleensä ostan asematunnelin S-marketista, maksaa 23€/kg. Viimeksi ei ollut, joten menin Kampin K-kauppaan. Ja jumalauta, hinta oli 39€/kg. Hinta kirveli, mutta lomalla piti vähän herkutella.
Muistan tämän lapsuudesta, taisi olla 70-luvun alkupuolelta. Tosiaankin vaalea, savustettu kala. Eipä ole tullut aikuisiällä vastaan.
Tulkaa Imatralle, niin saatte savupallasta Disas Fish-kalakaupasta, hinta 16,90-kilo!!!
Kannattaa tulla kauenpaankin! Kyllä oli hyvää!!!
vapputorilla paistettavan.