Mitä tehdä kun miehen syömisäänet ärsyttävät?
En halua olla pikkumainen ja valittaa turhasta. Mutta ne maiskutukset ja lurpsautukset ja ryystämiset saa mut raivon valtaan.
Kommentit (61)
Myös minä vihaan miehen syömisääniä! Eikä syö suu auki tai mitään, mutta jos on hiljaista niin ääni kuuluu ja olen toisinaan raivon partaalla :D
I am not alone, wohooooo!!! :D Tiedän mistä puhutte!!
Syöt täysin erillään muista, niin minäkin teen nykyisin suosiolla. Miksi kärsimään ja ei se muistakaan ole kivaa yietää, että syömisensä häiritsee toista.
Vierailija kirjoitti:
Mä VIHAAN miehen syömisääniä. Lapset ei häiritse. Ja kun muiden kanssa syödään, sitä hälyä alkaa olla jo niin paljon ettei häiritse. Mutta voi hyvä jumala meinaan hyppiä seinille kun se rouskuttaa aamiaismuroja tai ryystää jotain keittoa.
Sama! Voi apua, olen luullut että olen ainoa/ olen jotenkin omituinen kun en voi sietää syömisääniä 😄
Vierailija kirjoitti:
kymmeneen ja hengitä syvään. Sitten ajattelu jotain muuta.
sille vaan ei mitään voi, mutta itse voit muuttaa asennetta. ja ymmärrään että se voi tehdä tiukkaa.
Ei ole mikään asenne juttu tämä vaiva, vaan kyseessä on NEUROLOGINEN vaiva!!!!!
Kukaan ihminen ei kärsi ja kidu helvetin tuskia, jos voi ne hengittelemällä poistaa. Eivät misofoonikot ole idiootteja, päin vastoin tutkimusten mukaan luovempia kuin mässyttäjät ja "normaalit"
Ota asioista selvää ennen kun tulet vähättelemään ja vittuilemaan. ja ymmärrän että se voi tehdä tiukkaa.
Kaikista hermoja raastavin (!!!) ääni on se, kun joku vetää voimalla poskionteloista räkää kurkkuunsa. En edes tiedä miten se tehdään, mutta se ääni on jotain aivan järkyttävää. Maiskutus ja mässyttäminen aivan hirveitä myös, ja suun kautta vähän rohisten ja ähisten hengittäminen, varsinkin jos ei edes ole flunssa.
Tuntuu,että korvien alle, jonnekin tuohon kohdille jossa on kaularauhaset (?) melkeinpä särkee. Ehkä kiristelen hampaita ja leukaperät rasittuvat? Mulla nämä "oireet" pahenevat kuukautisten aikaan, kun olen muutenkin ärtyneempi. Mutta ihan sellaista hallitsematonta hermostumista nuo aiheuttavat. Ei ole kivaa, mutta en vain siedä noita inhottavia ääniä.
Voin niin samaistua tähän. Ja sit pitää ihan tahallaan rouskutella porkkanoita. Ihan kamalaa!
Mua ei ärsytä rouskuttelu eikä rään vetäminen.
Itsellä on se ongelma, 80v vanhemmat syövät tekareidensa kanssa, louskuttavat ja imevät tähteet proteesien sisältä.
Pakko syödä äkkiä ettei yrjöä.
Nuoret ihmiset saa maiskuttaa ja rouskuttaa ihan vapaasti.
Ei ihme että joissain maissa miehet syö naisista erillään
Mulla on misophonia ja Olen siitä tietoinen 😩
työpaikalla ruokatunnilla on valittava sellainen ruokapöytä jossa tiedän entuudestaan että nämä ihmiset ei ryystä, maiskuta ja mässytä
mieheni osaa syödä siististi eikä puhu ruoka suussa Hallelujaa ja lujaa 🥳
Vierailija kirjoitti:
Menee hermot vähemmästäkin! Sen sata kertaa olen pyytänyt että älä syö ruoka suussa, onko sun oikeesti pakko hotkia, pitäisit suun kiinni syödessäs, onks sun pakko röyhtäillä joka käänteessä (ruokailun jälkeen)...sit se kaava mikä ruokailussa on; ruokaa suuhun niin paljon kun mahtuu, heti perään puraisu leipää ja kulaus maitoa. Tätä kaavaa kestää koko ruokailun ajan ja suu ei käy missään vaiheessa tyhjänä. Leivällä kuulema peittää ruan maun hyvin (???).
Mies on aivan neuroottinen kaiken ruan suhteen, haistelee kaiken leivät, makkarat, juustot..kaiken! siltä varalta onks se menny pahaks vaikka siitä ei pelkoa kyllä ole. On saanu silmät päästä hävetä kun jossain ollaan oltu kylässä tai ravintolassa. Mua hävettää.
Ruokahalut menee kaikilta pöydässä olevilta, itseni on usein pakko poistua. Mies on vajaa viiskymppinen- eikö vanha koira uusia tapoja opi? Nytkin kun oltiin jouluruokailussa, niin hänen täys ikäinen tyttäre
Kuinka syödään niin ettei ruoka ole suussa?
Käsket sen lopettaa maiskutus ja se tuhisee nenäänsä.
Tuhina on pahempi kuin maiskutus ja samaten ryystämisäänet. Miten kukaan voi ryystää haarukasta
Ilmiön nimi on misofonia ja se on yleinen. Jos ei mies kykene oppimaan tapoja, laita sinä vastamelukuulokkeet tai taustamusiikkia.
Mäkin inhoan noita ruumiin ääniä. Syödä voi suu kiinnikin.
Kignitiivinen psykoterapia äänistä kärsiville.
K0gnitiivinen psykoterapia äänistä kärsiville.
Monilla EI ole minkäänlaisia ruokatapoja: mässytetään, puhutaan suu täynnä ruokaa, imeskellään hampaita 🤢 hyi helv..tti!!
Minullakin on misofonia, sille ei voi mitään ikävä kyllä. Se ei parane yrittämällä tottua niihin ääniin. Oleilen nykyään suosiolla eri huoneessa kuin ihmiset, jotka syövät. En koskaan mene mihinkään illalliskutsuillekaan vaan välttelen muiden syömisääniä.
Puoliso nyhkii minua, kun kuorsaan. Herään joskus itsekin röhinääni.
Kun mies kuorsaa, yritä vain olla kuulematta.
Kumpikohan meistä sit oikeasti enemmän kuorsaa?
Syödään kyllä aika ääneti
30v takana
Misofonia on niin vakava ongelma, että ihmettelen, miten jotkut ketjussa ovat voineet ihan perustaa perheen sellaisen puolison kanssa, joka syö inhottavasti. Eihän sellaista kestä edes ensimmäisiä treffejä loppuun.
Isompi ongelma on se, kun työpaikalla kollegat mässyttävät purkkaa aamusta iltaan vieressä, joka päivä. Työpaikkaa on vaikeampi vaihtaa kuin olla deittailematta jotakuta.
Tiedän, minun koko lapsuuden perhe tekee syömisääniä. Jotenkin tuntuuvettä pohjoisessa enemmänkin yleistä. Veljeni tekee edelleen. Kahvit ja kaikki ryystetään. Ruoka maiskutetaan ahmien. Lopuksi vielä molemmat vanhemmat tökkii kielellään tekareistaan ruoan murut niin että kolina käy. En kestä niitä montaa päivää!!