Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti - voi äiti!

25.01.2006 |

Ongelmana oma äiti tai ei nyt sentään ongelma...

Esikoisemme syntyi mieheni ja minun ollessa töissä. Jäin hyvissä ajoin äitiyslomalle ja mieheni tytön synnyttyä jäi

kesälomalle sekä isyyslomalle ja oli siis tosi pitkään kotona. Lapsemme ollessa n.4kk mieheni irtisanoi itsensä ja jäi kanssamme kotiin. Minä päätin lähteä töihin ja 11kk iässä menin jo uudelleen raskaana töihin. Ehdin olla töissä n.4-5kk, mieheni oli kotona lapsemme kanssa. Jäätyäni uudelleen äitiyslomalle olimme siis kaikki kotona. Mieheni aloitti kuitenkin opintoja ja opiskelee nytkin parhaillaan. Esikoinen 2,5v ja toinen lapsemme 1v. NOH, siis äitini on ihan kauhuissaan, kun mieheni vaan hänen mielestään " haahuilee" eikä ehkä muka koskaan enää löydä töitä yms. puhuu minulle koko ajan, että onhan ehkäisy kunnossa jne... Nyt kuitenkin olemme jälleen onnellisesti raskaana, enkä ole vielä keksinyt tapaa kertoa äidilleni. Hän on ihana ja taatusti ilostuu, mutta tarvitsen jotain viisaita sanoja hänelle, ettei hän saa sydänkohtausta. Hän pelkää, ettemme pärjää taloudellisesti ja auttaakin kuukausittain meitä rahallisesti etc... Mekin olemme OIKEIN onnellisia, ja olen vakuutellut äitiäni sillä asialla. En vain keksi mitään keinoja hänen pehmittämisekseen. Aikanaan toisen lapsen tiedosta hän oli erittäin iloinen ja olisi kuulemma aatellutkin ehdottaa, että heti vaan toinen perään. Nyt on toinen ääni kellossa. Vinkkejä kaivataan! ps. Häntä emme juuri lainkaan kuormita lasten hoidolla. Kahdesti esikoinen ollut yökylässä, toinen ei koskaan. Toista hoitanut kolme kertaa. Siitä ei ole kysymys.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä auttaisi, jos kertoisit hänelle kuinka kauan miehen opinnot kestävät ja milloin hän aikoo hakeutua töihin. Ja opintojen tärkeyttä voi perustella sillä että niiden jälkeen on mahdollisuus parempipalkkaisiin töihin.

Ymmärrän kyllä hänen huolensa, jos hän luulee että ei ole aikomuskaan mennä töihin vaan jäädä " haahuilemaan" kotiin ja sen lisäksi olisitte avun tarpeessa loppuiän.

Yhdistä siis tuo vauvauutinen muihin tulevaisuuden suunnitelmiin niin ehkä hänen huolensa haihtuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi