Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohjan sairaala

02.12.2009 |

Onko kenelläkään kokemuksia Lohjan sairaalan synnäristä? Millaisia kätilöitä ja millaista hoito on siellä ollut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiolla synnytin Lohjalla ja hyvin sujui :)

2/6 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse synnyttänyt Lohjalla, mutta opiskeluaikana olin siellä harjoittelussa eli hieman lähes valmiin hoitajan näkökulmasta...

Ammattitaitoisia kätilöitä ja sairaanhoitajia. Lämmin ilmapiiri. Synnyttäjien toiveet otettiin mahdollisuuksien mukaan huomioon esim. jos halusi altaaseen, pääsi, jos se vapaa. Lohjalla altaita on vain yksi. Perhehuone mahdollisuus on ja jos oli hiljaista, niin yhden hengen huoneista tehtiin perhehuoneita. Yleensä yhdessä huoneessa oli vain 2 äitiä vauvojen kanssa.

Varsinkin ensisynnyttäjille vauvan hoitoa opastetaan "kädestä pitäen" ja isät otetaan myös huomioon eli heille myös opetetaan kaikki vaipan vaihdosta lähtien.

Ennen kotiinlähtöä käydään synnytyskeskustelu eli kätilön kanssa käydään läpi synnytyksen kulku.

Todella lämmin henkinen paikka ja synnyttäjät viihtyivät siellä!

Itse aion synnyttää seuraavan lapseni siellä, jos vielä raskaaksi tulen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla muuten positiivinen kokemus, mutta täytyy sanoa että riippuu täysin kätilöstä. Itselleni osui aivan ihana ja ammattitaitoinen kätilö, mutta valitettavasti hänen vuoronsa loppui kesken synnytystäni ja toinen kätilö ei sitten ollutkaan kovin mukava (käyttäytyi todella epäasiallisesti)..

Mielestäni Lohjan sairaalassa on todella ammattitaitoiset ja mukavat kätilöt (lähes kaikki) ja hoito hyvää. Sinne voi siis mennä turvallisin mielin synnyttämään =)

Tosin itse en seuraavan kerran ole kyseiseen paikkaan menossa oman ikävän kokemukseni vuoksi. Ystäviltäni kuulema palaute Lohjan sairaalan synnäristä on ollut pääosin positiivista, tosin niitä negatiivisiakin kokemuksia on mukaan mahtunut.. mutta eiköhän niitä joka sairaalan mahdu.

Vierailija
4/6 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole paljon hyvää sanottavaa, ihan kamala kätilö oli mun synnytyksessä. Ei kuunnellut yhtään mun toiveita kivunlievityksen suhteen, ei kysellyt mun mielipiteitä mihinkään asiaan, oli todella epävarma ja töykeä. Antoi mun ymmärtää että en todellakaan ole ainut joka synnyttää ja että hänellä oli aivan kauhea kiire, eikä oikeen ehdi nyt mun papereihinkaan perehtymään. Pelkäsin synnytystä etukäteen ja tollasen kohtelun jäkeen jäi vielä pahempi pelko :(

Vierailija
5/6 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pelkkää hyvää olen kuullut. Vaikkei lohjan sairaalalla muuten ehkä niin hyvä maine olekaan niin synnytysosastoa on kehuttu paljon. Tai ainakin minun siellä synnyttäneet tuttavani ovat kaikki kehuneet.

Ja tutustumiskäynnillä ollessa vaikutelma oli kyllä todella hyvä. Itse valitsin ehdottomasti mieluummin Lohjan pienen ja hyväksi kehutun osaston kuin Jorvin ison ja liukuhihnamaiseksi haukutun kun näistä kahdesta piti valita.

No kohta toivottavasti saan omakohtaistakin kokemusta asiasta,

Santsuli rv 41+1

Vierailija
6/6 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen sain alatiesynnytyksellä ja toisen keisarileikkauksella.

Kaikin puolin voin kyllä suositella Lohjan synnytysosastoa, vaikka oma synnytykseni menikin lopulta penkin alle koska lääkäri tikkasi mut ihan väärin. Mutta niin olis voinut käydä missä vain.

Suurin osa henkilökunnasta oli tosi ystävällistä ja heillä oli aikaa opastaa imetyksen ym juttujen kanssa. Jos yöllä tuli nälkä sai itse käydä hakemassa ruokasalissa olevasta jääkaapista syötävää :)

Myös jos ei esim. millään jaksanut pitää vauvaa yöllä vierihoidossa niin ei ollut mikään ongelma henkilökunnalle, että vauva oli vauvalassa niin että itse sai nukuttua. Itselleni esim. aluksi vauva tuotiin rinnalle syömään ja sitten vietiin takaisin vauvalaan kunnes jaksoin huolehtia siitä koko yön.

Sitten yksi hieno juttu, mitä ei kuulemma ole kaikissa sairaaloissa. Eli keisarileikkauksesta kun pääsee heräämöön, niin jos vointi vain sen takaa niin saa siellä jo vauvan rinnalle ja miehen myös seuraksi! :-D

Suositten lämpimästi...

Ehdottomasti tuon kolmosenkin kohdalla menen Lohjalle synnyttämään!

Iluvatar76 rv 7+1 ja pojat 06 ja 08