Gallup: Jos perheessä kaksi auto, kumpi ajaa paremmalla?
Eli yleensä aina mies ajaa sillä paremmalla ja nainen ns. kakkosautolla, mistä tämä johtuu?
Meillä asia on tosin toisinpäin, eli minä ajan " ykkösautolla" , joka on vm. -02 ja mies ajaa 15 vuotta vanhalla kakkosautolla.
Lisäystä vielä sen verran että minä olen kotiäiti enkä tarvi edes joka päivä autoa, mutta mies kulkee töissä autolla...
Miten muilla?
Kommentit (17)
Minä siis tyydyn siihen joka jää kotiin. Olen myös kotiäiti.
Ihan sen takia kun miehellä pitempi työmatka, ei tule uuteen niin paljon kilometrejä.
Ja näin ollen ajan turvallisemmalla autolla. Enkä myöskään suostuisi ajamaan meidän röttelöllä pitempiä matkoja. Kuljetan myös lasta.
meillä myös minä ajan uudemmalla (vm. -02) ja mies vanhemmalla (vm. -90) autolla. minä vien lapsen hoitoon, mies hakee. molemmilla saman pituinen työmatka, hoito paikka on lähellä kotia.
Eli uusimme autot vuorotellen n. 4 vuoden välein.
Nyt mies osti uuden auton ja ajaa siis paremmalla. Sitä ennen minä ajoin pari vuotta uudemmalla, ja tulen ajamaan taas parin vuoden kuluttua, kun on minun vuoroni uusia auto.
Molemmat pitävät siis suht' uutta autoa, koska molemmat ajavat paljon.
Meillä se ajaa paremmalla (=uudempi ja turvallisempi), joka kuskaa muksuja. Ja tätä on nimenomaan mies ehdottanut.
Ei omanikaan huono ole, vaikkakin vanhempi. Vuodelta -98.
Meillä minä ajan uudella autolla ja mies vanhalla.
Ihan sen takia kun miehellä pitempi työmatka, ei tule uuteen niin paljon kilometrejä
Miksi ostaa uusi auto jos sitä pitää säästää, eli ei ajeta ettei tule kilometrejä???
koska mä olen onneton kuski enkä uskalla ajaa sillä uudella!
Molemmat tulevat olemaan uusia, mutta toinen iso farkku ja toinen pieni kaupunkiauto ja minä tahdon tämän pienen ihan vaan siksi että minusta on paljon mukavampi ajaa pienellä ja ketterällä autolla kaupungilla. Eli siis minä ajan huonommalla, ja omasta tahdostani. Tällä hetkellä jos tarvin autoa esim. lasten kuljetukseen niin sitten mies saa kulkea fillarilla :)
tottakai. Onko muka sellaisiakin miehiä jotka ei anna vaimon ajaa paremmalla autolla ?
Kun olin äippälomalla niin minä ajoin uudemmalla autolla, kun se sattui olemaan mun omani (siis omistama ja maksama).
Mies ajoi omalla rötisköllään töihin.
Nyt mies osti uuden auton ja ajaa sillä. Ja minä jatkan ajamista omalla " uudella" autollani, eli mun auto on nyt käynyt vanhaksi =)
Meillä nääs avioehto ja autot oli ostettu ennen avioliittoa.
Minä yleensä ajelen Bemukalla joka on maasturi. Mahtuu kaikki kyytiin ja jotenkin se auto tuntuu turvalliselta. Meillä myös kaksi pakettiautoa joita en ole vielä tähän ikään mennessä uskaltanut ajaa!!!
eli onneksi ei tarvitse kummankaan tinkiä turvallisuudesta.
Mies ajaa firman täysetuautolla ja mulla on oma auto vuosimallia 02.
Meillä ei ole ykkös ja kakkosautoa. Miehen autolla ajetaan yhteiset menot, siinä kun bensasta ei tartte erikseen maksaa. Oma auto on Audi ja hyvin siihenkin mahduttaisiin
Mies ottaa sen vaan silloin, kun tarvii ajaa työajoa pidemmälle. Ja silloin minä ajan meidän omaa " kakkosautoa" , joka on vuodelta 1998 eli ei vanha sekään. Usein kuljemme myös yhdessä, jolloin kakkonen odottaa meitä pihassa. Tietty, koska siihen tarvii ostaa omat löpöt, toiseen ei.
Ei tule siihen parempaan autoon niin nopeasti valtava määrä kilometrejä.
Samoin oli vanhemmillani. Isäni ajoi vanhalla rotiskolla, äitini ykkösautolla.