Lukekaapa Niinistön kannattajat tuosta Halonen punaisessa langassa ketjusta..
Erään duunarin upea kirjoitus siitä kuinka ilman duunareita johtajat ja yrittäjät eivät olisi mitään. Niin asiaa etten olisi osannut paremmin itse kantaani ilmaista!
Kommentit (28)
Jos kaikki ammattilaiset lähtevät julkiselta puolelta palkan takia niin ketä sinne julkiselle puolelle jää ammattimaisesti hoitamaan? Kerropa se. Ilman ammattitaitoa hoidonlaatu on huonoa.
Yrittäjät palkaavat työntekijöitä jotka siis näin ollen saavat itse elantonsa vs. eläisivät yhteiskunnan tuella. Sekä yrittäjät että työntekijät maksavat veroja ja niin yhteiskunta voi pitää huolta esim. huono-osaisista (sairaista jne) ja julkinen sektorikin pelaa.
Suomen vientiä tarvitsisi nyt lisätä jotta yrittäjyys kannattaisi ja niitä työpaikkoja syntyisi.
Tässä ei ole nyt kyse siitä, etteikö huono-osaisista huolehdittaisiin. Pointti on se, että mistä se raha heidän huolehtimiseen tulee. Siihen tarvitaan meitä jokaista työntekijöinä. Ei se raha katsokaas missään demareiden vaalipuussa kasva.
22
Isoissa firmoissa johtajat ovat vähän niin kuin urheilussa tähdet. Ei jonkun Schumacherin osaaminen oikeasti ole miljoona kertaa tavallista ratinpyörittäjää parempi, mutta markkinat ovat määritelleet hänelle korkean palkan. Samalla lailla joku " huippujohtaja" voi määritellä oman hintansa.
En minä vauhkoa vaan esitin asiallisen kysymyksen johon et kyennyt vastaamaan.
Minkä kysymyksen sinä esitit?
-25-
Nyt haukut väärää puuta. Esitit varmaan kysymyksesi numerolle 22, etkä minulle.
-25-
suuryrityksessä. Kolahtaahan se pienyrittäjänkin nilkkaan.
Pienyrittäjä on useimmiten tavalla tai toisella alihankkija tai palvelun tarjoaja. Suuryritysten tarjouskilpailuissa pienyrittäjä joutuu tarjoamaan kustannustehokasta toimitusta. Useimmiten tämä tarkoittaa, että pienyrittäjä joutuu painamaan hintansa kipurajalle. Voittoa ei kerry. Samaan aikaan suuri pörssiyritys kelaa tarjouskilpailussa säästyneet, pienyrittäjän selkänahasta revityt, rahat johdon bonuksiin ja optioihin sekä osakkenomistajien tuottoon.
Kyllä tuloerojen kasvu kolhii myös pienyrittäjää.