ärsyttää, jätän yhteismökille usein jotain ruoka/herkkupaloja "seuraaville"
Ja kun tulen mökkeilemään, kaikki on syöty ja rasiat poltettu, mitään ei ole jätetty. Kuinka itsekeskeinen lahopää ihminen voi olla, kun ei tajua että ne ei ole mitään ylijäämää vaan lahja, johon pitää vastata samalla tavalla tai jättää lahja kokonaan vastaanottamatta.
Kommentit (40)
Jos oot edes vähän tosissasi kirjoittanut, niin toiset kokee epämiellyttävänä sinun tähteesi.
Me jätetään nuo lahjat aina paikalleen, jotta niiden antajalle ei tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Jos oot edes vähän tosissasi kirjoittanut, niin toiset kokee epämiellyttävänä sinun tähteesi.
Hyvin on fazerin sininen kadonnut ja vastaavat
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne ole lahjoja jos odotat vastapalvelusta.
En tiedä mikä on parempi sana tälle. Jätän jotain kivaa ja yllättävää, jotta muutkin jättäisi.
Pari vuotta sitten menin autiotupaan kekkospuistossa, pöydällä oli kahden litran vodkapullo!
Lämmitin saunakin sitten illalla, olin too-si kännissä.
Oli maaliskuuta ja olin jo aika pitkään retkeillyt, heti huomasin pullon ja ajattelin että ihmisystävä sen jättänyt.
Oli vielä hieno jäälasista tehty pullo pohjoismaista vodua.
Laitoin poronkäristystä ja join vodkaa, tykkään retkeillä lumien aikaan kun voi pitää kunnollista ruokaa mukana ilman pilaantumisvaaraa.
Olen retkeillyt monissa erämaissa ja aina vaikeapääsyisimmille autiotuvilla itsekkin jättänyt jotain ylellisen painavaa, suklaata isossa levyssä tai vaikka hyvää teetä tai jotain.
Vähissä enää hyvätapaisia retkeilijöitä.
Meillä jo koulussa opetettiin että pysyviin majoitteiaiin kuuluu jättää jotain pientä, mitä milloinkin (jääkärikoulussa, laskuvarjojääkärikoulussa siis!)
Käsittääkseni lahjan idea on olla lahja vastapuolelle, ilman odotuksia että saa siitä jotain itse tilalle.
Jätä lappu mukaan, jossa esität toiveen vastavuoroisuudesta, eivät selvästi ymmärrä mitä haet lahjoilla. Et voi pakottaa heitä, jos eivät halua olla kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten menin autiotupaan kekkospuistossa, pöydällä oli kahden litran vodkapullo!
Lämmitin saunakin sitten illalla, olin too-si kännissä.
Oli maaliskuuta ja olin jo aika pitkään retkeillyt, heti huomasin pullon ja ajattelin että ihmisystävä sen jättänyt.
Oli vielä hieno jäälasista tehty pullo pohjoismaista vodua.
Laitoin poronkäristystä ja join vodkaa, tykkään retkeillä lumien aikaan kun voi pitää kunnollista ruokaa mukana ilman pilaantumisvaaraa.
Olen retkeillyt monissa erämaissa ja aina vaikeapääsyisimmille autiotuvilla itsekkin jättänyt jotain ylellisen painavaa, suklaata isossa levyssä tai vaikka hyvää teetä tai jotain.
Vähissä enää hyvätapaisia retkeilijöitä.
Meillä jo koulussa opetettiin että pysyviin majoitteiaiin kuuluu jättää jotain pientä, mitä milloinkin (jääkärikoulussa, laskuvarjojääkärikoulussa siis!)
Juuri näin. Erämökkiin kuuluukin jättää, jallupullo me aina jätetään ja itse ollaan ”saatu” vodkaa ja suklaata.
-tiedustelukomppania
Mikä on yhteismökki? Onko se siskosi kanssa yhteinen, vai jokin vuokramökki?
Jos ette ole alustavasti mökkiä hankkiessa sopineet mistään tämmöisestä. Voisi kuvitella että edes miettisivät miksi sinä aina jätät jotain ja miksi eivät itse jätä, eikö heitä yhtään vaivaa asetelma.
Hanki paremmat yhteismökkeilijät.
Nyt menee keskustelussa sekaisin iloisesti erämökit ja kesämökit. Ei kesämökeille mitään lahjoja jätetä. Seuraavat vain luulevat, että edelliset on unohtaneet sen vahingossa.
Mielestäni se että jätän jonkun pienen lahjan on itselleni se ilahduttava asia, ei se että odotan jotain tilalle. Kuten täällä jo sanottiinkin.
Mielestäni lahjojen antaminen on kivempaa kuin niiden saaminen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee keskustelussa sekaisin iloisesti erämökit ja kesämökit. Ei kesämökeille mitään lahjoja jätetä. Seuraavat vain luulevat, että edelliset on unohtaneet sen vahingossa.
Miksi menee, ja miksi ei? Kyllä minä tajuaisin heti mistä on kyse.
Jotkut hotellihuoneeseen tuodut karkit on eri asia, kun niistä on huoneessa maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jätetään sukumökillä kaikki "säilyvät ja avaamattomat" ja sitten se seuraava ostaa jotain tilalle jos sattuu käymään kaupassa tai jos jää ylimääräistä. En oleta kylläkään että muut jättävät, ei haittaa vaikka olisi tyhjää, mutta aina löytyy kyllä jotain kivaa vaikka lakuja ja viiniä.
0/5