Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko hyväksyä lisämaidon antaminen sairaalassa vauvalle?

Vierailija
22.04.2008 |

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et halua antaa sitä lapsellesi niin pyydä ainakin tarkkailemaan verensokeria. Jos se on matala eikä nouse imetyksellä (ei heru välttämättä aluaa tarpeeksi) niin antaisin ehdottomasti lisämaitoa. Ei sitä paljon anneta ja ainakin meidän sairaalassa se on erikoismaitoa, ei lehmänmaitopohjaista.

T. sh

Vierailija
2/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toistui 2-3 kertaa. Eipä olisi tullut mieleenkään kieltää hoitajia antamasta hänelle ruokaa. :((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyivät saako antaa tilkan maitoa, en kieltänyt. Jos tämä seuraava nyt syntyisi normaalisti niin varmaan yrittäisin heti imettää.

Vierailija
4/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oltaisiin varmaan huostaanotettu jos en olisi sallinut lisämaidon antamista. Oli tärisevä ja paino laski nopeasti, ja verikokeiden mukaan tämä johtui siitä että ei saanut imetyksellä ravintoa. Oli iso syntyessään ja isoilla vauvoilla tämä kait aika tavallista.

Totta on että lisämaitoa annetaan liian herkästi mutta joskus se todella on tarpeen.

Vierailija
5/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokerin liika lasku voi aiheuttaa lapsen menon koomaan. Lapsi laitetaan tiputukseen, jos sokeritaso laskee. Päälaelle laitetaan se putki kiinni. Joten harkitse nyt hyvä ihminen, ehkä ennemmin siinä lisämaidossa olisi järkeä.

Ja muuten mulla oli imetys niin takkuista, että 9 päivään ei tullut maitoa ja sitten kuukausi täydensin ihmetystä lisämaidolla ja vasta sitten täysimetin. Lopetin täysimetyksen vasta, kun lapsi oli 5,5 kk. Että näinkin voi käydä. Ihan turha pelko siitä lisämaidosta.

Vierailija
6/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ennen täytyy antaa lisämaitoa koska omaa ei vielä tule.

Imettänyt olen jo synnytyshuoneessa mutta muutama tippa ei riitä viemään vauvalta nälkää. Synnytyksen jälkeisenä pivänä on jotunut antamaan lisäruokaa kun vauva on huutanut pää punaisena.

Mielestäni lisämaitoa pitää antaa ja sillä selvä jos oma tuotanto ei ole vielä käynnistynyt.

Vierailija
7/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti minä jouduin myöntymään ja vauvalle annettiin lisämaitoa.

Sillä sitten jatkettiin vielä kotonakin, kun oman maidon tulo ei lähtenyt tarpeeksi hyvin alulle.

Lisämaidosta päästiin eroon vasta 2 viikkoa vauvan syntymästä.

Vierailija
8/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikuisesti olen kiitollinen niille tuntemattomille äidinmaidonluovuttajille, joiden avulla poikaani ruokittiin! Kyynel tulee vieläkin silmään...

Vierailija
9/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miski muuten niin helposti tuputtavat?

Vierailija
10/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sairaalassa sitä maitoa tuputetaan? Mun mielestä on niin päin, että yleensä joutuvat anomaan sitä, että saa.

Mä en kanssa oikein tajua miksi joku ei haluaisi antaa tarvitsevalle lisää ruokaa. Ekaksihan annetaan kai yleensä luovutettua äidinmaitoa ja vasta kun lapsi on vähän vanhempi niin korviketta.

Vierailija
11/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan tavallista, ettei ensimmäisinä päivinä tule kuin ternimaitoa. Ja vauvat ovat sillä pärjänneet. Yhdellekään viidestä ei ole lisämaitoa annettu, ei myöskään sektioitten jälkeen. Silloinkin äiti voi imettää, kun vauva vain tuodaan viereen,

Vierailija
12/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esikoiseni tarvitsi lisämaitoa, kuopus ei.

Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
13/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen paras on se tärkein, ei sinun!!

Mitä siinä pelkäät??

Jos pelkäät tuttipullon haittaavan imetystä, niin älä koske tuttipulloon!!

Anna vauvalle lisämaito pienestä mukista hörpyttämällä. Siis maito tarjolle huulille mukista (ei siis kaadeta suuhun) ja vastasyntynytkin osaa hörppiä/ latkia maidon. Eikä häiritse imetystä.

Kätilön kuuluisi osata neuvoa tämä.

Näin meillä (hörpytetty kolmea vauvaa, koska maito noussut hitaasti ja EI OLE RIITTÄNYT!!) ja kuukaudenkin lisämaidon jälkeen päästiin täysimetykseen, jota jatkui 6 kk:ksi asti ja edelleenkin 11 kk:n ikään kiinteitten ohella.

Vierailija
14/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietävät uusimmat tutkimustulokset siitä että vastasyntyneelle ei pitäisi antaa lehmänmaitopohjaista maitoa jota vielä joissain sairaaloissa annetaan. on mahdollista (ja hyvin todennäköistä tutkimusten mukaan), että juuri tämä varhainen kova altistus lehmänmaidolle silloin kun suolistossa ei ole vielä mitään suojamekanismeja voi rajusti altistaa juuri lehmänmaito allergialle joka nykyisin on niin hurjan yleinen. joten mieluummin sitten vanhaan tapaan, varaimettäjällä, eli siis luovutettua äidinmaitoa vastasyntyneelle :)

Vierailija
15/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla tuli alusta asti hyvin maitoa (luovutinkin 5kk aikaa 80 litraa). Vauva oli tehohoidon osastolla (pitkittyneen synnytyksen vuoksi crp oli koholla ja sai antibioottia). Toivoin että saan imettää päivisin ja mahdolliseseti öisinkin jos jaksan. Sanoivat että soittavat kun vauva herää ja soitivatki MUTTA vasta kun olivat ensin vaihtaneet vaipat ja antaneet ensi nälkään maitoa pullosta. Sanoinkin sitten että haluan imettää ensin niin toivat sen maitopullon jokakerta silti sinne huoneeseen. Ja vauva tuli ihan tyytyväiseksi siitä imetyksestä. En siis ymmärrä miksi sitä maito piti heitää hukkaan monta kertaa päiväsäs se 50-70milliä.

MAitoa tuli siis ensipäivästä lähtien suihkuamalla kun tissiä puristi, ja ihan varmasti riitti pitämään vauvan nälän loitolla.

Kuopus pöo onnksi kokoajan vierihoidossa niin eivät päässeet väkisin sitä maitoa tunkemaan.

Toki jos olisi ollut join syy lisämaidon antamiselle sitä olisi saanut antaa ,mutta tuommoista syyttä tunkemista ja luovutetun maitdon tuhlausta en ymmärrä.

Vierailija
16/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse antaa antaa :) Minä kielsin heti alkuun lisämaidon ja tutin käytön. Lapsi on sinun, ei niiden hoitajien! Kannattaa käyttää omaa päätään eikä mennä joukon mukana!

Vierailija
17/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki oli rinnalla synnytyshuoneessa mutta kun tuli verikokeen vastaukset ilmoitettiin että vauva siirretään teholle.

Kolme kanyylia oli pahimmillaan lapsessa kun sai vielä yleisinfektion ja tämän lisäksi nenä-mahaletku ja imettää en voinut koska vauva ei jaksanut syödä. Pipetillä laiton lypsämääni maitoa letkuun ja näin vauvaa ruokittiin. Sokeritipassa oli.

Osan ruokailuista hoiti henkilökunta koska oli tiheällä ruokinnalla.

Olin synnyttäneiden osastolla ja vauva teholla ja sitä väliä kuljin vähän yli viikon ja sitten yksi yö oltiin yhdessä vielä osastolla ja sitten kotiuduttiin.

Eipä olisi tullut ensimmäisinä päivinä mieleenkään kieltää ruokaa koska maitoa nousi minulle vasta kolmantena päivänä jonka jälkeen lypsin osastolla koneella ja kuljetin maidot merkittynä teholle tiettyyn jääkaappiin.

Vierailija
18/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" hyiyäkällöä" - pikemminkin...

Vierailija
19/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vauvan paino laski yli sen sallitun 10 %

- maito tosiaan nousi vasta kolmantena päivänä.

Meidät vaan kotiutettiin ja todettiin, että tuokaa seuraavana päivänä näytille. Vauva oli koko ajan ihan tyytyväinen, eikä mulle suoraan sanottuna tullut mieleenkään, että se olisi mitään lisämaitoa tarvinnut.

Vierailija
20/56 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut, miksi lapsi huutaa kolme vuorokautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi