**HELMIKUISET KESKIVIIKKOON!**
Kommentit (33)
...ennen kuin aloitan huushollin imuroinnin. On se vaan niin ärsyttävää hommaa, että kaikkensa sitä koittaa keksiä, ettei tarttis ihan vielä sitä aloittaa. ;)
Tänään on jatkuvasti, ja juuri nytkin, tiitillä koko ajan kintut mun kylkiluissa... Ja on muuten aika terävät kantapäät! No, eilen oli vähän hiljaisempi päivä liikkeiden suhteen, joten pitänee yrittää nauttia tästä, kun toinen on taas pirtsakkana. Supistuksiakaan ei eilen juuri ollut.
Sainkin sit eilen leivottua kaksi kuivakakkua ja kääretortun pakkaseen. Olin oikein ylpeä itsestäni, kun sain niin paljon aikaiseksi. Yleensä nämä päivät vaan jotenkin hujahtaa ohi ja ei ehdi tekemään paljon mitään. Kait sitä on sit hidastunut sen verran.
Täällä myös on muuten sitä painon tunnetta ja pissalla käyminen on välillä tuskaa. Varsinkin öisin kun herää vessaan, niin on se " tiristäminen" yhtä hel*#¤%tiä. Kait ton pää sit painaa johonkin sopivasti, että se aiheuttaa tän. No, enää ei pitäis olla kovin montaa viikkoa tätä rumbaa jäljellä, joten koitetaan kestää.
Kirppu80 38+4
Siis korjaan.. ennen PERJANTAITA.
Hei!
Aamulla pyörin sohvalla tuskissani ja totesin miehelle kun sitä oli 3 tuntia kestänyt että pitää alkaa soittelemaan.. no äläs huoli sitten nukahdin sohvalle ja heräsin pari tuntia sitten nyt selkä on tulessa ja tulee supistuksia kuitenkin hieman heikompia kuin esim. viikonloppuna sairaalasta totesivat että niin kauan kuin kotona ok olo voi olla kotona voi olisi mukava jos vauvat tulisivat ihan itsestään kun jo käynnistystä 2 viikon päähän väläyteltiin..
No tässäpä vähän kuulumisia polte lisääntyy ja vatsa kovenee eli kirjoittelen illalla/huomenna jos tuota lähtöä ei sitten tule
toiv pääsen tässä sairaalaan olihan se kohdunsuu jo huimat 2 cm auki eilen :)
tikunen ja hupu sekä lupu 36+1
Hei kaikille!!
Mua sit kyllästyttää toi kelan touhu. Mä oon kuulemma ollu viime viikon perjantaista äitiyslomalla, ilmoittivat mulle kun maanantaina soittelin tilannetta. Mulle ei oo vieläkään tullu mitään kirjallista dokumenttia siitä. Ajattelin vaan itsekseni et ei niillä ilmeisesti oo mun tapauksessa kiire, koska mä olin jo valmiiksi työttömänä. Onkos kohtalotovereita???
Täällä Porissa on taas niin synkkä ilma ja lunta satelee. Mulla meni kans viime yö ihan pyörimiseen ja paikat tuntu niin kipeiltä että....
35+5
mä olen ulkoillut,venytellyt,nukkunut ja ottanut panadolia.kipu eikun kovenee!!! mitä ihmettä tää nyt on. ja mulla on ns.menkkakivut aivan järkyttävät->voisiko tämä myös jomottaa päähän saakka???
ei hyvänen aika mä en enää kestä.
kuumetta
Minäkin kaivoin juuri imurin esiin, mutta en kuitenkaan millään viitsisi aloittaa imurointia. Niinpä tulin roikkumaan tänne palstalle, saa edes vähän siivousta lykättyä.
Tänään oli taas neuvola. Verenpaine oli vähän koholla, mutta toivottavasti ei enää siitä nouse. Muuten kaikki oli ok. Paitsi, että neuvolan täti ei saanut tunnusteltua missä tarjonnassa vauva on. Sydänäänetkin kuuluivat kuulemma hämmästyttävän ylhäältä, joten terkka epäili, että vauva on kääntynyt perätilaan. Pääsinkin sitten iltapäivästä naapurineuvolaan ultraan ja onneksi siinä näkyi, että selvästihän se vauvan pää on alhaalla niinkuin kuuluukin. Hyvä niin. Ehidn jo hieman pelästyä... Mutta vauva on siis ilmeisesti vielä melko ylhäällä (ja kyllähän sen huomaa, kun edelleen painaa tänne kylkiluihin)...
Nyt imuroimaan! :(
Enni rv 37+3
Eiliseen asti vauva liikkui niin kuin ennenkin ja klo 20 aikaan bussissa piti ihan kamalaa mekkalaa. Illalla (klo 24) kun menin nukkumaan, tajusin, ettei vauva ollut pitänyt tavallista potkunyrkkeily-matsiaan, jonka yleensä pitää joskus klo 22-23 aikaan. Yölläkään vauva ei liikkunut, kun yritin vessassa käynnin yhteydessä vähän herätellä. Aamulla join mehua ja aloin tosissani laskea liikkeitä. Meni puoli tuntia ennen kuin tunsin ekan liikkeen ja sen jälkeen niitä kyllä tuli se 10/tunti. Ja kyllä niitä on nyt koko päivän tullut, mutta aika vähän verrattuna normaaliin ja aika hiljaisia ovat. Ärsyttävää tälläinen, kun ei tiedä, onko kaikki vauvalla hyvin. Kun kuitenkin nyt liikkuu, vaikka olikin yöllä 12 h hiljaa (tai ehkä liikkui, kun mä nukuin).
T:Fassiloora rv 36+3
Kun kerran jaksoin tulla lukemaan pinon niin sitten jotain kirjoitankin ! Väsyttää vois nukkua 24 h ...
Fassiloora, meillä oltu 2 päivää niinkui hiljaa, ihan pieniä liikeitä saa kun oikein käskee. Hikka on ollu pari kertaa päivässä -tietää vauvan olevan hengissä ! Meidän vauva ei ole pitänyt minkäänlaista liikettä enää öisin 2 viikkoon -vaikka herään vessaan yöllä. Huomenna mulla poli ja uskon että saan sieltä vastauksen. Mulle ainakin viimeksi sanottiin että jos ei sitä makuulla saa 10 liikettä/h toisella yrittämällä niin pitää käydä näytillä.
Sitten tuo sokerin syöminen / juominen kuulemma auttaa herättelee kaveria. Mutta jos sua arveluttaa käy ihmeessä näytillä.
Tää meidän " osku" on jo niin iso ettei mahdu muutenkaaan pörrää / tekee mitään mega potkusarjoja.
joo mulla on hiukan huono päivä, meni siskon kanssa sukset ristiin - mää kullemma valitaan vaan raskaudestani. Ei kuulemma hänen mielstään ole toivottu raskaus yms. epäilee kaikenlaista ja juoruaa niinkui vanhat akat asioista joista vaan olettaa tietävänsä. #*#*# ottaa päähän ja kovaa..
minkki 36+2
Hohhoijaa, alkaa tää maha vähitellen kyllästyttää. Voi kun saisi selän kunnolla köyryyn ja venytellä... : ). Huomenna olisi lääkäri, sitten tiedän taas tilanteen tuolla alhaalla. Tämä äitiysloma tuntuu menevän lähinnä sängyssä makoiluksi, vaikka suunnittelinkin kaikkea hyödyllistä tekeväni. Mitään vaivoja ei pahemmin onneksi vielä ainakaan ole, mutta väsyttää kyllä ihan kiitettävästi.
Tamperelaisten kanssa treffaisin mielelläni, mutta huomenna mulla ei ole autoa, en siis pääse täältä maalta mihinkään. Perjantaina sen sijaan olisin joka tapauksessa kaupunkiin tulossa, jos joku muukin innostuisi. Olisi tosiaan kiva jatkaa sitten tuolla vauvapuolellakin, eikä mulla ainakaan ole liikaa seuraa sitten vauvan synnyttyäkään : )
FannyK 36+4
Mä pääsin synnytystapa arvioon kun neuvolasta epäilivät poikkitilaa. Olin tänään lääkärissä sitten synnytysarviossa mut vauva olikin kääntynyt oikein eli raivotilaan :) tosin lantio sen verta leveä ja tietty neljäs synnytys että ei välttämättä kiinnity laisinkaan.
Selän venyttelyä mäkin kaipaisin (huokaus) en valitettavasti tiedä keinoa!
Lääkäristä vielä, jonkin verran on supistellut muttei lainkaan kipeästi mutta ylläri oli kova kun kanavaa sentti jälel ja 2cm auki. Nyt supistelee kovasti ei hurjan kipeästi vieläkään mutta veristä vuotoa tulee jonkin verran mitähän se vai johtuneeko lääkärin kopeloinnista :) Lääkäri arvioi synnytyksen saattavan tapahtua viikon sisällä :D
t. Hellu 37+1
Selkä vaihteeksi siinä mallissa että ei oikein tämä koneella istuminen herkkua ole :/
Eilen tosiaan täälläkin oli arvio. Päivä meni rtattoisasti polilla istuen kun piti jonottaa lääkärille, labraan, käyrille... No odotettavissahan se oli, pitää ymmärtää tärkeysjärjestys. Siellä ei vaan monella tainnut olla se perillä kun välillä sellainen marmatus kävi.. huh.. Ollaanko me hormonihirmut[hih..] noin hirveätä porukkaa valittamaan[pitäisi varmaan lukea muutama oma teksti] ;)
Edellinen yö meni vaihteeksi valvoessa ja panikoidessa. Joten itkuhan siellä tuli pariinkiin otteeseen kun väsynyt mieli purki itseään.
Tultiin siihen tulokseen että ei leikkausta ja se tuntui juuri sille miltä pitikin, oikealta siis. Vihdoinkin jotain selkeyttä!!
Mikki voi hyvin, 3 kiloa painoarviota.
Kaikki siellä olivat mielettömän ihania! OPttivat pelot ja honot kokemukset todesta, eivät vain taulukoita tuijotelleet. Lupasivat että kaikki mahdollinen tehdään ja tukena ollaan jotta tästä saataisiin mahdollisimman hyvä ja ennenkaikkea parempi kokemus!
Tuntuu vaan oma olo vielä rtikkinäiseltä kun vaivojen lisäksi pelot vaivaavat alituiseen ja vievät mm. yöunet. Olenkin miettinyt että varmasti osa tästä fyysisestäkin huonovointisuudesta johtuu henkisistä " avuista" ...
Tultiin lääkärin kanssa tulokseen että jos tilanne suinkin kypsä niin ensi viikon torstaina kun viikkoja 39 täynnä koitettaisiin hiljakseen käynnistellä.
Eli sellaista täällä. Mitä siitä valituksesta olikaan puhetta... :)
*odottaa vaan jo vauva-arkea*
Marju ja Mikki 37+6
eli tänään oli ä-polikäynti, käyrän otto oli hieman hankalaa kun ei tahtonnu löytyä oikeaa kohtaa, ja kun äänet saatiin kuuluviin, vauva pyörähti pakoon. oli siinä opiskelijalla homma, tyttönen joutui sitten istumaan sen parikymmentä minuuttia siinä vieressä ja koko ajan hakemaan ja pitämään sitä namikkaa että saatiin kunnon käyrät. supistellu ei yhtään mutta tilaa oli vauvalla liikkua ja hillua.
sitten kätilö ultras ja nätti raivotila löytyi, helpotus, kaksi viikkoa sitten tehty kääntö on pysynyt. tosin vaavi ei meinaakkaan kiinnittyä, kohdunsuu kiinni ja kanavasta ei lääkäri sanonnu mitään, mutta kuiteski alakautta lähdetään työstämään ja eletään tilanteen mukaan.
nyt kun vielä malttas ainakin viikon kasvaa mahassa niin sitten olisin valmis lähtemään tositoimiin. en ole edes laukkua pakannu vielä ja tuntuu etten ehtis kyllä synnärille makoilemaan vielä, on noita hommia tallissa ja kotona ihan riittävästi.
moni onkin ihmetelly miten jaksan hommia paiskia vielä, mutta kun niitä on tottunut tekemään koko raskausajan niin ei tunnu yhtään pahalta, toki tahti on hidastunut ja väsyttää mutta kun eihän tässä kiire ole minnekkään. kipuja ei ole ollut mitään suurempia, ajoittain selässä tuntuu talikon heiluttelu ja pitkän istumisen jälkeen liikkeelle lähtö tökkii mutta ei sen ihmeempiä.
niin sinne arvioon pääsin kun esikoinen leikattiin. tämä vauva yllärinä olikin rv36 perätilassa ja käännettiin, nyt oli tilanteen tarkistus.
mutta näillä eväillä eteenpäin, lapanen ja rv38+3
Ihan vaan kysyn kun et vissiin aikasemmin huomannu mun kysymystä (toissa päivältä muistaakseni) että aiotko ottaa huomenna miittinkiin poikasi mukaan? Mä nimittäin otan tyttelin mukaan niin jos poikasi mukaan tulee on varmaan toisistaan seuraa sitten..
Mutta huomenna nähdään :)