Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys juoksemisesta

31.05.2006 |

Osaako kukaan sanoa onko mitään suositusta siitä kuinka kauan voi juosta pieniä spurtteja? Tuli mieleen eilen kun koiran perässä painelin agilityradalla että kuinkahan pitkään siellä uskaltaa juosta. Lyhyitä pätkiähän nuo on, alle minuutin luokkaa, eikä niitä yksissä treeneissä montaa tule. Mutta syke kuitenkin nousee kunnolla kun täysillä paahtaa. Neuvolassa sanottiin että juosta saa niin kauan kun tuntuu hyvältä, eikä tuo vielä pahalta tunnukaan, mutta tarkoitettiinkohan tuolla kuitenkin lähinnä hölkkäilyä..

Kiitos kaunis jos joku osaa vastata:)

-nesselia (rv11+3)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun kohtu alkaa todenteolla painaa, kannattaa juokseminen vaihtaa kävelyyn. Juoksu/hölkkä/hyppely ' hölskyttää' nimittäin myös sitten lantionpohjaa ja rakkoa ja tämä voi aiheuttaa mm. virtsankarkailua. Mutta tunnet varmasti kyllä itse sitten, kun on aika hiljentää tahtia:)

sitruska rv 34+

Vierailija
2/6 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni se oli jotain 10-15 min. minkä jälkeen vauva alkaa kärsiä hapenpuutteesta. On varmasti vaan hyvä, että ottaa vähän spurttejakin. Kyllä kaikki kunnon kohotus on hyväksi synnytyksessä.

Ja tosiaan kyllä sie sitten tunnet kun alkaa tuntua pahalle. Mulla tuntui jo aika aikaisin, vaihdoin lenkit reippaisiin kävelyihin ja pyöräilyyn jo melko aikaisessa vaiheessa.

Tytteli-83 rv 38+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitrusta ja Tytteli vastauksistanne :)

-nesselia-

Vierailija
4/6 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin 2-vuotiaan esikoisen perässä. Eihän se enää miltään nannalta tunnu, mutta kun on tuo esikoinen kovasti vikkelä kintuistaan...

Minni 35+jotain

Vierailija
5/6 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. vauva ei kärsi hapenpuutteesta eikä muustakaan, mikäli sinä et niistä kärsi. Tämä on uusin tieto. Eli oman kunnon mukaan liikutaan ja kuunnellaan omaa kroppaa.

t.sitruska rv 34 , joka urheili vielä viime viikolla niin, että syke pysytteli 150 paikkeilla koko tunnin ja vauva voi erittäin virkeästi:)

Vierailija
6/6 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs moinen tieto?

Itse olen viimeisimpänä tietona lukenut eri lähteistä sen, että sikiö kärsii hapenpuutteesta kun äidin syke yli 150.. onko se nyt jotenkin todettu, että hupsista, eipä kärsikään? Kuulostaa vaan niin ihmeelliseltä..

Noo, itse olen pitänyt senkin suosituksen linjaa että en ole juossut alusta alkaen, kun on se suositus ettei olisi hölkkäävää liikettä jne.. ja aion jatkossakin pitää sykkeet alhaalla.