Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pedofilia sairaus vai synnynnäinen suuntaus kuten esim. homous?

Vierailija
04.03.2009 |

Sattuisiko jollain olemaan ihan tietoa asiasta?

Eihän kai sitä parantaakaan voi, vaan pedofiilien olisi vain oltava toteuttamatta omaa "seksuaalisuuttaan". Aika karmea tuuri on ihmisellä, joka syntyy pedofiiliksi. Homous ja transseksuaalisuuskin hyväksytään nykyisin ja nämä ihmiset voivat elää omana itsenään, mutta pedofiilille sitä ei voida ikinä sallia.

Pointtini on, että suhtautuminen pedofiileihin on aika vaikea ongelma. Ovatko he "pahoja" ihmisiä, vai sairaita (ja jos sairaita niin mistä ko. sairaus johtuu), vai onko se synnynnäinen seksuaalinen "suuntautuminen" siinä missä heterous, homous, biseksuaalisuuskin?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tor-verkkoa käsittelevässä kirjassa oli muistaakseni mainittu tapaus, että aikuinen mies ilman mitään aiempaa taustaa näki lapsiin liittyvää seksuaalista materiaalia ja sai siitä kiksit. Tajusi totta kai sekä materiaalin että reaktionsa olevan sairaita, mutta ei voinut itselleen mitään.

Sitten oli kanssa se mies joka käytti huumeita ja luuli tulleensa appelsiiniksi ja kuori itsensä verille.

Vierailija
82/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kai kukaan itselleen mitään voi.

Pointti tässä varmaan on kuitenkin se, että seksissä molempien osapuolien tulee olla tasavertaisia ja haluta samaa asiaa. Ketään ei saisi loukata eikä vahingoittaa.

Lapsi-aikuinen seksi ei koskaan voi olla tätä.

Tavallaan näin, mutta ajatus jää puolitiehen. On paljon muitakin syitä rajoittaa seksuaalista kanssakäymistä. Historiasta löytyy paljon viisaita esimerkkä. "Osapuolten tasavertaisuus" on liberalismin hourailua, missä kaikki yksilöt omistavat itsensä, tekevät siltä pohjalta sopimuksia ja viis muista. On helppo keksiä esimerkkejä, missä tämä on täysin riittämätön kriteeri seksuaaliselle kanssakäymiselle, kuten vaikkapa perheellisten aikuisten seksisuhteet muiden kuin aviopuolison kanssa.

Kuka yksilön omistaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut, että se on synnynnäistä. Sitten toisaalta puhutaan, että hyväksikäyttäjä on hyväksikäytetty lapsuudessa itsekin. IHan kaikkiko? Sittenhän se olisi se mekanismi, mutta tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta kuitenkin.

Vierailija
84/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homojen pedofilia on synnynnäinen suuntaus. Sitä tulee ymmärtää.

Vierailija
85/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen ei voisi olla synnynnäisesti pedofiili, jos kerran voi olla synnynnäisesti homo?.

Siksi koska pedofilia on sairaus, joka yleensä tulee traumaattisen lapsuuden seurauksena kun taas homouteen ei ole löydetty syytä. Ja toisekseen kyseessä on kaksi aivan eri asiaa. Toisaalta pedofiililla on usein hyväksikäyttävä isä tai äiti, eli käyttäytyminen "periytyy" helposti. Hyväksikäytetty lapsi ei osaa rakastaa oikealla tavalla ja päätyy hyväksikäytettäväksi tai itse käyttää hyväksi heikompiaan aikuisena. Tämä ei tietenkään päde kaikkiin traumaattisen lapsuuden kokeneisiin ihmisiin.

Mitä mieltä olet siitä, että maailmassa on (ainakin) miljardi miestä,  joiden mielestä pedofilia on ok? Uskallatko nousta vastarintaan heitä ja heidän kulttiaan vastaan vai oletko suvaitsevainen?

Vierailija
86/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sairaus.

Wille

Vierailija
87/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietasaarelaisessa herätysliikkeessä tämä on jo ymmärretty.

Vierailija
88/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimit ainakin tykkäävät alaikäisistä

Vierailija
89/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pietasaarelaisessa herätysliikkeessä tämä on jo ymmärretty.

Etenkin kun noihin lisää vielä insestin.

Vierailija
90/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pedofilia on homoseksuaalisuuden ohessa sukupuolivietin vääristymä (jos noin ei saa sanoa, niin anteeksi, tarkoitus ei ole loukata tai syrjiä ketään, vaan vastata ap:lle omien tietojen mukaisesti - saa vapaasti moderoida, jos sopimaton ilmaisu, tai toisin sanoen ei hyväksytty). Toisella se sukupuolivietti kohdistuu alaikäisiin lapsiin ja toisella samaa sukupuolta oleviin. Molempiin liittyy olennaisesti kokemukset lapsuudessa ja toki myös myöhemmällä iällä. Ja kun puhutaan sukupuolivietistä, niin se ei ole mikään sellainen asia, jota ei pysty muuttamaan.

Olen miettinyt paljon, mitä mun yhdelle tuttavaperheelle on käynyt, kun molemmat perheen pojat ovat vinksallaan aikuisina. Toinen on homo, ja toinen trans. Oli kuitenkin ihan hyvä koti, isällä hyvä työ, kaunis iso omakotitalo, kiva äiti ja mukava isä. Pojat on molemmat ihan miehen näköisiä ja ihan älykkäitä muuten.

Mun oman isän teoria on, että perheen äiti oli liian vahva suhteessa perheen isään, että siksi pojat vinksahtivat.

Eihän tossa muuten mitään, mutta perheeltä jäi lapsenlapset saamatta, ja suku sammui heihin.

Vierailija
91/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofilia on kuin raiskaus. Ei ole kahden päätökseen tekoon pystyvän välinen ihmisen vapaaehtoinen suhde/toimi... ihan määritelmänkin perusteella.

Vierailija
92/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pedofilia on homoseksuaalisuuden ohessa sukupuolivietin vääristymä (jos noin ei saa sanoa, niin anteeksi, tarkoitus ei ole loukata tai syrjiä ketään, vaan vastata ap:lle omien tietojen mukaisesti - saa vapaasti moderoida, jos sopimaton ilmaisu, tai toisin sanoen ei hyväksytty). Toisella se sukupuolivietti kohdistuu alaikäisiin lapsiin ja toisella samaa sukupuolta oleviin. Molempiin liittyy olennaisesti kokemukset lapsuudessa ja toki myös myöhemmällä iällä. Ja kun puhutaan sukupuolivietistä, niin se ei ole mikään sellainen asia, jota ei pysty muuttamaan.

Olen miettinyt paljon, mitä mun yhdelle tuttavaperheelle on käynyt, kun molemmat perheen pojat ovat vinksallaan aikuisina. Toinen on homo, ja toinen trans. Oli kuitenkin ihan hyvä koti, isällä hyvä työ, kaunis iso omakotitalo, kiva äiti ja mukava isä. Pojat on molemmat ihan miehen näköisiä ja ihan älykkäitä muuten.

M

Ja siis ihan tavallisia kristittyjä ovat ja olivat kaikki. Ei mitään lahkolaisia.

Vierailija
93/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Homoseksuaalisuus on vahvasti perinnöllinen ominaisuus. Näitä asioita, jotka liian vahvana johtaa juuri tuohon, eli valintaa ominaisuutta vastaan. Mutta selvästi siinä ominaisuudessa on myös jotain etua, tai ei ainakaan suurta haittaa. Muuten se ei olisi niin yleistä eri lajeilla.

Vierailija
94/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt , että kun normaalilla ihmisellä aktivoituu aivoissa hoivavietti,  niin pedofiileillä jostain syystä se sama tunne saa seksuaalisen aivo-osion aktivoitumaan.

Minulla on erittäin vahva hoivavietti lapsia kohtaan vaikka olen pedofiili.

Vierailija
95/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, pedofilia ei ole synnynnäistä. Siihen johtavat useimmiten omat, lapsena koetut hyväksikäyttökokemukset. Kukaan lapsi ei ole varustettu millään pedofiiligeeneillä.

Kuten homoseksuaalisuuskin.

Vierailija
96/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan miehen valinta minne päättää vehkeensä työntää. Oli se mikä tahansa elävä olento tai sen kehoon pistetty tai viilletty reikä.

Vierailija
97/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pedofilia on kuin raiskaus. Ei ole kahden päätökseen tekoon pystyvän välinen ihmisen vapaaehtoinen suhde/toimi... ihan määritelmänkin perusteella.

Moni aikuinenkin on lapsen tasolla...

Vierailija
98/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tor-verkkoa käsittelevässä kirjassa oli muistaakseni mainittu tapaus, että aikuinen mies ilman mitään aiempaa taustaa näki lapsiin liittyvää seksuaalista materiaalia ja sai siitä kiksit. Tajusi totta kai sekä materiaalin että reaktionsa olevan sairaita, mutta ei voinut itselleen mitään.

Sitten oli kanssa se mies joka käytti huumeita ja luuli tulleensa appelsiiniksi ja kuori itsensä verille.

Urbaanilegenda

Vierailija
99/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kyseessä vain yksi sateenkaaren väreistä?

Vierailija
100/105 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muut paitsi heteroseksuaalisuus on häiriöitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä