Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 vuotias rattaissa?

Vierailija
24.06.2008 |

Mutta eihän asia minulle kuulu. Jokainen tekee mitä lystää. En tykkää kytätä toisten asioita yleensäkkään..

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen seisoi seisomalaudassa 4-4,5 -vuotiaaksi asti. Kyse oli nimenomaan kiireestä. Ja jos leppoisasti mentiin eteenpäin, niin eipä siinä lapsenkaan kunto olisi kohonnut. Kuopus istui rattaissa 4-vuotiaaksi. Minä itse olen ripeä ihminen eikä kärsivällisyyteni kestä hidasta kävelytahtia.

Anyway, tuo esikoinen kapusi 5-vuotiaana Britannian korkeimmalle vuorelle. Nyt hän on koululainen ja hyvin, hyvin liikunnllinen. Harrastaa vaikka mitä ja potkiaa palloaan sisällä ja ulkona, aamusta iltaan. Kuopus on tällä hetkellä 6 v, eikä näytä jääneen yhtään kehityksessä jälkeen.

Sen verran minäkin voin jeesustella, että MINÄHÄN en kuljeta lapsiani autolla mihinkään. Me AINA fillaroimme, menemme potkulaudalla tai kävelemme....

Herran jestas sentään näitä keskusteluita täällä...

Vierailija
42/53 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän pojilla ikäeroa 2v4kk ja isompi siitä asti ollu ilman rattaita. Alkuun tykkäs olla seisomalaudalla, sitten luopui siitäkin. Nyt ootan kolmatta, ikäeroksi tulee vähän reilu 2 vuotta ja ainakin vielä toi pikkunen viihtyy rattaissa, ikää nyt 1v10kk..Saa nähä joutuuko kaksosrattaat hommaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pysyisi rattaissa. Mun 2v ei viihtyis rattaissa hetkeekään, ellei nuku. Ja kun päästää kävelee, juoksentelee minne sattuu, niin ei matkanteosta tuu mittään. Kai tässä on valjaat hommattava

Vierailija
44/53 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyttäämään yhdessä mitä kamalaa ne kanssa ihmiset tekee eritavalla kuin me!

HHHYYYYIIII!!!!

Vierailija
45/53 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten monien lapset kävelevät 10km:n lenkin jo pari vuotiaana ilman kitinöitä =) Meillä 4v. jaksaa kävellä vasta n.6km, enkä jaksa kantaa lasta loppumatkaa niin rattaat ovat meillä käytössä lähes päivittäin. Ai autoko? En mie tuollasta matkaa kehtaa autolla kulkea, sehän se vasta laiskuutta olisi...

Vierailija
46/53 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin 4,5 v poika tuodaan leikkipuistoon 300 m matka rattaissa.

Vierailija
47/53 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi vasta reilu 3-vuotias, mutta matkustaa vielä melko usein rattaissa, koska ei yksinkertaisesti jaksa kävellä niin pitkiä matkoja kuin me aikuiset. Minulla ei ole ainakaan sydäntä pakottaa pikkuistani kävelemään kilometritolkulla samalla kun hän itkee ja kitisee vieressä, puhumattakaan siitä että tällä tavalla matkaan menee vähintään triplasti aikaa...

Oikeastiko te kyttäätte kaupungilla, että minkäikäinen lapsi se siellä rattaissa nököttää? Ja taas se oma kruunu kiiltää, kun omat lapset on niiiiin kovia liikkumaan. (=kävelevät nätisti ruokakaupassa, kun ensin sinne ollaan menty autolla..)

Joo, noh ehkä joku ymmärtää meitä hirviöäitejäkin, jotka joskus lykkäämme lapsemme rattaisiin ihan vaan siksi, ettemme jaksa kuunnella vikinää/kitinää/älämölöä ja haluamme joskus ihan vaan shoppaillakin samalla kun lapsi "kärsii" rattaissa. (vaikka tietysti Kunnon Äidit ei koskaan shoppaile vaan puuhailee koko ajan lapsensa kanssa) Terveellinen määrä itsekkyyttä on myös äidille sallittua.

Vierailija
48/53 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne pitää ottaa sinne kauppaan shoppailemaan, viekää ne lapsiparkkiin, on mielekästä lapsellekin. Äläkä väitä ettei ole rahaa, onhan sull avaraa shoppaillakin?? Kristus mitä porukkaa, sitten oikeasti pienempien lasten äidit ei sovi vaunuinensa bussiin.

Vierailija
49/53 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja jos leppoisasti mentiin eteenpäin, niin eipä siinä lapsenkaan kunto olisi kohonnut."

Ja sillä kohoaa vai, että istutat rattaisiin?? :D

Vierailija
50/53 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se riippuu vähän lapsestakin, ei aina kyseessä laiska äiti. esim itse katson kateellisena kaverini 4-vuotiasta, joka kiltisti äidin vierellä menee tunteja stockalla. omani karkailee, piiloutuu pukukoppeihin jne...joo joo huonosti kasvatettu tai adhd tapaus, keksii kaikkea ja todella villi. julkisilla emme kulje ja vie pikkulasten vaunupaikkoja, saastutamme omalla luontoa tai kävelen pitkät matkat lapsi rattaissa. tosin käytössä hyvin pienet matkarattaat jotka voi tarvittaessa taittaa hyvin pieneksi jos bussilla satutaan menemään, lapsi osaa kyllä kävellä itse bussiin... en ymmärrä mitä pahaa siinä on että on varalta rattaat mukana vilkkaalle lapselle

Vierailija
51/53 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on neljävuotias ja käytetään rattaita. Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä täällä pääkaupunkiseudulla neljävuotiaan kanssa liikenteeseen ja ottaa hänelle pyörää!! Ihan oikeasti, miten te selviätte niiden pyörien kanssa, jos on ostoksia kannettavana ja muita lapsia mukana, kun vaihtaa metrosta vaikka bussiin jne. Mulla ei yksinkertaisesti riitä kädet, ja minusta se ei ole turvallistakaan, että nelivuotias pyöräilee jossain metroasemilla. Rattaissa menee samalla ostokset ja lapsi, ja täytyy todeta, että niin reipasta nelivuotiasta meillä ei tosiaan ole, joka jaksaisi kävellä koko päivän reissulla koko ajan, mikä aika täällä useinkin vierähtää kun jonnekin lähtee, etäisyydet on niin pitkät.

Vierailija
52/53 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi on sitten täysin hyväksyttävää viedä kouluikäiset autolla joka ikiseen paikkaan? Niin täällä pääkaupunkiseudulla ainakin monet tekevät.

Vierailija
53/53 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pm:n lapsi on jo neljä ja puolivuotias ja ihmeen hyvin noin iso tyttö viihtyy rattaissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi