Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Neljän lapsen äidit/isät
24.01.2006 |
miten neljäs lapsi muutti elämäänne, jos mitenkään? Miten pärjäätte arjessa? Miten taloudellisesti? Kaduttaako ikinä?
Me kuumeilemme kovasti neljättä mutta sitten taas tuntuu että ei kuitenkaan...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ainoa mitä piti muuttaa on isompi auto. Muuten on elämä aikalailla samanlaista kuin ennenkin. Paitsi tietenkin että kolmen lapsen sijaan meillä on 4 lasta.
Meillä on lapset syntyneet vielä silleen kahden sarjassa... jos näin voi sanoo. Vanhemmilla lapsilla on alle 2v ikäeroa ja nuoremmilla pikkasen yli 2v. Ja kakkosen ja kolmosen välissä on 4v ikäeroa kun tuli kesken menoja.
Joten nyt olen erittäin tyytyväinen että on 4 lasta. Nuoremmat leikkii keskenään paljon ja vanhemmat keskenään.
Monet ihmiset kauhistelivat neljännen lapsen tekoa että kuinka uskallatte kun rahat on tiukilla ja ruokaa menee kamalasti jne.
No,meneehän sitä! Maitoa kuluu litratolkulla (väh.3prk päivässä jos ei leivo tms.)
Mutta se on pientä minusta! Meillä on kyllä työttömyyden vuoksi ollut tiukkaa, ei muuten. Minä (äitinä) olen ollut minimiäiskärillä kotona ja sitten kotihoidontuella. Mies onneksi pääsi töihin joten hieman helpottaa.
Tavaroita on jäänyt säästöön sisaruksilta joten kaikkee löytyy eikä kaikkea tarvi ostaa uutena. Toki esim jouluina menee rahaa vaikka kuinka koittaa ostaa alennuksista ja jemmaan kaappeihin.
Mutta me olemme onnelisia kaikista lapsista! Emmekä kyllä ole kertaakaan katuneet että uskalsimme alkaa neljättä lasta tekemään!
Jotku ihmiset on ilkeitä ja rupeaa helposti pottuilemaan että ei sitä koko maata tarvi täyttää jne mutta SEHÄN ON MEIDÄN ASIA ETTÄ KUINKA MONTA MUKSUA ME HALUTAAN!
Meillä arki menee ihan mukavasti. Isommat käy koulua ja pienemmät siis on kotona. Isommista on paljon apua senneljännen kanssa. (Ei niiden tarvi sitä hoitaa mutta vähän silmällä pitävät kun käy vessassa tms.)