Kävin ehkäisyneuvolassa ja sain kuulla olevani raskaana.
EN KESTÄ!! Syön vahvoja masennuslääkkeitä enkä todellakaan uskalla niitä jättää pois. Pelkään hirveästi etten jaksa hoitaa lasta - se olisi jo kolmas muutaman vuoden sisään - mutta abortti ei tule kysymykseenkään. Koko eilispäivä meni itkiessä ja tänään sama meno jatkuu. Olen aivan uuvuksissa enkä pysty ajattelemaan mitään muuta kuin raskautta. En jaksa luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Uskon kyllä että vähitellen opin rakastamaan lasta, mutta en käsitä miten selviän tästä... Voi kun voisin siirtää sikiön jonkun sellaisen kohtuun, joka kovasti lasta haluaisi mutta ei onnistu saamaan.
Kommentit (37)
Mieheni on ihana! Tuli juuri " asioilta" ja toi kolme ruusua, joista kaksi on auki ja yksi nupullaan. Rakastan häntä hirveästi!
Tää on niin väärin! Terkka teetti mulla testin kun kerroin ettei kuukautisia kuulu, tosin en ollut huolissani kun kierto on muutenkin ollut niin epäsäännöllinen. Oli ihan kauhea shokki, kun sitten näytti mulle sitä tikkua ja siinä oli niin selvä viiva ettei voi erehtyä... Mä en jaksa! Isompi pyytää laulamaan ja lukemaan niin kuin aina, ja minä en jaksa... Itkettää koko ajan ja oksettaa... ;-(
pienen ihanan lapsen saaminen ei ole yksi niistä. Onneksi olkoon raskaudestasi! Kyllä sinä alat itsekin nauttia siitä, kun vain asennoidut niin. Uusi elämä kasvaa vatsassasi. Kaikkea hyvää sinulle, jaksat aivan varmasti :)
psykoottisen masennuksen takia ja arvatkaa huviksenne pelottaako että sama toistuu... En mä kykene nyt äidiksi, en kerta kaikkiaan muille kuin näille jo olemassaoleville.
Minusta vauva on vauva hedelmöitymisestään asti, sanokaa mitä sanotte.
Juttelet neuvolassa tai missä tahansa mistä saat apua ja tukea!
Jaksamista!
Ehkä sitten osaisin auttaa vähän paremmin...
Käytkö terapiassa? Koeta löytää nyt kaikki tuki itsellesi.
Ymmärrän tunteesi jotenkin, koska en itsekään jaksaisi kolmatta lasta mitenkään, kun on jo 2 pienellä ikäerolla. Minulla ei ole edes ollut masennusta yms. mitä sinulla..
Jos et saa apua tai tukea, mieti todella sitö aborttia. Mutta älä suinpäin syntää siihen. Sekin voi laukaista mielenterveysongelmat.
Vois sinua! Halaus! Toivottavasti kaikki järjestyy!!!
Musta vaan tuntuu niin EPÄREILULTA, kun toiset haluaa vauvaa eikä sitä saa, ja sitten meille annetaan vaikka ei jaksettais...
14, en voi tietää todellakaan mistä masennukseni johtuu, olen sairastanut sitä pikkutytöstä asti. Mutta sen tiedän, että molempien lasten syntymän jälkeen olen vajonnut huomattavan syvälle, nyt viimeksi sitten tosiaan päädyin itsetuhoisena ja psykoottisena sairaalaan pitkäksi aikaa.
että sinun tulee olla vastuussa jo niille lapsille jotka olet synnyttänyt. Jos heidän hoitonsa yhtään kärsii siitä, että olet täysin seinähullu uuden vauvan tulon aikana tai sen jälkeen, niin sinä teet heille täysin väärin.
Parempi on tehdä abortti. Se kipu on kova mutta suurempaa henkistä väkivaltaa teet itsellesi ja muille lapsille synnyttämällä lapsen. Mitä jos menet psykoosiin etkä enää ikinä siitä toivu? sitten sulla on kolme äiditöntä lasta.
ota nyt järki käteen hyvä ihminen.
Kirjoitit ap seuraavasti: " En voi käsittää kuinka näin voi käydä. Joku touhutippa joutunut emättimeen ennen kondomin laittoa ja varsinaista yhdyntää...?"
Siinähän se oli kysymys ja vastaus samassa paketissa!
Olette ottaneet ihan tietoisen riskin, kun olette harrastaneet seksiä ilman kondomia. Kondomi pitää olla aina päällä, koska niitä touhutippoja voi tosiaan tulla.
Tuskin minä nyt aivan seinähulluksi tulisin... Voi kun kunta antaisikin kotiapua, mutta kun sitä ei lapsiperheille riitä. Lapset lähtee pian joka tapauksessa päivähoitoon. Mulla piti tänään alkaa työt, mutta en saanutkaan paikkaa raskauteni takia. Että onko ihme jos vähän ottaa päähän...
Se nyt olisi hyvä syy tehdä abortti...
Tarkistin tänään lääkäriltä, ja voin jatkaa lääkkeiden syömistä, tosin vahvempi puolella annoksella.
Itse soitin neuvolaan reilu viikko sitten että vähän tuntuu siltä ettei oikein jaksa ja siivo on kamala... Parin päivän kuluttua olikin jo kodinhoitaja meillä siivoamassa yms. Missä asutte?
Perhetyöntekijä EHKÄ saatetaan saada, mutta kun ne ei saa tehdä muuta kuin hoitaa lapsia.
Koita voittaa pelkosi.Pelko vain lietsoo masennusta.Vaatii varmasti aikaa sopeutua tilanteeseen,mutta onnistut siinä varmasti.Älä pelkää että sairastut uudelleen.Voihan olla että kaikki käy parhain päin ja voit jopa paremmin.Luota itseesi.
Suku auttaa, kunnalta edes jotain apua herunee, isommat lapset menevät päivähoitoon.
Toki nyt tuntuu rankalta kun kaikki sait tietää yhteen syssyyn.
Kun tiedät sairastuvasi tod näk synnytyksen jälkeen, olet tavallaan asiassa viisaampi kuin ekakertalainen. Nythän voit varautua asiaan kaikin tavoin! Ja neuvolassa tiedetään. Huonompi tilanne on sellaisen kohdalla, joka masentuu ensimmäisen kerran eikä osaa sitä ollenkaan odottaa eikä tunnista edes, kun niin käy.
Onnea raskauteesi ja koko perheellesi!